Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Du tolkar kompromiss som att han vill ha öppna gränser. Du har helt enkelt fel och förstår inte det politiska spelet, precis som idioterna i det här nybildade skitpartiet. Vill man ha inflytande så gäller det att vara både pragmatisk och smart. Att du tolkar kompromiss om invandringspolitiken som något negativt visar med all önskvärd tydlighet hur smart och taktisk du är - d.v.s. inte alls. Det här nybildade skitpartiet besitter lika hög politiktaktisk intelligens som du gör.

Tyvärr måste jag nog hålla med. Grundarna bakom det här nya partiet har också låtit sig bli utmanövrerade från SD och därmed redan bevisat att de är för svaga för att klara av det politiska spelet.

De har helt enkelt inte styrkan eller förmågan att säga och göra vad som behövs för att få sin förändring. Ger dem några år då de säkert kan rida på hypen ett tag men sedan lär det dö ut.
Citera
2017-02-11, 14:20
Medlem
Jag är lite tvådelad till detta.

Dels är jag glad för när jag lyssnar på den kokta grodan (har precis börjat med det) så är det skrämmande hur lika åsikter jag har med Gustav. Tycker även han är en nivå högre i analyser i många aspekter än många SDare, absolut inte sagt att SD har dåliga analyser. Han har mer långsiktigt tänk som han redovisar för. Det som skiljer honom lite från mig dock är att jag är mer konservatist än nationalist.

Bra att gustav får något att kanalisera sin energi och kompetens på!

Dock kör de på att inte kompromissa med invandringen, vilket såklart är bra. Den stora frågan är hur det skulle gå till om de kommer in i riksdagen. Lite önsketänkande att inte behöva kompromissa. Det Afs kan vinna på är att gustav är helt ärlig när han pratar och verkar skita i politiks korrekthet. Det SD kanske förlorar i röster kanske de vinner på nya röster om Afs gör att SD ses mer rumsrent.
Citera
2017-02-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ja, snälla! Förklara hur en röst på [något parti utom MP] = en röst på MP.

Jag skrev inte "något parti". Varför ändrar du? Jag skrev 1 röst på afs...försår du inte?

1 röst på afs tar en röst från SD vilket gör SD's motståndare och muslimvurmare (MP) 1 röst starkare.

Fånigt av dig Kipling som annars verkar intelligent att skrika buhu och "nu byter jag" i stället för att agera själv och driva bort oönskade från SD.

Sitta och tycka synd om dig själv...

Vad hänser om ett halvår? Byter du igen?
Senast redigerad av Marikapsycho 2017-02-11 kl. 14:35.
Citera
2017-02-11, 14:44
Medlem
Väldigt intressant. Det jag dock är lite rädd för är att man inte lyckas utveckla tillräcklig bred organisation och politik innan valet. Jag hoppas jag har fel, en fördel bör ju vara att de har en bas i form av det forna SDU.
Citera
2017-02-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det underbara vore ju om de försvagar SD. Det är vad jag hoppas på och då vorde det ju förträffligt om de stal några riksdagsmän.

Jag tror att de förstärker SD. Gissa om SD nu får eld i baken. De kommer att skärpa sig till 100% och räta på ryggen. De slutar att krypa för M och låter M tigga om chans.

Och eftersom SD flitigt läser FB så får de ytterligare näring till elden.

Spännande är det.
Citera
2017-02-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho

Sitta och tycka synd om dig själv...

Vad hänser om ett halvår? Byter du igen?

Vem är det som tycker synd om sig själv, du låter som ett barn "nån tog min ballong"

Är väl klart man byter parti om man känner att det finns ett bättre alternativ som överensstämmer bättre med ens värderingar. Ogillar den här "Either you're with us - or against us." - mentaliteten du kör med alá George W Bush Neo-con stil. Eller kanske besitter du ett jobb av SD för att sitta o trolla på flashback - hade inte förvånat mig.
Har själv röstat SD2010, och 2014 . "Det är liksom OK att Svetsarn Lövfen fortfarande står och säger rasist till mig" - Lite mer skinn på näsan här tack, men du kan inte fejka en egenskap du inte har, Se Jeb Bush vs Trump i det amerikanska valet.
Detta likt Åkesson, och därav är man nöjd med att casha in pengar på sin regeringspost och vänta 4 år och "hoppas" på att de löser sig.
Oavsett, Ni kommer ha min röst och jag får hoppas på att Controlled Opposition (SD) visar sin utsträcka hand till Moderaterna mer - vilket de kommer göra.
Trevlig lördag, Rymdkram o allt de där
Citera
2017-02-11, 15:00
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindunuffin
Vem är det som tycker synd om sig själv, du låter som ett barn "nån tog min ballong"

Är väl klart man byter parti om man känner att det finns ett bättre alternativ som överensstämmer bättre med ens värderingar. Ogillar den här "Either you're with us - or against us." - mentaliteten du kör med alá George W Bush Neo-con stil. Eller kanske besitter du ett jobb av SD för att sitta o trolla på flashback - hade inte förvånat mig.
Har själv röstat SD2010, och 2014 . "Det är liksom OK att Svetsarn Lövfen fortfarande står och säger rasist till mig" - Lite mer skinn på näsan här tack, men du kan inte fejka en egenskap du inte har, Se Jeb Bush vs Trump i det amerikanska valet.
Detta likt Åkesson, och därav är man nöjd med att casha in pengar på sin regeringspost och vänta 4 år och "hoppas" på att de löser sig.
Oavsett, Ni kommer ha min röst och jag får hoppas på att Controlled Opposition (SD) visar sin utsträcka hand till Moderaterna mer - vilket de kommer göra.
Trevlig lördag, Rymdkram o allt de där

Precis så.

Hade SD haft lite mer stake a la Trump hade de haft 30+ % idag. Istället har de gjort sig av med Almqvist, Kasselstrand m.fl. och behållit jubelidioten Ekeroth som har skadat partiet för all framtid.
Citera
2017-02-11, 15:02
Medlem
nedboys avatar
Även om det är uteslutna från SD och det blev gruff så tror jag att det bästa för SD är att ett lite "extremare" parti kommer in i riksdagen även om det är på bekostnad av SD-röster. Det skulle normalisera SD något otroligt och göra det lättare för deras framtida utveckling.

Det här kommer också tvinga SD att resa sig och ta tag i sin situation. Nu sitter de skönt i sina fåtöljer och kvitterar ut sina höga löner. Men det här kommer ge dem konkurrens som gör att de måste resas sig och piggna till.

Om SD är smarta nu så ser de till att inte starta någon djup konflikt med "Alternativ för Sverige". SD bör hålla sig lite bakom och slingra sig ur frågor vad de tycker om det nya partiet och deras politik. De kan studera Löfven hur han slingrar sig. Han har mycket erfarenhet av det.

Om Alternative för Sverige ska komma över 4%-spärren så gäller det nog att de har stenkoll på sina gubbar (å kärringar). Inga konstiga uttalanden på grillfester efter ett par öl osv. Det blir väl det svåraste projektet för dem, att ingen och då inte ens flaggbärare, saftblandare, flygbladsutdelare säger eller gör något dumt.

Alltså: Ska de ut å festa, ge fan i att filma om de tänker jaga invandrare med järnrör. Det är ingen bra idé.
Citera
2017-02-11, 15:06
Medlem
brutalares avatar
Intressant ska det bli att se vad som händer med detta parti. Risken finns ju dock att AFS får 3% och sedan SD minskar lika mycket och Löfven får sitta kvar.
Citera
2017-02-11, 15:06
Medlem
Tubleross avatar
Tycker det är bra att de väntade till 2017 innan de startade partiet.

Att starta ett parti för tidigt kan tom vara skadligt för ett parti då partiet riskerar att dö ut under tiden.

Nu kan de rida på vågen fram tills valet 2018 och via sociala medier slå sig in i riksdagen. Folk glömmer bort att läget är helt annorlunda nu jämfört med när SD kom in i riksdagen. AFS behöver inte knacka på dörrar eller ge ut flygblad.

Sverigevänliga medier som friatider och avpixlat kommer ge AFS gott med utrymme till människor som traditionellt valkampanjande aldrig hade kunnat nå.
Citera
2017-02-11, 15:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det här var ju intressant. 7Klövern kan ju inte tänka sig att prata med SD pga dess historia. Bl.a ska det vid SDs födelse i slutet på 80-talet funnits en då 81-årig farbror som var drivande i processen. Denna 81-årige farbror ska ha haft tvivelaktiga kopplingar till Tyskland under 30/40-talen.

Men av de som startar AfS finns inga kopplingar till 30-talet. Alltså kommer det här bli ett mycket mer rumsrent parti att samtala med. Oavsett vad det kommer stå i deras partiprogram. Intressant, som sagt.
Dumheter, samma sak gällde ju isåfall ND och det var ju en ren katastrof. Spår max 1000 röster i valet 2018.

Folk kommer rösta på originalet som dessutom förstått att man måste kompromissa inom politiken.
Citera
2017-02-11, 15:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ytterligare ett populistiskt skitparti som vägrar tala om ras eller judefrågan finns det inte utrymme för... SD..AfD och dylikt skräp borde försvinna och sluta lura massorna.

Jag hade högre tankar om Kasselstrand och Hahne.
HAHAHA, för det går ju jättebra för partier som pratar om judar och raser. Titta på NSF, Folkfronten/Svenskarnas Parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in