Citat:
Ursprungligen postat av
GdZillaio
Oj va arg du blev över en rätt så bra skriven reflektion, kanske besitter du ej förstånd att insupa ett så vokabulärt berikat stycke text.
Kanske skall vederbörande hålla sig till ämnet och ej bli så provocerad?
Ty texten innehåller faktamässigt starkt material hämtat ifrån artistens egna ord på flashback. Oro, overklighetskänslor och panikångest är rubriker skrivna av artisten själv, han berättar om hans tidigare negativa erfarenheter utav droger, hur han slits mellan dröm och verklighet i hans diffusa vardag, där sömnlöshet och existensiella frågor hemsöker hans tyngda sinnen.
Jag tror avicii flydde till en avlägsen dröm om att rekreation och psykisk avlastning skulle dämpa känslan av uppgivenhet.
När lugnet sedan lagt sig blev det sannolikt oundvikligt för honom att i det skedet inte stiga till evighetens trygga vrå, långt ifrån kravet att existera i ovisshet om varför han någonsin existerat.
Vokabulärt berikat stycke text? Vokabulär är inget ord du kan böja på det viset.
Vill du använda fina ord och
visa upp din vokabulär är det på intet sätt irriterande för min del men lär dig då för fan hur man använder orden. Just nu framstår du bara som en tonårspojke som lärt sig lite glosor.
Ont: Jag tror på droger som många andra vilket resulterade i hans död. Omedvetet eller medvetet vet jag ej. Det får vi nog tyvärr aldrig reda på heller.
Lyssnade aldrig på hans musik då jag inte gillar housemusik men nog var han ett geni inom sin genre.
Alltid tragiskt när så unga människor går detta öde till mötes.