Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-08, 14:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Javisst var det så. Josefsson misslyckades totalt med att få Nujjen att svara på någonting av betydelse.

Jag kan inte tro att Janne Josefsson misslyckats så pass någon gång tidigare och därför är det troligt att han kommer ta upp detta i programserien han gör nu.
"Misslyckades"? På vilket sätt skulle han ha tvingat Özz att svara? Tortyr?
Citera
2019-05-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Misslyckades"? På vilket sätt skulle han ha tvingat Özz att svara? Tortyr?

Jag skall inte sitta här och säga vad Josefsson skulle gjort för... Men hur som helst kan man faktiskt konstatera att Josefsson inte fick ur Nujjen någonting äv värde. Det är ju faktiskt det en intervju går ut på, att få fram information och ge svar. På det viset var den ett totalt misslyckande och det är jag helt säker på att Josefsson själv inser, det är ju trots allt ett yrke.

Han var väl helt enkelt för dåligt förberedd i research och dessutom ovan att intervjua så pass fräcka och lögnaktiga människor. Orutin och dålig research är vad jag skulle vilja säga är orsaken till misslyckandet.

Det blir faktiskt väldigt intressant om man får höra vad Janne Joseffson har att säga om det här.

Han har ju i alla fall i mina ögon använt mycket oseriösa och ohederliga metoder för att hänga ut ganska oskyldiga människor som skurkar tidigare. Nu drabbades han själv av en mycket oseriös och mycket ohederlig motståndare och det skall bli intressant att få höra hur det kändes.
Citera
2019-05-08, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag skall inte sitta här och säga vad Josefsson skulle gjort för... Men hur som helst kan man faktiskt konstatera att Josefsson inte fick ur Nujjen någonting äv värde. Det är ju faktiskt det en intervju går ut på, att få fram information och ge svar. På det viset var den ett totalt misslyckande och det är jag helt säker på att Josefsson själv inser, det är ju trots allt ett yrke.

Han var väl helt enkelt för dåligt förberedd i research och dessutom ovan att intervjua så pass fräcka och lögnaktiga människor. Orutin och dålig research är vad jag skulle vilja säga är orsaken till misslyckandet.

Det blir faktiskt väldigt intressant om man får höra vad Janne Joseffson har att säga om det här.

Han har ju i alla fall i mina ögon använt mycket oseriösa och ohederliga metoder för att hänga ut ganska oskyldiga människor som skurkar tidigare. Nu drabbades han själv av en mycket oseriös och mycket ohederlig motståndare och det skall bli intressant att få höra hur det kändes.
Jag har svårt att tänka mig att en annan intervjuteknik skulle ha fått Özz att öppna upp sig. Han har ju uppenbarligen bestämt sig för att blåneka till allt & istället gå till kraftig motattack. Fördelen med intervjun är att Özz framstår som helt rabiat & dessutom som jävligt skyldig.

Men jag hoppas också att JJ tar upp detta i ett nytt program.
Citera
2019-05-08, 15:03
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Har det i tråden framkommit någon teori om det utbetalda beloppet? Varför var det så högt?
Kan det helt enkelt varit så att Akilov var ”arbetsledare” som ansvarade för att dela ut lönerna cash?

Vet vi något vad som hänt med dem? Har dom gått vidare utomlands eller plockats ut? På en gång eller i omgångar?
Citera
2019-05-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Att Janne Josefsson inte fick ur Nûjen något vettigt berodde på att Özz betedde sig som en bortskämd femåring. Josefsson fann det till slut lönlöst att fortsätta intervjun.

Det var det som stod ut mest tyckte jag. Att Özz Nujen svarat ja till en intervju och sen menade att det var oförskämt att intervjua honom trots överenskommelsen. Sen betedde sig Özz som en femåring. Och hur i hela fridens namn dum man får vara för att tro att det är något som gör att man ska framstå i något positivt ljus kan man fråga sig. Självförtroende som en arg tolvåring.

Självklart var Janne Josefsson påläst, som han alltid var/är. JJ visste att detta var hans sista UG, såklart att han hade ett case. Det visste ju också Özz som då trodde att han kunde tacka ja till en intervju och sen bete sig som en total idioti och tro att det skulle spilla över på JJJ. ;lol:

Vet inte om det är sant att hannes.muller har träffat Rickard Damm. Men det hh säger om RD stämmer ju inte överens med att Özz inte skulle ha vetat att RD har byggt allt nästan. Då skulle väl Özz ha sagt det? Så jag är inte säker på att jag tror att Damm har varit och sagt det till någon långt tidigare än intervjun. Men. nåja, det visar sig väl.
Citera
2019-05-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Har det i tråden framkommit någon teori om det utbetalda beloppet? Varför var det så högt?
Kan det helt enkelt varit så att Akilov var ”arbetsledare” som ansvarade för att dela ut lönerna cash?

På vilket sätt är 85 000 ett högt belopp i det här sammanhanget?
Citera
2019-05-08, 15:06
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
På vilket sätt är 85 000 ett högt belopp i det här sammanhanget?

Är väll rätt många månadslöner för en svartarbetade utlänning tänkte jag?
Citera
2019-05-08, 15:06
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tänka mig att en annan intervjuteknik skulle ha fått Özz att öppna upp sig. Han har ju uppenbarligen bestämt sig för att blåneka till allt & istället gå till kraftig motattack. Fördelen med intervjun är att Özz framstår som helt rabiat & dessutom som jävligt skyldig.

Det var väldigt tydligt att Özz gick dit för att inte låta sig bli intervjuad som en normal människa.

Svårt dock, att förstå varför han gjorde intervjun? Trodde han att han skulle uppfattas som trovärdig och meddelsam eller vad? Han framstod som en idiot, varför tacka ja till intervjun om han inte ville ha fram något?

Ha ha kanske han trodde att annan media skulle hoppa på JJ? Det skulle ju kunna vara förklaringen till Nujens taktik.
Citera
2019-05-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Är väll rätt många månadslöner för en svartarbetade utlänning tänkte jag?

Beror ju på timantalet då. Men det rör sig ju om fyra fastigheter?
Citera
2019-05-08, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det var väldigt tydligt att Özz gick dit för att inte låta sig bli intervjuad som en normal människa.

Svårt dock, att förstå varför han gjorde intervjun? Trodde han att han skulle uppfattas som trovärdig och meddelsam eller vad? Han framstod som en idiot, varför tacka ja till intervjun om han inte ville ha fram något?

Ha ha kanske han trodde att annan media skulle hoppa på JJ? Det skulle ju kunna vara förklaringen till Nujens taktik.
Ja, det är för mig obegripligt att Özz ställde upp på en intervju, bara för att bete sig så här vansinnigt. Det hade varit betydligt bättre för honom att helt avböja en intervju.
Citera
2019-05-08, 15:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Där är vi eniga lite jobbigt när man skall läsa ikapp i tråden och dom munhuggs med varandra och det inte för tråden framåt.

Jag har följt tråden i bakgrunden, skrivit några inlägg då och då när jag blivit allt för upprörd över hannes.muller:s inlägg.

efter att ha läst de senaste timmarnas inlägg av vederbörande så får jag känslan av att han mest är ute efter egna hurra rop.

Jag är fullt övertygad om att medianox är den som har fått allt som nu händer i rullning.

Som sagt några passiva åskådare på plats när inspektionen inleds vore ju suveränt så att tjänstemännen inser vikten av uppdraget.

Instämmer till fullo.

Citat:
Du jag skrev inte att han framstod som mediavan otan att han är mediavan. Det är han jämfört med alla andra vanliga dödliga men det finns ju förstås de som stått på fler scener och gett fler intervjuer.

Du får gärna exemplifiera saker av betydelse Janne Josefsson fick ur honom. Jag kan knappt komma på någonting.

Det här att "svågern" berättade för mig att han själv utfört allt arbete på fastigheterna (förutom tak och fasad som de lejt ut) själv var en väldigt viktig information. Ja, jag tänkte då när han sa det att det var en helt uppenbar lögn och det har jag blivit ännu mer säker på senare. De har alltså inga papper och vita betalningar till byggfirmor att visa upp. "Svågern har gjort nästan allt jobb själv." Den enda rimliga slutsats man kan dra av detta är att alla renoveringar har skett med svarta pengar och svart arbetskraft men det är något jag bara tror men detta bör först bevisas. Det är faktiskt därför jag anmälde de olovliga byggåtgärderna och det är därför jag tycker Ekobrottsmyndigheten skall utreda utbetalningarna till Akilov och undersöka om det finns fler sådana här skumma transaktioner vilket jag tror.

Dock tycker jag det är polis, tjänstemän vid byggnadsnämnd osv som skall undersöka saker och myndigheter som skall bestämma eventuella påföljder. Det är det jag jobbar för och inte skipa egen rättvisa. Jag kan inte säga att Nujjens är skyldiga utan bara att jag tror att Nujjens är skyldiga.

Det är ju intressant. Hur i hela friden skulle han ha tid med det om han bor och arbetar i Stocholm? Hade han gjort det på egna huset i Nacka möjligtvis, men Gotland. Det kommer väl ingen tjänsteman köpa?

Citat:
Javisst var det så. Josefsson misslyckades totalt med att få Nujjen att svara på någonting av betydelse.

Jag kan inte tro att Janne Josefsson misslyckats så pass någon gång tidigare och därför är det troligt att han kommer ta upp detta i programserien han gör nu. På slutet av intervjun kändes det som Janne Josefsson blev nästan mållös för så här hade han aldrig någonsin blivit bemött tidigare. Jag tror verkligen att Özz Nujjen har väldigt höga tankar om sig själv. Så pass att han glatt och villigt tackade ja till intervju. Nu skall jag sätta den där murveljosefsson på plats!

Har du tittat på den intervjun och har uppfattningen att JJ misslyckades så är du nog rätt bias. Ett gott råd är att du tittar på den igen för att fräscha upp minnet lite. Özz beter sig om en fullblodspsykopat i 20 minuter. JJ får inte slutföra en enda mening.

Citat:

Jag gissar att JJ är rätt nöjd med att intervjun ligger ute på nätet. Den grop Özz grävde för sig själv kommer han aldrig komma ur. Han försökte ju "få en chans till" av JJ, som kallt avböjde.
Citera
2019-05-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ja, det är för mig obegripligt att Özz ställde upp på en intervju, bara för att bete sig så här vansinnigt. Det hade varit betydligt bättre för honom att helt avböja en intervju.

Nu när jag tänker efter så var det nog för att spela syndomkurd-kortet. Han skulle vara underdog och attackerad av en creepy gubbe. Det lyckades ju inte. Alls.

Han har väl fått många fördelar i Sverige med synd-om-kurderna-kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in