2018-03-03, 11:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det sker ju titt som tätt i landslagstråden, denna tråden och alla trådar som rör Zlatan egentligen.

Ditt inlägg är bara fyllt av generaliserande skitsnack. Du svarar inte mig, utan du sitter och drömmer fram ett inlägg hur en Zlatanist argumenterar.

Jag säger såhär angående Zlatan i landslaget:
1. Zlatan är inte nära ett landslag idag. Varför? Han spelar inte. Om han börjar spela? Då ska han börja prestera först.
2. Om han börjar prestera gäller det att han presterar bättre än de andra fyra anfallarna.
3. Om han ska med ska han underställa sig Janne, som faktiskt är en stark ledare med en idé. Det är inte Hamrén som var en svag ledare utan en idé.
4. Zlatan KAN underställa sig en idé som fungerar och en stark ledare. Det har han gjort flera gånger i karriären.

1: Det spelar ingen roll. Zlatan VILL och försöker nu driva in sig i landslaget via media och svenska folket.
2: På pappret ja. Men vårt landslag är bättre nu än innan utan honom. Hans egenskaper är uppenbarligen inte av godo för landslaget
3: Han kommer inte underställa sig en "svag" ledare som han tycker Janne Andersson är. No chance in hell.
4: Har han? När då? När han var ung och inte top dog som han är nu. Sista 6-7 åren har han knappast underkastat sig någonting.

Märks att vissa tycker det är viktigare att Zlatan är med i landslaget än att det går bra för det svenska landslaget. VAD är det som folk känner är så viktigt att paja med ett funktionellt och välfungerande landslag nu? Alla lagdelar är väl sammansatta och välkomponerade och sitter ihop. Men låt oss förstöra det, för Zlatan måste ju vara med!
Citera
2018-03-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
1: Det spelar ingen roll. Zlatan VILL och försöker nu driva in sig i landslaget via media och svenska folket.
2: På pappret ja. Men vårt landslag är bättre nu än innan utan honom. Hans egenskaper är uppenbarligen inte av godo för landslaget
3: Han kommer inte underställa sig en "svag" ledare som han tycker Janne Andersson är. No chance in hell.
4: Har han? När då? När han var ung och inte top dog som han är nu. Sista 6-7 åren har han knappast underkastat sig någonting.

1. Herregud. Har du ens koll på vad han säger? Han säger att han vill spela fotboll och prestera. "Jag vill inte bara komma för att jag är någon."
2. Va? Jag pratar om på plan. Du pratar om fotboll som en social verksamhet.
3. Tycker han att Janne är en svag ledare? Hur vet du det? Du sitter ju bara och gissar...
4. Det är väl bara Guardiola och Hamrén som Zlatan inte underkastat sig?

Edit: Värst vad du lägger till saker i dina inlägg efterhand.

Citat:
Märks att vissa tycker det är viktigare att Zlatan är med i landslaget än att det går bra för det svenska landslaget. VAD är det som folk känner är så viktigt att paja med ett funktionellt och välfungerande landslag nu? Alla lagdelar är väl sammansatta och välkomponerade och sitter ihop. Men låt oss förstöra det, för Zlatan måste ju vara med!

Du missförstår mig. Jag tycker inte att Zlatan ska med i dagsläget. Det är flera saker som måste hända innan den diskussionen ens bör tas. För att förenkla: Zlatan måste börja spela och prestera samtidigt som en av de fyra inte presterar - och helst inte Toivonen och Berg som faktiskt visat sig vara riktigt bra ihop.

Sen är argumentationen tröttsam. Vad händer om någon skadas? Det måste ju finnas tilltänkta reserver till varje position. Eller du är en sån som påstår att skadade spelare ska få åka med för "moralen" och hotellhänget i Ryssland?

Edit 2: Nej, det sista handlar inte bara om Zlatan. Det måste finnas en diskussion för vem som tas ut om Olsen, Forsberg, Granqvist eller Toivonen skadas. Man kan inte sitta och skrika "GRUPPDYNAMIK" som argument för att inte förändra en landslagstrupp.
Senast redigerad av J.G.R 2018-03-03 kl. 11:53.
Citera
2018-03-03, 12:22
Medlem
snillet_1s avatar
Zlatan dissad av Björn Borg:

Citat:
Det dunkar ur högtalarna, entusiastiska besökare frossar i snittar.

Hit, till sin nya racketsporthall, har Ibrahimovic tagit sin egen variant av Justice League, serien där Wonder Woman och Batman sätter ihop ett drömlag av superhjältar. I stället för Stålmannen och Aquaman sprang Peter Forsberg och Henrik Larsson runt på andra sidan paddelplanen. Paul Pogba, som alltså tillbringade sin torsdagskväll i ett industriområde vid Årsta, var domare och såg emellanåt ut som att han undrade vad fan han gjorde en torsdagskväll i ett industriområde vid Årsta.

Låt föreställningen börja!

Men allt gick inte enligt planen. Redan innan hade Björn Borg tackat nej till att vara med. Anledningen? ”Ett tidigt tandläkarbesök på fredag morgon” meddelades (eller som det heter när man är tillräckligt gammal för slippa köra med ursäkter hämtade ur högstadieskolkarnas lexikon: Nej, det har jag verkligen ingen lust med.)

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/vet-inte-om-zlatan-kan-klamra-sig-kvar-langre/
Citera
2018-03-03, 12:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Ja, bra artikel som jag uppfattade som hederlig.
Dock är det bara på Flashback som man alltid, alltid - och oerhört tröttsamt - lyckas formatera ett ämne till att handla om rasism och närbesläktade ämnen.
Jag tror snarare det handlar om makt. Zlatan har inte lång tid kvar som fotbollsspelare. Han är mer en affärsman och marknadsförare nu och framöver. Han vill kränga sina prylar, då måste han visa anus (eller tänderna i ett försök till ett naturligt leende) och bli mer tillmötesgående. Maktbalansen mellan honom journalister jämnas ut.

Det var inte jag som drog upp rasism - det var Zlatan som satt i fransk tv och ljög om att svensk media hade varit rasistisk mot honom. Jag tror att en del svenska journalister blev rätt förgrymmade av det. Det är ett känsligt släkte vi har att göra med.
Citera
2018-03-03, 13:47
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det var inte jag som drog upp rasism - det var Zlatan som satt i fransk tv och ljög om att svensk media hade varit rasistisk mot honom. Jag tror att en del svenska journalister blev rätt förgrymmade av det. Det är ett känsligt släkte vi har att göra med.

Ja, med tanke på att dem slickat hans zigenarröv i 17 år så lär dem blivit förbluffade...
Citera
2018-03-04, 00:11
Medlem
Hade ni velat se Zlatan spela VM med landslaget?
Citera
2018-03-04, 18:48
Medlem
Idag la Zlatan upp en bild på sig själv och Henke Larsson med texten: We are ready for the World Cup

Innan JohnnyGenzale mfl skiter ner sig. Zlatan skämtar. Varken han eller Henke ska lira VM.
Citera
2018-03-04, 18:54
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Idag la Zlatan upp en bild på sig själv och Henke Larsson med texten: We are ready for the World Cup

Innan JohnnyGenzale mfl skiter ner sig. Zlatan skämtar. Varken han eller Henke ska lira VM.

Tror de kommer vara där för att medverka i studion och kanske göra några inslag.
Citera
2018-03-05, 07:46
Avstängd
Zlatan i fotbolls landslaget 2018 ?
Nej, Nej och åter NEJ!!!
Senast redigerad av flashbackstasi 2018-03-05 kl. 07:47. Anledning: Felstavat
Citera
2018-03-06, 17:50
Medlem
BarryHeros avatar
Jag gissar på följande avslutning i United för Zlatan:

Missar 1-2 matcher till. Gör comeback i kvartsfinalen i CL. Gör mål direkt. Avslutar PL med 4 mål på 7 matcher när man kommer tvåa efter City. Man United tar sig ända till finalen i CL där Zlatan avgör i en 1-0-seger.

Efter denna formtopp är det omöjligt att hålla honom utanför VM-truppen. VM drar igång och Sverige lyckas knipa andraplatsen i gruppen efter Tyskland. Man chockvinner mot Brasilien i åttondelen i en match som påminner om segern mot Italien i playoffet. Man går sedan ända till semi där man slås ut och istället får spela bronsmatch. Zlatan sätter 1 mål i bronsmatchen och tangerar Kennet Anderssons 5 VM-mål från 1994 efter att ha gjort 2 mål i gruppspelet och 2 mål tidigare i slutspelet.

Direkt efter bronsmatchen avslöjar Zlatan att han lägger av med fotbollen med omedelbar verkan för att bli sportdirektör i MLS.
Senast redigerad av BarryHero 2018-03-06 kl. 18:03.
Citera
2018-03-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Missar 1-2 matcher till. Gör comeback i kvartsfinalen i CL. Gör mål direkt. Avslutar PL med 4 mål på 7 matcher när man kommer tvåa efter City. Man United tar sig ända till finalen i CL där Zlatan avgör i en 1-0-seger.

Efter denna formtopp är det omöjligt att hålla honom utanför VM-truppen. VM drar igång och Sverige lyckas knipa andraplatsen i gruppen efter Tyskland. Man chockvinner mot Brasilien i åttondelen i en match som påminner om segern mot Italien i playoffet. Man går sedan ända till semi där man slås ut och istället får spela bronsmatch. Zlatan sätter 1 mål i bronsmatchen och tangerar Kennet Anderssons 5 VM-mål från 1994 efter att ha gjort 2 mål i gruppspelet och 2 mål tidigare i slutspelet.

Direkt efter bronsmatchen avslöjar Zlatan att han lägger av med fotbollen med omedelbar verkan för att bli sportdirektör i MLS.

Och zå tar zagan zlut.
Citera
2018-03-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Jag gissar på att du gissar helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in