Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 11:56
  #325
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Gäller dina argument även kvinnomisshandel, våldtäkt, mord på exet? Peter Madsen? Eftersom beteendet visar sig vid interaktion med kvinnor, så är det BÅDAS ansvar! Punkt?

En annan företeelse som somliga män uppvisar i interaktion med kvinnor är att de slår ihjäl barnen när kvinnan gör slut. Vems ansvar är det då? Bådas? Barnens?

Jag tycker faktiskt det är jävligt skrämmande att vi har en kultur där man krumbuktar ut i det orimliga för att undvika att lägga personligt ansvar på förövare.

Nu är du inte så klok längre.
Varför blandar du in olagliga saker i det här?
Läs Lotta Rudholm-tråden, så ser du vad jag tycker om kvinnans ansvar i sådana frågor.
Citera
2018-04-25, 11:59
  #326
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Anmäler? Till vem? Varför? Responsen kommer ju givetvis bli att man får skylla sig själv, det vet vi alla.
Optimisten har talat.
Men visst, vi brudar kan ut med högafflarna och skapa rättvisa själva. Låter det bättre, tycker du?

#metoo är ju "lite" så, att folket dömer utan rättegång. Och det är ju kanoners, eller?
Citera
2018-04-25, 12:00
  #327
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En ren allmän reflektion om datingsiter, hur fan vågar man träffa någon på en sådan?
Jag hade definitivt aldrig vågat, men jag kanske är paranoid & ser kaninkokerskor överallt.
Eller våldtäktsmän & misshandlare om jag vore tjej.
Citera
2018-04-25, 12:00
  #328
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nu är du inte så klok längre.
Varför blandar du in olagliga saker i det här?
Läs Lotta Rudholm-tråden, så ser du vad jag tycker om kvinnans ansvar i sådana frågor.

För att jag tycker att det finns en väldigt tydlig linje mellan grova förolämpnngar - hot - våldtäkt - misshandel - mord, när det gäller beteenden som somliga män visar upp specifikt i interaktion med kvinnor. Det är en skala snarare än skilda saker. Rent allmänt skulle jag väl säga att duckat en kula om man avböjt en man som svarar med förolämpningar eller hot, eftersom han löper mycket större sannolikhet att vara en potentiell förövare för företeelser även högre upp på skalan. Men problemet är ju att när man mottagit tillräckligt många förolämpningar och hot, kan man inte låta bli att dra slutsatsen att en mycket större andel av männen/andel av männen som är intresserade av en, än man tidigare någonsin kunnat tro, är lagda åt detta håll. Och det kan ju lätt ta död på intresset för att alls träffa män mera.
Citera
2018-04-25, 12:03
  #329
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Optimisten har talat.
Men visst, vi brudar kan ut med högafflarna och skapa rättvisa själva. Låter det bättre, tycker du?

#metoo är ju "lite" så, att folket dömer utan rättegång. Och det är ju kanoners, eller?

En annan möjlighet är ju att vi diskuterar varför så pass många män ägnar sig åt dylika beteenden, och därigenom på sikt kanske kan komma åt en del av orsakerna, så att färre män blir potentiella förövare. Varför reagerar så många män med utåtagerande aggressiv ilska när en interaktion med en kvinna inte ger det önskade utslaget? Kanske inget som kommer hjälpa min och Buffys generation, men kanske vi kan göra utsikterna för våra döttrar aningen bättre.
Citera
2018-04-25, 12:06
  #330
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En ren allmän reflektion om datingsiter, hur fan vågar man träffa någon på en sådan?
Jag hade definitivt aldrig vågat, men jag kanske är paranoid & ser kaninkokerskor överallt.
Eller våldtäktsmän & misshandlare om jag vore tjej.

Konsekvenstänket brister hos många, tyvärr.
Citera
2018-04-25, 12:09
  #331
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
En annan möjlighet är ju att vi diskuterar varför så pass många män ägnar sig åt dylika beteenden, och därigenom på sikt kanske kan komma åt en del av orsakerna, så att färre män blir potentiella förövare. Varför reagerar så många män med utåtagerande aggressiv ilska när en interaktion med en kvinna inte ger det önskade utslaget? Kanske inget som kommer hjälpa min och Buffys generation, men kanske vi kan göra utsikterna för våra döttrar aningen bättre.
Ja, vad kan orsaken vara?

Jag har uppfostrat tre tjejer. Alla vet vad man lockar till sig för män med utmanande bilder. UTMANANDE, asså. Ringer det en klocka någonstans?
Citera
2018-04-25, 12:11
  #332
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
För att jag tycker att det finns en väldigt tydlig linje mellan grova förolämpnngar - hot - våldtäkt - misshandel - mord, när det gäller beteenden som somliga män visar upp specifikt i interaktion med kvinnor. Det är en skala snarare än skilda saker. Rent allmänt skulle jag väl säga att duckat en kula om man avböjt en man som svarar med förolämpningar eller hot, eftersom han löper mycket större sannolikhet att vara en potentiell förövare för företeelser även högre upp på skalan. Men problemet är ju att när man mottagit tillräckligt många förolämpningar och hot, kan man inte låta bli att dra slutsatsen att en mycket större andel av männen/andel av männen som är intresserade av en, än man tidigare någonsin kunnat tro, är lagda åt detta håll. Och det kan ju lätt ta död på intresset för att alls träffa män mera.

Då ändrar man på något och försöker locka till sig trevliga män. Men det vill inte ts.
Citera
2018-04-25, 12:12
  #333
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, vad kan orsaken vara?

Jag har uppfostrat tre tjejer. Alla vet vad man lockar till sig för män med utmanande bilder. UTMANANDE, asså. Ringer det en klocka någonstans?

Och du menar alltså att det är ofrånkomligt och statiskt att så många män blir aggressiva och ilskna vid en diss? Detta har aldrig sett annorlunda ut, kan inte se annorlunda ut? Alla dessa män var från födseln disponerade för detta beteende och ingenting kan tänkas ändra det? En viss procent män är helt enkelt vilda djur och vi bör acceptera det och anpassa oss efter det?
__________________
Senast redigerad av Katzyn 2018-04-25 kl. 12:15.
Citera
2018-04-25, 12:13
  #334
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Då ändrar man på något och försöker locka till sig trevliga män. Men det vill inte ts.

Man kan ju inte veta hur mannen reagerar på en diss förrän man försökt dissa honom. En normal och trevlig man kommer förmodligen inte igen om man experimenterar med att "testa" att dissa honom för att se hans reaktion.
Citera
2018-04-25, 12:22
  #335
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En ren allmän reflektion om datingsiter, hur fan vågar man träffa någon på en sådan?
Jag hade definitivt aldrig vågat, men jag kanske är paranoid & ser kaninkokerskor överallt.
Eller våldtäktsmän & misshandlare om jag vore tjej.
Du verkar vara lite av en rädd hare. Så himla farligt är det inte att träffa folk från datingsiter. Man kan ju använda lite sunt förnuft. Kanske ses på allmän plats först. Ta reda på lite vad det är för någon man fått kontakt med. Herregud vad folk och speciellt unga kvinnor är fega idag. Tror att alla är ute efter att våldta, mörda och råna dom. Livet måste vara jobbigt att leva om man ska gå runt och vara paranoid hela tiden.
Citera
2018-04-25, 12:29
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, det menar jag inte. Vi som "känner" Buffy, vet att det här är ett problem hon haft i många år, och tydligen varken kan släppa eller komma ifrån.

Var har jag sagt att mäns beteenden är ts ansvar? Jag säger att hon inte kan ändra på dem, så varför inte försöka ändra på sig själv istället, då?

Ts söker uppmärksamhet och bekräftelse. Det får hon dubbelt upp, först på datingsajter och sedan här, där hon beklagar sig över just den uppmärksamheten.

Jag talar inte om alla kvinnor, jag talar om ts. Har man problem av ts kaliber, så försöker man lösa det med de medel man har. Däri ingår inte att ändra på andra, då det inte låter sig göras.
Men, man kan ändra på sig själv. Men det vill inte ts, för det förlorar hon alldeles för mycket uppmärksamhet på. En klok man (ja, tyvärr. MAN ) sa: Att ingen gör något utan egen vinning. Det ligger nog mycket i det.

Jag skulle säga att TS problem inte på något sätt är unikt för just TS.

Dissade män blir sura och häver ur sig en massa oförskämdheter och ibland till och med går på kvinnor fysiskt.
Inget unikt för TS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback