2018-04-21, 12:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Tragiskt att en ung människa går bort naturligtvis, men hur levde han sista tiden egentligen?

Såg den här bilden, och hans ben ser ju helt förtvinade ut. Bilden är alltså från när han var i Oman, där han tydligen avled.

Ja, jösses vad pinniga ben.
Visst är det inte bara managerns fel, han verkade köra ett högt tempo själv. Jag begriper inte varför han körde så högt tempo efter första sjukdomsanfallet, sket i att göra operationen till att börja med och när han var så förstörd av alla smärtstillande han åt.
Ja, han sa ju att han misskötte sin hälsa.
Men sen när han bestämt sig för att bättra sig, ta det lugnt och till slut avsluta turnerandet, framstår det som i dokumentären att alla körde över honom hela tiden.
Hur nervös som helst var han när han satt och tuggade på naglarna på slutet inför de sista turneerna och folk ville inte respektera att han hade svårt att avsluta dem.
Han kände att det var med fara för sitt liv, att han tvingades göra dem. Det sa han ju i dokumentären.
Jag tror att det blev fortsatta konsekvenser av att han blev tvungen att göra dem. Men jag vet ju inte.
Citera
2018-04-21, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Va? Har du någon aning om vad du snackar om?
Har du aldrig hört om folk som åkt till Dubai, Qatar etc?
IS har inget kalifat, de vill starta ett.

Han var där på semester för att svara på din fråga, han hade suttit i studion rätt så mycket den senaste tiden och ville väl slappna av ett tag inför nya skivan som skulle släppas i sommar.
Jag tror inte på ett självmord som många verkar göra, jag tror på ett misstag.

Oman är inte som Dubai..svenskar åker inte till Saudarabien på semester pga deras konservativa sätt att leva på. Det är nästan lika konservativt i Oman. Sharia- lagar finns i landet.
Citera
2018-04-21, 12:05
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Intressant indeed. Visste brodern att något var skumt och inte stod rätt till? Vad för slutsatser drar ni?

Börja inte konspirera nu ...
För det första så behöver det så klart varken ta lång tid att boka eller flyga dit. Är man rik så kan man givetvis ta en dyr biljett med mellanlandningar om så krävt och flyga på stört i princip. Bara att åka till flygplatsen, vifta pengar och säga vart man ska.
Eller så åkte han privatjet. Vem vet? Om han var inbjuden av Tim för att komma ned och hänga kanske han betalde en privatjet åt honom.

Eller nån av hundra andra anledningar som är mer sannolika än att han visste att brodern skulle dö och bokade en biljett dagar innan för att vara på plats så tidigt som möjligt för att leka privatdetektiv.
Citera
2018-04-21, 12:05
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrka
Nej det har stått att han önskade att han kunde stanna längre.

Ja ,men hujedamej hur kunde jag??????

Det är ju sån ENORM skillnad på :
ville förlänga vistelsen och önskade han kunnde stanna längre.

Båda betyder han ville stanna där lite längre än tänkt,mer än så tänker jag inte förklara.Du får fråga din fröken/lärarinna om språk och intelligensförmåga.
Citera
2018-04-21, 12:06
Bannlyst
Så här funkar det i Oman..läs gärna detta så alla får en bild av vilket land Tim var i..

http://www.regeringen.se/498ae5/contentassets/cecb56b2e4e34c70b10bb2f66c569da4/oman---manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-2015-2016.pdf
Citera
2018-04-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Låt grabben vila i frid i mitt tycke så var han inte någon jätte stor musiker han skrev inte sina låtar själv lägg på en synt slinga på Ulf Lundells öppna landskap du har redan melodin där fast det är Ulf Lundells låt text och musik den nivån bör man klara själv för att kallas musiker det otroliga var marknadsföringen spel listor på Spotify kan man betala sig till du verkar inte förstå musik branschen mycket. Det är mycket jobb för att synas och höras över olika plattformar. Tråkigt bara för ung att gå bort.

Tyvärr, det är DU som inte fattar vilket jobb det ligger nerlagt i en DJ's låtar. DU har en del att lära om musikbranschen.
Citera
2018-04-21, 12:11
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad säger Ash Pournouri där?

Någon som vill referera?

Han säger "Tim kommer att dö" och syftar på all uppmärksamhet i form av intervjuer och turnéer som kommer komma efter att de släpper sin första "hit"låt.
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Har bläddrat lite bakåt i tråden, ingen verkar nämna att han haft ett omfattande heroin missbruk, och har låg inne en längre tid på avgiftning. Är detta kanske inte allmänt känt?

Han avbröt en turné för 2 år sedan tror jag det var. Som jag förstod det så var det för att han jobbat så mycket som hans managers hade erbjudit honom heroin för att orka med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Intressant indeed. Visste brodern att något var skumt och inte stod rätt till? Vad för slutsatser drar ni?

Vill bara flika in att på många hotell kan du, precis som på flygplatser checka in i förväg med din mobil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Oman är inte som Dubai..svenskar åker inte till Saudarabien på semester pga deras konservativa sätt att leva på. Det är nästan lika konservativt i Oman. Sharia- lagar finns i landet.

Nehe ok...
Konstigt att alla stora resebolag har resor till just Oman då, Muskat speciellt...

Dubai har också Sharia om du missat det...
Och jo, svenskar åker faktiskt till Saudi på semester, tro det eller ej.
Oman är kanske mer populärt pga alkohol som faktiskt är lagligt på hotell och vissa utvalda ställen.
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Var skriver Expressen att han sköljde ner sina mediciner med alkohol för att få det att funka?
Ville inte supporta skvaller pressen i onödan, men i morse stod det tydligt att det dracks drinkar varje dag. Också om man tar 20 pills om dan, så spelar det liksom ingen roll vad man sväljer för den exakta stunden, det hamnar i magen ändå och blandas där. Förstår du nu.
Visst kan man ta piller med vatten, och sen ett glas vin en ½ timme efteråt.
Citera
2018-04-21, 12:12
Medlem
Men vad fan ältar ni Oman för, det är inte själva landet som har nåt med detta att göra.

Som nån annan sa, han har ju rest som in i helvete och sett det mesta, han satt väl och meditera och greja på/i Madagaskar (då när han ville hitta tillbaka till sig själv) och hade det hänt där hade ni ältat Madagaskar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in