2018-04-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nu blir ju det OT så jag skriver detta och avslutar sedan det samtalet.

Om mina föräldrar flyttade till Kina innan jag föddes och jag föds där, tycker du då jag är kines? Om jag träffar en tjej med samma bakgrund, dvs född i Kina av svenska föräldrar. Om vi då skaffar barn är de kineser eller är de svenskar boendes i Kina. Kanske rent av kinesiska medborgare. Hur du än vrider och vänder på det så blir aldrig dessa barn kineser. Flyttar de sedan till Sverige och om de talar svenska språket och haft svenska kulturen och traditionerna levande så kommer de väl smälta in alldeles utmärkt i Sverige.
Du har inte svarat på frågan om du vet vad nationalitet är. Du behöver lära dig vad det är och sedan skilja på etnicitet och nationalitet.
Citera
2018-04-21, 03:45
Medlem
Han erkänner faktiskt i den här intervjun att knät inte känns helt hundra än. Frågan är väl om det nånsin blir helt bra. Bra intervju annars, mer seriös än Kimmel-intervjun.

https://youtu.be/VfNIRUlFhvc
Citera
2018-04-21, 12:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Svensk är en nationalitet. Zlatan är svensk.

Detta är en off topic diskussion som inte hör hemma i denna tråd men som jag skrev innan: Zlatan är inte svensk vare sig till namn, börd eller mentalitet.
Att födas i Sverige av invandrande föräldrar gör en inte till svensk, på samma sätt som jag inte blir kines/italienare/dansk osv bara för att mina föräldrar skulle ha flyttat dit och jag skulle ha fötts där.
Medborgarskap har helt mist sin betydelse eftersom det skänks bort till alla som lyckas ta sig över Sveriges gränser och kräver inte någon som helst motprestation.

Zlatan är lika mycket svensk som alla andra ligister och smågangsters från Rosengård, dvs inte alls.
Han hade varit kvar där och varit en av dem om han inte haft sin talang. Den enda skillnaden mellan dem nu är pengar, arrogansen och mentaliteten är densamma, något som blir uppenbart så fort han öppnar käften. Därav att han är så förbannat pinsam.
"Man kan ta en kille från Rosengård, men man kan inte ta Rosengård från en kille." - citat från Zlatan själv. Säger väl allt.
Citera
2018-04-21, 13:10
Medlem
Visa håller på att spela in en reklamfilm i Slovenien nu. En buss har setts med en bild på Zlatan och VM-logotypen och en Zlatandubbelgångare har även setts.

Så han åker nog inte till VM som spelare, helt garanterat.

Källa: http://www.slovenskenovice.si/iz-tiskane-izdaje/clanek/slavnega-zlatana-zmenjal-dvojnik-42038

Bild på Zlatans dubbelgångare: http://www.slovenskenovice.si/images/slike/2018/04/19/235245.jpg

Bild på bussen med Zlatan bild: http://www.slovenskenovice.si/images/slike/2018/04/19/235243.jpg
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-21 kl. 13:13.
Citera
2018-04-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Detta är en off topic diskussion som inte hör hemma i denna tråd men som jag skrev innan: Zlatan är inte svensk vare sig till namn, börd eller mentalitet.
Att födas i Sverige av invandrande föräldrar gör en inte till svensk, på samma sätt som jag inte blir kines/italienare/dansk osv bara för att mina föräldrar skulle ha flyttat dit och jag skulle ha fötts där.
Medborgarskap har helt mist sin betydelse eftersom det skänks bort till alla som lyckas ta sig över Sveriges gränser och kräver inte någon som helst motprestation.

Zlatan är lika mycket svensk som alla andra ligister och smågangsters från Rosengård, dvs inte alls.
Han hade varit kvar där och varit en av dem om han inte haft sin talang. Den enda skillnaden mellan dem nu är pengar, arrogansen och mentaliteten är densamma, något som blir uppenbart så fort han öppnar käften. Därav att han är så förbannat pinsam.
"Man kan ta en kille från Rosengård, men man kan inte ta Rosengård från en kille." - citat från Zlatan själv. Säger väl allt.
Du förstår inte vad nationalitet är för något, och du kan inte skilja på nationalitet och etnicitet. Du verkar dessutom tro att Rosengård är ett land...
Citera
2018-04-21, 18:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Du förstår inte vad nationalitet är för något, och du kan inte skilja på nationalitet och etnicitet. Du verkar dessutom tro att Rosengård är ett land...

Du verkar snarare ha problem med läsförståelsen.
Den politiskt korrekta linjen som du tycks förespråka begränsar nationalitet att enbart sträcka sig till medborgarskap och/eller födelseland. Här har jag sagt att:
1) Man blir inte svensk bara för att man är född i Sverige när man har föräldrar som invandrat hit. På samma sätt som jag inte blir italienare, dansk eller kines bara för att jag skulle ha fötts i dessa länder.
2) Medborgarskap har delats ut alltför lättvindigt och därmed tappat sin betydelse. Finns därför en massa personer som har svenskt medborgarskap men som inte är svenska överhuvudtaget.

Gällande etnicitet så gäller följande: Zlatan inte är svensk utan av bosniskt/kroatiskt ursprung.

Slutligen: Nej, Rosengård är inget land men det är en del av Sverige men majoriteten som bor där är lika "svenska" som Zlatan, dvs inte alls.

Slutdiskuterat och off topic som sagt.
Citera
2018-04-22, 07:19
Medlem
BarryHeros avatar
Blev mållös i 0-2-forlusten hemma mot Atlanta United.
Citera
2018-04-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Visa håller på att spela in en reklamfilm i Slovenien nu. En buss har setts med en bild på Zlatan och VM-logotypen och en Zlatandubbelgångare har även setts.

Så han åker nog inte till VM som spelare, helt garanterat.

Källa: http://www.slovenskenovice.si/iz-tiskane-izdaje/clanek/slavnega-zlatana-zmenjal-dvojnik-42038

Bild på Zlatans dubbelgångare: http://www.slovenskenovice.si/images/slike/2018/04/19/235245.jpg

Bild på bussen med Zlatan bild: http://www.slovenskenovice.si/images/slike/2018/04/19/235243.jpg

Om han åker dit som representant för spelbolag eller supporter kommer janne och grabbarna tvingas svara på frågor om honom hela tiden och det kommer ha en negativ inverkan på landslaget. SVFF och FIFA måste säga åt Zlatan på skarpen att hålla sig i USA under VM. Ska nog mejla Putin att han inte ska ge Zlatan visum
Citera
2018-04-22, 09:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Blev mållös i 0-2-forlusten hemma mot Atlanta United.
De gånger han rör bollen är han bra men han tar ju inte en enda löpnining.
Citera
2018-04-22, 09:47
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det stämmer ju inte. Men slöare har han blivit och efter att ha pressat och tvingats jaga boll under första halvlek var det nog rätt tomt på krafter framåt slutet. Ändå var han den som ivrigast jagade kvittering. Och som sagt, när han väl hade bollen såg det för det mesta bra ut, synd bara att han spelar i ett lag som inte för matcher och som helt enkelt inte är särskilt bra.
Citera
2018-04-22, 11:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Inget nytt direkt, bara att det har blivit än tydligare med åren. Z är ingen spelare som går ned i planen och hämtar boll och på egen hand rycker tag i spelet, utan han är extremt beroende av lagkamrater som levererar bollen till honom i bra lägen. Så har det varit i alla klubbar där han spelat. De som trodde att Z skulle dominera fullständigt och ösa in mål i varje match verkade missa att LA Galaxy inte är något vidare bra lag, och när Z är så orörlig som han är så händer det inte mycket mot lite bättre motstånd, som mot Atlanta nu senast. Att Eurosports Christopher Kviborg likväl yrar om "stunder av briljans" och "högsta världsklass" är ju bara ett utslag av svensk medias totala knäfall inför Z och inget att varken bry sig om eller förvånas över.
Citera
2018-04-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det stämmer ju inte. Men slöare har han blivit och efter att ha pressat och tvingats jaga boll under första halvlek var det nog rätt tomt på krafter framåt slutet. Ändå var han den som ivrigast jagade kvittering. Och som sagt, när han väl hade bollen såg det för det mesta bra ut, synd bara att han spelar i ett lag som inte för matcher och som helt enkelt inte är särskilt bra.
Jag såg första halvlek och kan konstatera att LA Galaxy var fruktansvärt dåliga. Atlanta ägde bollinnehavet totalt och Galaxy fick jaga boll hela tiden. Zlatan fick inga bollar att jobba med och sjönk därför djupare för att hämta och fördela boll. Kan dock hålla med om att han inte orkar göra det tillräckligt ofta. Han hushåller med sin energi ganska mycket jämfört med tidigare i hans karriär. Men Zlatans lagkamrater var sjukt dåliga och man kan konstatera att han har gått till fel klubb om han vill vinna MLS. Det kommer att bli tufft för Zlatan i matcher där LA inte får tag i bollen eller kan hålla den inom laget. Då blir han helt utanför spel och får ev. lite otacksamma långbollar ibland.
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-22 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in