Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 20:31
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
En sådan här mediehantering skulle aldrig en politiker klara, eller kanske mer jämförbart i det här fallet, en företagsledare. Det skulle aldrig någonsin fungera att en VD som skyllde ifrån sig att en avdelningschef anlitade någon byggentreprenör svart för att bygga en ny fabrikslokal t ex. Idag lägger man sig platt och säger att man ska samarbeta med myndigheterna. Annars är man körd i Sverige, vilket Özz kommer att få upptäcka nu. No more gigs!
Instämmer i sakfrågan, men nu gäller det ju en av de "våra", säger PK-packet, och då gäller andra bullar.

Som du säger, hade en ädelvit blå khmer i form av en storbolagsVD, eller kanske bara en liten Berras Måleri-typ åkt dit för lite svartande så hade artikelserierna avlöst varann, tills PK-packet försäkrat sig om att vederbörande blivit av med sin inkomst eller hela sociala krets (helst både ock)

Men nu pratar vi alltså om en individ som lyckats bygga en karriär lurandes de debila i PK-packet att han är en av dom, full av godhet och empati, för de svaga och mot de onda (kapitalister och SDare)

Det som antagligen kommer skydda den hårige är alltså:
  1. Hans svarta skalle/ickesvenska genuppsättning
  2. Hans upparbetade PK-kapital bland de debila/PK-packet

Nån som har koll på hur fakenewsmedia ser ut as we speak vad gäller rubriker kring den hårige?
Citera
2018-04-26, 20:31
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Hur kan det bevisas? Jag litar på mina leverantörer i mitt företagande. Hade något sådant hänt mig så hade jag rett ut det omedelbart och tvingat de att försvara sig om de har klantat sig. Om de hade vägrat så hade jag givetvis bett dom dra åt helvete.
Fakta: Utbetalning har skett till Akilovs personliga konto.

Enligt Özz själv (söndagsintervjun i P1 om jag minns rätt) skedde så på begäran av det företag som anställt Akilov. Utbetalning skedde innan fakturan inkommit (men ett fakturanummer ska finnas "någonstans", enligt Özz). Fakturan har fortfarande inte inkommit, 2.5 år senare...

Han har m.a.o. informerats av svågern, men vägrar delge detta till JJ.

Att inte alla kort läggs på bordet, samt att Nujens inte vill bidra till kartläggningen av Akilovs tid i Sverige säger mycket om deras moral, samt antyder oegentligheter.
Citera
2018-04-26, 20:33
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Hur i helvete tänker man som rikskändis när man anlitar svart arbetskraft?

Lägg därtill att det handlar om en rikskändis som skriver fördömande krönikor om hur underklassen systematiskt exploateras av personer med pengar och makt.
Citera
2018-04-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Özz och Debbie äger gemensamt fastigheterna. Ägarna är byggherrar. Byggherrarna sitter på det yttersta ansvaret.

Tre meningar. Har du svårt att fatta?

Det är ofattbart att så få verkar förstå något så självklart.

Ovanpå detta tillkommer Özz uttalande där han glatt medger att han tillsammans med sin syster är delaktig i renoveringen.

– Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster*har tillsammans renoverat*den under en längre tid, säger Özz Nûjen.

https://www.gotland.net/sv/se-gora/a...en-i-tingstade

Oasvett svågerns roll har Özz självklart ansvar för vad som sker under Özz tak.
Senast redigerad av Eventor 2018-04-26 kl. 20:42.
Citera
2018-04-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Instämmer i sakfrågan, men nu gäller det ju en av de "våra", säger PK-packet, och då gäller andra bullar.
----------
Nån som har koll på hur fakenewsmedia ser ut as we speak vad gäller rubriker kring den hårige?
Nej, han är körd. PK-medias reaktion kommer att vara "största möjliga tysssssstnad". Det här kommer han aldrig levande ur. Vem ska försvara honom, och framför allt, hur?

Skriver han en enda krönika till om hur svensken ska hjälpa till att finansiera babbe- och kurd-Sverige så leder det osökt in på SKATTEMORAL.

Özz. Är. Över.
Citera
2018-04-26, 20:37
Medlem
Falstaff Fakirs avatar
Citat:
Hur kan det bevisas? Jag litar på mina leverantörer i mitt företagande. Hade något sådant hänt mig så hade jag rett ut det omedelbart och tvingat de att försvara sig om de har klantat sig. Om de hade vägrat så hade jag givetvis bett dom dra åt helvete.

Men ge dig det är inte jämförbart med en fifflande leverantör. Detta är som om din inköpschef köper stöldgods till företaget och det blir det du som företagsledare får sitta av.
Citera
2018-04-26, 20:40
bahahahahahahaha såg adjÖzz version på youtube nu. Mot slutet lackar han på Josefsson för att han ringde "en gammal kurdisk mamma". Detta var pricken över i:t. Episkt.
Citera
2018-04-26, 20:40
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nej, han är körd. PK-medias reaktion kommer att vara "största möjliga tysssssstnad". Det här kommer han aldrig levande ur. Vem ska försvara honom, och framför allt, hur?

Skriver han en enda krönika till om hur svensken ska hjälpa till att finansiera babbe- och kurd-Sverige så leder det osökt in på SKATTEMORAL.

Özz. Är. Över.
Jo, men det var ju det jag menade, att PK-packet kommer låtsas som det regnar, det kommer inte skrivas ett ord om den hårige.
Den tystanden är lika med aktivt stödjande av den hårige. Det är det maximalaste av stöd PK-packet kan ge. Jämför med Virtanen, gissa om han hade betalat pengar för att få åtnjuta samma gräddfil.
Citera
2018-04-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Ett alternativ är ju att de kommit överens om att svågern ska ta smällen för att han inte är en offentlig person. Han kan ju lättare undvika att uttala sig.
Som jag ser det är det Özz som tar smällen just för att han är den offentlige personen. 99% av befolkningen äcklas av den hånflinande C-komikern som just har valt att avsluta sin karriär. Abrupt.

Hade han haft ett kyligt svenskt konsekvenstänk hade han gjort en kungspudel och medgett att han, och bara han, pröjsat svart. Rimligtvis är ju systerns karriär som advokat över nu också, eller skyller hon på maken kanske?

Jävlar vilka nötter dom är!
Citera
2018-04-26, 20:45
Bannlyst
ja de kurdiska komikerna soran ismail och özz nujen är ett minne blott
Citera
2018-04-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Fakta: Utbetalning har skett till Akilovs personliga konto.

Enligt Özz själv (söndagsintervjun i P1 om jag minns rätt) skedde så på begäran av det företag som anställt Akilov. Utbetalning skedde innan fakturan inkommit (men ett fakturanummer ska finnas "någonstans", enligt Özz). Fakturan har fortfarande inte inkommit, 2.5 år senare...

Han har m.a.o. informerats av svågern, men vägrar delge detta till JJ.

Att inte alla kort läggs på bordet, samt att Nujens inte vill bidra till kartläggningen av Akilovs tid i Sverige säger mycket om deras moral, samt antyder oegentligheter.

Ponera nu att Özz och advokatsyster är väl medvetna om alla felaktigheter, och att de medvetet anlitat svart arbetskraft och trott att det ska gå obemärkt förbi. Frågan kvarstå ändå. Varför tar inte svågern smällen då det enligt Özz är han som skött det hela, och samtidigt är han den enda som inte direkt har någon karriär att förlora?

Vore det inte smartare att svågern tar på sig allting, ställs inför rätta och därefter offentligt ber om ursäkt till Özz och och sin fru? På så sätt räddar han deras karriärer, och kan få någon slags kompensation under bordet eller liknande.

Jag tror att det antagligen ligger en djupare konflikt mellan Özz och de andra parterna, eftersom detta hade varit det minst skadliga alternativet.
Citera
2018-04-26, 20:47
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:

Svågern i detta fallet är ett fegt arsle som inte kan ta smällen. Istället hamnar allt fokus på delägaren i husen som INTE har gjort några utbetalningar. Anledningen är att han är kändis, annars hade inte en jävel brytt sig.

Missförstå mig rätt, Özz är ett kommunistäckel i mina ögon, och inget gör mig gladare om hans karriär avslutas omedelbart. Det kan vara så att han kände till att lönerna betalades ut svart, men det kan också vara så att att han inte hade en jävla aning fram tills det att allt sket sig. Oavsett vad måste det bevisas innan man kan döma. Eftersom han INTE har gjort några överföringar så har man inte heller tillräckliga bevis för att han visste om att det var svart arbetskraft.

Frågan vi bör ställa oss är varför svågern inte tar smällen? Varför ställer han inte upp på en intervju? Det är han och inte Özz och hans syster som är huvudpersoner i denna härva.

Hallå. Hallå. Özz äger ett företag. Företaget äger fastigheten. VD (Özz) ansvarar rättsligt för att alla företag som anlitas har uppvisat F skattesedel och inte anlitar svart arbetskraft, vid byggnation skall ex. en personalliggare finnas tillgänglig. Allt detta och andra regler kring företag man anlitar är busenkelt att kolla via SKV.

Problemet blir dock djupare än så då det inte existerar något bolag som utfört jobbet, utan ett antal privatpersoner med tvivelaktig bakgrund har arbetat och nyttjats som svart arbetskraft.

Då min herre går du från "utan uppsåt" till att det är "ett planerat brott". Att betalningarna gått in på Akilovs privata konto gör den enkel att spåra samt om fakturor inte redovisats från inblandade bolag så är Özz rökt.

Han hade alla möjligheter att förtydliga och lägga korten på bordet. Istället sminkade han upp sig som en bordellmamma och satt i TV och skrek. Buzzted.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-04-26 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in