Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Han har också gjort en mindre överföring till Akilovs konto.
Det stärker min teori att arbetsrelationen började på fastigheten i Nacka. Ingen låter en okänd person arbeta på en fastighet på Gotland utan tillsyn om man inte litar på personen, och vet vilka arbeten denne kan utföra. Det dyker upp många filurer i Sverige som vill jobba på byggen, utan någon som helst erfarenhet. Det vet alla som bygger och renoverar.
Det börjar med att den som arbetar svart får pengar direkt i handen varje dag, just för att de som jobbar svart inte ska oroa sig för blåsningar. Polisen finns ju inte till för dem, i deras utsatta situation.
Jag tror Akilov gjorde olika jobb i Nacka, till pappa Nujen och hans ohängde son Özz belåtenhet. Det är alltid en prövotid med hantverkare!
Sen sattes också 10.000 in på konto för det var pengar Akilov behövde få in på kontot för att sända vidare. En person i Akilovs utsatta situation kan inte ens få in pengar på ett bankkonto!
Akilov verkar vara en trevlig prick och social, när han inte mördar och begår terrorbrott. När Akilov fått sin dom, lugnat ner sig och bott in sig på kåken, vore ett besök och en uppföljning av Janne Josefsson något att se fram emot. Jag tror Akilov har ett behov av att prata av sig!