Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Skumt.....2 rekordsnabba obduktioner och flygrace till Oman....

Först är det väldigt tajt tidsmässigt:
Dödsbudet i DN var fredag 20/4 runt 19:15. TT-Reuter går ut med det 19:28
Muscat ligger 2 tim före oss, alltså 21:28 om vi räknar om tt-tiden från 19:28.
Killen ska ha dött fre morgon/lunch och brorsan kommer ner på rekordtid trots 9,5 tim flygning med mellanlandning på Cypern, det går 2 flighter, 17:40 eller 22:40 svensk tid från Arlanda.

Sen ska han ha checkat ut från hotellet enl vissa i tråden och förlängt sin vistelse på annat "ställe" där sista foto är i aktern på en lyxkryssare dagen före dödsbudet, där den blurrade killen till höger i det fotot pekar på att det är Fredrik Broberg, som i en annan bild står i Avichiis lyxhus i L.A och grillar väl hårt...
https://www.instagram.com/p/npPnLEgba3/?taken-by=fricko89
Bilden från båten igen: http://www.tmz.com/2018/04/21/avicii-yacht-drink-in-hand-day-before-death/
Här surfar han på sanddynerna i Oman: https://www.instagram.com/p/BhtE1Xjg6dd/?taken-by=fricko89 som en annan här snappade upp tidigare.

Det känns som Fredrik är den som larmade hem, fick brorsan att gasa ner och att händelsen bör ha skett på den båt där sista fotot togs.

Kan ju vara en simpel olycka med dödlig utgång på en båt, där man istället ville få ner brorsan snabbt, och också hålla inne nyheten, eftersom killen var mångmiljonär, där alla konton spärras direkt när det blir känt att kontoinnehavaren har kolat, nyheten släpptes 3 tim efter banköppning i USA när svenska banker redan hade stängt, och förmiddag i Oman 09-12 är 07-09 här, så vi har en lucka på 11 tim....

Tror du att brodern åkte ett vanligt flyg så tror du fel, han tog ett privatflyg och det gjorde han av flera skäl som är ganska enkla att räkna ut.
Citera
2018-04-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
.....

Alltså suck...
Vad har jag precis sagt?!
Droger == medicinering, laglig sådan.
Jag har hela tiden sagt att jag inte tror det rör sig om att TB köpt någon konstig substans av en skum typ på gatan...

Tvivlar väldigt starkt på att han gått och köpt någon märklig "ny drog i Prag" som en "säker källa" ska ha påstått.

Enligt mig är det mer troligt att han fått i sig för mycket av någon medicin än att han medvetet tagit livet av sig. Mest med tanke på vad som komma skulle i T's liv, nya plattan, önskan om ny turné (enligt Tiësto) etc etc.
Citera
2018-04-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är man orolig i pressen händer inget. Nu skriver jag något som kan svida för närstående, men var fanns de (förutom i skvallerblaskorna)?

Det kanske fanns en öppning tidigare, när alla vänner och familj kanske hade för stor respekt för den enorma ruljansen och framgången för att våga vara de som stoppade fenomenet Avici. När han sedan blev sjuk så fick han säkert uppbackning att byta spår och manager. Men väl i ett (nytt?) substansberoende så är det inte så lätt för nära och kära att "rädda" en person ens om man bor ihop. Är man då dessutom fysiskt ifrån varandra långa perioder är man väl nästan chanslös som närstående.
Citera
2018-04-22, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Tråkigt att Avicii dog utan att ha insett att han kunde använda sin studioutrustning till att faktiskt göra nyskapande musik:
https://www.youtube.com/watch?v=D-w3BBIh6ss

Han gjorde nyskapande musik även om du inte anser det. Sett dig posta mycket skit här i tråden om Avicii, får jag fråga av vilken anledning din åsikt angående vad som är bra musik eller inte bör bära någon tyngd? Hur kommer det sig att man ska lita på att du vet vad som är nyskapande eller inte?

Förstår förövrigt inte varför du länkar orelevant musik i tråden annat än att försöka visa vilka fantastiska kunskaper du besitter när det kommer till att tycka om musik.
Schysst ego-matande på bekostnad av en död person..
Citera
2018-04-22, 00:02
Medlem
Citat:
Han får ju stopp på CSI-skocken som ska få det till att TB har hängt sig. Vad fan tror du det är för folk i hans närhet att läsa om?

Smart analys igen av ännu en

Och vad är ditt problem nu då? Flashback är vad det är, men du verkar ta det på blodigaste allvar, mupp
Citera
2018-04-22, 00:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Skumt.....2 rekordsnabba obduktioner och flygrace till Oman....

Först är det väldigt tajt tidsmässigt:
Dödsbudet i DN var fredag 20/4 runt 19:15. TT-Reuter går ut med det 19:28
Muscat ligger 2 tim före oss, alltså 21:28 om vi räknar om tt-tiden från 19:28.
Killen ska ha dött fre morgon/lunch och brorsan kommer ner på rekordtid trots 9,5 tim flygning med mellanlandning på Cypern, det går 2 flighter, 17:40 eller 22:40 svensk tid från Arlanda.

Sen ska han ha checkat ut från hotellet enl vissa i tråden och förlängt sin vistelse på annat "ställe" där sista foto är i aktern på en lyxkryssare dagen före dödsbudet, där den blurrade killen till höger i det fotot pekar på att det är Fredrik Broberg, som i en annan bild står i Avichiis lyxhus i L.A och grillar väl hårt...
https://www.instagram.com/p/npPnLEgba3/?taken-by=fricko89
Bilden från båten igen: http://www.tmz.com/2018/04/21/avicii-yacht-drink-in-hand-day-before-death/
Här surfar han på sanddynerna i Oman: https://www.instagram.com/p/BhtE1Xjg6dd/?taken-by=fricko89 som en annan här snappade upp tidigare.

Det känns som Fredrik är den som larmade hem, fick brorsan att gasa ner och att händelsen bör ha skett på den båt där sista fotot togs.

Kan ju vara en simpel olycka med dödlig utgång på en båt, där man istället ville få ner brorsan snabbt, och också hålla inne nyheten, eftersom killen var mångmiljonär, där alla konton spärras direkt när det blir känt att kontoinnehavaren har kolat, nyheten släpptes 3 tim efter banköppning i USA när svenska banker redan hade stängt, och förmiddag i Oman 09-12 är 07-09 här, så vi har en lucka på 11 tim....

Bra argument.
Dock kan de ju flugit privat flyg, åtminstone halva vägen.
Har sett i amerikansk press att han hittades på morgonen förmiddag. Det har precis som du skriver framkommit att han inte bodde kvar på hotellet. Han hade checkat ut för några dagar sedan.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-04-22 kl. 00:05.
Citera
2018-04-22, 00:03
Medlem
En fågel som är nära familjen viska i mitt öra att han hängde sig, har inte orkat kolla igenom tråden om någon skriver det.
Citera
2018-04-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velainte
En fågel som är nära familjen viska i mitt öra att han hängde sig, har inte orkat kolla igenom tråden om någon skriver det.
Är det därför han blev obducerad?
Citera
2018-04-22, 00:06
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Bra inlägg, sanningen ska inte komma fram utan det måste få finnas utrymme för grundlösa spekulationer så tråden kan bli några hundra sidor till, bra för aspie-folket.

Det är bra att du säger ifrån för Flashback kan vara oerhört påfrestande ibland. Man kan få intrycket att det är många som tycker som de som spekulerar vilt, men det är viktigt att inte luras att bara räkna antal inlägg. Kolla även på hur många som läser tråden. Jag tror de flesta förstår att mediauppgifter tillsammans med Spaderdam88:s inlägg är det absolut mest sannolika scenariot här. För din egen sinnesfrid, stånga inte huvudet blodig mot dessa människors inlägg.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är sällan jag har blivit så förbannad av en dokumentär, Ash kan gott ha skiten

Jag kokar också över. En blodsugande iranier som vill utnyttja Avicii trots att han är dödssjuk. Det syns tydligt och klart.

Media rapporterar ingenting alls (utom att iraniern är en ängel) helt enligt PK-protokollet,

Vi kommer inte få några detaljer kring Aviciis bortgång och orsaken, det är för nära valet 2018.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velainte

Stämmer inte.
Citera
2018-04-22, 00:07
Medlem
cybergrodans avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnBAqO/avicii-hade-nytt-album-fardigt-basta-pa-ar

Citat:
Avicii hade ett album som var färdigt att ges ut, det uppger chefen för hans skivbolag, Neil Jacobsen, för tidningen Variety.

Det är ännu oklart vad som kommer att hända med de nya låtarna.

– Jag har ingen aning, jag kommer att sätta mig ned och prata med familjen när alla väl har fått en chans att andas in igen, säger Neil Jacobsen i intervjun.

Han säger också att det är Aviciis bästa musik på flera år.

JÄVLAR vad det kan pumpas pengar nu efter att han dött, tvivlar inte en sekund på skivan kommer ges ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in