Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 16:38
- Renoveringen har alltså skett på ditt hus?

- Ja, men vad har det med mig att göra, JANNE JOSEFSSON?
Citera
2018-04-26, 16:40
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Har du någon källa?

Otroligt intressant spår.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta diskuterades låååångt bakåt i tråden. Vill minnas att Akilov själv uppgivit att han höll på med detta i polisförhöret. Finns däremot ingen källa att systern och svågern beställt någon såklart, då hade vi fått läsa detta i media för länge sedan.
Akilov uppgav förhör att han skapade konton på diverse internettjänster som sedan användes av IS-folk. Eftersom gratis simkort delas ut i Stockholm så kunde han skapa konton som verifierades med SMS. Har inte sett någon uppgift om att han fixade ID-kort eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
- Renoveringen har alltså skett på ditt hus?

- Ja, men vad har det med mig att göra, JANNE JOSEFSSON?
Guld.
Citera
2018-04-26, 16:41
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Akilov var ju vid tillfälle skriven i Sverige och då hade han förmodligen samordningsnummer. Det räcker för att öppna bankkonto så vitt jag vet.

Åhå.... det låter ju jävligt ruttet egentligen.... men nåja, vi bor i Sverige - här funkar tydligen alla konstiga konstellationer
Citera
2018-04-26, 16:42
Medlem
fernebos avatar
Det måste vara en av de obehagligaste intervjuer jag någonsin har sett. Jag har aldrig gillat Özz, men att han skulle vara så extremt otäck och obehaglig kunde jag inte ens föreställa mig.

Nu borde ju i varje fall hans jävla karriär vara över.
Senast redigerad av fernebo 2018-04-26 kl. 16:45.
Citera
2018-04-26, 16:45
Medlem
gs20s avatar
Har tagit backup på videon ifall han inser (förmodligen inte) hur dum han framställer sig här och tar ner den.
Hoppas att någon annan också tar backup men som har någon kanal att distribuera den på.
Citera
2018-04-26, 16:47
Medlem
kajolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Det intressant är ju att Özz själv tror att han avslöjar JJ med sin egen uppladdning, men han gör ju bara bort sig ännu mer. Några har på facebook stöttat honom med videon som referens men blivit flamade av de flesta andra som sökt på honom, Özz egna inlägg har han stängt för kommentarer.

Patetiskt hur han beter sig, en sak att anlita svart arbetskraft, men att sen stå o ljuga om det på det här sättet, vem i helvete vill ha med människan att göra igen

I skrivande stund har klippet 85 tummar upp och 1400 tummar ner *fniss;*
Citera
2018-04-26, 16:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tror inte det behövdes. Hans beteende talar för sig själv.
Jag tycker han visar upp det klassiska beteendet hos en som är översittare men bara framstår som
en ynklig och patetisk figur när han får mothugg.

Du har nog rätt.
Det framstod ju med all önskvärd tydlighet att Özz både ljög och är en arrogant hycklare och översittare.
Han hade chansen att vara ärlig och ångerfull men den sortens beteende ligger inte för honom.

Tycker att han tycks balanserar på psykopatgränsen. Att han och hans familj underlättat för Akilov att uppehålla sig illegalt i Sverige och planera sitt dåd borde göra honom lite ödmjuk inför offrens anhöriga om det nu inte räckte med att hyckla som liberal, humanist och vänsterprofil att grovt skattesmita.
Citera
2018-04-26, 16:50
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Åhå.... det låter ju jävligt ruttet egentligen.... men nåja, vi bor i Sverige - här funkar tydligen alla konstiga konstellationer

Det är inget ovanligt eller unikt för Sverige. I de länder jag bott i har det räckt med en adress och ett
pass för att öppna ett bankkonto.
Citera
2018-04-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte man kan tvätta svarta pengar genom att betala ut svarta löner. Men vad vet jag, aldrig jobbat svart eller tvättat pengar.

Nej, att "tvätta" pengar handlar egentligen bara om att kunna redovisa var de kommer ifrån. Alla intäkter som inte passerar skattemaskineriet är per definition svarta (med vissa undantag).
Alltså, om du betalar ut svarta löner så måste du fortfarande redovisa vilka som utfört arbetet och hur du har betalat dessa anställda, från de pengar du fakturerat kunden.

Hade det varit tal om penningtvätt här så hade de redovisat pengarna som en gåva eller liknande, för att få dem "vita".

Jag ser inte många möjligheter, men en tänkbar är att Özz och/eller Özz syster har ombesörjt Akilovs uppehälle, och/eller betalat honom för tjänster.
Mycket märkligt sammanträffande, och hans uppträdande framför kameran ger ett sociopatiskt intryck, minst sagt.
Citera
2018-04-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Någon som känner någon "politiskt korrekt" alt helt oinsatt dito människa som sett inslaget i UG? Vore intressant att veta deras reaktion.

I mina ögon torde det vara svårt för någon att försvara Nujens i detta läge...

@jessicaschedvin
7 timför 7 timmar sedan
Mer
Skärp er. @ozznujen är proffsig och vann diskussionen. Men nästa gång kanske det är din tur. Här gäller individens rätt före kollektivets gallskrik. Just nu beter sig högersvansen precis som det senare.

https://y.cdn-expressen.se/images/9a/9c/9a9ce5e2e30b4b40978c2386c7249442/16x9/680.jpg

Föga förvånande att hon ser ut som ett riktigt patrask och är lärare i SFI. Antagligen med jagärhär, protesterar mot kriminella vuxna afghaner och röstar på FI/MP.
Citera
2018-04-26, 16:56
Medlem
[quote=eagles|63888826]
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

(...) Nujen, Debbie Dariane Devrim
19740817-XXXX
Nujen, Loran Azad
19750620-XXXX (...)

..Pappa Nujen måste varit väldigt nöjd med Debbie då han gav mamsen en hel månad att återhämta sig..

Normal graviditetslängd är 280 dagar så återhämtningen innan ny graviditet kan knapp tre veckor.
Citera
2018-04-26, 16:56
Medlem
soulfly82s avatar
Undrar varför han inaktiverat kommentarer för videoklippet? Vad är han rädd för? (och med videoklippet menar jag givetvis de där han filmat Janne)

Det krävs ju inte mycket för att förstå att vår "folkkära" Özz är skyldig till detta. Han kände säkerligen till precis allt. Han trodde väl aldrig att terroristen skulle åka dit och bli granskad. Varför inte bara krypa till korset och erkänna allt?
Sen måste jag tillägga att det där "leendet" han har på sitt fejs hela tiden bara är vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in