Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 18:09
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om du bara visste hur många tjejer som har i prsentationen "om du har katt kommer det inte funka" "hundar framför katter" osv... Förvisso finns det många som gillar katter också "crazy cat lady" är en vanlig beskrivning på presentationer...sådana klarar man sig utan dock.

Nej hundtricket funkar bättre än katttricket. "Om du har hund kommer vi sannolikt matcha".

Jag förstår men de tjejer du beskriver här verkar ju ganska spattiga. Jag menade att det ska bli en fin bild med en bra känsla oavsett om han har en katt eller inte.

Catch ma drift?

Citera
2018-04-24, 21:00
Medlem
Kan ni posta lite tinder konversationer som leder till en dejt? Vore ju kul att se.
Har själv bidragit i tråden, få se nu gubbar å gummor.
Citera
2018-04-24, 22:41
Medlem
FB-Kissens avatar
Om jag super like:ar en tjej och hon sedan swipar höger på mig, då har det alltid varit den blåa super like-ikonen vid våran konversation.

Men nu gav jag en tjej en super like, fast vid våran konversation är det guldiga hjärtat istället.
Är inte det lite konstigt? Brukar väl bara bli den ikonen om jag likar någon via guld som like:at mig först?
Citera
2018-04-24, 22:47
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag förstår men de tjejer du beskriver här verkar ju ganska spattiga. Jag menade att det ska bli en fin bild med en bra känsla oavsett om han har en katt eller inte.

Catch ma drift?

För att vara på säkra sidan kan man ta en hundbild med... funkar inte det så spring till ett zoo och fotta upp några rullar
Citera
2018-04-25, 01:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Kan ni posta lite tinder konversationer som leder till en dejt? Vore ju kul att se.
Har själv bidragit i tråden, få se nu gubbar å gummor.
Har aldrig frågat efter träff på tinder utan alltid gått vidare till snapchat/sms/telefon (beroende på vad det är för typ av tjej)
Citera
2018-04-25, 01:40
Medlem
3dls avatar
Fattar inte vad som händer, för ett halvår sen brände jag alla swipes på en kvart, nu kommer en högst tveksam högerswipe kanske var 50:e person.. svept igenom en storstad i ett tvåsiffrigt åldersspann utan att se någon riktigt intressant som man faktiskt kan tänka sig att hänga med. Är det totalt manfall på gobitar? Did I get a new set of standards for Christmas eller vad fan är det frågan om? Är det ens möjligt att växa ifrån tindurrr?
Citera
2018-04-25, 03:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Fattar inte vad som händer, för ett halvår sen brände jag alla swipes på en kvart, nu kommer en högst tveksam högerswipe kanske var 50:e person.. svept igenom en storstad i ett tvåsiffrigt åldersspann utan att se någon riktigt intressant som man faktiskt kan tänka sig att hänga med. Är det totalt manfall på gobitar? Did I get a new set of standards for Christmas eller vad fan är det frågan om? Är det ens möjligt att växa ifrån tindurrr?
Du överskattar ditt eget värde efter överflödet av matchningar och bekräftelse, så dom du svepte höger på för ett halvår sen är inte tillräckligt bra nu för dig (aka tinder skadad)
Citera
2018-04-25, 08:36
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Problemet är ju när man varken har utrustningen (professionell kamera), helst en fotograf/person som tar bilder, få bilder som ser naturliga ut och inte tillgjorda, detta om man är en "pilla pung snubbe" eller inte har tid, ork eller lust att fixa alla dessa saker... Står du med 0 sådana bilder nu och ska fixa minst 6 sådana ska du ju ha utrustning (dyr som fan), extra person (helst utbildad fotograf), logistik till strategiskt utvalda platser- och nöjen... vi snackar tusentals kronor och massor av tid... detta otyg för du ska matchas med fler personer på tinder, personer där bara en bråkdel leder till konversation och ännu mindre leder till dejt och icke-existerande som leder till långvarig kärleksförhållande.....Worth it?... probably not

Jag tror gyllene nyckeln är att ha ett spännande liv på riktigt.

Nä skämt åsido, man kan faktiskt åstadkomma rätt mycket med en mobilkamera och en polare som inte är helt hopplös på att ta bilder. Så fort man gör någon aktivitet eller reser (paddlar kajak, hinderbana, dyker från en brygga, käkar ute eller vad fan som helst) ska man bara tänka efter att fixa till sig innan och be en polare smälla av några bilder.

Känns verkligen skitlöjligt kan jag hålla med om, framförallt då syftet är att fixa bättre matchningar på Tinder, men bättre göra något åt det än att sitta här på FB och gnälla som bl.a. jag själv gjort ibland.

Konkurrensen blir ju bara hårdare och hårdare med åren... Mina första bilder på nätdejtingsajter för typ fem år sen såg man ju knappt det var jag och ändå fixade jag snygga brudar.

Citat:
Om du bara visste hur många tjejer som har i prsentationen "om du har katt kommer det inte funka" "hundar framför katter" osv... Förvisso finns det många som gillar katter också "crazy cat lady" är en vanlig beskrivning på presentationer...sådana klarar man sig utan dock.

Nej hundtricket funkar bättre än katttricket. "Om du har hund kommer vi sannolikt matcha".

Tyvärr anses det otroligt konstigt och omanligt som singel-snubbe att ha katt. Kan dessvärre inte förklara varför. Det bara är så.

Såklart har man katt som snubbe skadar det inte att lägga ut en bild på den, då man förr eller senare ändå måste avslöja det. Dock ska man ju inte aktivt leta upp ett kattskrälle bara för att få till en bild.
Citera
2018-04-25, 09:20
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Jag tror verkligen på din teori om att antalet "aktiva" matchningar man har ger en effekt. Hade ca. 10 matchningar, tog bort 7 som var mer eller mindre döda och har under dagen fått 5 nya matchningar från att ha fått 0 om dagen den senaste veckan. Dock har jag varit mer aktiv nu än den senaste veckan då jag bara svepte som hastigast ett par stycken om dagen.

En teori jag har är att Tinder aktivt försöker hålla kvar sina användare genom just den belöning som en ny matchning ger. Om appen känner av att man har få/inga matchningar så vet de att användaren är i riskzonen för att bli uttråkad av appen och ger användaren extra mer synbarhet för att på så sätt öka sannolikheten för att denne ska få nya matchningar och på så därmed fortsätta använda appen.

Yes, funkat för mig tre dagar i rad så kan inte utesluta att den här taktiken fungerar, dvs offa en inaktiv matchning på eftermiddagen för att få en ny fräsch inom några timmar.

De senaste veckorna har jag däremot hållt kvar alla matchningar och suttit och swipat som ett mongo och kanske fått 1 matchning var tredje dag. Urtrist.

Ja, upplever ju också man får bättre matchningar om man är semi-aktiv. Givetvis rullar det på bäst när man dejtar någon annan. Inte pga att Tinder känner av det, utan för att man anammar ett sånt beteende som Tinder-algoritmen gillar typ sitter å swipar lite på kul när man sitter och dajmar.
Citera
2018-04-25, 09:29
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula

Ja, upplever ju också man får bättre matchningar om man är semi-aktiv. Givetvis rullar det på bäst när man dejtar någon annan. Inte pga att Tinder känner av det, utan för att man anammar ett sånt beteende som Tinder-algoritmen gillar typ sitter å swipar lite på kul när man sitter och dajmar.

Detta, preach.
Citera
2018-04-25, 09:44
Medlem
Citat:
Tyvärr anses det otroligt konstigt och omanligt som singel-snubbe att ha katt. Kan dessvärre inte förklara varför. Det bara är så.

Såklart har man katt som snubbe skadar det inte att lägga ut en bild på den, då man förr eller senare ändå måste avslöja det. Dock ska man ju inte aktivt leta upp ett kattskrälle bara för att få till en bild.
Håller med katt är inte något man ska "skryta" om man inte faktiskt har en. En hund är bättre isf. Det kan man posera med på ett sätt som inte nödvändigtvis betyder att det är ens egen.

Det man vill förmedla, undermedvetet, med en djurbild är att man är en empatisk och mentalt fungerande människa kapabel till känslor. Djur är ganska avväpnande jämfört med att posera med andra människor, där tex tjejer (om man är kille) kan uppfattas som ett hot, och andra killar blir man jämförd med. Tex posera med en snyggare kompis är inte så smart, då blir det extra tydligt om man faktiskt inte är världens snyggaste.
Citera
2018-04-25, 10:17
Medlem
Citat:
Problemet är ju när man varken har utrustningen (professionell kamera), helst en fotograf/person som tar bilder, få bilder som ser naturliga ut och inte tillgjorda, detta om man är en "pilla pung snubbe" eller inte har tid, ork eller lust att fixa alla dessa saker... Står du med 0 sådana bilder nu och ska fixa minst 6 sådana ska du ju ha utrustning (dyr som fan), extra person (helst utbildad fotograf), logistik till strategiskt utvalda platser- och nöjen... vi snackar tusentals kronor och massor av tid... detta otyg för du ska matchas med fler personer på tinder, personer där bara en bråkdel leder till konversation och ännu mindre leder till dejt och icke-existerande som leder till långvarig kärleksförhållande.....Worth it?... probably not

Citat:
Jag tror gyllene nyckeln är att ha ett spännande liv på riktigt.

Nä skämt åsido, man kan faktiskt åstadkomma rätt mycket med en mobilkamera och en polare som inte är helt hopplös på att ta bilder. Så fort man gör någon aktivitet eller reser (paddlar kajak, hinderbana, dyker från en brygga, käkar ute eller vad fan som helst) ska man bara tänka efter att fixa till sig innan och be en polare smälla av några bilder.

Känns verkligen skitlöjligt kan jag hålla med om, framförallt då syftet är att fixa bättre matchningar på Tinder, men bättre göra något åt det än att sitta här på FB och gnälla som bl.a. jag själv gjort ibland.

Konkurrensen blir ju bara hårdare och hårdare med åren... Mina första bilder på nätdejtingsajter för typ fem år sen såg man ju knappt det var jag och ändå fixade jag snygga brudar.

Jag har själv endast en professionellt tagen bild (från fotografering på jobbet), sen resten har jag tagit själv, varav en är en selfie (tagen med primärkameran; front/selfie-kameran bör undvikas då den ofta är mycket sämre). Jag har mycket erfarenhet av att ta bilder själv, vilket man kan åstadkomma med en high-end mobilkamera och några enkla och relativt billiga tillbehör:
Bästa är ju att fråga en kompis, vilket jag gjort ibland, men det är oftast enklare att själv bege sig ut på fotoexpedition, och man är då bara begränsad av sin egen tid och engagemang. Är man inte superduktig fotograf eller är fotogenisk är tricket att ta många bilder, i många olika vinklar och platser. (själv brukar jag snitta 100 rå-bilder per slutgiltig profilbild, vilket säkert är i linje med många tjejers selfiegame) Bra ljus är nyckeln, vilket när man saknar professionell fotografbelysning, innebär utomhus. I fint väder med solljus. Skogsmiljö är att föredra, dels fin bakgrund, och man slipper bli störd i fotosessionen av förbipasserande.

Målet är att uppnå bilder som ser ut att de är tagna av någon annan, gärna där man ser ut som att man inte ser att någon tog bilden. Det är svårt att få till utan att det ser uppenbart konstlat, men

Ladda sedan ner photoshop och efterbehandla; korrigera färger med autofunktionen, retuchera bort ev skavanker/utslag/finnar med "Patch tool" och beskär.

Rekommenderar ingen förvanskning eller förfalskning dock, det visar ju sig alltid ändå, men temporära utslag eller finnar tex är ju inte representativt i ett större tidsperspektiv. Ta även bort små detaljer i bakgrunden som inte är relevanta, men kan störa och ta bort fokus från dig själv. Lite blur kan vara snyggt om man får till det utan att åverkan är uppenbar. Skala sedan ner bilden en aning när man sparar för att minska risken att photoshoppandet är synligt.

Japp jag har haft för mycket fritid. Men det är en ganska rolig övning, nytta med nöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in