Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 12:53
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Systern lär med stor sannolikhet bli utesluten ur advokatsamfundet.

Så kan det ju bli om inte Anne Ramberg kan navigera runt det så att det slutar med en varning. (kanske i utbyte mot att Debbie håller låg profil under några år...)
Citera
2018-04-26, 12:53
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vill bara ni ska fatta att Özz inte är för terrorism.
Hur vet du det?
Citera
2018-04-26, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tycker det är otäckt med alla fördomar på Flashback. Det fattar ju vem som helst att ni inte hade gnällt på honom om han var en vit moderat.
Aha, det enda återstående argumentet är alltså..... tada... "Rasism".
Citera
2018-04-26, 12:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Å andra sidan är Özz en ljugande terroriststödjande jävla idiot som finansierade Akilov för att han ska åka till Stockholm för att mörda så många (helst Svenskar) han kan.
Underbart Flashback citat.
Citera
2018-04-26, 12:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Hur vet du det?
Ska vi slå vad?
Citera
2018-04-26, 12:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Ärligt så var ditt såkallade skämt fan sämre än Özz humor.

Skämmes förfan.

Ok. Ärligt talat så var det ett av de bästa egensnickrade skämt som levererats på FB.
Sjukt, vidrigt och under bältet, men förbannat roligt.

Det viktiga för mig är att det skämtet når Özz, vill höra honom dra en variant på det nästa gång han uppträder för nån statlig myndighet.

Hur ser du på att Özz lämnar ut sin svåger till tigrarna? Kan man kalla det för den brända svågerns taktik?
Citera
2018-04-26, 13:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Efter samtalet med Janne J så framstår kokainmissbruk som mer än troligt.

Men varför betalar pappan och svågern för Özz knark?

Tror de där pengarna är till för något annat.

För att de har kontakter med asylsökare genom sina arbeten, som i sin tur kan ha kontakter med langare/smugglare.

Men jag tror också det är för något annat.
Citera
2018-04-26, 13:00
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
(...) Hur ser du på att Özz lämnar ut sin svåger till tigrarna? Kan man kalla det för den brända svågerns taktik?

Blod är tjockare än vatten
Citera
2018-04-26, 13:02
Medlem
Citat:
Jag tycker det är otäckt med alla fördomar på Flashback. Det fattar ju vem som helst att ni inte hade gnällt på honom om han var en vit moderat.

En väsentlig komponent i det hela är hyckleriet. En person som hycklar retar upp människor.

En annan sak som retar människor är dubbla standarder. Özz är stolt kurdisk nationalist som sitter i säkerhet i Sverige och lever gott på att driva med svenskar, samtidigt som han aktivt motarbetar svensk nationalism.

Han ljuger uppenbart i det här fallet eller undanhåller sanningen.

Där har du tre anledningar till varför folk retar upp sig på Özz. Räcker det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har också gjort en mindre överföring till Akilovs konto.

Det stärker min teori att arbetsrelationen började på fastigheten i Nacka. Ingen låter en okänd person arbeta på en fastighet på Gotland utan tillsyn om man inte litar på personen, och vet vilka arbeten denne kan utföra. Det dyker upp många filurer i Sverige som vill jobba på byggen, utan någon som helst erfarenhet. Det vet alla som bygger och renoverar.

Det börjar med att den som arbetar svart får pengar direkt i handen varje dag, just för att de som jobbar svart inte ska oroa sig för blåsningar. Polisen finns ju inte till för dem, i deras utsatta situation.

Jag tror Akilov gjorde olika jobb i Nacka, till pappa Nujen och hans ohängde son Özz belåtenhet. Det är alltid en prövotid med hantverkare!

Sen sattes också 10.000 in på konto för det var pengar Akilov behövde få in på kontot för att sända vidare. En person i Akilovs utsatta situation kan inte ens få in pengar på ett bankkonto!

Akilov verkar vara en trevlig prick och social, när han inte mördar och begår terrorbrott. När Akilov fått sin dom, lugnat ner sig och bott in sig på kåken, vore ett besök och en uppföljning av Janne Josefsson något att se fram emot. Jag tror Akilov har ett behov av att prata av sig!
Citera
Medlem
Enligt UG var Akilov redan radikaliserad och narkotikamissbrukare vid tiden på Gotland-tänk politikerveckan Almedalen..
Citera
2018-04-26, 13:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Är det inte ganska troligt att pengarna sattes in på Akilovs konto, men att det var lön till flera personer? Eller satte svågern in pengar även till de andra?
Varför skulle det vara troligt när det inte finns några transaktioner på Akilovs konto som visar på att han gjort några transaktioner eller uttag efter han fått sina pengar insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in