2018-04-25, 07:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har tidigare sagts att skadorna på armarna kan ha berott på att hon varit fjättrad,
Avvärjningsskador har jag aldrig hört -hon blev väl överrumplad och bunden.
Men Madsen har förnekat att hon hade bundits- levande.
Han påstår att han band när hon avlidit - vilket nog inte stämmer.
LGW perssons program var bra. OCh han har nog på pricken förstått Madsens gravt störda
personlighet..

Och blodutgjutelserna/märkena på henne visar att hon bands levande.
Citera
2018-04-25, 07:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, rent påhitt, för att tala klarspråk

Det finns ju tyvärr en del element i tråden som gärna sprider "alternativa fakta" vitt och brett omkring sig.
Det var GW som i går påstod att PM haft Kims artiklar i sin dator.

Edit: det återgavs också i EB
Citera
2018-04-25, 08:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant - detta hade vart nåt att få med i rätten. De får ta med henne i nästan instans för dit bär det nog av.
Mycket intressant. Det vittnar ju om ett hat och raseri mot kvinnliga journalister i synnerhet.
Citera
2018-04-25, 08:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så sades det ja, och det är ju i och för sig plausibelt. Dock, de behöver som sagt inte spetsas till, men framförallt, så behövs det ett större antal, definitivt minst 12 stycken, och i fallet här troligen minst 40 st, om man ska göra ett vettigt avsökningsnät för ett område större än Nautilus därtill behövs då linor.

Hur många skruvmejslar köpte PM, och hur många meter linor ...
Inga linor? Två skruvmejslar om 50 cm?
Citera
2018-04-25, 08:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag menade om vi kan lita på att PM gömt trosorna under en metallplatta i golvet alls? Det har stått så många olika uppgifter om var i pressen under lång tid, så man börjar undra.
Jämför man flera live så kan man göra en sannolikhetsbedömning:
Om nu minst två live rapporterar i stort sett samma innehåll så börjar det luta åt en mer sanningsenlig rapportering.
Om en enda live rapporterar en viss specifik sak så får man dra öronen åt sig och se om det återkommer. Hittar man inte i live är det med stor sannolikhet kopierat i tråden om det är ett mer signifikant ämne.
Citat:
"Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader." live bt 8 mars

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren." live eb 8 mars

" Politiets teknikere finder også Kim Walls trusser i maskinrummet. Trusserne er under metalrammen til en af gulvpladerne i maskinrummet." live eb 5 april
1. Vissa sexuellt störda mördare samlar på personliga ägodelar från offren, saker som intimt kan förknippas med den mördade. Det brukar främst handla om underkläder, smycken, hår eller id-handlingar. Andra sparar på kroppsdelar.
Det kallas sovenirer, troféer eller mementos.
Förövaren använder detta att runka till och det kan även vara sparat av stolthet - ett minne av jägarens nedlagda byte, framgång.
En del mer rituellt lagda bygger altare, andra har en helig box med minnessaker, några kan ge smycken och dyl sin fru i present. Allt i samma syfte - att se på, minnas tillbaka, mordet återupplevs. Det kan även handla om att vara evigt förenad.

2. ÅK var även inne på om det var tänkt att för plantering, att läggas ut för förvirra polis.

Det således intressant i sin helhet att han har sparat vissa saker - inte bara trosorna även om det sticker ut ännu mer att det mest intima klädesplagget hamnat under golvplattorna:

- Han har nämligen varit ytterst noggrann att paketera allt annat i klädväg och dumpat i havet.

- Det rör sig om mycket personliga ägodelar - anteckningsblock, strumpbyxor och trosor är kvar i ubåten. Det ses även hårlockar.

Det finns äldre rapportering:
"Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død. Der er fundet størknet blod og hår i badrummet. I maskinrummet er der fundet Kim Walls trusser." live eb 5 september 2017
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 09:12.
Citera
2018-04-25, 09:00
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var GW som i går påstod att PM haft Kims artiklar i sin dator.

Edit: det återgavs också i EB

Sa han det också? Även detta har han missuppfattat danskan. Enligt live EB så redovisades i detta segment vad polisen hade sökt på - inte vad de hade hittat

Såg GW avsnittet igår fram tills de började plocka fram replikan på ubåtens mittenparti då jag blev spyfärdig.
Dels infför synen av det stället men mest över det sätt som GW framställer hela saken i programmet.
Han pratar som om han vore den mest insatta o vet allt om saken på ett irriterande smaklöst sätt. Hade han refererat till åklagaren eller rättegångsproceduren och diskuterat med den som utgångspunkt hade varit mer seriöst, nu har han tagit allt som åklagaren jobbat fram och i princip gjort till sitt eget kunnande och vetande. Oerhört stötande.
Att så grafiskt lägga upp en replika i naturtrogen storlek av den mest laddade platsen i ubåten, mittenpartiet med mässen och sovplatserna, där Kim har mist sitt liv medan hon mest sannolikt varit fastbunden och blivit torterad till döds, är väl det enda media som gett sig på, häftig ide tyckte GW.
Kränkande mot Kim och hennes familj tycker jag, så spekulativt och sensationslystet att tima detta scenario så explicit dagen före domen. "Haha, jag hann först", tänker GW och Tv4.

Dessutom totalt blurrigt framfört timeline att " då har det hela (mordet) skett" - mellan kl20-23, att sen så tänkte han så, och sen ville han ta sig från nära kolliderandet kl 24, till Köge bukt. Okej, så vad gjorde han då mellan 24 och kl 03??GW "missade" - att han stod still 50 minuter, att han messade sin fru, mm.

Usch, har tappat min respekt för GW helt o hållet i och med detta.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-25 kl. 09:02.
Citera
2018-04-25, 09:20
Medlem
Caracallass avatar
"Kim Walls fingeravtryck
Enligt Peter Madsens försvarare stöds hans version av det faktum att Kim Walls DNA hittats på ett handtag på den lucka som ska ha fastnat när undertryck bildades i ubåten. Det ska inte röra sig om DNA från blod och det kan därför tydas som att Kim Wall försökt öppna luckan, enligt försvaret då hon stängdes inne i ubåten." citat https://www.expressen.se/kvallsposten/detta-talar-for-att-madsen-frias-och-detta-for-att-han-falls/

Ser framför mig hur Kim förtvivlat försöker få upp luckan för att fly ubåten och monstret.Hemskt om detta ska kunna tolkas som om Madsens utsaga om kolmonoxiden kan stämma.
Senast redigerad av Caracallas 2018-04-25 kl. 09:22.
Citera
2018-04-25, 09:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
haha..jag har blivit helknäpp av detta .( kollar tydligen på nån gammalt!! Så blir det för mig, när jag vill veta allt om Madsen..hehehe
Hahahhaha - ja, jag funderade på om de ändrat sig igen, det diskuterades ju att det skulle ges chans att avsluta innan domslut för att advokaten förstörde tidsschemat.

Fast om du är pre live nu så är jag post live - för det var oerhört intressant att se gammal live igen.
3 september:

"Kim var kommet voldsomt til skade og lå med voldsom blødning fra hovedet. Han kunne se, hun havde fået pbent kraniebrud og konstaterede ,at hun måtte være død. Han gik i chok og kontaktede ikke nogen. Han stod i en situation som var dybt forfærdelig. Det var en katastofe. Han måtte ikke komme til at slå nogen ihjel, selvom det var et uheld, med sine sindssyge eksperimenter." live eb
Citera
2018-04-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahhaha - ja, jag funderade på om de ändrat sig igen, det diskuterades ju att det skulle ges chans att avsluta innan domslut för att advokaten förstörde tidsschemat.

Fast om du är pre live nu så är jag post live - för det var oerhört intressant att se gammal live igen.
3 september:

"Kim var kommet voldsomt til skade og lå med voldsom blødning fra hovedet. Han kunne se, hun havde fået pbent kraniebrud og konstaterede ,at hun måtte være død. Han gik i chok og kontaktede ikke nogen. Han stod i en situation som var dybt forfærdelig. Det var en katastofe. Han måtte ikke komme til at slå nogen ihjel, selvom det var et uheld, med sine sindssyge eksperimenter." live eb

Ja det var intressant att läsa lite post live för mig med ..tror inte jag läst allt förut. Men jag tror o hoppas på att han får livstid eller förvaring. Det är så mycket som visar på att han mördat Kim.
Citera
2018-04-25, 09:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
"Kim Walls fingeravtryck
Enligt Peter Madsens försvarare stöds hans version av det faktum att Kim Walls DNA hittats på ett handtag på den lucka som ska ha fastnat när undertryck bildades i ubåten. Det ska inte röra sig om DNA från blod och det kan därför tydas som att Kim Wall försökt öppna luckan, enligt försvaret då hon stängdes inne i ubåten." citat https://www.expressen.se/kvallsposten/detta-talar-for-att-madsen-frias-och-detta-for-att-han-falls/

Ser framför mig hur Kim förtvivlat försöker få upp luckan för att fly ubåten och monstret.Hemskt om detta ska kunna tolkas som om Madsens utsaga om kolmonoxiden kan stämma.
Finns inte en chans att det tolkas till fördel CO-förgiftning. En DNA avsättning säger ingenting mer än att hon avsatt på just det stället.
Likaväl som jag skrev igår kan det finnas viss sanningshalt om luckan ( som han även med förkärlek talat om har klappat igen i huvdet på henne) - han kan ha stängt den med flit och sen bundit henne.

Det här från Betina är snarare ett klockrent exempel på när man försöker förankra i bevisning som i sig kan förgrenas åt alla håll i teorier. Det är inte vattentätt. Nåt som ÅK undviker gällande oklart händelseförlopp i ubåten.

Det saknar bäring, det kan inte ens förankras i forskning och vetenskap (som är en annan väg att gå för att ge mer dignitet). Att jämföra med sakkunnigutlåtande alltså.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 09:47.
Citera
2018-04-25, 09:50
Medlem
På tal om "slumpen". Vem var den RÖDHÅRIGA tjej som invigde Freja? Någon Madsen valt?
Citera
2018-04-25, 10:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Teknikexperten sa att havsvattnet kunde sköljt bort sotet från filtren efter att u-båten sänktes.

Så var det väl ja. Vilket också är lite underligt, eftersom filtren brukar vara rätt feta, och vatten därför inte sköljer bort sot och annat. Något som den teoretiska teknikexperten kanske inte hade en aning om, men som är "allmänbildning" för ubåtsexperten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in