2018-04-25, 10:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det har GW fått om bakfoten; KW ringde PM 16.30 eftersom hon var angelägen om att tid. överenskommen intervju skulle bli av innan hon hann flytta till Kina. - PM tror jag hela tiden hade bespetsat sig på just KW men ville vänta ut henne (ovetande om hennes förestående flytt), alt. hade han planerat att kontakta henne efter det att filmteamet avlägsnat sig. - De här tjejerna det har snackats om misstänker jag bara var lite förövningsmaterial, bl.a. för att se hur allt funkade i div. olika situationer han senare tänkt sig med KW - och för att fördriva tiden.

I PM:s dator hittades all mailkorrespondens mellan honom och KW + samtliga artiklar som KW tidigare skrivit. - PM:s fantasi lär ha gått på högvarv efter att han läst artiklarna.

Nu när KW oförhappandes ringde blev PM tagen lite på sängen och fick bråttom i väg för att hämta såg mm. Annars hade han säkert tänkt förbereda sig på ett bättre sätt; nu hann han inte riktigt med i svängarna.

Jag tycker fortfarande att det är lite luddigt. I intervjun med Kims pojkvän säger han ju att PM plötsligt hör av sig. Oavsett så blev ju resultatet förödande.
Om 1 tim 40 min vet vi vart det lutar. Fast troligtvis kommer han att överklaga till nästa instans.

”Den første gæst var lige ankommet, da Kim Wall pludselig fik en besked fra Peter Madsen. Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.”

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera
2018-04-25, 10:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
En platta i golvet måste du aktivt lossgöra för att placera dem där. Hur sannolikt är det att plattan gjorts loss av vattnet för att sedan, efter att trosorna kom dit, ha sköljts på plats ytterligare en gång? Inte så stor.

Hur vet du att man måste "lossgöra" plattan, eller kanske rättare "durken"?

Det är mycket vanligt att durkar bara ligger löst. Trosorna ligger på durken, ubåten håller på att sjunka, fylls med vatten, under durken finns luft, plötsligt lyfter luften durken och en luftbubbla åker ut, vatten sköljs in och med det följer trosorna, durken faller på plats igen när luften åkt ut och vattnet in.
Inte alls en omöjlig tanke.
Senast redigerad av trngw 2018-04-25 kl. 10:25.
Citera
2018-04-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tycker fortfarande att det är lite luddigt. I intervjun med Kims pojkvän säger han ju att PM plötsligt hör av sig. Oavsett så blev ju resultatet förödande.
Om 1 tim 40 min vet vi vart det lutar. Fast troligtvis kommer han att överklaga till nästa instans.

”Den første gæst var lige ankommet, da Kim Wall pludselig fik en besked fra Peter Madsen. Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.”

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

Jag är fortfarande övertygad om att det var PM som hörde av sig till KW antingen genom sms el samtal.Varför skulle hon ringa till honom, när de första gästerna redan kommit?! Jag har läst det på flera ställen o min jag inte fel så sa han väl det på en video, där han var med men inte ville visa upp sig.
Nä,nu måste jag lugna nerverna, så det får bli en låång promenad med hundarna
Citera
2018-04-25, 10:31
Medlem
Känns som ett 50/50 läge..
Citera
2018-04-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, här är vi ivriga - jag hakade på direkt jag med av samma anledning,
Han är så hemsk som person att jag vill kräkas av bara tanken att detta monster skulle gå lös på gatorna.
Vet du namnet på domaren?
Tänker på erfarenhet då detta är ett ovanligt rättsfall med mycket komponenter kring hans sadistiska beteende i ubåten.

Anette Burkø är juristdomaren
Citera
2018-04-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
På tal om "slumpen". Vem var den RÖDHÅRIGA tjej som invigde Freja? Någon Madsen valt?
Tror hon var konstnärlig medlem nånstans och att det var en peruk. Men han har nog nånting m rödhåriga.
Citera
2018-04-25, 10:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
[b]Åklagaren är mycket intelligent och taktisk och känd för sin förhörsteknik.
Han vet exakt på vilket sätt han ska ställa sina frågor, och vilka frågor som är viktigast.

Är detta din egen åsikt, eller "någon annans"?
Citera
2018-04-25, 10:58
Medlem
miss-fires avatar
Usch jag är så nervös att jag mår illa. Tänk om galningen inte döms för mord? Hur ser framtiden ut då tror ni? Flyr Madsen Danmark och gifter sig med Deidre? Eller är han så jävla korkad att han stannar, pysslar på med sina mongoprojekt och lallar runt i Köpenhamn för att leta nya offer? Fy fan! [ sic ]

Nä jag måste gå till gymmet och köra tunga benböj. Det kryper i kroppen på mig och jag har nästan ångest.
Citera
2018-04-25, 10:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag är fortfarande övertygad om att det var PM som hörde av sig till KW antingen genom sms el samtal.Varför skulle hon ringa till honom, när de första gästerna redan kommit?! Jag har läst det på flera ställen o min jag inte fel så sa han väl det på en video, där han var med men inte ville visa upp sig.
Jag tror som du. Just pga att de hade gäster som nyss anlänt så tror jag att det var PM som kontaktade Kim. Och det satte igång hans redan påbörjade planer och då blev det plötsligt väldigt bråttom...
Citera
2018-04-25, 10:59
Bannlyst
kommer domen sändas live?
Citera
2018-04-25, 11:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Madsen har ju erkänt att han styckade kroppen. Sagt att detta skedde flera timmar efter att Kim hade dött. Men enligt rättsläkarna har vissa stick gjorts precis i samband med döden eller när Kim ännu var vid liv. Där faller Madsens "olycksteori" till 100%.

Det gör den verkligen inte. Det enda som "faller" är, antingen påståendet att sticket skedde vid styckningen, alternativt att styckningen skedde flera timmar senare, eller båda två samtidigt. Vilket kan man inte veta, bara att den givna förklaringen inte stämmer i någon av dessa delar. Men det i sig motsäger inte att en olycka kan ha inträffat.

Det som motsäger en olycka, huvudsakligen, är avsaknaden av en trovärdig olycksbeskrivning, och sedan alla indicier som pekar åt motsatt håll.

Men så enkelt som att någon enskild detalj, eller bevis, till 100% motsäger en olycka, är det tyvärr inte. I så fall hade hela fallet varit avgjort på den detaljen.
Citera
2018-04-25, 11:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55

Jag håller också på den versionen att det var PM som messade Kim. Är bombsäker att det var så som
originalartikeln återgav Pojkvännens berättelse, läste den precis när den publicerades och den har inte ändrats sen dess.

"Plötsligt" hörde Madsen av sig precis när de höll på att förbereda festen.

Därav den stressade sitsen Kim hamnade i, skulle hon ta chansen trots att hon kände att hon skulle svika sällskapet, eller skulle hon låta bli? Kan mycket väl tänka mig in i hennes situation, för det första förälskad som sjutton och vill vara med kärestan , tusen saker i huvudet att fixa till festen: grillen, tillbehören, fattas något osv., känslan av att det är en själv som håller i alla trådar och med eget påtaget ansvar att allt ska funka, lite förvirrad av många olika känslor, spänning, förälskelse, stress, ambition, oro att bli sedd som egoistisk om en går ifrån det en bestämt med sin partner, blir han , och de besvikna nu på mig om jag sticker iväg, osv.

I detta läge, som jag föreställer mig kan ha varit Kims nuläge emotionellt, vore det otänkbart att även ha i åtanke att hålla på o ringa till Madsen.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-25 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in