Citat:
Det har GW fått om bakfoten; KW ringde PM 16.30 eftersom hon var angelägen om att tid. överenskommen intervju skulle bli av innan hon hann flytta till Kina. - PM tror jag hela tiden hade bespetsat sig på just KW men ville vänta ut henne (ovetande om hennes förestående flytt), alt. hade han planerat att kontakta henne efter det att filmteamet avlägsnat sig. - De här tjejerna det har snackats om misstänker jag bara var lite förövningsmaterial, bl.a. för att se hur allt funkade i div. olika situationer han senare tänkt sig med KW - och för att fördriva tiden.
I PM:s dator hittades all mailkorrespondens mellan honom och KW + samtliga artiklar som KW tidigare skrivit. - PM:s fantasi lär ha gått på högvarv efter att han läst artiklarna.
Nu när KW oförhappandes ringde blev PM tagen lite på sängen och fick bråttom i väg för att hämta såg mm. Annars hade han säkert tänkt förbereda sig på ett bättre sätt; nu hann han inte riktigt med i svängarna.
I PM:s dator hittades all mailkorrespondens mellan honom och KW + samtliga artiklar som KW tidigare skrivit. - PM:s fantasi lär ha gått på högvarv efter att han läst artiklarna.
Nu när KW oförhappandes ringde blev PM tagen lite på sängen och fick bråttom i väg för att hämta såg mm. Annars hade han säkert tänkt förbereda sig på ett bättre sätt; nu hann han inte riktigt med i svängarna.
Jag tycker fortfarande att det är lite luddigt. I intervjun med Kims pojkvän säger han ju att PM plötsligt hör av sig. Oavsett så blev ju resultatet förödande.
Om 1 tim 40 min vet vi vart det lutar. Fast troligtvis kommer han att överklaga till nästa instans.
”Den første gæst var lige ankommet, da Kim Wall pludselig fik en besked fra Peter Madsen. Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.”
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den