Citat:
Det är lite så jag upplever det. Jag har frågat tidigare men fick inget svar. Fråga: -Nog måste väl rätten,juryn få del av allt material tex utskrifter med häktesförhör? Det kan ju vara så att ÅK tycker att svaren finns där i förhören. Och så koncentrerar han sig på att försöka framställa PM som sexualsadist. Med en "inre värld" där han fantiserar om mord och tortyr. Att PM planerat Ubåtsmordet osv. Vilket vi alla givetvis tror.
Jag tror också på fällande dom. Det är en lång indiciekedja. Men igår var jag osäker på om det juridiska skulle räcka? Pga av alla experttyckare dvs advokater.
Jag tror också på fällande dom. Det är en lång indiciekedja. Men igår var jag osäker på om det juridiska skulle räcka? Pga av alla experttyckare dvs advokater.
Vet inte hur det är i Danmark, men i Sverige är det så att förundersökningsprotokollet lämnas in till rätten, men blir inte en del av processmaterialet, utom delvis i undantagsfall om det finns anledning att under rättegången hänvisa till materialet t.ex. Domstolen tar, och skall bara ta, hänsyn till det som framkommer under huvudförhandlingen, det som anförs i domstolen. Allt som är relevant, skall åklagaren därför ta upp under förhandlingen, det är viktigt. Den danska domstolen har ju dessutom kort tid, väldigt kort tid från sista rättegångsdagen, att gå igenom materialet, göra sina överväganden och skriva sin dom, så de har knappast tid att därtill gå igenom förundersökningsmaterial om säkerligen tiotusentals sidor. Inte en chans.
Ja, det verkar finnas en hel del experttyckare som inte är helt övertygade. Jag tänker att de flesta av dem är försvarsadvokater ...
eller flöt de omkring i ubåten där PM kastat dem. Det förstnämda (om sant) år ju rätt graverande.