2018-04-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Jo, nog verkar Jan ha köpt sina följare. Låg kanske inget i att han var något socialt geni trots allt.

Men det kan ju inte vara på riktigt? Han har alltså sökt, gått vidare och varit såpass entusiastisk inför sin medverkan att han testat plankan hemma, beskriver sig själv som en nörd osv. Sen på ön visar han noll intresse eller reflektion kring sin egen ställning i tävlingen, han fattar inte hur han ska pakta eller rösta, han provocerar lagkompisar till synes för nöjet.

Kolla på hans insatser, typ vid dragkampen; det han gör är precis vad någon skulle göra för att avsiktligt vara till maximal belastning för sitt lag. Han kan inte bara göra så av misstag, han måste verkligen gå in för det. Han kan inte vara seriös.

Nä, jag vet verkligen inte heller. Jag håller helt med om att han är för mycket. Samtidigt vet jag inte om man skulle orka hålla i en karaktär under de svältförhållandena de lever under. Jag tror inte det skulle gå att hålla hjärnan tillräckligt under kontroll för att leva ut sin karaktär 24/7. Snarare tror jag att svälten tar fram de sämsta sidorna i folk, och att det är förklaringen till att han är som han är.

Och jag menar, visst händer det att man träffar människor som liknar Jan? Helt skev självbild, självförhärligande, självbedräglig. Ingen som helst känsla för hur de uppfattas. Folk sitter och håller med honom när han pratar, samtidigt som alla gemensamt skrattar åt honom bakom hans rygg. Det enda märkliga/tveksamma är att TV4 valt att ta med honom. Men det kanske inte framgick fullt hur knäpp han var under castingen, då de ändå vill ha med ganska udda fåglar.

Sen är det ju så att det verkar vara väldigt populärt att casta folk som arbetar som statister till realityserier. Jag vet inte om det är så att de blir castade till en roll, eller om det är så att statister generellt "blir bra TV", kanske att de är så uppmärksamhetskåta att de inte bryr sig om de gör bort sig. Och att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet i deras värld.

Är spänd på hur det går för Jan framöver, jag tänkte att det fanns en liten chans att han faktiskt medvetet gjorde sig omöjlig i lag syd och att han skulle få en nystart i lag nord. Men det tog inte många minuter innan det sprack för honom där också.
2018-04-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vad var det Jan gjorde i dragkampen som inte var bra? Jag uppfattade inte vad som hände annat än att han pratade under kampen.

En ”normalt” misslyckad insats i dragkamp skulle vara att man släpper repet tidigt för att man blir trött/saknar vilja.

Jan började pusta, frusta och stöna, vilket stör egna laget (och pushar det andra). Han bytte grepp och vred sig omkring. Han backade upp så han i princip satte sig på Pascal - Pascal som dels agerar ankare och med sin fysik är en nyckel för att laget ska ha någon chans. Pascal som dels även är allmänt hetsig och leder en pakt, den sista du vill stöta dig eller irritera av rent allmäna taktiska skäl om du inte vill bli utröstad. Hur mycket mer kan en människa göra (utan att begå någon typ av brottslig handling) för att sabba i detta scenario?
2018-04-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Men det kan ju inte vara på riktigt? Han har alltså sökt, gått vidare och varit såpass entusiastisk inför sin medverkan att han testat plankan hemma, beskriver sig själv som en nörd osv. Sen på ön visar han noll intresse eller reflektion kring sin egen ställning i tävlingen, han fattar inte hur han ska pakta eller rösta, han provocerar lagkompisar till synes för nöjet.

Kolla på hans insatser, typ vid dragkampen; det han gör är precis vad någon skulle göra för att avsiktligt vara till maximal belastning för sitt lag. Han kan inte bara göra så av misstag, han måste verkligen gå in för det. Han kan inte vara seriös.
Han kan visst vara seriös eller menar du att Månsson som också skiljde ut sig från gruppen också var skådespelare? Som flera varit inne på hur rolig tv hade det blivit om alla var superseriösa som Henrik och Pascal?

Och vem hade du helst velat ta en öl med? Victoria eller Jan?

Jan alla dagar i veckan han verkar lite rolig
2018-04-26, 10:16
Medlem
Redladys avatar
Jag tror knappast Jan hade fått en nystart, hur han än gjort när han kom till lag Nord. De hade sett honom på ett par tävlingar och gjorde honom immun på örådet, för de visste han var mer en belastning än tillgång på tävlingarna.
2018-04-26, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jan måste vara inplanterad av produktionen till serien. En människa kan inte vara så slut i huvudet, totalnarcissistisk och dessutom oatletisk som en stelopererad dvärg. Hur många minuter tog det innan han gjorde sig helt omöjlig i sitt nya lag?

Men man måste ge honom cred för att han spelar sin roll som hjärndöd slagpåse väldigt bra, trots allt måste det vara en jobbig roll att spela eftersom han blir ungefär lika omtyckt som Hagamannen och Peter Madsen...

Han är nog en kombination, och låter sig utnyttjas.
2018-04-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Nä, jag vet verkligen inte heller. Jag håller helt med om att han är för mycket. Samtidigt vet jag inte om man skulle orka hålla i en karaktär under de svältförhållandena de lever under. Jag tror inte det skulle gå att hålla hjärnan tillräckligt under kontroll för att leva ut sin karaktär 24/7. Snarare tror jag att svälten tar fram de sämsta sidorna i folk, och att det är förklaringen till att han är som han är.

Och jag menar, visst händer det att man träffar människor som liknar Jan? Helt skev självbild, självförhärligande, självbedräglig. Ingen som helst känsla för hur de uppfattas. Folk sitter och håller med honom när han pratar, samtidigt som alla gemensamt skrattar åt honom bakom hans rygg. Det enda märkliga/tveksamma är att TV4 valt att ta med honom. Men det kanske inte framgick fullt hur knäpp han var under castingen, då de ändå vill ha med ganska udda fåglar.

Sen är det ju så att det verkar vara väldigt populärt att casta folk som arbetar som statister till realityserier. Jag vet inte om det är så att de blir castade till en roll, eller om det är så att statister generellt "blir bra TV", kanske att de är så uppmärksamhetskåta att de inte bryr sig om de gör bort sig. Och att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet i deras värld.

Är spänd på hur det går för Jan framöver, jag tänkte att det fanns en liten chans att han faktiskt medvetet gjorde sig omöjlig i lag syd och att han skulle få en nystart i lag nord. Men det tog inte många minuter innan det sprack för honom där också.

Jo, visst har man sett en del människor med sådana egenskaper, både på riktigt och i dokusåpor. Men dem reagerar på omgivningens mottagande på ett annat sätt.

Tänk Jim, som förnekade sin svaghet i vatten och att han sänkte laget genom sin insats. Jim var nära till gråt under tävlingen, efteråt fäktade han vilt och var klart och tydligt upprörd. Jan verkar, med undantag för vissa klyshiga ord om att han är besviken, inte uppriktigt bry sig om vad han gör och vad folk tycker om honom. Även idioter inbillar sig i regel att deras idiotiska handlingar trots allt tjänar något ändamål för dem, men inte Jan.
2018-04-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Han kan visst vara seriös eller menar du att Månsson som också skiljde ut sig från gruppen också var skådespelare? Som flera varit inne på hur rolig tv hade det blivit om alla var superseriösa som Henrik och Pascal?

Och vem hade du helst velat ta en öl med? Victoria eller Jan?

Jan alla dagar i veckan han verkar lite rolig

Månsson var uppenbarligen seriös, om än dum. Han ångrade (trovärdigt) direkt sitt val av Lillemor och försökte hela tiden reparera den skadan. Tog örådet på allvar när han låg illa till, jämfört med Jan som sket i vilket. Satte han inte till och med en yxa i första tävlingen?

Och ja, jag hade älskat en öl med Jan.
2018-04-26, 11:12
Medlem
Var pårökt igår då det slog mig! Jan är fan en skådis!! Ingen kan vara sådär jävla dum!

Är det inte så så skiter ja ifall han blir ledsen! Han är en vuxen karl och behöver fan behövas bli uppfostrad så han kan bete sig!
2018-04-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vad var det Jan gjorde i dragkampen som inte var bra? Jag uppfattade inte vad som hände annat än att han pratade under kampen.

Han stod och skrek och stöna samtidigt som hans rep var helt slapp!
2018-04-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Håller med i allt. Även om jag fortsatt kollar är TV4s rykte starkt sänkt i mina ögon. Att stötta mobbning i ett program som till viss del riktar sig till barn är otroligt fult. När jag som ung såg Robinson handlade det om överlevnad och samarbete, inte Paradise Hotel-pakter.

Pascal, Nicoline, Desiree och inte minst Victoria är sjuka människor, som man inte önskar något gott till någonsin. Lillemor och Johaneeeh kan också läggas till där.

Jan börjar jag tycka synd om. Han är skum, absolut, men din teori stämmer. Om han inte är en bra skådespelare har TV4 placerat honom där för egen vinning. Jag börjar gilla Jan lite smått...

Nu när Alexandra är ute hejar jag på Henrik. Marie, Robert, DK, Ida och Rick får också gärna gå långt. Man får ändå ge TV4 cred som har gett oss så uppenbara favoriter och hatobjekt utan att behöva tänka.

Haha är nog jag och du själv som är dom sjuka av någon!

Tror du det är lätt att hantera en som jan utan mat och dessutom så är han så skult elak och provocerande mot alla. Dom sitter fast med honom på en Ö. Är inte som det riktigta livet där man bara behöver stå ut några timmar med ett kioskmongo och sen gå hem.
2018-04-26, 12:22
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Håller med i allt. Även om jag fortsatt kollar är TV4s rykte starkt sänkt i mina ögon. Att stötta mobbning i ett program som till viss del riktar sig till barn är otroligt fult. När jag som ung såg Robinson handlade det om överlevnad och samarbete, inte Paradise Hotel-pakter.

Pascal, Nicoline, Desiree och inte minst Victoria är sjuka människor, som man inte önskar något gott till någonsin. Lillemor och Johaneeeh kan också läggas till där.

Jan börjar jag tycka synd om. Han är skum, absolut, men din teori stämmer. Om han inte är en bra skådespelare har TV4 placerat honom där för egen vinning. Jag börjar gilla Jan lite smått...

Nu när Alexandra är ute hejar jag på Henrik. Marie, Robert, DK, Ida och Rick får också gärna gå långt. Man får ändå ge TV4 cred som har gett oss så uppenbara favoriter och hatobjekt utan att behöva tänka.

Selektivt minne? Fråga Buba Badjie. -"Dom röstade ut mig för att jag var duktig!"
2018-04-26, 12:33
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Haha är nog jag och du själv som är dom sjuka av någon!

Tror du det är lätt att hantera en som jan utan mat och dessutom så är han så skult elak och provocerande mot alla. Dom sitter fast med honom på en Ö. Är inte som det riktigta livet där man bara behöver stå ut några timmar med ett kioskmongo och sen gå hem.

Bra input. Janne är faktiskt elak mot de andra. De är på en öde ö och när någon är så kokt som honom är det rent självförsvar för gruppen att försöka distansera sig för att inte alla ska må dåligt. Det är ett helvete för en grupp med såna som Jan. Hur man än gör så är man elak mot sig själv, gruppen eller mot honom. Jag tror det inte men hoppas innerligt att han spelar teater. Annars har vi nog ett nytt självmord på gång. Tänk att vara Jan och se det här programmet i efterhand.

Igår sa han: ressigör, när han skulle säga regissör. 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in