2018-04-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Jag har precis läst klart domen. Ett fåtal uppgifter som vi inte fått veta. B la en djup stiklæsion nära ändtarmen. Stackars stackars Kim, hur begriper man något så här grymt?

Man begriper aldrig.

Man bara iakttar, scannar, försöker lära sig nåt allmänt, användbart. Jag har motvilligt lärt mig mkt av detta fall.

Jaha, ja, det är klart han stack vid ändtarmen. Och obduktionstexterna innehåller nog massor av detaljer som är viktiga för att verkligen förstå fallet och domen.

När Madsen anklagas för sexuellt våld så finns det ju en anatomisk, krass bakgrund...

Det är inga subtiliteter...

Han har troligen lattjat, börjat med ytliga men nu plågsamma stick, och så sparade han det bästa till sist.

Att PM inte specifikt misshandlade offrets bröst förvånar mig, men det spelar ingen roll.

Jag såg domen med glädje och enorm lättnad.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-04-25 kl. 18:26.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Den som väntar på något att gotta sig åt, väntar aldrig för länge, eller hur?
Eller hur?
Han sitter så bra där han sitter så han inte kan skada nån mer och för övrigt så hoppas jag det grämer honom nåt anskrämligt över Nautilus öde som är överhängande.
Vem vet? Han kanske överklagar för att rädda sitt barn från styckning och kämpar altrustiskt som far till ansjovisburken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver precis som till den jag skrev först:
Jag ämnar inte inkluderas i nåt "vi" dvs att det rör sig om styckning utifrån lust.
Jag tror det handlar om att dölja kroppen för att komma undan mord och rätten anser tydligen det samma - oavsett om det passar ÅKs framställning eller inte.

Det är dock fritt att tro vad man vill.

När halsen var avskuren och Kim var död var hon endast ett avskräde han var nödd och tvungen att bli av med. Fanns inget lustfullt i det skitjobbet.

Däremot tror jag att han var nyfiken på hur man styckar på smidigast och bästa sätt, eftersom han tänkt upprepa brottet. Peter Madsen-stil learning-by-doing. Av samma skäl tror jag han filmat så han skulle kunna rätta till ev misstag och förfina allt till perfektion. Kombo utbildnings- och njutningsvideo.

Här var han fortfarande övertygad om att han gjort det perfekta brottet.
Citera
2018-04-25, 18:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Jag skriver precis som till den jag skrev först:
Jag ämnar inte inkluderas i nåt "vi" dvs att det rör sig om styckning utifrån lust.
Jag tror det handlar om att dölja kroppen för att komma undan mord och rätten anser tydligen det samma - oavsett om det passar ÅKs framställning eller inte.

Det är dock fritt att tro vad man vill.
Jag har inte inkluderat någon i ett "vi". Men du har fortfarande inte förklarat varför du tror att PM inte upplevde styckningen som lustfylld? Varför du är så säker på att just den biten inte har med lustmordet att göra? Varför åklagaren menar det har jag redan förklarat.
Citera
2018-04-25, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När halsen var avskuren och Kim var död var hon endast ett avskräde han var nödd och tvungen att bli av med. Fanns inget lustfullt i det skitjobbet.

Däremot tror jag att han var nyfiken på hur man styckar på smidigast och bästa sätt, eftersom han tänkt upprepa brottet. Peter Madsen-stil learning-by-doing. Av samma skäl tror jag han filmat så han skulle kunna rätta till ev misstag och förfina allt till perfektion. Kombo utbildnings- och njutningsvideo.

Det var ju rena anatomilektionerna för fältskären. Han gillar ju självstudier - han behöver inte läsa inför sin nya karriär som seriemördare. Nej, några blad ur en historiebok och ett par drag med sågen så räcker det gott.
Psykopaten är fylld av självömkan skulle jag tro. Hur kan de låsa in en sån storhet?
Skulle tippa att han på fullt allvar tror att det bara att pladdra i nästa instans så är han en fri man.

Gällande RPU så hade han en enda erinran i förrgår:
Hur kunde de ifrågasätta hans overall och glasögon?
Citera
2018-04-25, 18:39
Medlem
Citat:
Det var ju rena anatomilektionerna för fältskären. Han gillar ju självstudier - han behöver inte läsa inför sin nya karriär som seriemördare. Nej, några blad ur en historiebok och ett par drag med sågen så räcker det gott.
Psykopaten är fylld av självömkan skulle jag tro. Hur kan de låsa in en sån storhet?
Skulle tippa att han på fullt allvar tror att det bara att pladdra i nästa instans så är han en fri man.

Gällande RPU så hade han en enda erinran i förrgår:
Hur kunde de ifrågasätta hans overall och glasögon?

Undra hur många gånger han bankar huvudet i cellväggen ikväll? Tvångsbältning kanske?
Citera
2018-04-25, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag har inte inkluderat någon i ett "vi". Men du har fortfarande inte förklarat varför du tror att PM inte upplevde styckningen som lustfylld? Varför du är så säker på att just den biten inte har med lustmordet att göra? Varför åklagaren menar det har jag redan förklarat.
Nej, men du klev rätt in i den diskussionen:
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Trodde vi hade uteslutit transportstyckningen för längesen. Allting talar väl för att han styckade för sitt eget välbehag? Han hade planerat långt innan att han ville döda en kvinna i u-båten, och där ingick både våldtäkt och styckning i planerna.
Citat:
Vi har uteslutit?
Jag har aldrig trott annat än att det är transportstyckning men lustmord/thrill killer och sadism som föregått.
Citat:
Det förvånar mig faktiskt att du tror det. Jag vill minnas att Madsen själv var helt villig att bevisa via iscensättning hur lätt det var att få ut en kropp. (Detta var alltså innan torsot flutit i land...)
Nej, styckningen var en del av hans fantasier helt klart. Samt ett sätt att försvåra fastställande av dödsorsak (som var sekundärt).
.. och som redan förklarat handlar det inte om att få upp henne i tornet utan enbart för att dölja lik och klara sig undan polis.

Jag har redan förklarat via den parafili jag skrev, dvs sexuell sadism samt typologi dvs thrill killer:
Att jag anser att njutningen och tortyren ligger på både psykologiskt samt fysiskt plan innan styckning i ett utdraget förlopp. Att han sen njuter av dödande tvekar jag inte en sekund på sett till hårddisken - men sen är det över och enbart praktiskt förfarande.
Citera
2018-04-25, 18:43
Medlem
Citat:
Eller hur?
Han sitter så bra där han sitter så han inte kan skada nån mer och för övrigt så hoppas jag det grämer honom nåt anskrämligt över Nautilus öde som är överhängande.
Vem vet? Han kanske överklagar för att rädda sitt barn från styckning och kämpar altrustiskt som far till ansjovisburken?

Jag har på ett mycket tidigt stadium skrivit mycket om vilket jävla fuskbygge det är, Nautilus, men, som vanligt, fick jag bara en massa skit för det.

De, som vill bevara miffobåten för framtiden, har jag ingen aning om hur de tänker.

Att PM, som döpt och sjösatt sina alster med pompa och ståt som om de vore hans barn, kommer nog att ( möjligtvis) känna något, men det är lite oklart i hans fall.

PM kan mycket väl vara en sådan natur, att han helt byter intressen och fokus, efter denna hans finalrunda i den "vanliga" världen. Han kanske blir fängelsets bäste på att odla rabatter och hålla hov om blomsterprakten för de andra fångarna, tom. försöker få dom att delta i ogräsrensning!? Ett "bildligt" exempel på hans natur, den kan svänga fokus efter omständigheterna......
Citera
2018-04-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Wall hade troligen en stor integritet, hon kände sig som en untouchable i egenskap av journalist, hon svensk, han dansk, hon kände väl att de hade liknande värderingsgrund,
om han vore en arab kanske hade hon gett efter men eftersom han var dansk sexgalning så sade hon nej på skarpen, det triggade hans aggression gentemot henne,

han var jo en känd knullare, han tog ombord många kvinnor som han sedan knullade,
frågan man kan ställa sig är om hon inte hade gjort så kraftigt motstånd om hon hade då överlevt? Eller om det var planerat från början, dock kan man tycka att han kunde valt en okänd kvinna, en svensk journalist som försvinner väcker stort medialt intresse och sätter större press på polisen,

vad gäller skadestånd... det är en svår fråga, eftersom ett skadestånd till någon som blivit lemlästad eller torterad ska kunna ge lite glädjeämnen till personen, tex, kan hon åka på en fin semester, betala för en skönhetsoperation om hon blivit vanställd av nåt fult ärr i ansiktet,
etc.
medan ett skadestånd till föräldrar för ett vuxet barn känns lite konstigt, ska de nu köpa sig en ny häftig gasolgrill för pengarna? och vartenda gång när de grillar så ska de tänka på sin dotter?
eller ett nytt kök? en resa till USA? Hur kan man njuta av livet på en sån resa när man vet att man fick den "tack vare" sin dotters död
Nej nu får du sätta dig in rättegången och PM och inte resonera som att vi var på sidan1050 vi är faktiskt på sidan 4626 !
Citera
2018-04-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hjärnskadan föll bort när PMs RPU kom. Ögonblickligen. Eftersom att PM fick en gedigen 8 veckors undersökning. Säkert med hjärnscanning. Och någon sådan skada upptäcktes ej.

Däremot kan huvudskadan/fallolyckan då när det hände,haft betydelse för splittringen av Rymd labbet. Hans störning med humörsvängningar samt impulskontroll försämrades/förvärrades enligt hans arbetskamrater. De uppmanade honom att söka läkare igen tom.
PM blev odräglig och hans medarbetare tappade respekten för honom.
Jag tror att splittringen var ett av flera trauman för PM. Som triggade igång hans sexualsadistiska fantasier. Allt i en nedåtgående spiral. Varav den misslyckade raketuppskjutningen var droppen som fick det att tippa över. Magica la ut en länk med en svensk rättspsykiatriker som förklarade det här på ett mycket pedagogiskt sätt. Och att PM haft en "inre värld" som han hållit i schack genom grova filmer och grovt sex. Han behöver alltså inte ha gjort ett våldtäcktsförsök eller ens gjort en fluga förnär tidigare. Utan helt plötsligt tippar det över till att han ville göra verklighet av sin sexfantasi.
Jag återkommer till dig när jag hittar den utmärkta länken i långaaaa trådeeen....

När åtalet kom fick vi också veta en hel del förfärliga detaljer som vi inte vetat innan. Som tydde på att det var ett långt utdraget förlopp.Samt mycket annat som vi inte känt till.
Alltså inget vansinnesdåd. Tyvärr för KiMs del. Stackars,stackars arma kvinna.

Men idag är vi trots allt enormt lättade (kan man vara glad när KiM är död?) och hygger oss med tårta Trollet! (Och inte bara kaffebröd.)

EDIT: Man kan vara glad för KiMs anhörigas skull. Jag tycker att samtliga anhöriga borde fått skadestånd. Brodern med. Men jag tror att huvudsaken för dem är, att deras KiM fick rättvisa till slut.
Och mordomen kommer att stå sig i hovrätten är jag övertygad om.

Ja. Det var rätt och slätt tortyr han ägnade sig åt och KW måste ha lidit fruktansvärt under lång tid. Har försökt föreställa mig vad hon har råkat ut för med skräckoch smärta och vetskapen om att hon skulle dö stod nog ganska klart för henne.

PM däremot, anser säkert med psykopatens snedvridna hjärna och tänkande att det inte är nåt att bry sej om NU. KW är ju död, men "jag" lever! Han kan inte begripa och känna sånt som sorg, det ingår i hans störning att vara helt blank på den fronten. Dessutom var det ju 9 månader sen det hände....å "nu tar vi nya tag". Säkert trodde han att han skulle bli frikänd.

Precis som arbogakvinnan Johanna Möller garanterat trodde att hon också skulle bli...
Citera
2018-04-25, 18:46
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nog visade Madsens filmsamling att han intresserat sig för dekapitation. Varför vissa envist hävdar att efter döden så är offret "värdelöst" i GMs ögon, är en grov förenkling, t.o.m. helt falskt. Sant, han gjorde inte det som vissa sexualsadistiska mördare ofta gör (skär av brösten och alla delar av könsorganet), men där har man ju just invändningen "vissa". De följer inte direkt en manual.
Och att vissa gillar att fortsätta leka med lik är inte ovanligt i denna selekta vidriga värld.
Citera
2018-04-25, 18:49
Medlem
Citat:
Håller med. Det har Åklagaren antytt. Och jag tror att det hänger ihop med PMs dödsfascination. Tror att den döda kroppen/kroppsdelarna var lika värdefulla för PM som den levande,försvarslösa kvinnan.
Varför skulle han annars tillbringa så lång tid tillsammans med dem? Antagligen för att leva ut sina sexuella fantasier om fetischer och dödsfascination så länge som möjligt. Jag tror att parteringen ingår i PMs tändningsmönster. Så "sopor" är helt fel utryck. Även om han till sist var tvungen att skiljas från dem. Och då inte behandlade dem bättre än "sopor."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in