2018-04-18, 07:34
Medlem
Jegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Efterfrågar sätt att få tag i böcker när hela lärosätets juridiska bibliotek är länsat ... I övrigt - bra källor - databaser - förutom SvJT, JT?

Karnov
Zeteo
Info-Torg

Sedan kommer man långt med hjälp av förarbeten etc.
Citera
2018-04-18, 23:34
Medlem
Tjeba! Pluggar T1 på UU. Någon som vet var jag kan hitta gamla T1-tentor och exempel på svar?
Citera
2018-04-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jlodge
Tjeba! Pluggar T1 på UU. Någon som vet var jag kan hitta gamla T1-tentor och exempel på svar?

Förslagsvis på UU. Det är bara att begära ut.
Citera
2018-04-19, 00:58
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Dyker nog upp på Studentportalen inom kort, om de inte redan har gjort det. Annars kan du begära ut dem via studievägledningen.
Citera
2018-04-19, 18:19
Medlem
Citat:

Försökt googla fram juridiktentor, finns inte många. Någon som har en databas med gamle tentor, om det nu finns?
Citera
2018-04-19, 20:57
Medlem
Terretorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Försökt googla fram juridiktentor, finns inte många. Någon som har en databas med gamle tentor, om det nu finns?

Er amanuens kommer att publicera tentorna så småningom. Om du tvunget vill ha dem nu får du maila institutionen och begära ut handlingarna, men det låter överdrivet så här års. Ta det lugnt och fokusera på litteraturen och seminarierna, gamla tentor kan du sitta med under tentaplugget. Den enda anledningen du kan ha att börja med tentorna så här tidigt är om du redan läst alla böcker 1-2 gånger.

EDIT: Svarade på fel post - syftade till T1-studenten som frågade om tentor.
Citera
2018-04-23, 07:18
Medlem
KilledByProffsets avatar
Är det värt att köpa Sveriges rikes lag innan terminstart? Kommer hem bara ett par dagar innan vi börjar så hade behövt fixa det relativt snart. Brukar det finnas några studenterbjudanden eller liknande på den, 2.3k är rätt så mycket😥

Tack!
Citera
2018-04-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Är det värt att köpa Sveriges rikes lag innan terminstart? Kommer hem bara ett par dagar innan vi börjar så hade behövt fixa det relativt snart. Brukar det finnas några studenterbjudanden eller liknande på den, 2.3k är rätt så mycket😥

Tack!

Jag betalade 990 kr för min vid terminsstart på campusbokhandeln. Tror du kan avvakta tills dess, det är ingen stress med den.
Citera
2018-04-23, 11:22
Medlem
Celiakis avatar
Citat:

Tack!

Köp en begagnad på tingsrätten. Slöseri att köpa en ny du kommer inte behöva den alls.
Citera
2018-04-23, 11:38
Medlem
CaveatLectors avatar
Citat:

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Celiaki
Köp en begagnad på tingsrätten. Slöseri att köpa en ny du kommer inte behöva den alls.

Så är det. Bara att höra av sig till domstolarna i närheten och kolla vilken som har bäst villkor. Ingen vettig människa köper en ny lagbok.
Citera
2018-04-23, 12:07
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaveatLector
Så är det. Bara att höra av sig till domstolarna i närheten och kolla vilken som har bäst villkor. Ingen vettig människa köper en ny lagbok.

Det är alltså inget krav på att ha lagboken från 2018 när jag börjar studera juridik till hösten?
Citera
2018-04-23, 12:11
Medlem
whoodles avatar
Citat:
Det är alltså inget krav på att ha lagboken från 2018 när jag börjar studera juridik till hösten?
Det är inget krav att ha senaste lagboken, men du får hålla koll på vilka lagar som skrivits om eller tillkommit som är av relevans för den kurs du ska läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in