Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 09:45
  #301
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Stockholmsfitta.
Vad fick hon för men av det då?

Ni är känsliga små älvor.
Det är ett diskussionsforum, i en del som behandlar mellanmänskliga relationer. Och jag finner det värt just att diskutera.
Citera
2018-04-25, 09:46
  #302
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
garg

Jag förtjänar inte att bli behandlad illa utifrån hur jag ser ut. På tal om MORAL. Det gör ingen människa.

Nä, det gör du inte. Men du drar till dig folk som tycker att du gör så, uppenbarligen.
Varför inte testa att ha fokus på ansikte utan pussmun, nästa gång? Som ett test bara?
Citera
2018-04-25, 09:47
  #303
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är ett diskussionsforum, i en del som behandlar mellanmänskliga relationer. Och jag finner det värt just att diskutera.

Det är mänskligt att bli upphetsad av porriga bilder. Varför sparar du inte på sexandet tills du hittar "den rätte"?

Nå, jag måste dra.
Lycka till, som sagt.
Citera
2018-04-25, 10:03
  #304
Medlem
Buffymyloves avatar
Efter det derailandet.

Hade en diskussion med en äldre man som tyckte att det var ytterst fördomsfullt att jag inte ville träffa honom, 59 år ung (dessutom utan bild, endast en bild av "hans" båt" i galleriet).
Citera
2018-04-25, 10:11
  #305
Medlem
Klart man blir behandlad efter utseendet. Innan man lär känna någon är det ju det enda man har att gå på. I dessa lägen väljer man ju själv bild och därmed de intryck som bilden förmedlar. Det sorgliga är om man fortfarande blir behandlad efter utseende efter man träffats ett tag, då borde man kanske jobba på sin personlighet.
Citera
2018-04-25, 10:18
  #306
Medlem
Jag gör inget av dessa så har svårt att förstå varför vissa män agerar så i vissa fall.
Har å andra sidan ingen lycka på dejting sidor så kanske skulle man prova detta

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet.
(Ruttet beteende, förstår att folk blir besvikna / sårade av en diss men detta hämnd beteende förstår jag inte. Känns som ostabila män, skulle inte förvåna mig ett dugg om dessa män också misshandlar kvinnor.)

*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
(Skulle vilja tro att det genererar mer uppmärksamhet och att det är troligare att få respons än att säga hej.)

* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande .
(Skulle kunna tro att dom försöker byta plattform till något som känns mer personligt.
Själv skulle jag försöka träffas så fort som möjligt istället då det ofta inte genererar något att prata online. Jag är varken där för att boosta ditt självförtroende eller fylla ditt uppmärksamhets behov.)

* De som skickar samma genomskinliga spam till alla.
(Många män får inte svar även om dom skriver till 100tals - 1000tals kvinnor. Ni blir överösta med meddelanden och att skriva ett personligt meddelande till var och en med så lite chans att ens få respons orkar ingen med. Förstår varför någon skulle vilja göra detta.)

* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir
djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom.
(Känns lite som samma osäkra män som förolämpar. Dock så känns "ej intresserad" som fruktansvärt osmakligt / kränkande svar. Man kan väl ändå försöka förmedla det på ett respektfullt vis.)

* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.
__________________
Senast redigerad av _Challe_ 2018-04-25 kl. 10:25.
Citera
2018-04-25, 10:26
  #307
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad jag förstått, så är många datingappar rena köttmarknaden. Speciellt tinder.
Och lägger man upp bilder med pattarna i fokus, så ger man ju signaler, vare sig man vill eller inte.
Ger man sig in i leken, så får man leken tåla.

Ts har haft problem med mäns beteende både på nätet och irl ända sedan hon reggade sig, troligen tidigare än så. Om hon tar sin del av ansvaret för det, så blir det jämlikt och bra. Kanske kan det även leda till viss förändring och utveckling, för ts del.

Nja, att TS får väldigt sexuellt anspelande förslag och att många män kanske bara tänker på att träffa TS för sex kan jag hålla med om kan ses som en konsekvens av att TS själv väljer att anspela mycket på sex i sin presentation. Där kan jag se kopplingen handling-konsekvens med avseende på TS.

Men när det gäller de hot och förolämpningar man får ta emot när man avböjer att träffa en viss man, så ser jag inte den kopplingen. Menar att du att överhuvudtaget ha en profil på en dejtingsida gör att man bjuder in till våldtäktshot om man tackar nej till att träffa en specifik man därifrån? Att man så att säga är förpliktigad att träffa alla som visar intresse eller leva med hoten och förolämpningarna? Eller menar att du att har man sexualiserade bilder så är hot en konsekvens som följer logiskt på detta? En bild på bröst genererar automatiskt och ofrånkomligen hot alltså?

Varför är mäns beteenden egentligen TS ansvar? TS har givetvis ansvar för sitt eget beteende. Var, när och hur har män ansvar för kvinnors beteenden, tänker du?
Citera
2018-04-25, 10:31
  #308
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Jag gör inget av dessa så har svårt att förstå varför vissa män agerar så i vissa fall.
Har å andra sidan ingen lycka på dejting sidor så kanske skulle man prova detta

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet.
(Ruttet beteende, förstår att folk blir besvikna / sårade av en diss men detta hämnd beteende förstår jag inte. Känns som ostabila män, skulle inte förvåna mig ett dugg om dessa män också misshandlar kvinnor.)

*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
(Skulle vilja tro att det genererar mer uppmärksamhet och att det är troligare att få respons än att säga hej.)

* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande .
(Skulle kunna tro att dom försöker byta plattform till något som känns mer personligt.
Själv skulle jag försöka träffas så fort som möjligt istället då det ofta inte genererar något att prata online. Jag är varken där för att boosta ditt självförtroende eller fylla ditt uppmärksamhets behov.)

* De som skickar samma genomskinliga spam till alla.
(Många män får inte svar även om dom skriver till 100tals - 1000tals kvinnor. Ni blir överösta med meddelanden och att skriva ett personligt meddelande till var och en med så lite chans att ens få respons orkar ingen med. Förstår varför någon skulle vilja göra detta.)

* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir
djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom.
(Känns lite som samma osäkra män som förolämpar. Dock så känns "ej intresserad" som fruktansvärt osmakligt / kränkande svar. Man kan väl ändå försöka förmedla det på ett respektfullt vis.)

* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.

Njae, både att inte ha bild och att vilja skämma bort har logiska förklaringar.

Ingen bild = upptagen kille som letar vänsterprassel, vill inte att tjejens väninnor ska hitta honom på dejtingsidan.

Vill skämma bort = Försök till smakfull omskrivning för att vilja köpa sex eller köpa sig ett "sällskap". Förmodligen en kodad formulering för "prostituerade hör gärna av er med förslag".
Citera
2018-04-25, 10:45
  #309
Avstängd
om det nu är så jobbigt med mäns beteenden , så går det alltid att logga ut och lägga ner internet dejtandet .
att förändra okända mäns beteenden kommer aldrig att gå och TS slåss blodig i mot väderkvarnar , vist att detta beteende nog är riktigt tråkigt att råka på varje gång , och det enda man kan göra är att anmäla detta om det upplevs som personligt hot och spårar ur .

i bland kan man inte trolla hur man än skulle kunna och vilja
Citera
2018-04-25, 11:01
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Njae, både att inte ha bild och att vilja skämma bort har logiska förklaringar.

Ingen bild = upptagen kille som letar vänsterprassel, vill inte att tjejens väninnor ska hitta honom på dejtingsidan.

Ja, känns som ett troligt scenario men att lyckas få kontakt då borde vara väldigt svårt.
Kontra produktivt.
Har svårt att se detta som den troligaste anledningen.
Ser många upptagna kvinnor på dejting sidor, dessa brukar dock ha sina profilbilder kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vill skämma bort = Försök till smakfull omskrivning för att vilja köpa sex eller köpa sig ett "sällskap". Förmodligen en kodad formulering för "prostituerade hör gärna av er med förslag".

Visst känns detta även som ett troligt scenario, lite som att köpa drinkar till tjejerna på krogen i tron att få ligga.
Har dock även här svårt att tro detta är ända anledning.
Finns män som genuint vill skämma bort någon och vore det inte trevligt att vara med en partner som faktiskt gör något för dig / underhåller dig?
Visst, känns det lite suspekt om man skriver detta i sin profil.
Får mig att fundera, hur skulle en man kunna förmedla detta utan att ge dom vibbar du beskriver?
Citera
2018-04-25, 11:22
  #311
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Att män pratar om att skämma bort kvinnor är en direkt reaktion på många kvinnor på dejtingsajter säger att dom vill bli bortskämda och vill bli behandlade som en prinsessa.

Så det är ännu ett kvinnligt beteende som inte män skall skyllas för eftersom 99% av alla män hatar gold diggers så erbjuder du att skämma bort någon är det för att det är det enda vapen du har kvar i arsenalen.

Det är mest bara ett sorgligt beteende från båda håll.
Citera
2018-04-25, 11:23
  #312
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nja, att TS får väldigt sexuellt anspelande förslag och att många män kanske bara tänker på att träffa TS för sex kan jag hålla med om kan ses som en konsekvens av att TS själv väljer att anspela mycket på sex i sin presentation. Där kan jag se kopplingen handling-konsekvens med avseende på TS.

Men när det gäller de hot och förolämpningar man får ta emot när man avböjer att träffa en viss man, så ser jag inte den kopplingen. Menar att du att överhuvudtaget ha en profil på en dejtingsida gör att man bjuder in till våldtäktshot om man tackar nej till att träffa en specifik man därifrån? Att man så att säga är förpliktigad att träffa alla som visar intresse eller leva med hoten och förolämpningarna? Eller menar att du att har man sexualiserade bilder så är hot en konsekvens som följer logiskt på detta? En bild på bröst genererar automatiskt och ofrånkomligen hot alltså?

Varför är mäns beteenden egentligen TS ansvar? TS har givetvis ansvar för sitt eget beteende. Var, när och hur har män ansvar för kvinnors beteenden, tänker du?

Nä, det menar jag inte. Vi som "känner" Buffy, vet att det här är ett problem hon haft i många år, och tydligen varken kan släppa eller komma ifrån.

Var har jag sagt att mäns beteenden är ts ansvar? Jag säger att hon inte kan ändra på dem, så varför inte försöka ändra på sig själv istället, då?

Ts söker uppmärksamhet och bekräftelse. Det får hon dubbelt upp, först på datingsajter och sedan här, där hon beklagar sig över just den uppmärksamheten.

Jag talar inte om alla kvinnor, jag talar om ts. Har man problem av ts kaliber, så försöker man lösa det med de medel man har. Däri ingår inte att ändra på andra, då det inte låter sig göras.
Men, man kan ändra på sig själv. Men det vill inte ts, för det förlorar hon alldeles för mycket uppmärksamhet på. En klok man (ja, tyvärr. MAN ) sa: Att ingen gör något utan egen vinning. Det ligger nog mycket i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback