Citat:
Ursprungligen postat av
Pausanias
Och han anställdes som hantlangare till andra "byggjobbare". Om han fick 85000 för "Städjobb" hur mycket har familjen betalt ut till dem som verkligen har gjort jobbet på husen? Miljoner? Borde vara många papper som familjen nu krävs på.
Om han fick 85000 rakt av in på ett konto och han har ingen egen firma så han har inte fakturerat.
Hur många andra har då fått pengar?
Jag ser inte att det kan ha funnits en firma som bett ÖN att sätta in på olika arbetares konto direkt.
Varför skulle ÖN ha befattat sig med att sätta in och leka lönekontor till flera individer?
Om om detta syns på konto så borde ju ÖNs konton granskas för flera utbetalningar. Samt har det betalats även direkt i hand eller?
Med ÖN menar jag både Özz och hans syrra och svåger.
Om jag skulle anlita svart arbetare för något så är det typ nån timmes jobb men aldrig i denna omfattning och speciellt inte om jag som ÖN har det gott ställt!
Om jag skulle anlita någon svart så är det någon som gör ett jobb och jag ger några hundralappar eller en tusing eller två,,men inte 85000 om man har råd och dessutom arbetar som jurist/advokat och alla har goda inkomster.