Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Iron Maiden: maj-augusti..

Avicii körde var 3:e dag i 8 år.. förstår alla att det funkar inte..managern bär skulden för det här..vansinnigt schema..

Nja, ta inte i så du spricker. Han var väl inte ens aktiv i 8 år? La ju av 2016 och började väl inte turnera förens 2010-2011 och med hårt schema från 2012? Fortfarande mycket såklart.

Hans död är dock mumma för producenterna och ägarna av hans musik, han kommer nog släppa 1-2 album till efter sin död som kommer bli kultförklarade bara för att.

Till sist så Iron Maiden är på slutet av sin karriär, så det är klart att det inte är extremlånga turnéer något mer men de har gjort sin beskärda del av sådana: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iron_Maiden_concert_tours
Citera
2018-04-21, 15:10
Medlem
Hans arabmanager som mer eller mindre mördade honom :
https://www.facebook.com/ashatnight
Kommentar under hans status :

Maybe you sucked the life out of him. Looking at the documentary it sure looks so.
Citera
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
risk att Ash får överta massa pengar när avicii dog? koppling?
Han fick sparken 2016 enligt dokumentären, så det känns inte troligt.
Citera
Medlem
valleros avatar
Enligt egen utsago så tog han aldrig droger och blev dessutom nykterist efter han drabbades av akut pankreatit.
Någon som har insikt om detta?
Blev han nykterist, eller var det bara ett kortare uppehåll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -93
risk att Ash får överta massa pengar när avicii dog? koppling?
Han är väl medproducent sån risken är väl att han får all royalty nu kanske.
Citera
2018-04-21, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
”Hos alkoholister uppträder akut bukspottkörtelinflammation ofta efter fyra till åtta års missbruk och det akuta anfallet kommer vanligen sex till tolv timmar efter intag av en stor volym alkohol”

”Den akuta inflammationen i bukspottkörteln uppstår på grund av att matspjälkningsenzymer läcker ut ur cellerna och börjar att bryta ned själva körteln och den omgivande vävnaden. Inflammationens omfattning varierar från lätt svullnad till vävnadsdöd (nekros), blödning från nekrotiserade blodkärl och upplösning av körtelvävnad och omgivande vävnad. Hela eller delar av bukspottkörteln kan vara drabbad. Lokala komplikationer till allvarlig sjukdom inkluderar bildning av vätskefyllda hålrum (pseudocystor), varansamlingar (abscesser) och bildning av utbuktningar på blodkärl (pseudoaneurysmer). Vid allvarlig akut inflammation i bukspottkörteln kan svikt i många organ (multiorgansvikt) leda till snabb död.”

https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/mage-tarm/patientinformation/bukspottkortel/bukspottkortelinflammation-akut/

Han kan ha fått ännu en akut pankreatit..och drabbats av organsvikt..och dött för att han inte fick vård i rättan tid.
Citera
2018-04-21, 15:15
Medlem
Man kan skylla på personer runt om honom om man vill. Men i slutändan så är det ändå hans val att leva som han gjorde. Om det nu var alkoholen som var orsaken, det vet vi inte ännu. Vila i fred <3
Senast redigerad av Babyspenat 2018-04-21 kl. 15:19.
Citera
2018-04-21, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Nja, ta inte i så du spricker. Han var väl inte ens aktiv i 8 år? La ju av 2016 och började väl inte turnera förens 2010-2011 och med hårt schema från 2012? Fortfarande mycket såklart.

Hans död är dock mumma för producenterna och ägarna av hans musik, han kommer nog släppa 1-2 album till efter sin död som kommer bli kultförklarade bara för att.

Till sist så Iron Maiden är på slutet av sin karriär, så det är klart att det inte är extremlånga turnéer något mer men de har gjort sin beskärda del av sådana: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iron_Maiden_concert_tours

Avicii gjorde 813 spelningar från 2008-2016. Ca 100 spelningar/ år..alltså var 3;e dag.. dessutom samarbete med Madonna, Coldplay, Lenny Kravitz, Wyclef Jean, Calvin Harris, Robbie Williams..dessutom en massa andra åtaganden.
Citera
2018-04-21, 15:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han säger att hans medicin är som heroin. För helvete.

Titta du en gång till!

Jag lurades av att han sa citat "Percocet är som heroin" (mitt fel, jag är inte så hemma på droger) i samband med operationen av gallblåsan och blindtarmen. Men han sa ju också efter det att de erbjöd honom än det ena, än det andra.
Till saken hör att de började ge honom medicin efter medicin efter det. Ångestdämpande kombinerat med smärtmedicin, och sen byggdes det på med medicin så han till slut åt massor av mediciner.
Citera
2018-04-21, 15:21
Medlem
Litt inside! Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika stoff som visst skal være helt fantastisk. Overdose.
Citera
2018-04-21, 15:23
Medlem
Haubits77Bs avatar
Jag hade från början tänkt avstå från att kommentera denna individs död.
Dock kan jag nu inte avstå:
titta på karlns ögon. Typiskt psykopatiska.
Skulle du köpa en begagnad bil av en person med dylika ögon?
Jag skulle inte ha gjort det.
Sedan hade han tydligen socialt umgänge med bl.a. artisten känd som "Madonna".
Av artighet avstår jag att kommentera.
Citera
2018-04-21, 15:23
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Oman är inte som Saudi. Kvinnorna arbetar och kör bil, slöja är frivilligt osv. Landet är mer traditionellt än Dubai men folket är inte nertryckt som i Saudi.
Inte alls konstigt att han var där på semester, det är jättefint och inte så turistigt som Dubai.

Många västerlänningar bosatta i Dubai som åker till Oman på semester. Fin natur och på många sätt mindre strikt där än i Förenade arabemiraten, Dubai.

Droger är dock ett big NO. Men läkemedel och alkohol går - vilket också förmodligen är boven till detta tragiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in