2018-09-29, 18:19
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Ash var Tims manager, så det hade varit på sin plats att han åkte dit.

Definitivt. Hade jag varit Tims manager hade jag tom, tagit bussen till Australien ( vet att det inte går någon) men jag hade fanimej ställt upp.
som mångmiljonär är det inte svårt att få ett flyg dit. går det inte från STHLM så går det från Köpenhamn , Helsinki, Heathrow etc. Orimlighet är att folk tror att det skulle vara svårt att ta sig dit. men det är många ash-kramare här som hugger så fort han får skit, men skit ska han ha
Senast redigerad av zoomlander 2018-09-29 kl. 18:47.
Citera
2018-09-29, 18:41
Medlem
Skojar du nu eller ? Arash va inte nån jäkla kompis till Tim. Arash var Tims manager. Tim var en produkt. Han blir allvarligt sjuk under sin turné, en jobbresa, nog fan ska ens chef ställa upp. Kan inte ens kalla det för 'ställa upp', det är hans PLIKT att ta hand om sin produkt. Åk dit! Spelar fan ingen roll vart han befinner sig. Har man skickat dit någon så kan man ta sig dit själv.
Och miljötänk framför någons hälsa, snälla jag orkar inte.. ( tur att ja inte vet hur man gör spydiga smileys för då hade det kommit en hel drös..)

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Hur är ditt resonemang är när du uttrycker dig som ovan? 1. Alla människor har ett rövhål, även du, om du inte har någon defekt. 2.ASAP. Sitter du fast i dina kompisar, har du bara en kompis, eller är du kanske bara din egen kompis? Hittills är vi inte livegna för våra vänner, dvs. vi sitter inte fast med dem och vi måste inte umgås med dem dygnet-runt. 3. Vem kallar du för idiot? ASAP är omöjligt (se punkt 2), Rövhål, se punkt 1. Det finns ett begrepp, den som sa det hen var det. 4. Flyga? Låter inte bra för varken plånbok eller miljön om vi ska flyga så fort något inträffar. Går det ens ett flyg? Är priset ens rimligt? Är det värt det? Det går bra att säga i efterhand att någon borde gjort något, men du förstår kanske orimligheten i att bara ta flyget?
Vad tror du, kan dina kommentarer falla på sin egen orimlighet?
Citera
2018-09-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Well, first of all, Leif G.W. Persson is not a journalist! He is a criminologist.

Second, what is this BS with Swedes writing in English here on FB? Det är ett oskick!

Jag tycker att det vore en jättebra idé att få höra G.W s Åsikt om detta, det skulle vara mycket intressant. Om någon kunde få till den kontakten att kunna fråga honom...
Citera
2018-09-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livne89
Tycker inte riktigt att den där artikeln kan användas som bra exempel på hur verkligheten såg ut när Tim själv har gått ut och kritiserat den hårt och att den som Skrev artikeln hade missuppfattat eller vinklat väldigt mycket.

Livne jag börjar bli allt mer övertygad om att du antingen inte vet ett skit, alternativt försöker vilseleda alla i forumet genom att sätta spotlight på Ash (entourage sympatisör?)

Svara gärna på varför Tim själv skrev att Ash var hans riktiga broder och att han älskade honom och hade honom allt att tacka för? Varför han vid intervjun sa att Ash hjälpte honom med musiken och även lärde honom att DJa och uppträda? Den enda kritik Tim hade mot artikeln var ju uttrycken om fansen, inget om hans relation till Ash! Tycker du smutsar ner Tims minne med dina insinuationer om Ash, riktigt fittigt gjort!

Sedan tycker jag att det är sinnessjukt av dig att påstå att Tim haft fel i sin kärlek för Ash som jag tror grundar sig i något sorts total okunskap i ämnet och kanske med lite inslag av "Jimmy Durmaz hot " mentalitet hos dig som person?

Var någonsin har du sett en mening där Tim pratar illa om Ash (förutom de illa klippta och vinklade sekvenserna i "True Stories")

Bara för att jag är smart nog att förstå lite längre än du, ha lite mer inside info än du etc. innebär det inte på något sätt att jag är Ash. Ash är en person som jag faktiskt inte ens är vän med!

Rip Tim
Citera
2018-09-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelHeart
Jag tycker att det vore en jättebra idé att få höra G.W s Åsikt om detta, det skulle vara mycket intressant. Om någon kunde få till den kontakten att kunna fråga honom...

Skulle var helt sjukt bra om någon kunde dra iväg ett mail till GW, alla vill veta vad som hände!!!!
Citera
2018-09-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Vilket jäkla skitsnack! Och "vara den vuxne i rummet"! Vi pratar om ett gäng vuxna män! Tim var vuxen och alla bryshorna med, de borde alla tagit ansvar, i första hand för sig själva.

Håller med dig! Vissa försöker få det som om Tim och hans brysch var typ småbarn? När det började festas och bryshorna blev de närmaste var när Avicii slog, 2013 var väl uppstarten, snabbt började hälsoproblemen. 2013 var Tim 24 och alla hans vänner minst 24 och många äldre än så!! Vi pratar inte om några tonåringar, vad fan?? "Vuxne i rummet"?? Tim bestämde, han drog in cashen och alla som försökte stoppa alkoholen/drogerna från att flöda och kompisgänget från att vilja festa/lyxshoppa/ligga, förlorade kampen (om det var någon kamp ens)?
Inte ens jag kan tycka att en manager, med familj i Sverige, ska behöva resa ner och träffa sin partner (Tim) på plats i Australien? Jag undrar ens om Ash visste exakt varför Tim var på sjukhus och hur illa det var? Ash var ju inte med längre på plats eller under turneerna, andra som Tim valt hade tagit över den rollen, efter när Avicii blivit en världsstjärna.
Citera
2018-09-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Livne jag börjar bli allt mer övertygad om att du antingen inte vet ett skit, alternativt försöker vilseleda alla i forumet genom att sätta spotlight på Ash (entourage sympatisör?)

Svara gärna på varför Tim själv skrev att Ash var hans riktiga broder och att han älskade honom och hade honom allt att tacka för? Varför han vid intervjun sa att Ash hjälpte honom med musiken och även lärde honom att DJa och uppträda? Den enda kritik Tim hade mot artikeln var ju uttrycken om fansen, inget om hans relation till Ash! Tycker du smutsar ner Tims minne med dina insinuationer om Ash, riktigt fittigt gjort!

Sedan tycker jag att det är sinnessjukt av dig att påstå att Tim haft fel i sin kärlek för Ash som jag tror grundar sig i något sorts total okunskap i ämnet och kanske med lite inslag av "Jimmy Durmaz hot " mentalitet hos dig som person?

Var någonsin har du sett en mening där Tim pratar illa om Ash (förutom de illa klippta och vinklade sekvenserna i "True Stories")

Bara för att jag är smart nog att förstå lite längre än du, ha lite mer inside info än du etc. innebär det inte på något sätt att jag är Ash. Ash är en person som jag faktiskt inte ens är vän med!

Rip Tim

Bra skrivet, igen. Så lätt att kringkasta sig med "Tim var väldigt kritisk till artikeln", i ett försök att gripa efter halmstrån i hur Tim aldrig gillade Ash. Existerar begreppen kausalsamband och tidssamband för dig, Livne89? Eller att precisera innebörden med ett påstående? Liksom man kan göra en dokumentär med en Tim i ett sammanbrott och sedan klippa in en i kommentar från Ash (filmad två år tidigare), taget ur sitt sammanhang, och uppnå effekten "Tim bryter ihop och där sitter skithögen Ash och bara pratar om pengar", använder du, Livne89, dig av samma korkade alternativt medvetet elaka sätt att resonera. Det skapar hat och skuldbeläggande vinklat och okritiskt. Nu tog Ludde 9601 och berättade exakt _vad_ som Tim egentligen kritiserat (fansen) och hat-Livnes synpunkt om Tims kritik till en artikel faller som ett korthus.
Citera
2018-09-29, 21:22
Medlem
Förstår inte riktigt hur du försöker få dig själv att framstå som någon med insideinfo men ändå sitter du bara och postar artiklar som källor. Om du vet nått utöver tidningsklipp, säg det då, annars blir du bara platt.

Inga problem att du kallar mig för hater. Men att ett professionellt management pressar sin artist till allvarliga hälsoproblem kommer jag aldrig anse är sunt. Att Tim kände tacksamhet och kärlek till Arash säger jag absolut inte emot. Det jag har svårt för är hur man så iskallt kan pressa sönder sin produkt för egen vinnings skull, behandla honom som en maskin, jag tycker det säger det mesta om vad Arash är för person. Se det som ett destruktivt förhållande. Tim gick in i en deal som kanske var helt fantastisk till en början. Men under resans gång spårar det ur. Han kraschar både fysiskt och psykiskt men får inget som helst stöd utan hans manager påpekar bara hur Tim sätter alla i skiten om han inte fullföljer de orimliga kraven som ställs på honom. Arash tänkte bara på pengar och det är SJÄLVKLART att han vill få in så mycket pengar som möjligt, för det är inte han som behöver ta smällen och det är inte han som gör grovjobbet.

Jag menar inte att Tim och hans vänner är omogna eller omyndiga. Det jag menar är att managementet bakom Tim ska stå för vuxna, professionella, hållbara, rimliga beslut. Sånt ska inte Tim behöva göra. Det är det som menas med att vara den vuxna i rummet. Inte fan menar ja att dom inte är över 18 år eller vad man nu ska vara för att klassas som vuxen. Undrar kanske om du bara vägrar förstå vad jag menar för du bara måste ha "rätt".

Citat:

Rip Tim
Citera
2018-09-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livne89
Förstår inte riktigt hur du försöker få dig själv att framstå som någon med insideinfo men ändå sitter du bara och postar artiklar som källor. Om du vet nått utöver tidningsklipp, säg det då, annars blir du bara platt.

Inga problem att du kallar mig för hater. Men att ett professionellt management pressar sin artist till allvarliga hälsoproblem kommer jag aldrig anse är sunt. Att Tim kände tacksamhet och kärlek till Arash säger jag absolut inte emot. Det jag har svårt för är hur man så iskallt kan pressa sönder sin produkt för egen vinnings skull, behandla honom som en maskin, jag tycker det säger det mesta om vad Arash är för person. Se det som ett destruktivt förhållande. Tim gick in i en deal som kanske var helt fantastisk till en början. Men under resans gång spårar det ur. Han kraschar både fysiskt och psykiskt men får inget som helst stöd utan hans manager påpekar bara hur Tim sätter alla i skiten om han inte fullföljer de orimliga kraven som ställs på honom. Arash tänkte bara på pengar och det är SJÄLVKLART att han vill få in så mycket pengar som möjligt, för det är inte han som behöver ta smällen och det är inte han som gör grovjobbet.

Jag menar inte att Tim och hans vänner är omogna eller omyndiga. Det jag menar är att managementet bakom Tim ska stå för vuxna, professionella, hållbara, rimliga beslut. Sånt ska inte Tim behöva göra. Det är det som menas med att vara den vuxna i rummet. Inte fan menar ja att dom inte är över 18 år eller vad man nu ska vara för att klassas som vuxen. Undrar kanske om du bara vägrar förstå vad jag menar för du bara måste ha "rätt".

Jag VÄLJER att enbart använda offentliga källor offentligt i detta forum. Av anledningar som jag håller för mig själv så skyddar jag de andra "källor" jag har.

Du efterfrågar ett professionellt management! Jag håller med dig i den biten. Det skulle varit mycket bättre om Tim (Klas) förstått att ett gäng statuskåta, starstrucked och kåta unga män INTE var rätt att vägleda en så isolerad person som Tim i alla hans dagliga val. Å andra sidan Tim gjorde valet av människor och det var faktiskt hans val, vilket alla måste respektera även om man beklagar det nu med facit i handen. Ash gjorde en stjärna av en oslipad diamant det var idén. Såklart pengarna styrde för inte bara Ash, utan för Tim och alla andra 1000 tals personer som var beroende av Avicii för att göra sina egna lyckor. "Iskallt" håller jag inte med, eftersom jag tror att om Ash haft kunskap exakt vilket liv Avicii levde, skulle han bildligt gått in och försökt ta Tim i kragen och försökt påverka honom att tänka om. Kanske gjorde han det också? Kanske försökte han övertala Tim till annat, men Tim vägrade? Det får vi aldrig veta och jag tror anledningen till det är att Ash, till skillnad från oss andra som spekulerar, respekterar Tims val och väljer att inte "sälja ut honom" av respekt. Om Ash var enbart pengahungrig, skulle han inte försökt hålla igång Avicii så länge som möjligt då?? Med Tim borta och ett brutet kontrakt så finns inga nya album och nya låtar som han kunde fått % på i många många år framöver. Det var alltså i Ash bästa intresse att Tim mådde bra flera år och på lång sikt, inte bara ur ekonomisk synpunkt dock utan även för att de två var där från början och hade en djup vänskap, kärlek och trygghet i varandra.

Tim levde i en gyllene bur, precis som så många andra artister, så var det ja-sägare som var anställda eller levde på honom på andra sätt som gav honom råd utefter sina egna agendor! Ash var inte där under många många år! "True Stories" är anledningen till synen på Ash idag! Jag lägger ansvaret på den som diktade upp "True Stories" dvs Levan för allt hat Ash får utstå idag! Jag tycker också det är oansvarig av Levan att inte berätta varför han gjort klippningen på ett sådant sätt som han gjorde? Jag anar anledningen, eller kanske mer än anar?! Ändå skulle jag vilja ha en typ "debatt" mellan Levan och Ash om filmen. Skulle vara riktigt ruskigt spännande!

Rip Tim
Citera
2018-09-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Bra skrivet, igen. Så lätt att kringkasta sig med "Tim var väldigt kritisk till artikeln", i ett försök att gripa efter halmstrån i hur Tim aldrig gillade Ash. Existerar begreppen kausalsamband och tidssamband för dig, Livne89? Eller att precisera innebörden med ett påstående? Liksom man kan göra en dokumentär med en Tim i ett sammanbrott och sedan klippa in en i kommentar från Ash (filmad två år tidigare), taget ur sitt sammanhang, och uppnå effekten "Tim bryter ihop och där sitter skithögen Ash och bara pratar om pengar", använder du, Livne89, dig av samma korkade alternativt medvetet elaka sätt att resonera. Det skapar hat och skuldbeläggande vinklat och okritiskt. Nu tog Ludde 9601 och berättade exakt _vad_ som Tim egentligen kritiserat (fansen) och hat-Livnes synpunkt om Tims kritik till en artikel faller som ett korthus.

Äntligen någon som förstår. Jag ser också av historik i tråden att Livne89 ursprungligen baserat sin syn på Ash utifrån "True Stories". Livne89 är inte den enda uppenbarligen och tyvärr! Jag beklagar också att det var SVT som köpte filmen och valde att kalla den en dokumentär, det har ju missuppfattats av så många som trott att det var en dokumentär av public service format??
Jag vete fan vad jag skulle göra med Levan om jag var Ash!? Jag skulle åtminstone ställa honom mot väggen och fråga varför han valde att vinkla och klippa intill osanning och hat?
Citera
2018-09-29, 23:27
Medlem
Citat:
[..]Jag beklagar också att det var SVT som köpte filmen och valde att kalla den en dokumentär, det har ju missuppfattats av så många som trott att det var en dokumentär av public service format?? [..]
En dokumentär är präglad av dokumentärfilmarens val. Det finns olika genre av dokumentärfilm. Det är enklast att göra en dokumentär med en röd tråd, dvs. bygga upp den kring en story. Det är vad Levan har gjort, en dokumentärfilm med en röd tråd. Det innebär att Levan behövt göra val av klipp. Tänk hur mycket material som finns. Det är ofta ett omfattande arbete och för att få en lagom lång dokumentärfilm måste vissa strategiska val göras. Det gör många dokumentärfilmare. Inte ens "observations"-dokumentärfilm är objektiv. De måste fortfarande klippas och editeras, om de inte vissas i nonstop, en scen. Även då väljs var den börjar och slutar. Det är normalt inom dokumentärfilm.
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-09-29 kl. 23:37.
Citera
2018-09-29, 23:37
Medlem
Ja Tim är den som borde vetat bäst, men nu gjorde han inte det. Han led av vissa problem och han var en otroligt snäll och ödmjuk människa som ville väl och inte ville svika någon/ sina fans/ alla andra.
- JA personer i hans omgivning borde ha funderat lite, gett honom den paus han om och om igen försökte förklara att han behövde! Sett MÄNNISKAN bakom produkten. LYSSNAT till hans ord. Han sa inte att han mår skit utan anledning!!!

MEN det är inte alltid lätt att fatta hur någon mår. Jag tror inte Ash ville vara elak, han hade bara inte insikten att förstå vad det handlande om! Det är nog inte så många som har det.

Kan vi inte bara lära oss något av detta istället, inte ägna oss åt påhopp utan inse att vi inte är då duktiga på att anamma någons psykiska ohälsa. Vi måste börja se människan, psyket istället för produkten/ framgången/ pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in