Citat:
Ursprungligen postat av
Fashwave
Det jag vill se mer av i AfS är:
1. Skattesänkningar för arbete.
2. Stärka yttrandefriheten.
3. Krav på Konstitutionsdomstol
4. Sekularisera samhället mer med hjälp av lagstiftning.
5. Mer resurser för antikorruptionspolisen
6. Mer makt åt Riksrevisionen för att minska slöseri med offentliga resurser.
7. Bättre och centraliserade upphandlingar för kommunal verksamhet.
AfS måste och ska bli ett frihetligt parti med fler frågor än I&I.
Vad anser du Jeff Ahl?
Faller något av detta dig i smaken?
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Partiprogrammet kan du läsa på AfS hemsida. AfS är vad AfS är. Det är fem månader till valet. Jeff Ahl talar inte för partiet (uppenbarligen efter alla egna förslag han vräker ur sig till höger och till vänster).
SLUTA PRATA IDEOLOGISKA ÄNDRINGAR. SLUTA PRATA DETALJER. BÖRJA PLANERA FÖR HUR VI SKA FÅ DET HÄR TÅGET IN I KAKLET. HUR FÅ MEDIEUPPMÄRKSAMHET? HUR FÅ IGÅNG VÅGEN?
TJAFS DÖDAR PARTIER I VALRÖRELSER.
Jag är faktiskt minst 100 % överens med baggebo1, som kan vara riktigt skarp ibland, även om han säkert tycker att AfS borde hålla avståndet från sådana som mig.
Även hans kommentar om att det kan vara farligt att Jeff Ahl är inne här och skriver fick mig att tänka till lite och han har defintivt en poäng där. Jeff Ahl kanske bör vara nöjd med sitt första klargörande om "öppen svenskhet", som jag dock står fast vid är värt en eloge, men lämna det där. (EDIT: Jag anser dock inte att Jeff Ahl gör lite halvkorkade inlägg, men de har en tendens att vara av karaktären mer lösa förslag och tankar som väldigt lätt tolkas som partiets officiella ståndpunkt av dels politiska motståndare men även de som är allmänt grälsjuka, småaktiga och hysteriska som man ofta hittar i politik en bit från mainstreamen).
I övrigt är det såhär:
AfS program ligger fast. Det är vad det är. Det finns inget att diskutera där.
Tråden präglas mycket av en gnällig, småaktig och närmast hysterisk ton från vissa och det gör ingen mer motiverad att rösta på AfS.
Gör vad ni kan för att få in det här partiet i riksdagen istället för att gnälla om att "jag vill ha det och det och det, och repatrierar ni inte 6 gorillioner - inklusive Abed Mohammed som bor på Diamantgatan 12 i västra Haninge - kommer jag absolut inte rösta på er och dessutom vore det bra om ni kunde skriva in i partiprogrammet att ni ska verka för att en utredning görs för att kartlägga stadsduvornas levnadsförhållanden i västra Jönköping".
Det tjatet är bara skadligt och skapar en toxisk atmotsfär som bara gör folk missnöjda.
AfS är och förblir vad det är. Punkt. Slut.
Nu gäller:
Fråga er inte vad AfS kan göra för er, utan vad ni kan göra för AfS.