2018-04-21, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Develi. Jag gillar dig. Men jag tycker du ska lägga ned med att märka ord om det inte är en kommentar som är riktad direkt till dig. Så det är kanske du som ska höja ribban.

Peter Lundin har en klassisk Psykopat profil.
Hurvida PM är farligare än PL, det får framtiden utvisa. Skulle vara intressant om Sten Levander satte x antal poäng på PM med. Jag tror inte PM kommer upp till PLs 39/40.
Jag tror strax runt 30/40.
Själv fick jag det till 28/40 på PM. Det var 4 st jag inte kunde svara på.
Vad tror du?
Vad jag tror? Att du kan hålla dig on topic snarare efter som jag fråga i sak och gnäller inte på din person.
Det framkommer klart och tydligt att jag frågar vad du menar:
Jag ser nämligen INTE Peter Lundin som mer farlig än Peter Madsen utifrån angivna orsaker.
Sen får du däremot tycka precis vad du vill men vanligtvis brukar det finnas en bas till både känslor, tyckande och åsikter.

Beträffande Levanders 39/40 på Lundin.
Jag sitter absolut aldrig och räknar poäng eftersom det dels kräver en viss profession sett till utbildning och dels specifik utbildning att öht få använda PCL-R.
Dina 28/40 ger jag inte ett vitten för.

Det här om PM finner jag dock mer relevant som sagt via fri ö-sättning:

När hans avvikande personlighet sammanförs med hans avvikande sexualitet representerar Peter Madsen enligt den psykiska utredningen - och om han döms - en fara för andras liv, kropp och frihet.
Senast redigerad av develi 2018-04-21 kl. 02:02.
Citera
2018-04-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag tror? Att du kan hålla dig on topic snarare efter som jag fråga i sak och gnäller inte på din person.
Jag ser nämligen INTE Peter Lundin som mer farlig än Peter Madsen utifrån angivna orsaker.
Sen får du däremot tycka precis vad du vill men vanligtvis brukar det finnas en bas till både känslor, tyckande och åsikter.

Beträffande Levanders 39/40 på Lundin.
Jag sitter absolut aldrig och räknar poäng eftersom det dels kräver en viss profession sett till utbildning och dels specifik utbildning att öht få använda PCL-R.
Dina 28/40 ger jag inte ett vitten för.

Det här om PM finner jag dock mer relevant som sagt via fri ö-sättning:

När hans avvikande personlighet sammanförs med hans avvikande sexualitet representerar Peter Madsen enligt den psykiska utredningen - och om han döms - en fara för andras liv, kropp och frihet.
Ja,ja. Whatever!
Citera
2018-04-21, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja,ja. Whatever!
Se filmen och fundera kring om hur olika psykopater kommer till uttryck - eftersom de är personligheter likt alla andra, om än störda. Fortsättningsvis är det intellekt och sexuell läggning som påverkar.
PM's perversiteter ska ligga i primärfokus likaväl. Att som helt oerfaren lekman använda checklistan är vanskligt, likaväl som att se på en film och tro sig begripa fenomenet.

Här har du nämligen en 40-poängare som rakt inte påminner om Lundin:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av develi 2018-04-21 kl. 02:18.
Citera
2018-04-21, 02:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Självklart får Sten Levander uttala sig om vad han tror om Peter Lundin.
Men jag tycker att det låter som han sätter en diagnos på P.Lundin här.
Den danska Psykprofessorn diskuterade mer allmänt hur han uppfattade dessa PM,PL,ABB och Amagermannen genom jämförelser. Han satte ingen diagnos på PM.
En fråga: pratar vi inte om samma professor?
Citat:
Den erfarne professor i psykologi Jørn Beckmann, der i mange år har beskæftiget sig med at finde frem til gerningsmænd for politiet, siger, at han aldrig har set en lignende karakteristik.

»Den mentalerklæring er det skrappeste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set mere end 100 mentalerklæringer. Specielt konklusionerne omkring hans psykopati og hans manglende empati viser, at vi her har at gøre med en meget afvigende personlighed,« siger Jørn Beckmann til BT.
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/20052119
Citera
2018-04-21, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Filmen finns på Youtube och är från Raketklubben -90 Det kan man se i slutet av filmen där det står Tv2 Lorry 1990. Den är uppladdad på Youtube för 1 år sedan av RML spacelab med namnet "Raketklubben 1992 Tv2 Lorry" Men det torde ju vara det som står på själva filmen som är korrekt.
Marcel är född -65 och var 25 år 1990. Mr X Kan vara yngre men kan vara 25 år. Vissa ser yngre ut. Peter Madsen var 19 år 1990. Kan ju vara att han enbart var med vid detta tillfälle för att hjälpa till och fota.

Här är en helbild mrX:

https://minfil.org/3dM4h7eaba/20180420_064718.png
Och Här är en bild på Peter Madsen från samma film:
https://minfil.org/w8M8hfe3b4/Screenshot_20180419-214731.png

Här är filmen från youtube: https://youtu.be/yyqLPBkMl_g
Det var väldigt likt en yngre upplaga men enligt bildtext ser han ut så här på den tiden:
https://www.bt.dk/krimi/portraet-marcel-lychau-hansen-levede-et-dobbeltliv
Citera
2018-04-21, 03:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

När hans avvikande personlighet sammanförs med hans avvikande sexualitet representerar Peter Madsen enligt den psykiska utredningen - och om han döms - en fara för andras liv, kropp och frihet
.
Håller med dig i allt du skrivit om vad du anser om Madsen extrema farlighet.
Jag tänker inte försöka gå in på några djupgående analyser och jämföra PL och PM i farlighet. Sådant får experterna sköta. Däremot så känner jag helt instinktivt, av allt som hittills framkommit om Madsen - att han är totalt livsfarlig för sin omgivning. Total avsaknad av mänskliga egenskaper, den psykiatriska utredningen visar att han är ett okontrollerbart rovdjur, med grava personlighetsstörningar som ihop med hans extremt avvikande sexualitet gör att han inga gränser har för något alls.

När man ändå hängt med i en del mordfall så måste jag ändå erkänna att Madsen är en så störd person, inom så många områden, att jag tänker - INGET alls skulle förvåna mig längre, vad som än framkommer mer om honom och det är första gången som jag ens tänkt så när det gäller ett mordfall.

Det som gör det extra obehagligt är först hans "normala" liv som kändisen "Raket-Madsen", bekanta som beskriver honom som "trevlig och ofarlig", varvat med några som berättar om diverse utbrott och annat. Kvinnor som berättat om hans mord och tortyrfantasier, men tagit det som ett "rollspel", då det är väldigt speciella kvinnor han umgåtts med, som också gillar rollspel.

Det här att han varit uppskattad av många men också ansetts "lite udda" som gjort att många inte reagerat över underliga saker han berättat om. Att han charmat och inspirerat människor, varit en duktig manipulatör - och där ingen i hans närhet kunde tro att han kunde begå detta bestialiska dåd mot Kim. D.v.s många "känner" honom men egentligen känner ingen alls honom. Han har utnyttjat folk, för egen vinnings skull - vilket ingen av dessa ens förstått.

Hade han inte åkt fast för mordet på Kim hade han bara fortsatt som vanligt. Livet som bara handlar om honom själv, sina framgångar, sina behov, tillfredsställa sina lustar - i total avsaknad av empatisk förmåga, är endast styrd av sina grava störningar och sjukt avvikande sexualitet, med fascinationen för tortyr, halsavskärningar etc, döda ett offer på det mest plågsamma, utdragna sätt. Självklart hade han fortsatt att sexualsadistiskt mörda fler kvinnor, så fort känslan infann sig och rätt tillfälle gavs. Känner mig nu helt säker att han har en mycket mörkare bakgrund än vad som hittills framkommit. Finns fler offer, även om kanske inte alla har dödats. Kan tänka mig det mesta, från att han var tonåring efter att pappan dog.

Plågat ihjäl djur, sexuella övergrepp och våldtäkter mot små barn, speciellt om han själv skulle ha blivit sexuellt utnyttjad som liten av sin pappa och ev manliga vänner till honom och aldrig med någon förklaring eller "förlåt" av pappan utan det var bara "normalt". Oavsett om inte detta hänt så tror jag ändå att han kan ha "börjat" med små barn. Både sexuella övergrepp men kanske även viss tortyr.

Förvånar mig inte heller om han har mördat förr, även som ganska ung. Från ca 15-årsåldern och framåt - tänker speciellt på det som i Djursings bok kallas hans "sena sexdebut"
Tror att det är lögner från PM, eller "halvlögn". Med "sexuell debut" menar han då när han första gången hade - vad andra kallar - normalt sex. Han vet vad andra kallar "normalt" och anpassar storyn därefter. Själv så har han inga gränser alls. Tror att det finns andra kvinnor han har tortyrmördat, strypt osv. Men, då handlar det om offer som kanske ingen saknar på en gång, t.ex unga turister, tågluffare, prostituerade. Kan också ha härjat utomlands och då med samma nämnda klientel.
Ännu enklare då, när han vet han han är okänd i det landet och snart åker hem därifrån. Han var väl också med i någon sajt där man söker tåg/resesällskap? Låter inte som något han varit med i för att få ut och resa.

Jag tror att det faktiskt är få av de värsta mördarna på senare tid, som kommer upp i samma "farlighetsklass" som Madsen. Det är kombinationen av de grava störningarna ihop med hans extremt avvikande sexualitet (helt utan gränser) som maximerar hans farlighet.
Och, efter att ha läst denna kommentar så blir jag inte direkt tveksam till det jag instinktivt känner:
Citat:
Ekspert rystet efter at have læst Peter Madsens mentalerklæring: ‘Det er det skrappeste, jeg nogensinde har set

Alligevel er den meget kontante af Peter Madsens sind stærk kost for selv erfarne psykologer, herunder professor i psykologi Jørn Beckmann:
- Den mentalerklæring er det skrappeste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set mere end 100 mentalerklæringer. Specielt konklusionerne omkring hans psykopati og hans manglende empati viser, at vi her har at gøre med en meget afvigende personlighed
, siger Jørn Beckmann til BT.
http://www.dagens.dk/112/ekspert-rystet-efter-have-laest-peter-madsens-mentalerklaering-det-er-det-skrappeste-jeg
Citat:
Under retssagen blev der også løftet sløret for Peter Madsens mentalundersøgelse, hvor konklusionen ikke efter lader meget tvivl, skriver BT.
Her konkluderer rapporten fra Retslægerådet, at Peter Madsen er ‘en patologisk løgner med en svært afvigende personlighed’ med ‘narcissistiske og psykopatiske træk og uden empati, anger og skyldfølelse.’ Desuden beskrives Peter Madsen som ‘pervers og svært seksuelt afvigende,’ men Retslægerådet mener ikke, at Peter Madsen er sindssyg.
Peter Madsens mentalundersøgelse viser, at den anklagede mand har gemt på yderst psykopatiske træk.
http://www.dagens.dk/112/ekspert-rystet-efter-have-laest-peter-madsens-mentalerklaering-det-er-det-skrappeste-jeg
Citat:
I løbet af den drabstiltaltes varetægtsfængsling har psykiatere udarbejdet en mentalerklæring, som senere vil blive præsenteret i retten.
Allerede nu står det klart, at psykiaterne mener, at Madsen er så farlig, at det kan være påkrævet at idømme den tiltalte forvaring på ubestemt tid for at beskytte samfundet mod ny kriminalitet.
Den anbefaling har eksperterne i Retslægerådet tilsluttet sig.
https://newsmedio.com/DK/news/k%C3%B8benhavn-den-drabstiltalte-peter-madsen-havde-som-barn-en-fantasi_371505.html
Citera
2018-04-21, 04:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Håller med dig i allt du skrivit om vad du anser om Madsen extrema farlighet.
Jag tänker inte försöka gå in på några djupgående analyser och jämföra PL och PM i farlighet. Sådant får experterna sköta. Däremot så känner jag helt instinktivt, av allt som hittills framkommit om Madsen - att han är totalt livsfarlig för sin omgivning. Total avsaknad av mänskliga egenskaper, den psykiatriska utredningen visar att han är ett okontrollerbart rovdjur, med grava personlighetsstörningar som ihop med hans extremt avvikande sexualitet gör att han inga gränser har för något alls.

När man ändå hängt med i en del mordfall så måste jag ändå erkänna att Madsen är en så störd person, inom så många områden, att jag tänker - INGET alls skulle förvåna mig längre, vad som än framkommer mer om honom och det är första gången som jag ens tänkt så när det gäller ett mordfall.

Det som gör det extra obehagligt är först hans "normala" liv som kändisen "Raket-Madsen", bekanta som beskriver honom som "trevlig och ofarlig", varvat med några som berättar om diverse utbrott och annat. Kvinnor som berättat om hans mord och tortyrfantasier, men tagit det som ett "rollspel", då det är väldigt speciella kvinnor han umgåtts med, som också gillar rollspel.

Det här att han varit uppskattad av många men också ansetts "lite udda" som gjort att många inte reagerat över underliga saker han berättat om. Att han charmat och inspirerat människor, varit en duktig manipulatör - och där ingen i hans närhet kunde tro att han kunde begå detta bestialiska dåd mot Kim. D.v.s många "känner" honom men egentligen känner ingen alls honom. Han har utnyttjat folk, för egen vinnings skull - vilket ingen av dessa ens förstått.

Hade han inte åkt fast för mordet på Kim hade han bara fortsatt som vanligt. Livet som bara handlar om honom själv, sina framgångar, sina behov, tillfredsställa sina lustar - i total avsaknad av empatisk förmåga, är endast styrd av sina grava störningar och sjukt avvikande sexualitet, med fascinationen för tortyr, halsavskärningar etc, döda ett offer på det mest plågsamma, utdragna sätt. Självklart hade han fortsatt att sexualsadistiskt mörda fler kvinnor, så fort känslan infann sig och rätt tillfälle gavs. Känner mig nu helt säker att han har en mycket mörkare bakgrund än vad som hittills framkommit. Finns fler offer, även om kanske inte alla har dödats. Kan tänka mig det mesta, från att han var tonåring efter att pappan dog.

Plågat ihjäl djur, sexuella övergrepp och våldtäkter mot små barn, speciellt om han själv skulle ha blivit sexuellt utnyttjad som liten av sin pappa och ev manliga vänner till honom och aldrig med någon förklaring eller "förlåt" av pappan utan det var bara "normalt". Oavsett om inte detta hänt så tror jag ändå att han kan ha "börjat" med små barn. Både sexuella övergrepp men kanske även viss tortyr.

Förvånar mig inte heller om han har mördat förr, även som ganska ung. Från ca 15-årsåldern och framåt - tänker speciellt på det som i Djursings bok kallas hans "sena sexdebut"
Tror att det är lögner från PM, eller "halvlögn". Med "sexuell debut" menar han då när han första gången hade - vad andra kallar - normalt sex. Han vet vad andra kallar "normalt" och anpassar storyn därefter. Själv så har han inga gränser alls. Tror att det finns andra kvinnor han har tortyrmördat, strypt osv. Men, då handlar det om offer som kanske ingen saknar på en gång, t.ex unga turister, tågluffare, prostituerade. Kan också ha härjat utomlands och då med samma nämnda klientel.
Ännu enklare då, när han vet han han är okänd i det landet och snart åker hem därifrån. Han var väl också med i någon sajt där man söker tåg/resesällskap? Låter inte som något han varit med i för att få ut och resa.

Jag tror att det faktiskt är få av de värsta mördarna på senare tid, som kommer upp i samma "farlighetsklass" som Madsen. Det är kombinationen av de grava störningarna ihop med hans extremt avvikande sexualitet (helt utan gränser) som maximerar hans farlighet.
Och, efter att ha läst denna kommentar så blir jag inte direkt tveksam till det jag instinktivt känner:
[i]
http://www.dagens.dk/112/ekspert-rystet-efter-have-laest-peter-madsens-mentalerklaering-det-er-det-skrappeste-jeg [i]http://www.dagens.dk/112/ekspert-rystet-efter-have-laest-peter-madsens-mentalerklaering-det-er-det-skrappeste-jeg https://newsmedio.com/DK/news/k%C3%B8benhavn-den-drabstiltalte-peter-madsen-havde-som-barn-en-fantasi_371505.html
Det är precis så jag ser det och jag vill bara lägga till en sak till.
Nörden och clownen Fessor har troligen levt länge på sina rollspel. Att det varit praktiskt.
Vem skulle misstro en så ung tönt? Han kan väl inte ha andra intressen, ett parallellt leverne?
Han har en hårddisk troligen sen milleniumskiftet som är extrem.
Han har förvandlats till raketforskare, ubåtskapten, ingenjör och mer därtill (tror jag ska mynta ett ord till; omgivningstransformerad grandiositet).
Det är nog dags att sluta underskatta herrn som ser ut som ett förlegat penntroll från 80-talet.

Jag kan inte riktigt släppa tanken att han ägnar sig åt ritualer, mönster och rollspel.
Han pratar med Nautilus innan dyket, sägs prata med Ship of Fools (se Platon) innan han drar ut till havs. Ritual? Vidskepligt?
Han anser vissa datum vara av vikt och ubåtarna är som en blandning av Nirvana och nån helig tempelplats.
Han ägnar sig åt absurda rollspel då han har sex. Han klär ut sig i samma anda på sexklubbar.
Han verkar ha sparat trosorna under plattorna i golvet på en viss plats i Nautilus. Han har en viss plats på Freya som ska vara lika profan - återigen kopplat till sex.
De är alla namngivna enligt noggranna utlägg, ett symbolvärde.
Han pratar även i underfundiga gåtor och jag undrar om alla dessa datum är en slump?
Nautilus har legat inaktiv sen 2010. Han ska ha den i vattnet till ubåtens födelsedag i maj (forna sjösättning som sammanfaller med Freyas).
Han inhandlar skruvmejseln i maj.
Han börjar hetsinbjuda kvinnor till ubåten inför den 10 augusti och Freya sänktes just detta datum.
Det är som om han gått och slutligen bestämt sig - nu ska det minsann ske.
Det är nåt som startar iom Freya. Om aktuell mordplats alltså, att hans långvariga störda fantasier har landat inne ubåten?
Finns det nån mer koppling till maj då han uppenbart ser detta datum som värdefullt?
Senast redigerad av develi 2018-04-21 kl. 04:27.
Citera
2018-04-21, 04:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ett annat mord som jag snöat in på. Kan det inte vara Madsen uppe i hörnet? https://ekstrabladet.dk/112/nyt-spor-i-louise-mordet-drabsmand-filmet-under-flugten/6897380 Lite bättre här kanske https://www.tv2lorry.dk/artikel/et-aar-efter-louise-drabet-politi-frigiver-videosekvens
Det är intressant med alla eventuella nya "spår" och uppslag ni hittar på mord som kanske skulle kunna kopplas till Madsen. För jag tror inte att mordet på Kim var hans första mord. Jag ser tyvärr väldigt dåligt på videoklippet. Min gamla dator laggar och dör stundtals, d.v.s stänger av sig själv. Vet ej hur man tar en "skärmdump"()?! Om du har ork och tid vore det jättesnällt om du kunde göra det när den eventuelle gärningsmannen lite diffust syns i bild och lägga upp den bilden?
Citat:

Han kan mycket väl vara 15 år vid Harakiri-tillfället 1986 som du ser på denna bilden:

https://minfil.org/td34h8e0b3/20180419_204519.png

På den här närbilden ser man tydligt att "japanskan" och "Peter" ser på varandra och ler.
Här påminner han om den vuxne Peters "charmiga" jag. Men ser mycket väl ut som 15 år. Så varför pratar denne unge man med en "japanska...."?

https://minfil.org/vf3ah3e2b2/20180419_212037.png
Har tittat på både videoklippet och bilderna du lagt upp. Tycker att detta är ett intressant sammanträffande. Filmen och bilderna är ju av dålig och oskarp kvalitét och det ser ut som att alla är "utdragna", d.v.s bredare än de är i verkligheten. Men, nog anar jag vissa likheter med Madsen och den glasögonprydde ynglingen. Och, att han pratar med en kvinna som ser japansk ut, är ju en speciell detalj. Skulle inte vara konstigt om de båda var på det uppträdandet. Hon för att det är japanskt och Madsen för att han gillar udda performance.

Jag laddade ner dina två bilder, klippte lite och sedan "drog" jag ut dem så de blev mer normala, d.v.s inte för breda, som de är i originalet. Försökte sedan, länge och väl, hitta en bild på Madsen i 15-årsåldern, men det var helt kört. La istället in en (konstig) bild på honom i glasögon när han kryper in i Freja, men det är ju mycket senare. Han sänkte den ubåten 2008, vet ej när den byggdes.

Här är mitt lilla fotomontage, du kan ju kolla om det ger någon skillnad:
https://minfil.org/r9L8h6e3bb/Madsen_ung_i_Frejs_o_bilder_fr_n_-86_japanskt_upptr_dande.jpg

PS: Råkade skriva "Frejs" istället för "Freja" till bilden....
Citera
2018-04-21, 05:54
Medlem
Citat:
Det var väldigt likt en yngre upplaga men enligt bildtext ser han ut så här på den tiden:
https://www.bt.dk/krimi/portraet-marcel-lychau-hansen-levede-et-dobbeltliv

Ja det stämmer...vore dock bra att få se en bild från den tiden när han är helt allvarlig.
Det står "omkring" 1990. Kanske gör det en del om det är 1-2 år fram eller tillbaka. Han ser rätt annorlunda ut när han är mer allvarlig.

Det är konstigt och har svårt att släppa det för jag tycker han är väldigt lik. Men verkar som att det kanske är fel person.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-21 kl. 06:28.
Citera
2018-04-21, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är intressant med alla eventuella nya "spår" och uppslag ni hittar på mord som kanske skulle kunna kopplas till Madsen. För jag tror inte att mordet på Kim var hans första mord. Jag ser tyvärr väldigt dåligt på videoklippet. Min gamla dator laggar och dör stundtals, d.v.s stänger av sig själv. Vet ej hur man tar en "skärmdump"()?! Om du har ork och tid vore det jättesnällt om du kunde göra det när den eventuelle gärningsmannen lite diffust syns i bild och lägga upp den bilden?
Har tittat på både videoklippet och bilderna du lagt upp. Tycker att detta är ett intressant sammanträffande. Filmen och bilderna är ju av dålig och oskarp kvalitét och det ser ut som att alla är "utdragna", d.v.s bredare än de är i verkligheten. Men, nog anar jag vissa likheter med Madsen och den glasögonprydde ynglingen. Och, att han pratar med en kvinna som ser japansk ut, är ju en speciell detalj. Skulle inte vara konstigt om de båda var på det uppträdandet. Hon för att det är japanskt och Madsen för att han gillar udda performance.

Jag laddade ner dina två bilder, klippte lite och sedan "drog" jag ut dem så de blev mer normala, d.v.s inte för breda, som de är i originalet. Försökte sedan, länge och väl, hitta en bild på Madsen i 15-årsåldern, men det var helt kört. La istället in en (konstig) bild på honom i glasögon när han kryper in i Freja, men det är ju mycket senare. Han sänkte den ubåten 2008, vet ej när den byggdes.

Här är mitt lilla fotomontage, du kan ju kolla om det ger någon skillnad:
https://minfil.org/r9L8h6e3bb/Madsen_ung_i_Frejs_o_bilder_fr_n_-86_japanskt_upptr_dande.jpg

PS: Råkade skriva "Frejs" istället för "Freja" till bilden....

Ja t om så sent som 2008 har han samma look som tex från 1990 när han var 19 år.

Här är skärmdumpar på hur Madsen såg ut då, under tv-inspelningen från Raketklubben 1990. Det står i slutet av filmen "Tv2 Lorry 1990"
Filmen uppladdad av RML spacelab (Madsens senaste rymdklubb) lite oklart exakt när (kanske1-2 år sedan) Som namn på klippet står det "Raketklubben 1992 Tv2 Lorry"(men det borde vara det som står i själva filmen med Tv2 Lorrys logga som är korrekt.

https://minfil.org/XdS4hae6b2/Screenshot_20180419-203740.png

https://minfil.org/YcSdh6edbe/Screenshot_20180420-054537.png
Citera
2018-04-21, 06:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det är precis så jag ser det och jag vill bara lägga till en sak till.
Nörden och clownen Fessor har troligen levt länge på sina rollspel. Att det varit praktiskt.
Vem skulle misstro en så ung tönt? Han kan väl inte ha andra intressen, ett parallellt leverne?
Han har en hårddisk troligen sen milleniumskiftet som är extrem.
Han har förvandlats till raketforskare, ubåtskapten, ingenjör och mer därtill (tror jag ska mynta ett ord till; omgivningstransformerad grandiositet).
Det är nog dags att sluta underskatta herrn som ser ut som ett förlegat penntroll från 80-talet.

Jag kan inte riktigt släppa tanken att han ägnar sig åt ritualer, mönster och rollspel.
Han pratar med Nautilus innan dyket, sägs prata med Ship of Fools (se Platon) innan han drar ut till havs. Ritual? Vidskepligt?
Han anser vissa datum vara av vikt och ubåtarna är som en blandning av Nirvana och nån helig tempelplats.
Han ägnar sig åt absurda rollspel då han har sex. Han klär ut sig i samma anda på sexklubbar.
Han verkar ha sparat trosorna under plattorna i golvet på en viss plats i Nautilus. Han har en viss plats på Freya som ska vara lika profan - återigen kopplat till sex.
De är alla namngivna enligt noggranna utlägg, ett symbolvärde.
Han pratar även i underfundiga gåtor och jag undrar om alla dessa datum är en slump?
Nautilus har legat inaktiv sen 2010. Han ska ha den i vattnet till ubåtens födelsedag i maj (forna sjösättning som sammanfaller med Freyas).
Han inhandlar skruvmejseln i maj.
Han börjar hetsinbjuda kvinnor till ubåten inför den 10 augusti och Freya sänktes just detta datum.
Det är som om han gått och slutligen bestämt sig - nu ska det minsann ske.
Det är nåt som startar iom Freya. Om aktuell mordplats alltså, att hans långvariga störda fantasier har landat inne ubåten?
Finns det nån mer koppling till maj då han uppenbart ser detta datum som värdefullt?
Ja, det mesta i hans liv verkar ha bestått av rollspel. Dels hemliga rollspel som bara han vet om – hans dubbelliv. Utåt sett en töntig nörd, som ung - ingen misstänker väl en töntig nörd för något skumt? Som GW sa i ett tv-program härom kvällen: Alla människor har tre roller, den officiella, den privata och så den hemliga.

Den ”hemliga” rollen har förmodligen varit den största rollen i Madsens liv, ända sedan tidiga tonår.
Officiella rollen som ung, det är ju den teknik och raketintresserade nörden, vilket han också lever upp till med sitt nästan maniska intresse för sådana grejer. Däremot så tror jag att hans privata roll och hemliga roll flyter ihop till ett. D.v.s han har inget normalt privatliv med vänner osv utan han ägnar den tiden till det ”hemliga”, d.v.s allt sådant som har med hans extremt avvikande sexualitet att göra. Kan vara det mesta då från överkomsumtion av hårdporr, fantasier om sjuka handlingar, tortyr mot djur, sexuella övergrepp på barn. När han väl kommit in i puberteten begår han olika sådana gärningar. Kanske hans pappa istället för kvällssagor brukade berätta om olika tortyrmetoder från andra världskriget, som inspirerat honom. Tortyr, mord osv känns inte otroligt om det skett från ca 15 års ålder, som jag skrev innan.

När Madsen sedan blir vuxen så fortsätter rollspelet likadant. Officiella rollen som den otroligt engagerade, kreative och målmedvetne skaparen, av ubåtar, raketgrejer osv. ”Ständigt arbetande, aldrig vilande”. Får han det att se ut som när han har så mycket ”egentid” på verkstaden, i ubåten osv. I själva verket vet ingen vad han gjort, alla dessa kvällar/nätter när han ”arbetat med sina projekt”. Privata rollen och hemliga rollen flyter i vissa delar ihop på ett naturligt sätt då han umgås med damer som gillar rollspel. Privat spelar han också en roll, även om det inte är ”rollspel”. Han spelar den kattgulligullande familjemannen inför sin fru. Men, den riktigt hemliga rollen är det ingen som känner till, ”hemligheten” med hans drifter, blodtörst och sug efter att tortera och döda på riktigt.

Olika saker och platser har ett enormt symbolvärde för honom. Tror i alla dessa fall att det är kopplat till något sexuellt laddat för honom. D.v.s aggressiv sexualitet, som tortyr och/eller mord.
Ubåtarna är som en del av honom, de har en del av hans själ. De är mänskliga, de är kvinnliga.
Vissa ritualer han har för sig, som att han tar sig en stund för att tala till ubåten – det tror jag är en kombination av tvångstankar ihop med att ubåtarna symboliserar något mänskligt, något som betyder något för honom, känslan av att känna gemenskap och någon konstig form av kärlek, d.v.s det han aldrig fick uppleva som barn. Då var det bättre att sitta och meka med plåt, bränslen och sådant. Bygga saker som kompensation för mänsklig närhet – då växte känslan av samhörighet upp med de döda ting han skapat.

Ett litet sidospår, förmodligen, men........
OM han förutom de grava störningar som redovisats även skulle ha vissa drag av något inom autismspektrumet, tänker då framförallt på asperger, så är det då också inte alldeles ovanligt med samsjuklighet med en lättare form av tourettes. Det brukar då visa sig med b.la ibland lite ofrivillig motorik, ”tics” i ansiktet och ibland spontana, ofrivilliga ljud. Det har vi ju faktiskt märkt på några videoklipp med PM. Men, han är ju så konstig med det mesta, så det behöver ju inte alls vara det jag beskriver. Det jag skulle komma till är att kombinationen asperger/tourettes ofta ger oönskade tvångstankar, som t.ex att vilja skada någon fast man inte vill. I extrema fall kan såna tvångstankar även vara sexualsadistiska fantasier, vilka i värsta fall till slut genomförs i verkligheten.
Min tanke var, att OM han även skulle ha vissa tendenser även till dessa störningar så kan det i sin tur ”eldat på” hans i övrigt sjuka tvångstankar och fantasier om sexualsadistisk tortyr, mord osv. Ritualer är ju också något som de med asperger ofta använder sig av till mycket. Nu blev detta en jättelång parentes, sorry.

Jag tror att du har helt rätt i att det är något speciellt för honom med vissa datum och månader.
Han gör liksom ingenting slumpmässigt. Det med Nautilus sjösättning på sin "födelsedag" i maj, som skulle ha sammanfallit med Frejas? Klart att det har något samband. Han talar i metaforer och gåtor. Ibland påminner det nästan om sådana där seriemördare som i ”Criminal Minds” när mördaren på något obegripligt, kryptiskt sätt lämnar upplysningar på mordplatsen eller i någon text om morden i meddelanden som ingen normal människa kan förstå.

Jag tror att han har mycket tvångstankar, b.la om sexualsadism, men även om annat.
Tänker då att han har ett slags högre mål, en egensinnig plan för mycket av det han gjort i sina projekt, speciellt med ubåtarna. Det ”högre” målet är inget vackert eller gott, tvärtom det är något djävulskt. Men, detta hjälper honom att hålla sig fokuserad – då stör inte betydelselöst folk runtomkring så mycket, inte heller de tvångstankar han känner av ibland. Med det hemliga, övernaturligt höga målet han har, känner han sig nästan som Gud. Han står i vart fall högt över alla andra människor. Han, sina ubåtar och det höga, hemliga målet. Allt hänger samman.
Det blir helt logiskt för honom. Ritualer, platser i ubåtarna med högt symbolvärde, de datum han i förväg bestämt att saker ska ske. Allt ingår i den ”hemliga” rollen, där han befinner sig mer och mer. Är absolut ett mönster, datum, mordplats, ubåtarna - och det började med Freja.
Bara han vet. Allt är förutbestämt av honom.

Det började med Freja, på något sätt så känns det som att han kanaliserat mycket av sina sjuka tankar i och med sjösättningen av den. Det var bara början och han visste att det skulle bli större och fler projekt. Tror att alla hans ubåtar på något vis hänger samman med hans perverterade hjärna, drifter och obehagliga tankar om tortyr, lidande och död. Allt måste ses i ett större sammanhang och att visa datum är viktiga. Men, varför?

Har det tidigare i hans liv hänt några saker som satt djupa spår – just det datumet i maj? Undrar också om det gäller detsamma för augusti månad och för den tiden då Kim mördades?
Det tål att fundera på.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-21 kl. 07:25.
Citera
2018-04-21, 07:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja t om så sent som 2008 har han samma look som tex från 1990 när han var 19 år.

Här är skärmdumpar på hur Madsen såg ut då, under tv-inspelningen från Raketklubben 1990. Det står i slutet av filmen "Tv2 Lorry 1990"
Filmen uppladdad av RML spacelab (Madsens senaste rymdklubb) lite oklart exakt när (kanske1-2 år sedan) Som namn på klippet står det "Raketklubben 1992 Tv2 Lorry"(men det borde vara det som står i själva filmen med Tv2 Lorrys logga som är korrekt.

https://minfil.org/XdS4hae6b2/Screenshot_20180419-203740.png

https://minfil.org/YcSdh6edbe/Screenshot_20180420-054537.png
Vad märkligt med en snubbe som sett ungefär likadan ut och med samma look i så många år!
Men, å andra sidan är detta nog det minst märkliga med honom med tanke på allt vi nu vet.
Vi får fortsätta jakten på ledtrådar till ytterligare hemskheter han säkert begått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in