Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
För att hon viker sig för Pappskallen och röstar ut den starkaste, vilket medför att laget kommer förlora ännu fler tävlingar? Fattar t.om en efterbliven.
Det betyder, menar du, att Dessi är körd och kommer åka ut förr eller senare just på grund av att hon varit med och röstat ut starka i Syd. Så kan det bli, det förnekar jag inte. Men det tror inte jag.
Hon är med i en pakt som kastar ut dom andra en efter en. Skulle hon bryta den pakten öppnar sig plötsligt dörrar för andra att ta hennes plats i den pakt hon är medlem i, och paktandet kan bli hur som helst utan den säkerhet hon har nu i den befintliga pakten. Men som det ser ut nu sitter hon 100% säkert så länge hon håller sig till pakten.
I en eventuell sammanslagning kommer, tror jag, Dessi vara den som klarar sig bäst i forna Syd. Hon kommer att kunna nässla sig in bland andra i forna Nord. Paktandet i Robinson börjar redan på Arlanda, plus att hon redan har en "gammal vän" i DK.
Sen spelar det ingen roll vad Dessi säger, jag är aldrig övertygad om att hon menar det hon säger, hon kan lika gärna vara ute efter nåt helt annat. Hon är manipulativ,beräknande och bakslug.
Och jag väntar med spänning på att få se om jag har rätt eller fel.