2018-04-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Skuldfrågan(om det nu inte begåtts något brott) känns väldigt barnsligt att tjata om. Tim var vuxen. Managementet gör sitt jobb. Deras uppgift är endast att se till att alla i företaget kan få sina löner och försörja sina familjer. Det är business. När man är vuxen får man ta ansvar för sina egna beslut och för sin hälsa. En hård bransch som skördar offer. Alltid gjort, kommer förmodligen att göra.

Med det sagt tycker jag det är oerhört sorgligt och många som sörjer söker gärna syndabockar. Det är ganska naturligt. Men kom igen, det här var ingen närstående till dom flesta av er. Lägg ner skuldprylen, sörj, gå vidare.

Ja. Och han var inte mindre smart.... Han ville ha allt! Men pallade inte det han fick....
Jag tycker inte ett dugg synd om han, han har levt det vi alla aldrig kommer leva. Och valde att supa sin kropp i bitar? Och på andra sätt få sig att må dåligt... Visst, han var "ung". Men jag kände redan som 20 år att jag inte kan supa mer än en dag`?

Han operera bort organ, på grund av sin fylla? Men visar bilder där han super 2018? Han kan fan skylla sig själv.... Hur ska jag säga det? Han valde det själv?
Citera
2018-04-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Synd att tråden belamras av så mycket skitinlägg om just detta, blandat med tråkigt förtal om Tim att han söp ihjäl sig eller knarkade sig till döds.
I själva verket så dog han för mänskligheten när han försökte exponera den sjuka verklighet vi lever i där majoriteten av gräddan drivs av pedofili.
Chris Cornell, Chester Bennington och Prodigy är bara några exempel på musiker som gått exakt samma öde till mötes senaste året.
Kan inte annat än hålla med.
Tragiskt att den här ''sanningen'' nu accepteras bland folket samtidigt som media tystnar. Det enda som kvarstår är tusen frågor och en underlig känsla.
Men när det handlar om den här sortens ondska är det inte lätt för den absoluta sanningen att komma fram.
Citera
2018-04-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
INGA inlägg har raderats. Du kanske blandar ihop med insta stories som raders efter 24 timmar?

Jo, minst ett inlägg på IG har raderats. Det var en bild på Avicii i förgrunden och Jocke Berg (Kent) i bakgrunden, med en akustisk gitarr i knät i en studio, caption: "Studiomode". Bilden finns fortfarande som re-gram (heter det så?) hos @joejaniak, från den 18 april.

Jag såg den på Aviciis IG någon dag innan dödsbeskedet, men när jag gick in på hans konto vid dödsbeskedet (fredag kväll), så var den borta. Den postades alltså ursprungligen efter den bild som nu blev den sista, dvs "It's always sunny in California"
Citera
2018-04-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
INGA inlägg har raderats. Du kanske blandar ihop med insta stories som raders efter 24 timmar?
Kristofferahlbom på Instagram har lagt upp en printscreen på en av de bilderna jag talar om. Kristoffer la upp fotot på Instagram 17 april ungefär samtidigt som avicii la upp sitt foto.
Citera
2018-04-25, 22:00
Medlem
Jag vet inte hur polisen brukar uttala sig när det gäller överdoser, oavsiktliga eller avsiktliga, men med tanke på hur stränga straff det är på narkotikabrott i arabvärlden (eller är jag ute och cyklar nu?) så borde ju en överdos inte vara lika med "inget brott i samband med döden"? En tanke iaf.
Citera
2018-04-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GdZillaio
Oj va arg du blev över en rätt så bra skriven reflektion, kanske besitter du ej förstånd att insupa ett så vokabulärt berikat stycke text.

Kanske skall vederbörande hålla sig till ämnet och ej bli så provocerad?

Ty texten innehåller faktamässigt starkt material hämtat ifrån artistens egna ord på flashback. Oro, overklighetskänslor och panikångest är rubriker skrivna av artisten själv, han berättar om hans tidigare negativa erfarenheter utav droger, hur han slits mellan dröm och verklighet i hans diffusa vardag, där sömnlöshet och existensiella frågor hemsöker hans tyngda sinnen.

Jag tror avicii flydde till en avlägsen dröm om att rekreation och psykisk avlastning skulle dämpa känslan av uppgivenhet.

När lugnet sedan lagt sig blev det sannolikt oundvikligt för honom att i det skedet inte stiga till evighetens trygga vrå, långt ifrån kravet att existera i ovisshet om varför han någonsin existerat.

Vokabulärt berikat stycke text? Vokabulär är inget ord du kan böja på det viset.
Vill du använda fina ord och visa upp din vokabulär är det på intet sätt irriterande för min del men lär dig då för fan hur man använder orden. Just nu framstår du bara som en tonårspojke som lärt sig lite glosor.

Ont: Jag tror på droger som många andra vilket resulterade i hans död. Omedvetet eller medvetet vet jag ej. Det får vi nog tyvärr aldrig reda på heller.
Lyssnade aldrig på hans musik då jag inte gillar housemusik men nog var han ett geni inom sin genre.

Alltid tragiskt när så unga människor går detta öde till mötes.
Citera
2018-04-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Jo, minst ett inlägg på IG har raderats. Det var en bild på Avicii i förgrunden och Jocke Berg (Kent) i bakgrunden, med en akustisk gitarr i knät i en studio, caption: "Studiomode". Bilden finns fortfarande som re-gram (heter det så?) hos @joejaniak, från den 18 april.

Jag såg den på Aviciis IG någon dag innan dödsbeskedet, men när jag gick in på hans konto vid dödsbeskedet (fredag kväll), så var den borta. Den postades alltså ursprungligen efter den bild som nu blev den sista, dvs "It's always sunny in California"
Rätt säker på att han la upp en liknande bild några dagar/en vecka innan också från studion, fast han hade en ljusgrå hoodie och vit t-shirt.
Citera
2018-04-25, 22:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Finns på youtube. Fortfarande.
Citera
2018-04-25, 22:13
Medlem
När vi nu har slagit fast att han/någon har raderat minst en bild. Några tankar om anledningen till detta?
Citera
2018-04-25, 22:17
Medlem
dialektikers avatar
Tror ni unga har en större benägenhet att köra över sig själva då de har skröplig hälsa?
Jag hade dragit i nödbromsen mycket, mycket tidigare, än Tim gjorde.

Och sen att han nu, var på väg att köra igång igen, fast han säkerligen inte hade repat sig på långa vägar?

Jag tycker att man som ung har mycket större kapacitet att köra över sin kropp, utöver bristningsgränsen,
jag har f-n fått men för livet av att jag misskötte min hälsa så mycket som ung.

För att ta ett exempel, nu på äldre dagar så blir jag EXTREMT däckad, om jag bara så måste fasta bara ett par dagar (på grund av tarmproblem jag haft). Jag hanterar det inte. Jag blir bara så svag. Och så ser man folk är på forumet som kan typ bara lägga av att äta i flera dagar.
Detta skulle jag ALDRIG, aldrig fysiskt klara av nu. Jag skulle bli alldeles för sjuklig och svag av det. Typ svimma när jag är uppe och går.

När jag var yngre kunde jag typ fasta i långa perioder, inte äta alls, leva på näringsdrycker, och ändå ha hälsan och ork till detta. Men sen smällde det rejält, när det väl smällde, då kraschade hälsan totalt.
Man kunde ju också typ vara vaken flera nätter i sträck, om man var på festival eller nåt, och tog igen sömnen efteråt, när man kom hem.

Nu blir jag sjuklig och supersvag, om jag inte får sova en natt.

Det jag vill komma fram till är att jag tror att man kan pressa sin kropp mycket mer som ung, när man lider av ohälsa. Detta leder till att man inte förstår att man typ har sabbat den.
Känns nästan som det i Tims fall?

Han tänkte ju dra igång med konserter nu igen, fast han kanske egentligen inte reparerat sin hälsa? Och i dokumentären har han ju kommit på att han var introvert och inte gillade att stå på scen,
men hade han ändrat sig på den punkten nu igen då?
Citera
2018-04-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han tänkte ju dra igång med konserter nu igen, fast han kanske egentligen inte reparerat sin hälsa? Och i dokumentären har han ju kommit på att han var introvert och inte gillade att stå på scen,
men hade han ändrat sig på den punkten nu igen då?
Han säger i en dokumentär från 2013 som finns på Youtube på avicii mexicos kanal att han tycker att stå på scen är den bästa känslan som finns. Tror sådant varierar och jag tror när han sa att han hatar att turnera så sa han det i ett totalt utmattat stadie. Där han ville ha tid att vila. När han sen hade vilat i ett och ett halvt år kanske sugen kom tillbaka. Och han tänkte väl att han var mogen nog nu att hantera det. En fet semester var väl det han behövde.
Citera
2018-04-25, 22:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Han säger i en dokumentär från 2013 som finns på Youtube på avicii mexicos kanal att han tycker att stå på scen är den bästa känslan som finns. Tror sådant varierar och jag tror när han sa att han hatar att turnera så sa han det i ett totalt utmattat stadie. Där han ville ha tid att vila. När han sen hade vilat i ett och ett halvt år kanske sugen kom tillbaka. Och han tänkte väl att han var mogen nog nu att hantera det. En fet semester var väl det han behövde.

Du har rätt i att han säkert hade en motsägelsefullhet angående detta. Även i början av dokumentären beskriver han ju hur häftigt han tycker det är att stå på scenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in