2018-04-25, 17:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ok. Men jag har ingen aning om vad du opponerar dig emot och vad du menar med "sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl".
Trot eller ej så dyker jag bara in i tråden sporadiskt. Ja, PM är en äkta sexualsadist. Där är vi överens?
Den luddiga termen "thrill killer" implicerar bara att man får en "thrill" av att döda. Det fick Madsen helt säkert. Återigen ser jag ingen konflikt.

Om jag säger att styckningen var en del av Madsens ultimata fantasi och inte gjordes av något annat primärt skäl än njutning så slår du bakut. Vad får dig att tycka så?
Jag beskrev VARFÖR jag tror som jag tror - samt även om styckning.
För övrigt har du även svar här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citat:
Den luddiga termen "thrill killer" implicerar bara att man får en "thrill" av att döda.
Rent bs. Det är typologi inom kriminologi och finns som vedertagen term. Läs på om du inte har dess fulla innebörd istället för att påstå saker i luften.
Det inkluderar att tappa lusten när offret är dött. Spänningen ligger i skeenden innan.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 17:58.
Citera
2018-04-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För de som inte tidigare sett den där promenaden PM gör tillbaka på landbacken så kommer
här länken till filmklippet som visar den i sin helhet:
https://www.tv2.no/v/1225038/

Bra att du visade filmen igen. Har sett den massor med gånger och har fortfarande mina misstankar om att ett eventuellt minneskort ska ha kunnat dumpas på många tänkbara platser längs hans promenad. Dumpade han det i sanden så blir det nog omöjligt att hitta - om det inte dyker upp i framtiden, då några barn sitter i sanden och leker, till exempel. Förutom de platser jag redan har nämnt.
Citera
2018-04-25, 17:58
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ring byretten och ifrågasätt domen:

Då kan du ringa danska staten och ifrågasätta skadeståndspraxis. Eller är det bara du som får ha åsikter som avviker från det som har fastslagits av det danska rättsväsendet? Sluta spamma tråden med pseudopsykologi och känslostormar är du snäll.
Senast redigerad av PsychoChiller 2018-04-25 kl. 18:06.
Citera
2018-04-25, 17:58
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ring byretten och ifrågasätt domen:
Att "dölja spår av mord" passar åklagarens framställning bättre. Det är mord han ska bevisa - inte hur pervers PM är. Jag skulle nog gjort samma sak.
Lik förbannat hade jag trott att styckningen var för hans perversa njutnings skull.
Citera
2018-04-25, 18:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Då kan du ringa danska staten och ifrågasätta skadeståndspraxis. Eller är det bara du som får ha åsikter som avviker från det som har fastslagits av det danska rättsväsendet? Sluta spamma tråden med psuedopsykologi och känslostormar är du snäll.
Hahahahaha. Så patetiskt angrepp:

Jag skriver min åsikt ifrågan - andra skriver sitt. Det råkar vara ett debattforum.
Citera
2018-04-25, 18:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att "dölja spår av mord" passar åklagarens framställning bättre. Det är mord han ska bevisa - inte hur pervers PM är. Jag skulle nog gjort samma sak.
Lik förbannat hade jag trott att styckningen var för hans perversa njutnings skull.
Jag skriver precis som till den jag skrev först:
Jag ämnar inte inkluderas i nåt "vi" dvs att det rör sig om styckning utifrån lust.
Jag tror det handlar om att dölja kroppen för att komma undan mord och rätten anser tydligen det samma - oavsett om det passar ÅKs framställning eller inte.

Det är dock fritt att tro vad man vill.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 18:10.
Citera
2018-04-25, 18:06
Medlem
Soterns avatar
Jag är lite förvånad över att rättegången avslutades i måndags och redan idag kom domslutet. I Sverige brukar det ta veckor eller till och med månader.
Är danskar snabbare?
Citera
2018-04-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Vad krävs vid en överklagan? Måste försvaret komma med nya bevis?
Madsen och Bettina bestämde direkt idag,efter domslutet meddelats, att de skulle överklaga domen.
De har naturligtvis inte hunnit diskutera vilka skäl-bevis eller argument som de kan åberopa för att förminska hans skuld till Kim Walls död. Olycka kan han inte längre hävda, för det är redan bevisning som motsäger att olycka skett.
Kanske blir hans nya ide -att hävda en sex-lek som gått överstyr.
Men det är liksom bara enfaldigt-ingen kommer att tro att Kim W varit begiven på dylika äventyr.

Typiskt Madsen att agera så där snabbt o ogenomtänkt.
Bettina kommer inte att kunna finna nya bevis som förminskar Madsens skuld i detta mord.
Madsen borde ha nöjt sig med denna dom han fick idag..
Kanske kommer deras nya sk.bevis- istället visa på att han är otillräknelig.
Vilket jag hade hoppats på redan idagens dom.
Däremot kommer den nye åklagaren att ytterligare förstärka nuvarande bevisning.
Citera
2018-04-25, 18:17
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Varför fick endast pojkvännen skadestånd och inte föräldrarna?

Wall hade troligen en stor integritet, hon kände sig som en untouchable i egenskap av journalist, hon svensk, han dansk, hon kände väl att de hade liknande värderingsgrund,
om han vore en arab kanske hade hon gett efter men eftersom han var dansk sexgalning så sade hon nej på skarpen, det triggade hans aggression gentemot henne,

han var jo en känd knullare, han tog ombord många kvinnor som han sedan knullade,
frågan man kan ställa sig är om hon inte hade gjort så kraftigt motstånd om hon hade då överlevt? Eller om det var planerat från början, dock kan man tycka att han kunde valt en okänd kvinna, en svensk journalist som försvinner väcker stort medialt intresse och sätter större press på polisen,

vad gäller skadestånd... det är en svår fråga, eftersom ett skadestånd till någon som blivit lemlästad eller torterad ska kunna ge lite glädjeämnen till personen, tex, kan hon åka på en fin semester, betala för en skönhetsoperation om hon blivit vanställd av nåt fult ärr i ansiktet,
etc.
medan ett skadestånd till föräldrar för ett vuxet barn känns lite konstigt, ska de nu köpa sig en ny häftig gasolgrill för pengarna? och vartenda gång när de grillar så ska de tänka på sin dotter?
eller ett nytt kök? en resa till USA? Hur kan man njuta av livet på en sån resa när man vet att man fick den "tack vare" sin dotters död
Citera
2018-04-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ingen fara för min del, jag kan gärna vänta en stund tills han blir dömd igen.

Det ÄR överklagan inne redan.

Den som väntar på något att gotta sig åt, väntar aldrig för länge, eller hur?
Citera
2018-04-25, 18:21
Medlem
dialektikers avatar
Skönt att han blev dömd till livstid, och inte slapp undan.
Citera
2018-04-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nädå Otto, det var väl den där ”hjärnskadan” som du tråden igenom propagerat för.. 😇. Nu hittades det iofs ingen sådan skada vid scanningen, men de kanske skannade slarvigt..
Hjärnskadan föll bort när PMs RPU kom. Ögonblickligen. Eftersom att PM fick en gedigen 8 veckors undersökning. Säkert med hjärnscanning. Och någon sådan skada upptäcktes ej.

Däremot kan huvudskadan/fallolyckan då när det hände,haft betydelse för splittringen av Rymd labbet. Hans störning med humörsvängningar samt impulskontroll försämrades/förvärrades enligt hans arbetskamrater. De uppmanade honom att söka läkare igen tom.
PM blev odräglig och hans medarbetare tappade respekten för honom.
Jag tror att splittringen var ett av flera trauman för PM. Som triggade igång hans sexualsadistiska fantasier. Allt i en nedåtgående spiral. Varav den misslyckade raketuppskjutningen var droppen som fick det att tippa över. Magica la ut en länk med en svensk rättspsykiatriker som förklarade det här på ett mycket pedagogiskt sätt. Och att PM haft en "inre värld" som han hållit i schack genom grova filmer och grovt sex. Han behöver alltså inte ha gjort ett våldtäcktsförsök eller ens gjort en fluga förnär tidigare. Utan helt plötsligt tippar det över till att han ville göra verklighet av sin sexfantasi.
Jag återkommer till dig när jag hittar den utmärkta länken i långaaaa trådeeen....

När åtalet kom fick vi också veta en hel del förfärliga detaljer som vi inte vetat innan. Som tydde på att det var ett långt utdraget förlopp.Samt mycket annat som vi inte känt till.
Alltså inget vansinnesdåd. Tyvärr för KiMs del. Stackars,stackars arma kvinna.

Men idag är vi trots allt enormt lättade (kan man vara glad när KiM är död?) och hygger oss med tårta Trollet! (Och inte bara kaffebröd.)

EDIT: Man kan vara glad för KiMs anhörigas skull. Jag tycker att samtliga anhöriga borde fått skadestånd. Brodern med. Men jag tror att huvudsaken för dem är, att deras KiM fick rättvisa till slut.
Och mordomen kommer att stå sig i hovrätten är jag övertygad om.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-25 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in