2018-04-25, 21:14
Medlem
NygammalValss avatar
Avicii’s haunting lyrics on his own death leave fans moved after troubled Swedish DJ suddenly dies aged 28

https://theworldnews.net/gb-news/avicii-s-haunting-lyrics-on-his-own-death-leave-fans-moved-after-troubled-swedish-dj-suddenly-dies-a ged-28
Citera
2018-04-25, 21:19
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Men även för att han stod upp mot etablissemanget

Hur stod han upp mot etablissemanget?
Citera
2018-04-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Hur stod han upp mot etablissemanget?
Han ställde tex inte upp på några onödiga intervjuer och dylikt, han var ganska media skygg
Citera
2018-04-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vad skönt att du har koll på läget.
Dessa dubbla obduktioner måste gått väldigt fort eftersom polisen i oman var så säkra redan från början att det var en ”naturlig död”.
Märkligt att vi fortfarande inte fått något officiellt uttalande om hur han dog dock.
Men nu behöver jag inte fundera mer, du har verkligen gjort mig trygg. Tack!

Jag skrev ingenting angående huruvida du eller någon annan behöver fundera mer eller mindre. Jag konstaterade bara att två undersökningar i samband med obduktion inte är någonting anmärkningsvärt. Det är tvärtom vanligt förekommande.

Det säger ingenting om i vilken mån ett dödsfall är naturligt eller ”onaturligt” (hur död nu skulle kunna vara det...).
Citera
2018-04-25, 21:24
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Han ställde tex inte upp på några onödiga intervjuer och dylikt, han var ganska media skygg
Så han stod upp mot etablissemanget och dog som en martyr - för att han inte ställde upp på några onödiga intervjuer?
Citera
2018-04-25, 21:37
Medlem
NygammalValss avatar
Avicii's Life & Legacy:

Timeless Music Tinged With Tragedy

The death of Swedish DJ/producer Avicii – real name Tim Bergling – at age 28 in Muscat, Oman on Friday (April 20) left a worldwide fanbase struggling to come to terms with the loss of one of dance music’s brightest stars and bravest trailblazers.

https://www.billboard.com/articles/news/dance/8377008/avicii-dead-life-legacy-timeless-music
Citera
2018-04-25, 21:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Kan vi titta på fakta. Fakta? Inte vara en one players. Inte spekulera. Tråden ligger i kändisskvaller dock men försöka?
Citera
2018-04-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Skuldfrågan(om det nu inte begåtts något brott) känns väldigt barnsligt att tjata om. Tim var vuxen. Managementet gör sitt jobb. Deras uppgift är endast att se till att alla i företaget kan få sina löner och försörja sina familjer. Det är business. När man är vuxen får man ta ansvar för sina egna beslut och för sin hälsa. En hård bransch som skördar offer. Alltid gjort, kommer förmodligen att göra.

Med det sagt tycker jag det är oerhört sorgligt och många som sörjer söker gärna syndabockar. Det är ganska naturligt. Men kom igen, det här var ingen närstående till dom flesta av er. Lägg ner skuldprylen, sörj, gå vidare.

Precis som Ingrosso fick göra. Ändra sin livsstil eller dö. Tyvärr var Tim lite för svag för att orka med en förändring i livet.
Citera
2018-04-25, 21:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeSmart
Inte ens nu får stackaren vara ifred, det är värsta mediadrevet, och här gottar sig alla och vill ha reda på om han tagit livet av sig eller ej. låt det bara vara, det är ändå försent, Vila i frid Tim!
Jag instämmer med det du säger och känner mig själv snarast lite spysjuk på reaktionerna på hans död ... en tyst minut hade varit mer lämplig än att spela hans musik
Citera
Medlem
Djefvelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrell
Vart annars? Jag lever?
Och du skulle inte svara här, om det inte var för att du var intresserad av någons död?

Skjut mig, men vi alla som lever funkar så, Avicii har snott varenda låt nästan.... Så Ja, jag känner mig lugn =) Du då?
Jo tack, jag är lugn.
Men din fråga passar bättre här:

(FB) Egen musik: feedback
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan
Precis som Ingrosso fick göra. Ändra sin livsstil eller dö. Tyvärr var Tim lite för svag för att orka med en förändring i livet.

Man blir ju förbannad av den anledningen, det var något som kunde stoppats.
Citera
2018-04-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
INGA inlägg har raderats. Du kanske blandar ihop med insta stories som raders efter 24 timmar?
Är i princip 100% säker på att två inlägg har raderats ett av dom var Joakim berg med på sångaren i Kent och en långhårig blond kille med röd mössa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in