Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det jag tror ni fördomsfulla fascistiska och rasistiska människor blandar ihop är nöjesmedia och samhällsmedia. Nyhetsrapportering är för det mesta objektivt. Men nöjesindustrin är hårt PK-vinklat. Ingen hatar PK-maffian mer än mig, men jag blir inte en jävla högerextrem idiot för det. Lagom är bäst som vi svenskar brukar säga.
"Fördomsfull", "Fascistisk", "Rasistisk" och "Högerextrem" i samma inlägg. Inga dåliga beskyllningar.
Måste vara nytt Flashbackrekord i halmgubbar.

Du måste verkligen ha slut på argument.
Citera
2018-04-26, 14:01
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Fördomsfull", "Fascistisk", "Rasistisk" och "Högerextrem" i samma inlägg. Inga dåliga beskyllningar.
Måste vara nytt Flashbackrekord i halmgubbar.

Du måste verkligen ha slut på argument.

Fattades bara nazist så hade inlägget fått ett så kallat bingo i PK-floskler
Citera
Inkvoterad blatte vars livsluft och karriär har varit att nedvärdera och håna svenska folket, blir nu ifrågasatt för första gången. Vad kan gå fel?

Han är så pinsam! Hade jag suttit på hela intervjun hade jag begravt den i skogen, förstår han inte att det blir ännu värre för honom själv när folk ser HELA?

Episk dubbelmoral och hyckleri också. Svårslaget, minst sagt.
Citera
Medlem
Jessica Schedvin på twitter:
Citat:
Skärp er. @ozznujen är proffsig och vann diskussionen. Men nästa gång kanske det är din tur. Här gäller individens rätt före kollektivets gallskrik. Just nu beter sig högersvansen precis som det senare.

Proffsig? Vann diskussionen? Vilken alternativ tidslinje befinner sig människor som dessa på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Snälla, dra inte in en chihuahua i Özz äckliga soppa. Det är faktiskt en mycket intelligent ras.

Jag tycker faktiskt jämförelsen med en liten ettrig hund som Chihuava är en bra jämförelse.

Det jag tänker på är små söta hundar som kommer undan med saker en annan större hund måste lära sig. Många småhundar blir inte rumsrena, eftersom ägarna låter det passera, det är ju bara små pissfläckar som de hellre torkar upp än att uppfostra eller gå ut med hunden. När de sen kommer hem till folk med mattor blir det ohållbart med en sådan hund

Samma som med Özz och andra av hans sort, som får göra vad de vill i Sverige tills de finansierar terrorister. Då blir allt det andra plumpa och hatiska inte så roligt längre. Folk är inte så snälla längre när förödelsen är ett faktum.

Özz fattar inte, likt den bjäbbande Chihuavan varför alla är arga på honom, när allt var tillåtet och nu plötsligt förbjudet.
Citera
2018-04-26, 14:02
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför skulle det vara troligt när det inte finns några transaktioner på Akilovs konto som visar på att han gjort några transaktioner eller uttag efter han fått sina pengar insatt.

Det skulle ju ställa saken i ett annat ljus. Men stämmer det verkligen? Kontoutdragen som publicerats och som innehåller korttransaktioner/uttag innehåller inte de stora insättningarna från Nujens, så de är från ett annat konto (han hade konton både hos Nordea och ICA Banken).

https://cdn01.nyheter24.se/0932278b01d8020000/2018/01/30/1473804/kontoutdrag2.png
Citera
2018-04-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag reagerar på "... det är faktiskt ganska oförskämt att göra så mot en gammal kurdisk mamma"

Är det något som kan skapa speciell vrede hos kurder som grupp?

Men de hade varit ok o göra så mot en gammal svensk mamma? eller vad fan menar han?
Citera
2018-04-26, 14:05
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det gör han även i gårdagens Expressen?

Svenskarna ska enligt Özz känna skuld för turkarnas och kurdernas folkmord mot armenier och andra kristna för över 100 år sedan.

Har är dock klädsam och anger att kurderna faktiskt deltog med liv och lust i folkmorden. Men de blev hetsade att delta i folkmorden av de onda turkarna.

Citat:

Kontentan är att svenskar ska mer än hundra år senare känna skuld över ett folkmord som turkar och kurder genomförde, som skedde i en annan världsdel och mitt under under brinnande världskrig.

Han är halsbrytande i sin argumentation för att svenskar ska känna skuld.

https://www.expressen.se/kronikorer/...et-egentligen/

Det är så otroligt takt- och talanglöst att det är svårt att hitta ord. Kan det vara så enkelt att han är så korkad att han tror han kan köra på som vanligt? Att han verkligen tror att svenskar köper vadsomhelst bara för att det har funkat tidigare?
Citera
2018-04-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och han anställdes som hantlangare till andra "byggjobbare". Om han fick 85000 för "Städjobb" hur mycket har familjen betalt ut till dem som verkligen har gjort jobbet på husen? Miljoner? Borde vara många papper som familjen nu krävs på.

Om han fick 85000 rakt av in på ett konto och han har ingen egen firma så han har inte fakturerat.
Hur många andra har då fått pengar?
Jag ser inte att det kan ha funnits en firma som bett ÖN att sätta in på olika arbetares konto direkt.
Varför skulle ÖN ha befattat sig med att sätta in och leka lönekontor till flera individer?
Om om detta syns på konto så borde ju ÖNs konton granskas för flera utbetalningar. Samt har det betalats även direkt i hand eller?

Med ÖN menar jag både Özz och hans syrra och svåger.

Om jag skulle anlita svart arbetare för något så är det typ nån timmes jobb men aldrig i denna omfattning och speciellt inte om jag som ÖN har det gott ställt!
Om jag skulle anlita någon svart så är det någon som gör ett jobb och jag ger några hundralappar eller en tusing eller två,,men inte 85000 om man har råd och dessutom arbetar som jurist/advokat och alla har goda inkomster.
Senast redigerad av ba'loba 2018-04-26 kl. 14:07.
Citera
2018-04-26, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Videon med JJ säger ju allt om denne totalt iqbefriade idiot,
Han anklagade JJ för härskarteknik?????? Vad är det att inte låta någon prata, utan bara babbla i munnen på vederbörande? Kamelknullarhärskningreknik?

Det är absolut en härskarteknik att medvetet tilltala någon med sänkt röst och de formuleringarna som föregås av Özz beskyllning. Innan de sätter igång med intervjun är också fullt av härskartekniskt kroppspråk, istället för att lite uppmjukande kallprat som hade varit det normala i en sån situation.

Folk här är normalt rätt så mediekritiska, men här verkar de flesta helblinda för JJs fultrick. Bara för att det är ett av deras hatobjekt som blir nitad? Folk hade fått frispel på JJ om han gått åt Jimmie Åkesson på samma sätt.

Visst, Özz är en röv, har inte ett uns över för honom, och han har usel damage control. Han gör ju saken värre än vad den hade behövt vara. Han hade kunnat säga nästan exakt samma saker, att han inte hade något med att göra med att anlita hantverkare och betala dem. Det är liksom rätt så naturligt att han har fullt upp med annat än att projektleda en renovering av en sommarstuga. Ta det lungt Özz, för fan.
Senast redigerad av farfar 2018-04-26 kl. 14:09.
Citera
2018-04-26, 14:07
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
`silkesvantar´vet jag inte men det luktar hyckleri just nu. Vidhåller dock att om mer svartpengar existerar runt Uzbeken skall detta fram precis som med Özz. "Alla lika inför lagen"
Har du glömt "TELIAS AFFÄRER MED UZBEKISTAN"...ha ha det var en riktig soppa och den puttrar fortfarande...är det något som regeringen vill mörka pga Uzbekistan. Därför skatteverket ger blanka fan i det??
Citera
2018-04-26, 14:07
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ska vi slå vad?
Jag har nog precis som du trott att terroristkopplingen är skrattretande men efter att ha sett Özz försvar börjar misstankarna gro.
Om du dessutom lägger till hans sverigehat så undrar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in