2018-04-24, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Därför att hon fortsätter att göra som idioten Pascal säger? Om hon är ute efter att gå långt i tävlingen så ska hon absolut inte lyssna på Pascal.

Lag syd verkar ha glömt att lagen kommer att bli ett snart. Då vill man helst vinna så många Robinsontävlingar som möjligt innan så att ens "klan" håller ihop.
Men å andra sidan väntar väl alla i Syd på sammanslagningen. Och Dessi kommer inte vara hatad av alla i Lag Nord så tror hon kan hanka sig fram oxå med hjälp av DK på andra sidan om han e kvar inför en sammanslagning. Pascal kommer säkert kunna bonda med både Henrik och Robert och andra. Han framstår väldigt dåligt i lag syd. Men inte säkert att han tar samma position i en sammanslagning. Mycket kan ändras då. Dessutom mer individuella tävlingar vilket passar honom...

Visst han framstår som korkad vilket jag var först i tråden med att påpeka. Till och med en del undrade varför jag tyckte han var korkad... när dom gillade Pascal så mycket. Så... beroende på vilken roll man har, påverkar hur man ställs fram i tv-rutan. I en sammanslagning tror jag inte lika många kommer störa sig på Pascal. Han är ju ingen Janne eller Månsson direkt.
2018-04-24, 21:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Det betyder, menar du, att Dessi är körd och kommer åka ut förr eller senare just på grund av att hon varit med och röstat ut starka i Syd. Så kan det bli, det förnekar jag inte. Men det tror inte jag.
Hon är med i en pakt som kastar ut dom andra en efter en. Skulle hon bryta den pakten öppnar sig plötsligt dörrar för andra att ta hennes plats i den pakt hon är medlem i, och paktandet kan bli hur som helst utan den säkerhet hon har nu i den befintliga pakten. Men som det ser ut nu sitter hon 100% säkert så länge hon håller sig till pakten.
I en eventuell sammanslagning kommer, tror jag, Dessi vara den som klarar sig bäst i forna Syd. Hon kommer att kunna nässla sig in bland andra i forna Nord. Paktandet i Robinson börjar redan på Arlanda, plus att hon redan har en "gammal vän" i DK.

Sen spelar det ingen roll vad Dessi säger, jag är aldrig övertygad om att hon menar det hon säger, hon kan lika gärna vara ute efter nåt helt annat. Hon är manipulativ,beräknande och bakslug.
Och jag väntar med spänning på att få se om jag har rätt eller fel.

Lag syd kommer att röstas ut en efter en i sammanslagningen, men det är de för korkade för att inse. Hade Diarré velat göra ett smart drag hade hon röstat ut Pappskallen eller Jan. De enda i Nord hon möjligtvis skulle ha en chans hos är Negermor och Bögen, om de inte blir utröstade innan dess.
2018-04-24, 21:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Men å andra sidan väntar väl alla i Syd på sammanslagningen. Och Dessi kommer inte vara hatad av alla i Lag Nord så tror hon kan hanka sig fram oxå med hjälp av DK på andra sidan om han e kvar inför en sammanslagning. Pascal kommer säkert kunna bonda med både Henrik och Robert och andra. Han framstår väldigt dåligt i lag syd. Men inte säkert att han tar samma position i en sammanslagning. Mycket kan ändras då. Dessutom mer individuella tävlingar vilket passar honom...

Visst han framstår som korkad vilket jag var först i tråden med att påpeka. Till och med en del undrade varför jag tyckte han var korkad... när dom gillade Pascal så mycket. Så... beroende på vilken roll man har, påverkar hur man ställs fram i tv-rutan. I en sammanslagning tror jag inte lika många kommer störa sig på Pascal. Han är ju ingen Janne eller Månsson direkt.

Han kommer dock att ses som ett hot i tävlingarna och bli utröstad väldigt snabbt.
2018-04-24, 21:06
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Är det någon som har en uppfattning för hur länge de faktiskt varit på ön såhär långt in i serien?
Dagens avsnitt var del 28, så jag gissar 2 veckor i realtid.
2018-04-24, 21:08
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ska de över till syd nu?

Finns väl en liten chans att det blir 3 lag (några från syd med, för fler jokrar blir väl snett), för att ruska runt lite innan en sammanslagning...
2018-04-24, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Lag syd kommer att röstas ut en efter en i sammanslagningen, men det är de för korkade för att inse. Hade Diarré velat göra ett smart drag hade hon röstat ut Pappskallen eller Jan. De enda i Nord hon möjligtvis skulle ha en chans hos är Negermor och Bögen, om de inte blir utröstade innan dess.
¨
Fast du menar att dom hade vunnit fler tävlingar...genom att rösta ut pascal? Janne är ju självklart men han hade en immunitet så han hade vart kvar oavsett... och Syd förlorar tävlingar vad dom än gör. Så att rösta ut Pascal hade inte hjälpt lag syd i en sammanslagning så som du resonerar
Citat:
Han kommer dock att ses som ett hot i tävlingarna och bli utröstad väldigt snabbt.
Vi får väl se. Jag tror inte att Lag Nord kommer ha en enda stor pakt efter en sammanslagning. Det kommer produktionen se till att dom inte har.
2018-04-24, 21:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
¨
Fast du menar att dom hade vunnit fler tävlingar...genom att rösta ut pascal? Janne är ju självklart men han hade en immunitet så han hade vart kvar oavsett... och Syd förlorar tävlingar vad dom än gör. Så att rösta ut Pascal hade inte hjälpt lag syd i en sammanslagning så som du resonerar

Vi får väl se. Jag tror inte att Lag Nord kommer ha en enda stor pakt efter en sammanslagning. Det kommer produktionen se till att dom inte har.

Jag tror att hade Pappskallen rykt så hade det stärkt Syd. Det är han som bidrar med den negativa stämningen, vilket bl.a är det gör att Syd förlorar.
2018-04-24, 21:19
Bannlyst
Citat:
Jag tror att hade Pappskallen rykt så hade det stärkt Syd. Det är han som bidrar med den negativa stämningen, vilket bl.a är det gör att Syd förlorar.
Det stämmer inte. Syd Förlorar för dom är sämst. Victoria, Dessie, Nicoline (?) Vad är det för laguppställning. Då har jag inte räknat med jokrarna. Nej det Lag Syd har gjort är ju att rösta ut alla bra Nick, Caroline och Alexandra. Och det har varit Feministmaffians upptåg dvs. (Viktoria och Dessie) det är senaste som Pazcal ville rösta ut Alexandra pga hot. Så.... nja jag håler inte med dig. Feministmaffian har bestämt i Lad Syd sen dag ett. Kolla bara på när Viktoria frös ut sig själv (Victimhood kulturen) och började pakta med Dessie för att få ut Nick.
2018-04-24, 21:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det stämmer inte. Syd Förlorar för dom är sämst. Victoria, Dessie, Nicoline (?) Vad är det för laguppställning. Då har jag inte räknat med jokrarna. Nej det Lag Syd har gjort är ju att rösta ut alla bra Nick, Caroline och Alexandra. Och det har varit Feministmaffians upptåg dvs. (Viktoria och Dessie) det är senaste som Pazcal ville rösta ut Alexandra pga hot. Så.... nja jag håler inte med dig. Feministmaffian har bestämt i Lad Syd sen dag ett. Kolla bara på när Viktoria frös ut sig själv (Victimhood kulturen) och började pakta med Dessie för att få ut Nick.

Pappskallen ingår dock i feministmaffian.
2018-04-24, 21:26
Medlem
Citat:
Helt riktigt. Diarré satt och bölade över att hon inte ville rösta ut Alexandra trots att Pappskallen och Knulldockan ville att hon skulle göra det. Att hon måste göra vad som "känns rätt". I nästa ögonblick röstar hon ut Alexandra ändå. Alla ni som sa att hon var så smart och grym på att spela spelet, känn er rejält blåsta. Hon är en korkad feministfitta som frågar "Hur högt?" om Pappskallen säger till henne att hoppa. Sen säger hon att hon inte accepterar mansplaning. Hah. Hon skulle utan att tveka ta Pappskallens kuk i munnen och suga för glatta livet.
Eh hon grät ju för att hon inte ville rösta ut Pascal. Hon sa ju det sedan att hon hade lovat Pascal och Nicoline saker, plus att Viktoria sa "ja men då gör vi det inte nu" = vi tar chansen och röstar ut Pascal någon annan gång.
2018-04-24, 21:28
Medlem
Katzyns avatar
Det mest uppenbara skälet att Dessi och Victoria röstade på Alexandra är väl att de omedelbart begrep att det var Jan som fått immunitet av Nord. Om de röstat på Jan hade deras röster blivit värdelösa, och det hade öppnat upp för risken att Jan, Alexandra och Rick kunnat få ut någon ur de fyras pakt med sina röster om de var koordinerade.

Undrar också om det verkligen är möjligt att vara så dum som Jan framstår som? Han måste ju ändå ha sökt programmet, hur lyckades han genomföra det med en IQ runt 60 el nått? Vore det inte oetiskt av TV4 att ta med en klart begåvningshandkappad person som sen får göra sig till åtlöje? Dessutom tror jag fan att jag hade kunnat hänga längre i ett rep än 10 sekunder, då är jag inte stark, inte lätt, och särskilt inte armstark. Alla som inte är fet eller aldrig lyft något i hela sitt liv borde väl kunna hänga längre än 10 sekunder i en sån tävling? Sen hänger man förstås inte speciellt längre på det korkade sättet han hängt sig, ännu en fråga om det faktiskt går att vara så dum att man inte begriper det. Det förefaller faktiskt som en möjlighet att han spelar en roll.
2018-04-24, 21:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Eh hon grät ju för att hon inte ville rösta ut Pascal. Hon sa ju det sedan att hon hade lovat Pascal och Nicoline saker, plus att Viktoria sa "ja men då gör vi det inte nu" = vi tar chansen och röstar ut Pascal någon annan gång.

Nej, hon grät för att hon inte ville rösta ut Alexandra. Hon sa att Pascal och Nicoline ville att hon skulle göra det och att hon lovat dem saker, men att hon måste göra det som känns rätt för henne själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in