Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 19:45
Medlem
Mvks avatar
Blatten fuckar upp för andra invandrare.

Varför finns inget ljud i videon btw?

https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo
Citera
2018-04-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Jag har sett intervjun nu och även om man milt sagt kan säga att Özz inte är en favorit hos mig så känns det som att Janne är ute på tunn is.

Özz äger husen tillsammans med sin syster och svåger. Det står ganska klart att det inte är Özz som ansvarat för arbetet som gjorts av bland annat Akilov. Özz har inte fört över några pengar varken från sitt privata konto eller från sitt bolags konto.

Nu råkar det vara så att han är kändis och Janne fiskar efter en guilt by association. Den enda person som är intressant är den som gjort överföringarna till Akilov.

Jag driver ett företag, och skulle det visa sig att mina leverantörer beter sig inkorrekt mot myndigheter eller mina kunder så innebär det så klart att jag blir förbannad och reder ut vad som skett. I värsta fall bryter jag avtalen. Men inte fan skulle jag sitta med Janne och försvara mig för felaktigheter någon annan har gjort.

Hade det varit Özz som betalat ut pengarna till Akilov så hade det varit han som i högsta grad varit ansvarig. Nu är det snarare hans svåger som köpt tjänsterna och fulat sig, och är därför den som ska ställas inför rätta.

Trodde fan aldrig jag skulle försvara denna kurdiska kommunist, men helt plötsligt händer det.

Om ditt företag hade haft hög svansföring och marknadsfört sig som ekologiskt och miljöriktigt och byggt stora delar av sitt varumärke på att det är ett fint och naturvänligt företag och det sen visar sig att din partner som äger 30% av bolaget medvetet hade köpt in billiga produkter av underleverantörer som dumpat giftigt avfall i sjöar och andra vattendrag då de tagit fram produkter till ditt företag, skulle du då inte se problemet? Skulle du då bara som en rabiat papegoja säga: "Prata med min partner"?

Du ser inget problem?

Özz har byggt sitt varumärke på att han är "fin", vi svenskar är "elaka", och utnyttjar "en ny underklass". Hans hus har ju uppenbart ökat i värde på grund av att hans syster, svåger och, vad det verkar som, far inte betalat in skatt för en som arbetat för dem.
Citera
2018-04-26, 19:48
Medlem
Passepartouts avatar
Nujens var inblandade i Akilovs ekonomi hösten 2015. Det kanske är värt att finkamma FUPens tusentals sidor i alla fall. Kommer SVT med mer information? Vad kan ni utläsa av teckningen, den är misstänkt lik en tafflig attentatsskiss. Någon som kan spara ner teckningen innan den raderas?

Citat:
Vännen som Akilov besöker har han haft kontakt med sedan flera år. Mannen är en idag 38-årig uzbekisk medborgare. Under 2015 skickar Akilov pengar till honom från Sverige och senare reser 38-åringen hit och de börjar umgås.

Den 10 mars 2017 sätts 38-åringen på ett flyg och utvisas till Uzbekistan. Enligt uppgifter från uzbekiska myndigheter grips mannen omedelbart på flygplatsen.

I hans mobiltelefon hittas IS-propaganda med Rakhmat Akilov som avsändare.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/akilov-traffade-van-pa-migrationsverkets-forvar-nar-han-sjalv-skulle-utvisas-ingen-slog-larm
Citera
2018-04-26, 19:50
Medlem
Citat:
Jag har sett intervjun nu och även om man milt sagt kan säga att Özz inte är en favorit hos mig så känns det som att Janne är ute på tunn is.

Özz äger husen tillsammans med sin syster och svåger. Det står ganska klart att det inte är Özz som ansvarat för arbetet som gjorts av bland annat Akilov. Özz har inte fört över några pengar varken från sitt privata konto eller från sitt bolags konto.

Nu råkar det vara så att han är kändis och Janne fiskar efter en guilt by association. Den enda person som är intressant är den som gjort överföringarna till Akilov.

Jag driver ett företag, och skulle det visa sig att mina leverantörer beter sig inkorrekt mot myndigheter eller mina kunder så innebär det så klart att jag blir förbannad och reder ut vad som skett. I värsta fall bryter jag avtalen. Men inte fan skulle jag sitta med Janne och försvara mig för felaktigheter någon annan har gjort.

Hade det varit Özz som betalat ut pengarna till Akilov så hade det varit han som i högsta grad varit ansvarig. Nu är det snarare hans svåger som köpt tjänsterna och fulat sig, och är därför den som ska ställas inför rätta.

Trodde fan aldrig jag skulle försvara denna kurdiska kommunist, men helt plötsligt händer det.

Du är sanslöst naiv.

Det är inte Janne som valt att de ska intervjua just Özz. Alla har lika stort ansvar som delägare och Janne har sökt dem alla som inte ville medverka eftersom det är uppenbart de betalat svart. Därför skickar de slutligen fram Özz eftersom de bestämt sig för att taktiskt använda hans kändisskap och spela ut det som skäl till att just Özz ställs till svars när verkligheten är att Jannes sökt alla men ingen annan vill medverka.

En del lättlurade går på Özz taktik men jag tror inte det är så många fler än dig.
Citera
2018-04-26, 19:50
Medlem
Monologen, förlåt, intervjun, måste tillhöra det senaste årets topp fem vad gäller humor. Jag har inte skrattat så här mycket sedan Peter Rawet gjorde D.C.s gator osäkra vid Trumps installation!

Özz kör en Bosse Ringholm när han som en papegoja upprepar "Har du pratat med min svåger?" dussintals gånger. Och så flinet när han går till motattack mot JJ i vad han kallar hans "sista gig". När det i själva verket är Özz sista gig!

Snacka om seppuku! Nu är det curtains för tjatterkurden. Har han riktigt tur så är det bara svartjobb och en karriär till ända. I andra änden av otursspektret väntar fällande dom för terrorfinansiering, och om jag får riktigt önska mig en anden-i-flaskan-önskan så väntar kidnappning och internering på Guantanamo med waterboarding och Britney Spears på repeat!!

Good riddance Özz!
Citera
2018-04-26, 19:52
Medlem
Citat:

Reggad i feb 2018. 10 inlägg. Snygg trollning.

Vad du uppenbarligen inte får in i din tjocka träskalle är att Özz som ägare till husen, både personligen och via företaget, är byggherre. Som byggherre har han det yttersta ansvaret oavsett vad hans svåger gör på gården. Han och Debbie är gemensamt 100% ytterst ansvariga. Sitta och skylla ifrån sig fungerar tydligen i förorten, men inte i det riktiga Sverige.
Senast redigerad av in84ever 2018-04-26 kl. 20:21.
Citera
2018-04-26, 19:58
Medlem
De kända betalningarna till Akilov kommer från Özz pappa och syster. Polisen och Skatteverket skulle vara de som utreder misstänkt terrorfinansiering samt skatte- & bokföringsbrott. Uppenbarligen har rättsapparaten lämnat walk over och ärendet ligger nu hos folkdomstolen. Rimligen borde Nujens tigga och be berörda myndigheter om att bli grundligt granskade så att all fakta kommer på bordet.
Citera
2018-04-26, 19:59
Medlem
Gliringen från JJ att Özz sminkat sig handlar om när Nixon förlorade valet 1960 mot Kennedy det var den första tv-sända och Nixon svettades som en crackhora.Noterar även att Özz är extremt nyrakad.
Citera
2018-04-26, 20:00
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Fan vad han slog vilt omkring sig i stället för att bemöta frågorna som ju förstås är befogade, hur mycket ÖN än hävdar motsatsen. Kopplingarna till Akilov går inte att förneka. Det behöver förstås inte betyda att han medvetet sponsrat hans terrordåd.
Lögnhalsar, psykopater och narcissistiskt störda figurer beter sig exakt som Nujen. Allt handlar troligen om att Özz och hans kompanjoner är skyldiga till utbetalning av svarta pengar till den värsta IS-terrroristen som skådats på svensk mark.
Citat:
Jag kan inte bestämma mig om den godhetskrönika ÖN skrivit är mera komisk eller osmaklig. Kanske är det dött lopp.
Har du citat ur denna?
Citat:
ÖN tycks vara superkränkt över JJ:s "ogrundade" påståenden, men det går utmärkt för han själv att antyda att han är något slags peddo som ringt hans 10-åriga syskonbarn i syfte att snuska sig i telefonen samt spekulationer kring JJ:s lön och hur den förhåller sig till hans kvinnliga kollegor.
Ett riktigt sjukt spel från Nujens sida att anspela på att Josefsson skulle eller kunde vara typ en pedofil ("creepy gubbe"). Även Özz jidder om Josefssons lön är helt irrelevant.
ÖN förlöjligar bara sig själv med sånt trams.
Citat:
Vad tror han att han åstadkommer genom att nämna JJ:s för och efternamn i varje mening?
En Set Up av ÖN. Planerat på förhand. Folk har talat om härskarteknik etcetera - jag tror också, minst lika mycket, att det handlade om att försvåra för SVT rörande klippningen av programmet (man vill inte gärna ha med programledarens namn hur som helst) och sedan att helt enkelt försöka sabba intervjun så att den skulle bli av för låg kvalitet att kunna sända. Nu hade ju Nujen eget kamerateam på plats och valde att sända skiten ändå...
Citat:
Och när han spricker upp i det där galna leendet...
Snacka om creepy på riktigt. Özz har nog det värsta falska leendet som existerar. Fanns OS i falskt leende skulle Nujen kunna vinna guld.

Citat:
Ursprungligen postat av avagal
Haha man garvar när han säger att man ska betala skatt.
Jag mins när jag roddade åt honom och många andra i branchen i 2000 talet.
Att betala skatt var inte på kartan, ett antal 1000 i fickan så var det bra.
Jag förstår inte varför han inte bara erkänner så dör allt ut efter några dar.
Jag har till och med papper kvar där han skriver hur mycket "Rostfritt" jag ska få för en miniturne`.
Han är som alla andra i branchen.
Han är en skattefifflare, jag har också hört historier som din.
Anledningen till Nujens Full Retard-spel i Uppdrag Granskning är att Nujen och hans bolag (hans trams om svågern går ingen på) av mycket att döma är skyldiga till att ha fifflat med skatten och att ha betalat IS-terroristen Akilov svarta stålar.
Citera
2018-04-26, 20:01
Medlem
Hoppas att Janne får blodsmak nu och gräver fram nån gammal skit om Özz när det gäller skattefusk o.s.v. Något säger mig att det kryllar av lik i hans garderob.
Citera
2018-04-26, 20:05
Medlem
klubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Monologen, förlåt, intervjun, måste tillhöra det senaste årets topp fem vad gäller humor. Jag har inte skrattat så här mycket sedan Peter Rawet gjorde D.C.s gator osäkra vid Trumps installation!

Özz kör en Bosse Ringholm när han som en papegoja upprepar "Har du pratat med min svåger?" dussintals gånger. Och så flinet när han går till motattack mot JJ i vad han kallar hans "sista gig". När det i själva verket är Özz sista gig!

Snacka om seppuku! Nu är det curtains för tjatterkurden. Har han riktigt tur så är det bara svartjobb och en karriär till ända. I andra änden av otursspektret väntar fällande dom för terrorfinansiering, och om jag får riktigt önska mig en anden-i-flaskan-önskan så väntar kidnappning och internering på Guantanamo med waterboarding och Britney Spears på repeat!!

Good riddance Özz!
+1
Citera
2018-04-26, 20:05
Medlem
valleros avatar
Citat:

Men du tänker ju helt fel. Den håriga äger 3/4 av fastigheterna och har helt oavsett sin "svåger" (som inte är kurd) ett tydligt ansvar för vad som sker. Men nej.
Det handlar om hans gränslösa arrogans och hyckleri. Glöm idioten Akilov.
Det är ju precis där JJ har en poäng med intervjun. Att Özz är en hycklande rasist som anser att hans klanseder överträffar granskning. Och på sedvanligt klanmanér skyller han allting på någon annan (icke klanmedlem men som är fjättrad vid klanen) och går ut som Clintan.

Jag kan redan känna hur blåst Özz är efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in