2018-04-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Vad besviken Ida måste vara när hon ser programmet och inser att hon bara är statist med noll TV-tid...

Kanske för att hon kommer vara med länge, man ”tjatar” inte ut de som är med längst
2018-04-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Pappskall och Knulldockan hade definitivt gillat det. De är ju som klister på varandra.
Tror du inte Knulldockan tyckt det var äckligt att se Pappscal gå på toa?
2018-04-24, 17:46
Medlem
Hunden007s avatar
ser ni tävlingen igen. kan inte sluta skratta åt Jan. xD

sen så undrar Knulldockan varför de inte kan hålla en jämn nivå. tråkigt man har 2 offerlam kvar.
2018-04-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Med tanke på att han i personfilen hade "Svaghet: Hunger" så kanske det är därför han är som han är nu? Han började inte som någon social stjärna heller, men nu har han fallit riktigt hårt. Nu är det snedsteg i varje bildruta han syns.

De foton han verkar ha tagit själv ser för det mesta skit ut, det är bara foton från (gissningsvis) statistjobb som ser bra ut. Med tanke på att han inte verkar ha någon stor internetpersonlighet i övrigt är jag skeptisk till att han skulle ha 6000 riktiga följare på sitt instagramkonto, speciellt när noll av kommentarerna verkar vara genuina.

Sen är ju frågan hur stora statistinsatserna är också. Här är en video där han är med (han kommer vid 1:30): https://vimeo.com/129780865
Jag vågar inte uttala mig om den insatsen tyder på varken det ena eller det andra.

Haha, tack för klippet, det var allt intressant att se.

Jo visst verkar det inte vara en helt legitim följarskara han har. Men det jag menar är (i termer som om teorin att Jan spelar faktiskt stämmer):

Den ”riktige” Jan, medelålders Gävlebo som försöker få igång någon skådiskarriär, skulle säkerligen kunna köpa sig följare. Det hade väl varit fördelaktigt i statistsvängen överlag. Men ”karaktären” Robinson-Jan vet jag inte riktigt om han ens skulle klarat av en sådan grej. Men man kan ju spekulera i oändlighet. Vi lär väl få se om det visar sig något. Att det faktiskt skulle vara fejk är väl lite för otroligt för att vara sant, men kan inte låta bli att bli bra misstänksam.
2018-04-24, 18:03
Medlem
När dom skulle va i cirkeln 20 minuter sket Janne i att räkna han gick ut när det blev tråkigt.
2018-04-24, 18:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Tror du inte Knulldockan tyckt det var äckligt att se Pappscal gå på toa?

Nej hon hade antagligen blivit kåt av att se honom pissa och skita.
2018-04-24, 18:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Hur fördelades rösterna i örådet där Alexandra fick lämma? Känns som att det borde ha varit
Jan = Victoria
Rick = Jan
Alexandra = Jan
Övriga på Alexandra
Eller har jag fel?

Helt riktigt. Diarré satt och bölade över att hon inte ville rösta ut Alexandra trots att Pappskallen och Knulldockan ville att hon skulle göra det. Att hon måste göra vad som "känns rätt". I nästa ögonblick röstar hon ut Alexandra ändå. Alla ni som sa att hon var så smart och grym på att spela spelet, känn er rejält blåsta. Hon är en korkad feministfitta som frågar "Hur högt?" om Pappskallen säger till henne att hoppa. Sen säger hon att hon inte accepterar mansplaning. Hah. Hon skulle utan att tveka ta Pappskallens kuk i munnen och suga för glatta livet.
2018-04-24, 18:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Haha, tack för klippet, det var allt intressant att se.

Jo visst verkar det inte vara en helt legitim följarskara han har. Men det jag menar är (i termer som om teorin att Jan spelar faktiskt stämmer):

Den ”riktige” Jan, medelålders Gävlebo som försöker få igång någon skådiskarriär, skulle säkerligen kunna köpa sig följare. Det hade väl varit fördelaktigt i statistsvängen överlag. Men ”karaktären” Robinson-Jan vet jag inte riktigt om han ens skulle klarat av en sådan grej. Men man kan ju spekulera i oändlighet. Vi lär väl få se om det visar sig något. Att det faktiskt skulle vara fejk är väl lite för otroligt för att vara sant, men kan inte låta bli att bli bra misstänksam.
https://vimeo.com/129780865

Här visar han ju ändå en viss skådespelartalang vilket han inte gör i Robinson om det nu är fake men som sagt tidigare, ingen kan vara så usel socialt och fysiskt för en man i hans ålder. Jag tror han spelar på uppdrag av TV4.
2018-04-24, 19:05
Medlem
Onanikrems avatar
Det hela är hyfsat riggat från början det märks, Lillemor och Viktoria bara råkar ramla över amuletter ... bara sådär.
Tävlingar anpassas lite efter vilket lag tv4 tycker, vill skall vinna... när Jim var med i lag syd så var det fan nästan bara vattentävlingar och ingen kunde stå över, Jim hade ju vattuskräck.

Senaste tävlingen var gjord för att lag syd skulle vinna, fler tunga killar i lag nord och det är förbannat mycket tyngre att hänga sådär i ett rep när man väger 100 pannor än 60, inte bara muskestyrkan utan det skaver in nå så innihellvete också.
Nu vann de ju inte för lag nord var tjurigare än satan, hur ont hade inte 100 kilosgubben när hans muskelfäste gick av?

Att Jan är en gnällgubbe stämmer, men skulle tro att de andra gnäller och klagar över snarkningar, lukt, bajs och allt möjligt, men tv4 väljer att visa vad de väljer att visa bara för att bygga viss stämning för oss som tittar.

Lite synd att produktionen riggar och vinklar men å andra sidan så vore det ingen bra tv om inte tittarna hade någon som de kan älska att hata som Månsson, Jim och Janne... vanliga hyvens mesiga halvgamla gubbar, jävlar om folk började hata den spinkig snubben med svajande sexualitet eller nån färgad... då rycker nog produktionen in och klipper om lite och väljer att inte visa.

Spinkisen har klarat sig rätt bra i tävlingarna, oväntat bra när han ser ut som han skall gå av på mitten när som helst, om jag bara slapp höra honom så.... lite respekt i alla fall.

Edit: Janne har gett tio sekunder ett ansikte! (förlåt Janne, kunde inte låta bli )
Senast redigerad av Onanikrem 2018-04-24 kl. 19:11.
2018-04-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
https://vimeo.com/129780865

Här visar han ju ändå en viss skådespelartalang vilket han inte gör i Robinson om det nu är fake men som sagt tidigare, ingen kan vara så usel socialt och fysiskt för en man i hans ålder. Jag tror han spelar på uppdrag av TV4.
Om det är fake så är det ju tvärtom bra skådespeleri eftersom han då är till för att göra rolig tv vilket det också blivit eftersom alla som sett han skrattat som fan. Tror ändå inte det är fake men hoppas det för han egen skull.

Sen vet man ju inte om han kör eget skådespelerirace för att jävlas eller vara rolig.....Sanningen kanske vi aldrig får veta.....
2018-04-24, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det hela är hyfsat riggat från början det märks, Lillemor och Viktoria bara råkar ramla över amuletter ... bara sådär.
Tävlingar anpassas lite efter vilket lag tv4 tycker, vill skall vinna... när Jim var med i lag syd så var det fan nästan bara vattentävlingar och ingen kunde stå över, Jim hade ju vattuskräck.

Senaste tävlingen var gjord för att lag syd skulle vinna, fler tunga killar i lag nord och det är förbannat mycket tyngre att hänga sådär i ett rep när man väger 100 pannor än 60, inte bara muskestyrkan utan det skaver in nå så innihellvete också.
Nu vann de ju inte för lag nord var tjurigare än satan, hur ont hade inte 100 kilosgubben när hans muskelfäste gick av?

Att Jan är en gnällgubbe stämmer, men skulle tro att de andra gnäller och klagar över snarkningar, lukt, bajs och allt möjligt, men tv4 väljer att visa vad de väljer att visa bara för att bygga viss stämning för oss som tittar.

Lite synd att produktionen riggar och vinklar men å andra sidan så vore det ingen bra tv om inte tittarna hade någon som de kan älska att hata som Månsson, Jim och Janne... vanliga hyvens mesiga halvgamla gubbar, jävlar om folk började hata den spinkig snubben med svajande sexualitet eller nån färgad... då rycker nog produktionen in och klipper om lite och väljer att inte visa.

Spinkisen har klarat sig rätt bra i tävlingarna, oväntat bra när han ser ut som han skall gå av på mitten när som helst, om jag bara slapp höra honom så.... lite respekt i alla fall.
Ja precis mycket är riggat. Upp till produktionen... fram till sammanslagningen kan man kasta in många såna loose canons som inte kommer komma ända fram tills tävlingen börjar
2018-04-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Är också inne på spåret att Janne är en karaktär skapad av TV4. En av hans skills var att han var bra på poker, är man bra på poker kan man tänka bättre än vad Jan gör i programmet.

Jo men han är säkert lika bra på poker som han är på att simma och att hänga i rep.

Jag tror Jan gör sitt bästa. Och som nån var inne på, i hans värld gör han en riktigt bra insats.
(Även Dessi sa nåt liknande men Pascal fattade inte resonemanget).
Jan tycker säkert att han inte varit sämre än nån annan hittills. Visst nu senast han fick inte upp benen på repet men de andra hade säkert inte orkat hänga längre än honom i bara fingrarna. Visst han blev trött i dragkampen men det var för han tog i så mycket.
Och lag nord har ju sett vilken bra kille han är eftersom de ville ha kvar honom och gjorde honom immun.
Så ser det ut i Jans värld.

Skillnaden mellan geni och idiot är hårfin, kolla bara på Månsson och Jan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in