Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 20:09
Medlem
En tumme upp på videon gör ju folk ibland enbart för att "spara" videon i "gillade videor" spellistan på ens egen youtubekanal för att lätt hitta tillbaka.
Citera
2018-04-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Gliringen från JJ att Özz sminkat sig handlar om när Nixon förlorade valet 1960 mot Kennedy det var den första tv-sända och Nixon svettades som en crackhora.Noterar även att Özz är extremt nyrakad.
Precis. Han försöker undvika så kallad "5 o'clock shade" som sänkte Nixon. Samma med håret, verkar nyfriserat.

En sådan här mediehantering skulle aldrig en politiker klara, eller kanske mer jämförbart i det här fallet, en företagsledare. Det skulle aldrig någonsin fungera att en VD som skyllde ifrån sig att en avdelningschef anlitade någon byggentreprenör svart för att bygga en ny fabrikslokal t ex. Idag lägger man sig platt och säger att man ska samarbeta med myndigheterna. Annars är man körd i Sverige, vilket Özz kommer att få upptäcka nu. No more gigs!

Men ordet "pudel" kanske inte finns på kurdiska?
Citera
2018-04-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Ok, du är ensam och i gott sällskap att försvara honom förutom svågern och syrran. Klassiskt babbe beteende vid smoking gun, ”eyyy det var inte jag det var svågern”. Klart som fan han vet om att idioterna jobbade svart. Tänk om tänk rätt...

.

Hur kan det bevisas? Jag litar på mina leverantörer i mitt företagande. Hade något sådant hänt mig så hade jag rett ut det omedelbart och tvingat de att försvara sig om de har klantat sig. Om de hade vägrat så hade jag givetvis bett dom dra åt helvete.

Svågern i detta fallet är ett fegt arsle som inte kan ta smällen. Istället hamnar allt fokus på delägaren i husen som INTE har gjort några utbetalningar. Anledningen är att han är kändis, annars hade inte en jävel brytt sig.

Missförstå mig rätt, Özz är ett kommunistäckel i mina ögon, och inget gör mig gladare om hans karriär avslutas omedelbart. Det kan vara så att han kände till att lönerna betalades ut svart, men det kan också vara så att att han inte hade en jävla aning fram tills det att allt sket sig. Oavsett vad måste det bevisas innan man kan döma. Eftersom han INTE har gjort några överföringar så har man inte heller tillräckliga bevis för att han visste om att det var svart arbetskraft.

Frågan vi bör ställa oss är varför svågern inte tar smällen? Varför ställer han inte upp på en intervju? Det är han och inte Özz och hans syster som är huvudpersoner i denna härva.
Citera
2018-04-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
En tumme upp på videon gör ju folk ibland enbart för att "spara" videon i "gillade videor" spellistan på ens egen youtubekanal för att lätt hitta tillbaka.
Eller för att de gillar videon? Lär vara ett helvete att hitta en video i spellistan när man har gillat ett par stycken...
Citera
2018-04-26, 20:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Hur kan det bevisas? Jag litar på mina leverantörer i mitt företagande. Hade något sådant hänt mig så hade jag rett ut det omedelbart och tvingat de att försvara sig om de har klantat sig. Om de hade vägrat så hade jag givetvis bett dom dra åt helvete.

Svågern i detta fallet är ett fegt arsle som inte kan ta smällen. Istället hamnar allt fokus på delägaren i husen som INTE har gjort några utbetalningar. Anledningen är att han är kändis, annars hade inte en jävel brytt sig.

Missförstå mig rätt, Özz är ett kommunistäckel i mina ögon, och inget gör mig gladare om hans karriär avslutas omedelbart. Det kan vara så att han kände till att lönerna betalades ut svart, men det kan också vara så att att han inte hade en jävla aning fram tills det att allt sket sig. Oavsett vad måste det bevisas innan man kan döma. Eftersom han INTE har gjort några överföringar så har man inte heller tillräckliga bevis för att han visste om att det var svart arbetskraft.

Frågan vi bör ställa oss är varför svågern inte tar smällen? Varför ställer han inte upp på en intervju? Det är han och inte Özz och hans syster som är huvudpersoner i denna härva.
Finns det alltså ett avtal som reglerar att svågern är byggherre då? Följer ju med ett juridiskt ansvar i den rollen så självklart finns det ett avtal att visa upp?

Jaså inte....
Citera
2018-04-26, 20:21
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Blatten fuckar upp för andra invandrare.

Varför finns inget ljud i videon btw?

https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo

Jag får upp ljud. Dock i en högtalare..
Det komiska är att kommentarer har inaktiverats!
Citera
2018-04-26, 20:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
- Renoveringen har alltså skett på ditt hus?

- Ja, men vad har det med mig att göra, JANNE JOSEFSSON?

En perfekt sammanfattning av intervjun. Mer behöver inte skrivas!
Citera
2018-04-26, 20:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
I skrivande stund har klippet 85 tummar upp och 1400 tummar ner *fniss;*

Jag tvekade om jag skulle ge tummen upp eller tummen ner. Tänkte nästan ge tummen upp för att det var ett så otroligt kul klipp att se.
Citera
2018-04-26, 20:26
Medlem
pedrens avatar
Citat:

Därför att de tillsammans klurat ut en lika briljant som vattentät strategi. ÖN ställer upp i mediala sammanhang och hänvisar till svågern som är oanträffbar. Den ena parten kan omöjligen ha någon vetskap om vad den andra gjort, trots att de står varandra mycket nära också privat och att två månader förflutit från tidpunkten då intervjun bokades till dess att den genomförs.

Detta förväntar de sig att komma undan med.
Senast redigerad av pedren 2018-04-26 kl. 20:31. Anledning: Formuleringar
Citera
2018-04-26, 20:28
Medlem
Citat:

Ett alternativ är ju att de kommit överens om att svågern ska ta smällen för att han inte är en offentlig person. Han kan ju lättare undvika att uttala sig.

Det känns rimligast tycker jag.

Det skulle vara kul att se om det finns några överföringar från ÖN till svågern/systern runt tiden för överföringen till akilov. Fast det lärvi aldrig få reda på.
Citera
2018-04-26, 20:29
Medlem
Mvks avatar
Hur i helvete tänker man som rikskändis när man anlitar svart arbetskraft?

Och som advokat......????

Har folk missat att minsta musprutt letar sig in på nätet, allt är 20 sekunder bort.
Folk sitter förfan i trådar och kacklar om vilken fittfrisyr kända fruntimmer har.
Allt åker ut på nätet.

Har man några mille på banken och drar in saftiga belopp genom gigg eller advokatarvoden så riskerar man allt för att spara ett par dussin tusenlappar.
Att kurden inte bara pudlar, håller käft och går vidare är bortom mig.

Hela skiten blir ju 10ggr värre när han avsäger sig ansvaret för sitt eget hus.
Eller så är det så jävla illa att kurden verkligen ville supporta Akilov i gärningen.
Helt obegripligt annars....

Fattar inte folk att man är körd i dessa instagram-tider i ett litet land med lika stor befolkning som en storstad ute i världen.
Helt otroligt.....
Citera
2018-04-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Monologen, förlåt, intervjun, måste tillhöra det senaste årets topp fem vad gäller humor. Jag har inte skrattat så här mycket sedan Peter Rawet gjorde D.C.s gator osäkra vid Trumps installation!

Özz kör en Bosse Ringholm när han som en papegoja upprepar "Har du pratat med min svåger?" dussintals gånger. Och så flinet när han går till motattack mot JJ i vad han kallar hans "sista gig". När det i själva verket är Özz sista gig!

Snacka om seppuku! Nu är det curtains för tjatterkurden. Har han riktigt tur så är det bara svartjobb och en karriär till ända. I andra änden av otursspektret väntar fällande dom för terrorfinansiering, och om jag får riktigt önska mig en anden-i-flaskan-önskan så väntar kidnappning och internering på Guantanamo med waterboarding och Britney Spears på repeat!!

Good riddance Özz!

Det där var en skaplig tease! Det hade ju varit underbart. Slutet gott, så att säga. De kan väl plocka med Debbie och pappan också till "vattengymnastiken".

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Gliringen från JJ att Özz sminkat sig handlar om när Nixon förlorade valet 1960 mot Kennedy det var den första tv-sända och Nixon svettades som en crackhora.Noterar även att Özz är extremt nyrakad.

Tror inte Özz begrep det.

Kanske insåg även Özz att svintoskägg inte fungerar när man får frågor om finansiering av terrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2

Skönt. Då finns det sannolikt +100 sparade kopior.

Citat:

Özz och Debbie äger gemensamt fastigheterna. Ägarna är byggherrar. Byggherrarna sitter på det yttersta ansvaret.

Tre meningar. Har du svårt att fatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in