Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Korruption utan tvekan.

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo.
Fast ni syftar väl inte på att den nuvarande MBN på Gotland skulle vara korrumperad?
De är ju samtliga i nämnden nu väl medvetna att det finns vaket och juridiskt kompetent folk som falkar över dem och deras ärendehanteringar.

Det vore därför väldigt oklokt av dem att fatta ett oriktigt, för Nujens gynnande, beslut. Jag är säker på att de tänker sig för.
Nu.
Citera
2019-04-30, 11:22
Medlem
Är det någon som vet var Nujens annonserar ut sina hotellrum?
Citera
2019-04-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Är det någon som vet var Nujens annonserar ut sina hotellrum?
Vet inte om jag vill hjälpa till med att göra reklam för svartbyggarfolket Nujens anläggningar.
Men om du lovar mig på heder och samvete att du INTE tänker gynna dem genom att hyra, så skall jag berätta det lilla jag vet.

Åtminstone förr hittade du dem via sajterna 'HomeAway' och 'Airbnb'.
Citera
2019-04-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vet inte om jag vill hjälpa till med att göra reklam för svartbyggarfolket Nujens anläggningar.
Men om du lovar mig på heder och samvete att du INTE tänker gynna dem genom att hyra, så skall jag berätta det lilla jag vet.

Hahaha lovar, heder och samvete. Vilka ord i detta sammanhang sen då. Men jag tänkte mer på att de som annonserar ut det har ett problem om folk kopplar ihop saker och ting. Om de vet om vad som är på gång kanske de drar åt sig fötterna?

För om det här korthuset rasar ihop så kletar det och stänker en aning.

edit: öronen, är väl vad man drar åt sig, inte fossingarna...
Citera
2019-04-30, 13:52
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Min fetning: kollade nyss, borttagna från Airbnb, men alla 3 objekten ligger kvar på HomeAway.
Citera
2019-04-30, 14:06
Medlem
Vad jag kan se så är Villa Zetterling ännu kvar på airbnb, men inte Sockenmagasinet och lägenheten ovanpå Özzs teater.

Nujens läser denna tråd, de ändrade på annonserna efter det att de uppmärksammats här. Bl a så ändrades uthyrare från Debbie till Rickard.
Citera
2019-04-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Vad jag kan se så är Villa Zetterling ännu kvar på airbnb, men inte Sockenmagasinet och lägenheten ovanpå Özzs teater.

Nujens läser denna tråd, de ändrade på annonserna efter det att de uppmärksammats här. Bl a så ändrades uthyrare från Debbie till Rickard.

Gör han verkligen det?

Men vad förändrar det för annonsföretagen? Om de är mån om sitt rykte så har de inte svartbyggen för uthyrning. Men jag kanske är naiv? Som dessutom ägs av folk som finansierat terrorbrott i Sverige med många döda.
Citera
2019-04-30, 14:40
Medlem
Citat:

Ja, det är väl skoj att veta att våra diskussioner och vårt plansmidande följs av det pack vi arbetar för att försöka få ställda inför en korruptionsfri(!) tingsrätt?
Att veta att de i smyg ligger och läser varje stavelse vi producerar ger energi. Till oss trådaktiva alltså -inte till Nujens.
Måste vara frustrerande för dem att inte kunna följa vad vi skriver till varandra i våra PM. Det är ju där det planeras, det är där linjer dras upp.

OffT: Passar på att önska [nästan] alla trådföljare en fin Valborg!
Citera
2019-04-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Rättelse:
Jag fick igår kväll ett mail från min son, som har firat påskhelgen på Gotland. Den svartbyggda ateljén på klintkanten ovanför Gustavsviks semesterby, som han tidigare meddelat hade rivits, står fortfarande kvar! Han hade förra gången han åkt förbi stället tagit miste på plats. Ägarna har tydligen överklagat kommunens beslut om vite och föreläggande om rivning.

Får nog rätta till det här en gång till. Det kan ju vara en så enkel förklaring till mins sons dubbelseende, att ägarna till ateljén nu har kommit överens med kommunen om flytta in byggnaden ett antal meter från klippkanten och naturreservatet. Då har ju byggnaden faktiskt en gång rivits och sedan byggts upp igen. En tjänsteman på samhällsbyggnadsförvaltningen hade enligt ägarna från början sagt till dem att de kunde placera en komplementbyggnad var de ville på tomten. Jag är själv spänd på att få höra vad bygglovshandläggarna eventuellt har sagt till Nujens om skolan, sockenmagasiet och Gazeliigårdens teater,
Citera
2019-04-30, 14:44
Medlem
Citat:

Özz teater? Jag körde förbi Draken på Järntorget i Gbg häromdagen och då stod sådana där gammeldags bokstäver där om "Måns och Özz" .

Vem fan är sen sär Måns som är så i huvudet at han beblandar sig med en kriminell?
Citera
2019-04-30, 14:57
Medlem
Citat:
Özz teater? Jag körde förbi Draken på Järntorget i Gbg häromdagen och då stod sådana där gammeldags bokstäver där om "Måns och Özz" .

Vem fan är sen sär Måns som är så i huvudet at han beblandar sig med en kriminell?

Özz har kanske talat om för honom att folk är rasister och vill honom och hans familj illa? Måns Möller är väl inte allt för skarp kanske. Det är ju så det brukar gå till. Det låter väl kanske som så att det är synd om Özz och hans familj för att de finansierat en terrorist? Folk är så dumma!
Citera
2019-04-30, 14:59
Medlem
Citat:

Den Måns, som du accidentellt prefixade med ordet "sär", han är precis det, alltså "sär" alltså lite udda. Varför jag beskriver honom som udda? -Jo, för att han är i lag med Özz Nujen, han som grovt utnyttjar utsatta papperslösa människor för att berika sig och sin klan!

Måns heter Möller. Så här skriver Wiki om honom:
<Möller är delägare i komikeragenturen Roa Produktion tillsammans med Johan Glans, David Batra, Hasse Brontén, Thomas Järvheden och Özz Nûjen.>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in