Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 12:30
  #337
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh nej. Jag har inte avkrävt män det allra minsta lilla ansvar för att kvinnor vill ha saker. Jag har bara avkrävt dem ansvar för vad de skriver, säger och gör. Inte för vad kvinnor vill ha.

Ja det var ju precis det du gjorde, trollar du eller? Du försöker skylla att kvinnor vill ha saker utan krav på motprestation på män, för igen i båda fallen är det kvinnan som tar och mannen som förlorar men du ville ju skylla på män att kvinnor har skapat en atmosfär där vara en gold digger är ok men du tror ju inte själv på tramset att någon vill ge bort saker helt utan anledning, att män vill förnedra sig själva genom att ge bort saker utan att få något tillbaka menmen det är ju så det är med din sort, nu är det inte längre intressant att prata om maktpositioner och hur mycket högre rang den som tar har över den som ger för hej då blir det ju jobbigt för kvinnor om ni måste erkänna att situationen ni befinner er i är att ni sparkar nedåt och därmed mobbar dom som redan uppenbarligen har det jävligt svårt och ni gör detta på ett jävligt vidrigt sätt dessutom när ni tar på er offerkoftan och avsäger er ansvar.
Citera
2018-04-25, 12:32
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jano
Du verkar vara lite av en rädd hare. Så himla farligt är det inte att träffa folk från datingsiter. Man kan ju använda lite sunt förnuft. Kanske ses på allmän plats först. Ta reda på lite vad det är för någon man fått kontakt med. Herregud vad folk och speciellt unga kvinnor är fega idag. Tror att alla är ute efter att våldta, mörda och råna dom. Livet måste vara jobbigt att leva om man ska gå runt och vara paranoid hela tiden.

Haha ja du säger det men när någon väl blir det så får de skylla sig själva.
Citera
2018-04-25, 12:33
  #339
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det var ju precis det du gjorde, trollar du eller? Du försöker skylla att kvinnor vill ha saker utan krav på motprestation på män, för igen i båda fallen är det kvinnan som tar och mannen som förlorar men du ville ju skylla på män att kvinnor har skapat en atmosfär där vara en gold digger är ok men du tror ju inte själv på tramset att någon vill ge bort saker helt utan anledning, att män vill förnedra sig själva genom att ge bort saker utan att få något tillbaka menmen det är ju så det är med din sort, nu är det inte längre intressant att prata om maktpositioner och hur mycket högre rang den som tar har över den som ger för hej då blir det ju jobbigt för kvinnor om ni måste erkänna att situationen ni befinner er i är att ni sparkar nedåt och därmed mobbar dom som redan uppenbarligen har det jävligt svårt och ni gör detta på ett jävligt vidrigt sätt dessutom när ni tar på er offerkoftan och avsäger er ansvar.

Jag har inte skrivit någonting överhuvudtaget om ifall kvinnor vill ha saker eller inte. Det är bara du som skriver om det.
Citera
2018-04-25, 12:34
  #340
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Och du menar alltså att det är ofrånkomligt och statiskt att så många män blir aggressiva och ilskna vid en diss? Detta har aldrig sett annorlunda ut, kan inte se annorlunda ut? Alla dessa män var från födseln disponerade för detta beteende och ingenting kan tänkas ändra det? En viss procent män är helt enkelt vilda djur och vi bör acceptera det och anpassa oss efter det?

Nä, det har väl inte ens Buffy påstått. Vissa män, pratar vi ju om här.

Nä, igen. Jag dejtade på gammalt hederligt vis när jag var ung. Synd att folk inte gör det längre, det var en rolig tid. Hände så gott som aldrig att någon var otrevlig.

Vilda djur, är väl att ta i. Men mer visuella i sin sexualitet, vilket kan vara bra för tjejer att veta när de nyttjar sin sexuella makt.
Citera
2018-04-25, 12:36
  #341
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Man kan ju inte veta hur mannen reagerar på en diss förrän man försökt dissa honom. En normal och trevlig man kommer förmodligen inte igen om man experimenterar med att "testa" att dissa honom för att se hans reaktion.
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag skulle säga att TS problem inte på något sätt är unikt för just TS.

Dissade män blir sura och häver ur sig en massa oförskämdheter och ibland till och med går på kvinnor fysiskt.
Inget unikt för TS.
Det unika med ts är att hon fortsätter med samma stil och förväntar sig andra resultat.

Hon är ingen tonåring längre, och borde veta bättre än att gå på samma mina gång på gång.
Citera
2018-04-25, 12:38
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Det unika med ts är att hon fortsätter med samma stil och förväntar sig andra resultat.

Vad är det hon ska ändra på tycker du? Sluta dissa män som vill ha sex med henne men som hon inte vill ha sex med?
Citera
2018-04-25, 12:39
  #343
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, det har väl inte ens Buffy påstått. Vissa män, pratar vi ju om här.

Nä, igen. Jag dejtade på gammalt hederligt vis när jag var ung. Synd att folk inte gör det längre, det var en rolig tid. Hände så gott som aldrig att någon var otrevlig.

Vilda djur, är väl att ta i. Men mer visuella i sin sexualitet, vilket kan vara bra för tjejer att veta när de nyttjar sin sexuella makt.

Fast det är ju förmodligen för att andra spärrar sätter in kring att uppvisa den typen av beteende när man inte är anonym bakom skärmen. Samt, förstås, att jag antar att du bara dejtade folk du redan fått ett hyggligt intryck av, på dejtingsidor kan ju fullständigt okända personer höra av sig med hot och förolämpningar.

I slutändan får man ändå dra slutsatsen att en betydligt större andel män än vad jag tidigare trott, är lagda åt att komma med förolämpningar och hot i kvinna-man interaktionen, när de kan komma undan med det. Det är absolut en minoritet, de flesta män beter sig inte så. Men ändå en obekvämt stor minoritet, tillräckligt stor för att kraftigt späda på den rädsla som jag tror de flesta kvinnor redan hyser för att råka illa ut i sällskap med en man.

Återigen, det är skillnad på att männen blir kåta på Buffy och vill ha sex med henne som en konsekvens, det är en begriplig konsekvens av att hon lägger ut lättklädda bilder, och att männen blir ilskna, elaka och aggressiva. Det senare ser inte jag som en logisk och ofrånkomlig reaktion på en lättklädd bild. Och därmed kan man undra varför de reagerar så och om det går att ändra på något för att färre ska reagera med ilska.
Citera
2018-04-25, 12:43
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon är ingen tonåring längre, och borde veta bättre än att gå på samma mina gång på gång.

Minorna du pratar om är män som vill ha sex men inte tål att bli dissade.
Vad är lösningen? Att ts drar på sig en burka och aldrig mer går ut? Aldrig mer pratar med folk?
Citera
2018-04-25, 12:48
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det var ju precis det du gjorde, trollar du eller? Du försöker skylla att kvinnor vill ha saker utan krav på motprestation på män, för igen i båda fallen är det kvinnan som tar och mannen som förlorar men du ville ju skylla på män att kvinnor har skapat en atmosfär där vara en gold digger är ok men du tror ju inte själv på tramset att någon vill ge bort saker helt utan anledning, att män vill förnedra sig själva genom att ge bort saker utan att få något tillbaka menmen det är ju så det är med din sort, nu är det inte längre intressant att prata om maktpositioner och hur mycket högre rang den som tar har över den som ger för hej då blir det ju jobbigt för kvinnor om ni måste erkänna att situationen ni befinner er i är att ni sparkar nedåt och därmed mobbar dom som redan uppenbarligen har det jävligt svårt och ni gör detta på ett jävligt vidrigt sätt dessutom när ni tar på er offerkoftan och avsäger er ansvar.

Ja, det är ju mannens fel alktihopa....

Och då har vi ju inte ens börjat prata om graviditet.

Eget ansvar verkar inte existera för vissa.
Citera
2018-04-25, 12:49
  #346
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är det hon ska ändra på tycker du? Sluta dissa män som vill ha sex med henne men som hon inte vill ha sex med?
Läs mina inlägg. Orkar inte upprepa mig ytterligare.
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast det är ju förmodligen för att andra spärrar sätter in kring att uppvisa den typen av beteende när man inte är anonym bakom skärmen. Samt, förstås, att jag antar att du bara dejtade folk du redan fått ett hyggligt intryck av, på dejtingsidor kan ju fullständigt okända personer höra av sig med hot och förolämpningar.

I slutändan får man ändå dra slutsatsen att en betydligt större andel män än vad jag tidigare trott, är lagda åt att komma med förolämpningar och hot i kvinna-man interaktionen, när de kan komma undan med det. Det är absolut en minoritet, de flesta män beter sig inte så. Men ändå en obekvämt stor minoritet, tillräckligt stor för att kraftigt späda på den rädsla som jag tror de flesta kvinnor redan hyser för att råka illa ut i sällskap med en man.

Återigen, det är skillnad på att männen blir kåta på Buffy och vill ha sex med henne som en konsekvens, det är en begriplig konsekvens av att hon lägger ut lättklädda bilder, och att männen blir ilskna, elaka och aggressiva. Det senare ser inte jag som en logisk och ofrånkomlig reaktion på en lättklädd bild. Och därmed kan man undra varför de reagerar så och om det går att ändra på något för att färre ska reagera med ilska.
Som sagt, man brukar få vad man ber om. Och bli behandlad såsom man tillåter andra att behandla en. Man får skaffa lite skinn på näsan, eller hitta nya plattformar. Buffy är så gott som asexuell, enligt henne själv. Varför då anspela på sex hela tiden?
Citera
2018-04-25, 12:49
  #347
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Minorna du pratar om är män som vill ha sex men inte tål att bli dissade.
Vad är lösningen? Att ts drar på sig en burka och aldrig mer går ut? Aldrig mer pratar med folk?
Det finns alltså ingenting mellan burka och pattarna i fokus?
Citera
2018-04-25, 12:53
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det finns alltså ingenting mellan burka och pattarna i fokus?

Pattarna i fokus? Det går för fan inte ens att spela ett onlinespel utan att stöta på dessa individer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback