Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 13:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
En väsentlig komponent i det hela är hyckleriet. En person som hycklar retar upp människor.

En annan sak som retar människor är dubbla standarder. Özz är stolt kurdisk nationalist som sitter i säkerhet i Sverige och lever gott på att driva med svenskar, samtidigt som han aktivt motarbetar svensk nationalism.

Han ljuger uppenbart i det här fallet eller undanhåller sanningen.

Där har du tre anledningar till varför folk retar upp sig på Özz. Räcker det?
Han driver både med svenskar och sig själv. Otroligt att ni inte uppfattar en sån grej.
Citera
2018-04-26, 13:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I förrgår trodde jag faktiskt att ljugmedia & tjänstemannaaktivister skulle kunna tysta ner detta tills det blåst över. Jag får erkänna att jag misströstade.

Idag tror jag faktiskt inte det längre.

Inte mycket mer att tillägga i den här tråden just nu, innan det händer något nytt i fallet.
För den som känner sig uttråkad i väntan på nyheter så finns det ju alltid förströelser.

Homeland Security Investigations Tip Line
Citera
2018-04-26, 13:06
Medlem
Bara jag som tycker 85 tusen känns som lite mycket för att "hjälpa till att städa undan" ? Särskillt svart.
Citera
2018-04-26, 13:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Har någon tänkt på att om det inte varit en "kändis" involverad hade detta aldrig hamnat i TV. Uzbeken lär ju ha jobbat svart hos massor med folk. Skall deras byk oxå tvättas offentligt.. ? Ser fram mot det

Men de personerna har ju inte skrivit tidningsartiklar om hur viktigt det är att betala skatt, hur hemska svenskar är, hur synd det är om kurder och hur bra asylinvandring är.

Det är hyckleriet, dubbelmoralen, arrogansen, som är skillnaden. Vad tror du medierapporteringen hade varit om en okänd sverigedemokratisk kommunpolitiker gjort det? Det hade inte mörkats av media i månader utan slagits upp helt utan bevis första dagen.

INGEN hade behandlats med sådana silkesvantar som Özz. ALLA hade hamnat i TV för flera månader sedan.

Aftonbladet drev en man till självmord som inte hade gjort det de påstod.
Citera
2018-04-26, 13:08
Medlem
Vore väl skitbra om Nujen gör som Soran och går under jorden. Ju mindre man ser av honom desto bättre. Sverige blev genast lite bättre att bo i.
Citera
2018-04-26, 13:09
Medlem
Igni-ferroques avatar
Det finns några saker man nog kan konstatera:

1. Summan som betalades ut till Akilov är för hög för att förklaras av honom som en i mängden av svartjobbare. Antingen har han agerat som koordinator mellan uppdragsgivaren och jobbare eller också har Akilov gjort mer arbete. Att flera personer i familjen Nujjen betalat ut pengar tycker jag tyder på det sistnämnda.

2. Nujjens bortförklaringar om att han inget visste håller inte då han som ägare har ansvar. Dessutom kan man ju undra om han verkligen var så ointresserad av en stor investering som dessutom köpts relativt nyligen.

3. Nujjen visste att han skulle bli tvungen att möta media förr eller senare. Han har troligen haft en taktik klar sedan länge. Att han väljer att själv lägga ut hela intervjun på nätet tyder på att han anser sig ha "vunnit" debatten. Min gissning är att han valde att gå till attack för att han var rädd för frågor som han visste skulle kunna komma.

Det som verkligen stör mig är att Nujjen, hans syster och svåger är människor som drar in miljoner på skattefinansierad verksamhet. De har helt klart råd att betala vita löner. Istället bryter de mot lagen för något som måste vara småslantar för dem. Ruttet är väl ordet kan jag tycka.
Citera
2018-04-26, 13:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför skulle det vara troligt när det inte finns några transaktioner på Akilovs konto som visar på att han gjort några transaktioner eller uttag efter han fått sina pengar insatt.

han kanske var den ende som hade ett bankkonto så han betalade andra kontant
Citera
2018-04-26, 13:12
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Efter samtalet med Janne J så framstår kokainmissbruk som mer än troligt.

Men varför betalar pappan och svågern för Özz knark?

Tror de där pengarna är till för något annat.
Tycker också att Özz i intervjun ser ut som en colatorsk med storhetsvansinne. Som jag skrivit förut så faller han av sin egen tyngd. Hans hjärna blir förändrad och verklighets uppfattningen förvrängd. Hans utseende är nu lönnfet kurdgubbe. Noll charm. Noll sexig. Dags för honom att köpa ett brädspel och gå med i kurdiska föreningen.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodvin
Bara jag som tycker 85 tusen känns som lite mycket för att "hjälpa till att städa undan" ? Särskillt svart.

Ja. Du är den förste som reflekterat över det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Enligt UG var Akilov redan radikaliserad och narkotikamissbrukare vid tiden på Gotland-tänk politikerveckan Almedalen..

Hur var det långt bak i tråden om ett ouppklarat mord i närheten vid samma tid?
Citera
2018-04-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Han driver både med svenskar och sig själv. Otroligt att ni inte uppfattar en sån grej.

Det gör han även i gårdagens Expressen?

Svenskarna ska enligt Özz känna skuld för turkarnas och kurdernas folkmord mot armenier och andra kristna för över 100 år sedan.

Har är dock klädsam och anger att kurderna faktiskt deltog med liv och lust i folkmorden. Men de blev hetsade att delta i folkmorden av de onda turkarna.

Citat:
Citat:
Det av den turkiska staten organiserade folkmordet på kristna genomfördes även genom mobiliseringen av kurdiska väpnade styrkor och genom att hetsa och hota kurdiska nomadstammar att massakrera och plundra kristna på deras egendom.

Kontentan är att svenskar ska mer än hundra år senare känna skuld över ett folkmord som turkar och kurder genomförde, som skedde i en annan världsdel och mitt under under brinnande världskrig.

Han är halsbrytande i sin argumentation för att svenskar ska känna skuld.

https://www.expressen.se/kronikorer/...et-egentligen/
Citera
2018-04-26, 13:16
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur ser du på att Özz lämnar ut sin svåger till tigrarna? Kan man kalla det för den brända svågerns taktik?

Özz skiter såklart i ingifta Svennebananer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in