2018-04-24, 22:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så är det det är bara allmänheten och media som inte får tillgång till förundersökningen före dom i Danmark, domarna är inte allmänhet eller media.

Rätten skall döma på det som framkommer i domstolen, under huvudförhandlingen. Detta är en av anledningarna till att åklagaren är så mån om att högläsa ur RPU'n till exempel, och att han vill visa alla filmerna från hårddisken. Domstolen får inte ta hänsyn till detta material, om det inte tagits upp under huvudförhandlingen. Ungefär så.

Domarna har inte en chans i världen att sitta och läsa igenom att förundersökningsmaterial på några dagar. Det, om något, faller på sin egen orimlighet.
Citera
2018-04-24, 22:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för info. Då önskar jag att mer borde kommit fram under rättegången. Men ÅK lär ju vara vass.
Så han vet nog vad som var viktigast får man förmoda.
Det fetade. Precis vad jag tänkte igår. Silbersky är ju det. Det är väl vad han brinner för.

Jag är ledsen, men en åklagare som presenterar två expertvittnen som säger emot varandra, är långt ifrån någon av de vassaste knivarna i min låda i alla fall

Ja, Silbersky har ju varit sanslöst biaserad redan sedan dag ett i det här fallet, IMO.
Citera
2018-04-24, 22:50
Medlem
Usch. Hoppas inte det var så för Kims del 😐

https://lifestyle.diply.com/brain-activity-death?utm_source=facebook&utm_medium=diplytech&con fig=25
Citera
2018-04-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket har du problem med? Att jag tog ett från samma skräpdebatt från igår om att alla ser på skitfilmer som PM; att det är normalt?

Nåt annat har jag inte öht klippt in, citat från live lär du stå ut med.
Det är mer givande med ärliga debatter och tillitsfull kommunikation.
Ingen har påstått att ÅK är förvirrande. Sedan kan du klippa ihop citat från "skräpdebatter" från igår för att kunna lägga ord i mun på skribenter. Vad får du ut av det. Att du alltid har rätt?

Skulle kanske öva dig på att ha fel någon sällsynt gång emellanåt, för din trovärdighets skull.
"Ingen människa kan ha rätt VARJE gång." Ingen aning vem jag citerar. Men det är klokt.
Ibland får man något i hastigheten om bakfoten. Missförstånd kallas det. Det är mänskligt att fela.
Citera
2018-04-24, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är mer givande med ärliga debatter och tillitsfull kommunikation.
Ingen har påstått att ÅK är förvirrande. Sedan kan du klippa ihop citat från "skräpdebatter" från igår för att kunna lägga ord i mun på skribenter. Vad får du ut av det. Att du alltid har rätt?

Skulle kanske öva dig på att ha fel någon sällsynt gång emellanåt, för din trovärdighets skull.
"Ingen människa kan ha rätt VARJE gång." Ingen aning vem jag citerar. Men det är klokt.
Ibland får man något i hastigheten om bakfoten. Missförstånd kallas det. Det är mänskligt att fela.
Vad fan svamlar du om?
Jag gav ETT citat från mig själv varav jag tydligt förklarade att det var ren lathet eftersom jag skrivit svar på identiskt samma skräpargument som du nu kom med.

För övrigt diskuterar vi rättsfallet varav jag anser att det du hittills kommit med inte haft bäring öht juridiskt sett. Det är en åsikt, inte en ultimat sanning om att ha rätt.
Påstår du nåt får du stå ut med att bli ifrågasatt i ett debattforum - dra av dig offerkoftan. Så fort argumenten tryter börjar du diskutera person istället för sak:
Det säger mer om dig än mig.
Citera
2018-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag är ledsen, men en åklagare som presenterar två expertvittnen som säger emot varandra, är långt ifrån någon av de vassaste knivarna i min låda i alla fall

Ja, Silbersky har ju varit sanslöst biaserad redan sedan dag ett i det här fallet, IMO.
Det tycker inte jag heller. Men han hade ju väldigt gott rykte som Åklagare vill jag minnas. Han började bra men sedan tyckte jag att det dalade mer och mer. OBS. Detta är den första rättegång jag följt så noga, jag säger det med den kunskapsbakgrunden.
Citera
2018-04-24, 23:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Usch. Hoppas inte det var så för Kims del 😐

https://lifestyle.diply.com/brain-activity-death?utm_source=facebook&utm_medium=diplytech&con fig=25

Jag har hela tiden trott att PM har övermannat KW mycket plötsligt och gjort henne försvarslös. Det faktum att såväl PM som KW saknar avvärjningsskador styrker min tro i detta, tänker jag.
En sådan möjlighet skulle kunna vara att sticket i bröstet var det första om hände. Bara det kan ha fått KW att bli "dåsig", sedan om han fortsatt skada henne när hon var i livet, vilket väl dessvärre är troligt, så har traumat och blodförlusterna gjort henne än mer frånvarande. Så jag tänker att i fallet KW, så försvann medvetandet innan hjärtat stannade, dvs, hon tappade medvetandet innan hon dog. Förhoppningsvis kom hon aldrig till någon dödsinsikt, vilket då också skulle vara ett "grymt" nederlag för PM, som jag ser det.

Så, som du säger, förhoppningsvis var det inte så för KW's del.
Citera
2018-04-24, 23:07
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden trott att PM har övermannat KW mycket plötsligt och gjort henne försvarslös. Det faktum att såväl PM som KW saknar avvärjningsskador styrker min tro i detta, tänker jag.
En sådan möjlighet skulle kunna vara att sticket i bröstet var det första om hände. Bara det kan ha fått KW att bli "dåsig", sedan om han fortsatt skada henne när hon var i livet, vilket väl dessvärre är troligt, så har traumat och blodförlusterna gjort henne än mer frånvarande. Så jag tänker att i fallet KW, så försvann medvetandet innan hjärtat stannade, dvs, hon tappade medvetandet innan hon dog. Förhoppningsvis kom hon aldrig till någon dödsinsikt, vilket då också skulle vara ett "grymt" nederlag för PM, som jag ser det.

Så, som du säger, förhoppningsvis var det inte så för KW's del.

PM hadde ju färska rifter i båda armarna?
Citera
2018-04-24, 23:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det tycker inte jag heller. Men han hade ju väldigt gott rykte som Åklagare vill jag minnas. Han började bra men sedan tyckte jag att det dalade mer och mer. OBS. Detta är den första rättegång jag följt så noga, jag säger det med den kunskapsbakgrunden.

Ja, ungefär så. Polisen började bra, med ett mycket snabbt och rådigt gripande. Men sedan har det gått utför.
Citera
2018-04-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men snälla Otto, nu måste jag fråga: Vilka liverapporteringar har du följt? En hel del av de frågor du har har ju PM besvarat. T ex vad han gjorde under det 50 minuter långa stoppet: Han försökte få KW (hel) upp och överbord, han kom bara så långt så att hennes knän var uppe sedan orkade han inte mer och gjorde heller inget nytt försök senare på natten/morgonen. Trosorna låg under en metallplatta i motorrummet.

Bt.live samt försäkerhets skull på svenska också i aftonbladet live.
Tusen tack för din info. Det är fler än jag som missat den infon.
Det låter faktiskt logiskt det PM säger,att stoppet berodde på det.Hm.
Det fetade. Om det är en säkerställd uppgift så förstår jag inte varför ÅK inte ställt kritiska frågor -varför trosorna låg gömda under en metallplatta i golvet? Eller har jag missat även det?
Citera
2018-04-24, 23:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
PM hadde ju färska rifter i båda armarna?

Om du har någon referens till information där det framgår att man har fastställt avvärjningsskador på PMs armar så får du väldigt gärna länka till det!
Citera
2018-04-24, 23:11
Medlem
Citat:
Om du har någon referens till information där det framgår att man har fastställt avvärjningsskador på PMs armar så får du väldigt gärna länka till det!

Det är några sidor sen i tråden som nån andra talar om det. Men tror jag har läst det från annat håll tidigare. Skall se vad jag hittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in