Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 09:35
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Tycker mig få relativt omedelbara nya matchningar om jag radererar en-två döda konvos precis innan en peakperiod (typ som nu söndag kväll) och sedan swipar typ 20-30 gånger. Någon som upplever samma?

Har fan fortfarande svårt att komma upp i över 10-12 matchningar. Känns som det är en in, en ut. Bara jag?
Har haft ett par dagars inaktivitet på tinder och inga matchningar under den tiden. Återvända igårkväll och prövade detta innan jag gick och lade mig. Har fått två matchningar under morgonen så kan nog ligga något i detta.
Citera
2018-04-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Var det inte just du som visade upp en konversation med ljudklipp här? Okej, kanske var nån annan plattform. Har inte använt tinder riktigt sen januari så vet inte.

Förvisso sant, men var messenger, varför jag föredrar messenger eller andra appar.
Citera
2018-04-24, 10:37
Medlem
Citat:
90% av alla tjejer som är på Tinder borde väl ändå köra iphone? Resterande 10% är väl utbytesstudenter som kör någon asiatisk sniklur alternativt nördbrudar.

gapskratt, tror du inte min utländska körde just det du sa
Citera
2018-04-24, 11:46
Medlem
interiktigthundras avatar
Citat:
Tycker mig få relativt omedelbara nya matchningar om jag radererar en-två döda konvos precis innan en peakperiod (typ som nu söndag kväll) och sedan swipar typ 20-30 gånger. Någon som upplever samma?

Har fan fortfarande svårt att komma upp i över 10-12 matchningar. Känns som det är en in, en ut. Bara jag?

Betalar du för tinder? Jag själv betalar för någon Tinder+ eller vad det nu heter så jag kan ändra min position i appen eftersom jag bor utomlands. Jag är inte speciellt snygg eller ful men jag har haft appen i 2 månader ungefär o matchingar rullar in hela tiden, även fast jag bara drar höger på åtta plussare. Jag tror inte det viktiga är om man har instagram länkat eller inte utan snarare vad du har för bilder på tinder. Kan ju dock vara så att dom som använder gratis-tinder får mycket svårare att få matchningar, men det är bara en gissning.

Jag och en polare gjorde en litet test för några veckor sedan, vi skapade två olika tinderkonton, där alla bilder var på mig fast bilderna var olika. Te.x jag hade bilder på där jag surfade och en annan bild där jag poseade med en alligator i Everglades, (vet, småbögigt men vad gör man inte för damerna). Hade skrivit i bion att dom får allt dra höger om dom vill veta mer om mig.
Min polare skapade konto med mina bilder där jag bara hade två bilder och båda var enkla selfies, och i bion stog de samma sak som i det andra kontot.
Vi använde kontona på två olika fredagar så inte samma tjej skulle få båda kontona i kortleken, kontot med surfbilden och alligatorn fick totalt 96 matchningar på en fredag i Jönköping. Vi gjorde kontot synligt fredag morgon och kollade kontot lördag morgon. (OBS vi drog höger på allt). Vi gjorde samma sak på det andra kontot där vi bara lyckades kamma hem 11 matchningar.

Slutsats; Tjejer gillar äventyrliga bilder som visar att man faktiskt är något, eller så kanske jag bara är jävligt ful.
Citera
2018-04-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
När såg du senast en snygg tjej med en android?

Varför ska man ha iPhone när Android är det enklaste som finns samt att iaf Samsung gör bra mycket snyggare telefoner än iphone😌

Nån mer än jag som inte kan redigera presentationen? Det står bara att det uppstod ett fel och att man ska försöka igen men det funkar ändå inte, har varit så i två dagar för mig
Citera
2018-04-24, 12:12
Medlem
interiktigthundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Varför ska man ha iPhone när Android är det enklaste som finns samt att iaf Samsung gör bra mycket snyggare telefoner än iphone😌

Nån mer än jag som inte kan redigera presentationen? Det står bara att det uppstod ett fel och att man ska försöka igen men det funkar ändå inte, har varit så i två dagar för mig

Sånt som händer när man använder android.
Citera
2018-04-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigthundra
Sånt som händer när man använder android.

Haha! Väljer dock att tro det är nåt annat😊
Citera
2018-04-24, 16:59
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigthundra
Betalar du för tinder? Jag själv betalar för någon Tinder+ eller vad det nu heter så jag kan ändra min position i appen eftersom jag bor utomlands. Jag är inte speciellt snygg eller ful men jag har haft appen i 2 månader ungefär o matchingar rullar in hela tiden, även fast jag bara drar höger på åtta plussare. Jag tror inte det viktiga är om man har instagram länkat eller inte utan snarare vad du har för bilder på tinder. Kan ju dock vara så att dom som använder gratis-tinder får mycket svårare att få matchningar, men det är bara en gissning.

Jag och en polare gjorde en litet test för några veckor sedan, vi skapade två olika tinderkonton, där alla bilder var på mig fast bilderna var olika. Te.x jag hade bilder på där jag surfade och en annan bild där jag poseade med en alligator i Everglades, (vet, småbögigt men vad gör man inte för damerna). Hade skrivit i bion att dom får allt dra höger om dom vill veta mer om mig.
Min polare skapade konto med mina bilder där jag bara hade två bilder och båda var enkla selfies, och i bion stog de samma sak som i det andra kontot.
Vi använde kontona på två olika fredagar så inte samma tjej skulle få båda kontona i kortleken, kontot med surfbilden och alligatorn fick totalt 96 matchningar på en fredag i Jönköping. Vi gjorde kontot synligt fredag morgon och kollade kontot lördag morgon. (OBS vi drog höger på allt). Vi gjorde samma sak på det andra kontot där vi bara lyckades kamma hem 11 matchningar.

Slutsats; Tjejer gillar äventyrliga bilder som visar att man faktiskt är något, eller så kanske jag bara är jävligt ful.

Japp, kör Tinder Guld.

Älskar såna här inlägg, dvs teorier, test och trix avseende hur man får fler matchningar. Behöver inte vara så jäkla mer vetenskapligt. Ok, enklast är ju helt enkelt att vara pangsnygg men jäklar vad olika hävstäng olika bilder ger känner man.

Jag tror ABSOLUT du har rätt i din slutsats. Har ju diskuterats flitigt här för någon månad sen, så vill egentligen inte riva upp hela den diskussionen, men är övertygad att man snarare ska ha bilder som ger "feeling" än typ sex stycken bilder på bara en själv när man poserar i olika vinklar och outfits. Ökar snarare oddsen att någon hittar något fel på ditt utseende de stör sig på.

Tror absolut en bra tumregel är att ha en RIKTIGT jävla bra högupplöst förstabild bysten och upp, en helkroppsbild i schysst outfit, sen resten show-off när du hänger med människor som verkar trivas i ditt sällskap och gör massa cool skit helt enkelt (även om du egentligen helst föredrar att ligga hemma och pilla pung när du är ledig).

Man kan ju också spica upp det med diverse strategiska bildval, men är nog SJUKT individuellt vad som går hem här. Har t.ex. just nu en bild där en snygg random brud hänger över mig och jag typ ignorerar henne och flörtar med kameran istället. Har en plan på att försöka få tag i en hundjävel också och ta en selfie med den och lägga upp bara för att.
Citera
2018-04-24, 17:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Tror absolut en bra tumregel är att ha en RIKTIGT jävla bra högupplöst förstabild bysten och upp, en helkroppsbild i schysst outfit, sen resten show-off när du hänger med människor som verkar trivas i ditt sällskap och gör massa cool skit helt enkelt (även om du egentligen helst föredrar att ligga hemma och pilla pung när du är ledig).

Man kan ju också spica upp det med diverse strategiska bildval, men är nog SJUKT individuellt vad som går hem här. Har t.ex. just nu en bild där en snygg random brud hänger över mig och jag typ ignorerar henne och flörtar med kameran istället. Har en plan på att försöka få tag i en hundjävel också och ta en selfie med den och lägga upp bara för att.

Problemet är ju när man varken har utrustningen (professionell kamera), helst en fotograf/person som tar bilder, få bilder som ser naturliga ut och inte tillgjorda, detta om man är en "pilla pung snubbe" eller inte har tid, ork eller lust att fixa alla dessa saker... Står du med 0 sådana bilder nu och ska fixa minst 6 sådana ska du ju ha utrustning (dyr som fan), extra person (helst utbildad fotograf), logistik till strategiskt utvalda platser- och nöjen... vi snackar tusentals kronor och massor av tid... detta otyg för du ska matchas med fler personer på tinder, personer där bara en bråkdel leder till konversation och ännu mindre leder till dejt och icke-existerande som leder till långvarig kärleksförhållande.....Worth it?... probably not
Citera
2018-04-24, 17:41
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Japp, kör Tinder Guld.

Älskar såna här inlägg, dvs teorier, test och trix avseende hur man får fler matchningar. Behöver inte vara så jäkla mer vetenskapligt. Ok, enklast är ju helt enkelt att vara pangsnygg men jäklar vad olika hävstäng olika bilder ger känner man.

Jag tror ABSOLUT du har rätt i din slutsats. Har ju diskuterats flitigt här för någon månad sen, så vill egentligen inte riva upp hela den diskussionen, men är övertygad att man snarare ska ha bilder som ger "feeling" än typ sex stycken bilder på bara en själv när man poserar i olika vinklar och outfits. Ökar snarare oddsen att någon hittar något fel på ditt utseende de stör sig på.

Prova med en katt kanske…jag vet ju hur alla tjejer bara faller i extas när de ser Billy. Extremt gulligt med man och katt också…

Citera
2018-04-24, 17:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Prova med en katt kanske…jag vet ju hur alla tjejer bara faller i extas när de ser Billy. Extremt gulligt med man och katt också…

Om du bara visste hur många tjejer som har i prsentationen "om du har katt kommer det inte funka" "hundar framför katter" osv... Förvisso finns det många som gillar katter också "crazy cat lady" är en vanlig beskrivning på presentationer...sådana klarar man sig utan dock.

Nej hundtricket funkar bättre än katttricket. "Om du har hund kommer vi sannolikt matcha".
Citera
2018-04-24, 18:08
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Japp, kör Tinder Guld.

Jag tror verkligen på din teori om att antalet "aktiva" matchningar man har ger en effekt. Hade ca. 10 matchningar, tog bort 7 som var mer eller mindre döda och har under dagen fått 5 nya matchningar från att ha fått 0 om dagen den senaste veckan. Dock har jag varit mer aktiv nu än den senaste veckan då jag bara svepte som hastigast ett par stycken om dagen.

En teori jag har är att Tinder aktivt försöker hålla kvar sina användare genom just den belöning som en ny matchning ger. Om appen känner av att man har få/inga matchningar så vet de att användaren är i riskzonen för att bli uttråkad av appen och ger användaren extra mer synbarhet för att på så sätt öka sannolikheten för att denne ska få nya matchningar och på så därmed fortsätta använda appen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in