Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 17:46
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är skrämmande. Jag gillar AFS. Det är som Dansk Folkeparti. Men det negativa med det är att situationen är 10 gånger värre i Sverige gemfört med Danmark. Därför måste man ha 10 gånger hårdare politik en dem. Det räcker inte med hundratusen utan man måste sikta mot över 2 miljoner.

Men hel-veete vad du tjatar om siffror i varenda post. "87% vita är att föredra" "Måste vara minst xx% vita" "1.3 miljoner måste ut" osv osv. Du följer ju uppenbarligen tråden och partiet så du vet väl vad som har sagts? De vill börja med hundratusentals, alltså de som är enklast att utvisa - kriminella och de som redan har fått utvisningsbeslut. Sedan slopar man bidragen och gör det mer förmånligt att åka tillbaka till sitt hemland än att stanna här. INGEN vet exakt vad siffran kommer att landa på och NÄR är det ens man ska mäta denna siffra menar du, eftersom att den kommer att förändras från år till år även i framtiden? Jag skummade igenom NMR's "Vår väg" häromdagen och inte ens de skrev något om några exakta siffror.

Om du försöker att visualisera ett scenario där AfS implementerat sin politik till fullo så kanske du kan se framför dig hur många som åker hem?
Citera
2018-04-23, 17:50
Medlem
Det verkar som allt fler "veteraner" börjar rikta sina blickar mot AfS och det är fullt förståligt, SD har tyvärr blivit ett karriärist-parti där politiken inte är det viktigaste utan det är löner och förmåner som går först (a'la Ny Demokrati), riktigt beklagansvärt, har själv varit SD:are sedan 2002 men nu är det slut. Håller helt med Mats Dagerlind i det han skriver. Det är allmänt känt vilken väg vissa kvinnliga SD-ledamoter har gått för att få stå med på riksdagslistan och komma in i riksdagen, nämner inga namn här men alla som har "lite" insyn i SD vet nog vem/vilka jag menar!

https://samnytt.se/vad-kravs-for-att-bli-riksdagsledamot-for-sverigedemokraterna/
Citera
2018-04-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Då var det dags för en analys rörande AfS/SD av Mats Dagerlind: https://samnytt.se/vad-kravs-for-att-bli-riksdagsledamot-for-sverigedemokraterna/

Ord och inga visor, minst sagt...
Begriper inte hur en intelligent kille som Mats Dagerlind fortfarande kan tro att uteslutningarna handlade om ideologi eller att hålla rent från extremister. Var det därför Thoralf sparkades ut från riksdagen t.ex.

Thoralf var den ende riksdagsman som hade en egen mäktig plattform och det var givetvis därför han fick lämna. SD är inget annat än en placeholder för en riktig opposition och dess enda nytta består i att de ger oss ett statistiskt underlag för att bedöma hur stor oppositionen egentligen är i Sverige.

SD kan vara helt utraderade om fyra år om AfS kommer in.
Citera
2018-04-23, 18:05
Medlem
Citat:
Då var det dags för en analys rörande AfS/SD av Mats Dagerlind: https://samnytt.se/vad-kravs-for-att-bli-riksdagsledamot-for-sverigedemokraterna/

Intressant att den sidan som informellt var SDs nyhetssida har blivit kritiskt till partiet. Antar att det även har att göra med att Kent Ekeroth blev petad från riksdagslistan. Ändå intressant. Jag kanske överskattar Axpixlat/Samnytts roll i SDs framgångar, men det känns som att det var en mycket betydelsefull sida där SDare helt okritiskt och ohämmat kunde dunka varandra i ryggen. Nu existerar inte det längre utan nu sipprar kritiken fram överallt. Detta är mycket positivt, och jag är glad att allt det här händer innan valet 2018 och inte precis efter. Bör knappast vara någon hemlighet vad det kommer att stå på Mats Dagerlinds valsedel heller, och tror att många kommer att göra som honom. Vill se mer sådana här artiklar inför valet, och att de tar varje chans de får att kritisera partiet. Och ja, SD kommer utan tvekan att säga mycket efterblivna saker inför valet.
Citera
2018-04-23, 18:20
Medlem
En fundering som jag haft är vilka fler SD:are som kommer att ansluta sig till AfS efterhand. Kommer AfS in i riksdagen redan i år så kommer många "veteraner" från SD att ansluta sig till partiet, många SD-veteraner som vi ser i dag, t.ex. Björn Söder, Jonas Åkerlund m.fl. kommer med all säkerhet inte vara med i partiet eller på riksdagslistan i valet 2022. Jonas Åkerlund har redan mer eller mindre blivit avpolletterad. Vilka tror ni kommer förvinna från SD och gå över till AfS till valet 2022?
Citera
2018-04-23, 18:27
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
En fundering som jag haft är vilka fler SD:are som kommer att ansluta sig till AfS efterhand. Kommer AfS in i riksdagen redan i år så kommer många "veteraner" från SD att ansluta sig till partiet, många SD-veteraner som vi ser i dag, t.ex. Björn Söder, Jonas Åkerlund m.fl. kommer med all säkerhet inte vara med i partiet eller på riksdagslistan i valet 2022. Jonas Åkerlund har redan mer eller mindre blivit avpolletterad. Vilka tror ni kommer förvinna från SD och gå över till AfS till valet 2022?

Det är väl inte bara att gå över och få en plats på listan till nästa val. Till att börja med så måste man ju vara välkommen.
Citera
2018-04-23, 18:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
Jag förstår inte riktigt vad man uppnår med en intervju på nordfront. Som man ser på kommentarerna så får han enbart skit för han inte nämner judar eller pratar om rasen som högsta värde. NMRare är inte potentiella väljare för AFS.

Jeff Ahl verkar vara den typen av person som inte är rädd för att svara på frågor oavsett vilka åsikter frågeställaren har. Beröringsskräck är fånigt.
Citera
2018-04-23, 18:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Intressant att den sidan som informellt var SDs nyhetssida har blivit kritiskt till partiet. Antar att det även har att göra med att Kent Ekeroth blev petad från riksdagslistan. Ändå intressant. Jag kanske överskattar Axpixlat/Samnytts roll i SDs framgångar, men det känns som att det var en mycket betydelsefull sida där SDare helt okritiskt och ohämmat kunde dunka varandra i ryggen. Nu existerar inte det längre utan nu sipprar kritiken fram överallt. Detta är mycket positivt, och jag är glad att allt det här händer innan valet 2018 och inte precis efter. Bör knappast vara någon hemlighet vad det kommer att stå på Mats Dagerlinds valsedel heller, och tror att många kommer att göra som honom. Vill se mer sådana här artiklar inför valet, och att de tar varje chans de får att kritisera partiet. Och ja, SD kommer utan tvekan att säga mycket efterblivna saker inför valet.

Rekryteringarna av Egor Putilov (trots alla frågetecken som omger honom) och Erik Almqvist har gjort Samnytt gott.
Citera
2018-04-23, 18:57
Medlem
Ruger89s avatar
Hur tänker ni kring AfS kontra SD i kommande val?

Jag är mycket välkomnande till nya partier och tycker att AfS på många sätt är utomordentligt, kanske för bra, i vissa frågor.

Men när det kommer till ett riksdagsval så är det ju föga värt att lägga rösten på någon som i praktiken inte kommer kunna påverka öht när det kommer till kritan. Snarare tycks det mig rimligare att strategirösta, eftersom lite SD-inflytande antagligen åstadkommer mer än inget AfS-inflytande.

Även om man så klart i längden vill stötta de som icke kompromissar.

Hur resonerar ni kring detta? Ni som tänker rösta på AfS - hur är det inte en bortslängd röst?
Citera
2018-04-23, 19:01
Medlem
Citat:

Ja det var ord och inga visor. Till och med Mats Dagerlind börjar tveka på SD.
Citera
2018-04-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja det var ord och inga visor. Till och med Mats Dagerlind börjar tveka på SD.
Ja jävlar, har MK supit för mycket på sistone? Det är många strategiska och taktiska felsteg på sistone från dennes (SDs) sida..
Citera
2018-04-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Hur tänker ni kring AfS kontra SD i kommande val?

Jag är mycket välkomnande till nya partier och tycker att AfS på många sätt är utomordentligt, kanske för bra, i vissa frågor.

Men när det kommer till ett riksdagsval så är det ju föga värt att lägga rösten på någon som i praktiken inte kommer kunna påverka öht när det kommer till kritan. Snarare tycks det mig rimligare att strategirösta, eftersom lite SD-inflytande antagligen åstadkommer mer än inget AfS-inflytande.

Även om man så klart i längden vill stötta de som icke kompromissar.

Hur resonerar ni kring detta? Ni som tänker rösta på AfS - hur är det inte en bortslängd röst?
Det blir en chansning, men jag överväger att rösta med hjärtat denna gång. Och hoppas att fler gör detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in