Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han pratade själv om heroin i dokumentären. Titta själv en gång till. Jag tillhör för övrigt inte dem som inte hört talas om honom. Eftersom jag inte själv uppskattar musiken intresserade mig fenomenet med hans framgång sedan bakåt i tiden.
Han säger att hans medicin är som heroin. För helvete.

Titta du en gång till!
Citera
2018-04-21, 15:00
Medlem
Tyvärr tyder väl det mesta på en självförvållad död med tanke på att polisen redan vet vad som hänt. Hade det varit så att kroppen bara sa ifrån efter lång tid av hårt levene skulle man behövt obducera först tänker jag. Vilken jävla idiot till manager btw.
Citera
2018-04-21, 15:00
Medlem
Det är nog ingen som misst vad Arsh let så kallade manager är för typ av parasit. Titta på honom. Lyssna på honom. Äcklig på alla sätt. Han borde dömmas för att Tim inte längre är vid liv. Hoppas alla visar öppet vad dom tycker om krypet. En manager borde bry sig, men namnet på killen säger allt..
Citera
2018-04-21, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag gissar att de inte visste hur jävla illa det var, dokumentären släpptes ju nu i April och det är ju genom den som du och jag och alla andra verkligen fick se hur skevt allt var. Många andra som var nära TB fick säkert en chock över att se hur han behandlades. Tror säkert att de fick upp ögonen, iaf någon, men han avlider ju ca 3 veckor efter den.
Precis, jag ska vara ärlig och erkänna att även jag trodde att det vara gnäll över i-landsproblem när han skulle ”sluta” men när jag ser dokumentären inser jag hur jävla sjuk branschen är. Det är helt uppenbart att killen släpar sig via framtänderna och kan kollapsa när som helst, men ändå måste ”the show go on”. Högen med framgångsrika lik som inte orkat prestera enligt branschönskemål börjar få sin förklaring, det kanske inte handlar om i-landsproblem från gnälliga miljonärer. I alla fall jag fick med denna händelse en ögonöppnare.
Citera
2018-04-21, 15:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han säger att hans medicin är som heroin. För helvete.

Titta du en gång till!

Ok. Då missade jag där. Ber om ursäkt.
Ska titta en gång till.
Citera
2018-04-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieuetmondroit
Alkoholrelaterad pankreatit utvecklas relativt långsamt, i regel <20 år. Om en kronisk pankreatit är orsakad av en autoimmun reaktion eller är genetiskt betingad kan alkohol påskynda förloppet.

Kronisk pankreatit innebär också en ökad risk för cancer som i slutfasen kan ha ett mycket snabbt förlopp.

”Hos alkoholister uppträder akut bukspottkörtelinflammation ofta efter fyra till åtta års missbruk och det akuta anfallet kommer vanligen sex till tolv timmar efter intag av en stor volym alkohol”

”Den akuta inflammationen i bukspottkörteln uppstår på grund av att matspjälkningsenzymer läcker ut ur cellerna och börjar att bryta ned själva körteln och den omgivande vävnaden. Inflammationens omfattning varierar från lätt svullnad till vävnadsdöd (nekros), blödning från nekrotiserade blodkärl och upplösning av körtelvävnad och omgivande vävnad. Hela eller delar av bukspottkörteln kan vara drabbad. Lokala komplikationer till allvarlig sjukdom inkluderar bildning av vätskefyllda hålrum (pseudocystor), varansamlingar (abscesser) och bildning av utbuktningar på blodkärl (pseudoaneurysmer). Vid allvarlig akut inflammation i bukspottkörteln kan svikt i många organ (multiorgansvikt) leda till snabb död.”

https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/mage-tarm/patientinformation/bukspottkortel/bukspottkortelinflammation-akut/
Senast redigerad av zebop 2018-04-21 kl. 15:10.
Citera
2018-04-21, 15:04
Medlem
Liten input, dokumentären släpptes i oktober 2017 på netflix:
https://www.imdb.com/title/tt7357302/
Citera
2018-04-21, 15:05
Medlem
Den här Ash är otroligt hatad i branschen.
Citera
2018-04-21, 15:07
Medlem
Är det inte så att han slutade med musiken för att han var deprimerad?
Citera
2018-04-21, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoFiMojo
Det går nog inte sätta sig in i känslan när det är så jävla många människor som påverkas av ens beslut. Det är en hel industri ...mängder med människor som är beroende av en artist av hans storlek och så orkar man inte igentligen ro runt det. En dag vaknar man nog och inte förstått hur det kunde bli så.

Det otroliga är att ingen reagerade när det började gå illa rent fysiskt.För då har det gått långt.

När en person drabbas av akut pankreatit..orsakat av alkohol..då har personen under lång tid levt ett mycket hårt liv..dålig sömn, dåliga matvanor, dåligt med träning osv,..

Att Avicii får fortsätta efter detta är helt horribelt..inom idrotten finns det ju läkare som kan säga ifrån..Avicii hade ingen som kunde säga ifrån..hade ingen läkare runtomkring honom som kunde fatta de rätta och logiska besluten när det hår såhär illa.

Man måste ha ett skyddsnät runtomkring sig för att försvara sig mot alla personer som är involverade i denna industri. Ffa giriga managers.
Citera
2018-04-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Oman är inte som Dubai..svenskar åker inte till Saudarabien på semester pga deras konservativa sätt att leva på. Det är nästan lika konservativt i Oman. Sharia- lagar finns i landet.

Oman är inte som Saudi. Kvinnorna arbetar och kör bil, slöja är frivilligt osv. Landet är mer traditionellt än Dubai men folket är inte nertryckt som i Saudi.
Inte alls konstigt att han var där på semester, det är jättefint och inte så turistigt som Dubai.
Citera
2018-04-21, 15:09
Medlem
risk att Ash får överta massa pengar när avicii dog? koppling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in