Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
https://www.nordfront.se/jeff-ahl-afs-vi-repatrierar-inte-pa-etnisk-grund.smr

Det är i all mening ett officiellt utlåtande.
Läs vad Jeff Ahl har skrivit här i tråden så förstår du bättre.
Citera
2018-04-20, 23:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det kommer inte explodera i opinionen, utan det kommer i så fall byggas upp successivt under valrörelsen - när vi passerat 3% i någon mätning tror jag det kan gå snabbt. Jag har märkt på social media att fler och fler stödjer oss, även sådana som tidigare sa att de inte skulle. Medlemmarna strömmar till i allt starkare strömmar.

Många efterfrågar mer detaljer av oss, vilket kommer när skuggbudgeten presenteras - och det tror jag kan också kommer ge en boost. Det faktum att vi syns mer än SD trots ringare medel kommer också påverka i positiv riktning. Den mer intensiva delen av valrörelsen har precis börjar, vi har flera ess i rockärmen! Om det är något parti ska lyckas är det vi. Jag tror helt ärligt vi har större chans att ta oss in i riksdagen än KD och MP - de har inget existensberättigande längre utan lever på ångor, de har totalt spelat ut sin roll.

Jaja, men min fråga var, varför bygger ni inte en bas på lokalnivå?

Ni gör samma misstag som Piratpartiet.
Citera
2018-04-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Men det som är mest utmärkande för den västerländska framgången inom bland annat vetenskap och teknik är vår individualism. Tar man bort individens förmåga att gå sina egna vägar så minskar man drastiskt samhällets möjlighet att göra framsteg.

Problemet med individualism har inte att göra med att människor är mer fria att göra sina val i livet (vilket de flesta tycker är bra, även om det också har sina baksidor), utan det handlar mer om att folk alltmer bara bryr sig om dig själva och struntar i andra. En kultur av jag sköter mitt och om nån annan råkar illa ut är inte det mitt problem. Vilket bland annat manifesteras i att folk nuförtiden inte ingriper om andra blir utsatta för brott, man ingriper helt enkelt inte.

Vi kan inte skapa en nationell solidaritet om utvecklingen går mot mer individualism.
Citera
2018-04-20, 23:43
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Det jag vill se mer av i AfS är:

1. Skattesänkningar för arbete.
2. Stärka yttrandefriheten.
3. Krav på Konstitutionsdomstol
4. Sekularisera samhället mer med hjälp av lagstiftning.
5. Mer resurser för antikorruptionspolisen
6. Mer makt åt Riksrevisionen för att minska slöseri med offentliga resurser.
7. Bättre och centraliserade upphandlingar för kommunal verksamhet.

AfS måste och ska bli ett frihetligt parti med fler frågor än I&I.

Vad anser du Jeff Ahl?
Faller något av detta dig i smaken?

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Partiprogrammet kan du läsa på AfS hemsida. AfS är vad AfS är. Det är fem månader till valet. Jeff Ahl talar inte för partiet (uppenbarligen efter alla egna förslag han vräker ur sig till höger och till vänster).

SLUTA PRATA IDEOLOGISKA ÄNDRINGAR. SLUTA PRATA DETALJER. BÖRJA PLANERA FÖR HUR VI SKA FÅ DET HÄR TÅGET IN I KAKLET. HUR FÅ MEDIEUPPMÄRKSAMHET? HUR FÅ IGÅNG VÅGEN?

TJAFS DÖDAR PARTIER I VALRÖRELSER.
Jag är faktiskt minst 100 % överens med baggebo1, som kan vara riktigt skarp ibland, även om han säkert tycker att AfS borde hålla avståndet från sådana som mig.

Även hans kommentar om att det kan vara farligt att Jeff Ahl är inne här och skriver fick mig att tänka till lite och han har defintivt en poäng där. Jeff Ahl kanske bör vara nöjd med sitt första klargörande om "öppen svenskhet", som jag dock står fast vid är värt en eloge, men lämna det där. (EDIT: Jag anser dock inte att Jeff Ahl gör lite halvkorkade inlägg, men de har en tendens att vara av karaktären mer lösa förslag och tankar som väldigt lätt tolkas som partiets officiella ståndpunkt av dels politiska motståndare men även de som är allmänt grälsjuka, småaktiga och hysteriska som man ofta hittar i politik en bit från mainstreamen).

I övrigt är det såhär:
AfS program ligger fast. Det är vad det är. Det finns inget att diskutera där.

Tråden präglas mycket av en gnällig, småaktig och närmast hysterisk ton från vissa och det gör ingen mer motiverad att rösta på AfS.

Gör vad ni kan för att få in det här partiet i riksdagen istället för att gnälla om att "jag vill ha det och det och det, och repatrierar ni inte 6 gorillioner - inklusive Abed Mohammed som bor på Diamantgatan 12 i västra Haninge - kommer jag absolut inte rösta på er och dessutom vore det bra om ni kunde skriva in i partiprogrammet att ni ska verka för att en utredning görs för att kartlägga stadsduvornas levnadsförhållanden i västra Jönköping".

Det tjatet är bara skadligt och skapar en toxisk atmotsfär som bara gör folk missnöjda.
AfS är och förblir vad det är. Punkt. Slut.

Nu gäller:
Fråga er inte vad AfS kan göra för er, utan vad ni kan göra för AfS.
Senast redigerad av anenome 2018-04-20 kl. 23:54.
Citera
2018-04-20, 23:53
Medlem
Samtidigt, det är knappast standard-väljaren som hänger i den här tråden, eller i andra specifika trådar på Flashback, så tror knappast att hans inlägg... eller eventuellt tjafs som kan uppstå kommer påverka ett skit. Tjafs är dessutom en verklighet vi får finna oss i, det går inte att undgå, särskilt inte i en valrörelse där olika partitillhörigheter kommer att just... tjafsa.

AfS bör fokusera på i första hand hur de ska nå ut och få uppmärksamhet. De ska helst synas hela tiden och överallt. Almedalen kommer bland annat att bli ett sådant gyllene tillfälle där de ska "ta över". NMR lyckades duktigt med det förra året. Skulle gärna se AfS-topp-kandidater göra mer kontroversiella uttalanden också från och till, för det är just det som får uppmärksamhet och dessutom något som kan få folk att förstå skillnaden mellan er och SD.
Citera
2018-04-20, 23:55
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Hej. Jag vill först betona att det är min egen åsikt och inte partiets officiella politik.

Jag ser norden och dess folk som mycket närstående kulturellt. Vi har samma geopolitiska utmaningar och vi har alla på ett eller annat sätt varit knutna till varandra historiskt. Ibland på mindre smickrande sätt...men det tillhör det förgångna! Jag önskar bygga stark gemenskap, helt seriöst förstår jag inte vad det är som är så kontroversiellt med finska. Då är det väl mer kontroversiellt att vi ska lära oss engelska i skolan och därmed i större utsträckning riskera anamma mer och mer av den dekadenta skräpkulturen från USA.
Historiskt sett så finns det en lång rad länder som Sverige på ett eller annat sätt har varit knutet till. Jag ser inte det som ett argument alls. Jämförelsen med engelska fördunklar ämnesområdet, och det är väl det som är din avsikt, tänker jag. Jag faller inte i fällan. Svenska barn lär sig engelska för att engelska är ett världsspråk och till och med det mest talade världsspråket.

Något som du verkar ha missat är att namnet Norden och ord som t ex "nordisk" historiskt hade en annan betydelse än den som du tillämpar. Även NMR gör för övrigt samma misstag. Jag tror inte att AFS kommer att göra det men det skulle i så fall vara en rejäl nedgradering av trovärdigheten. Finnar var inte ett nordiskt folk utan kom att betraktas som sådant genom att Finland var en del av det svenska imperiet. Det är alltså lika rimligt att tycka att svenska barn ska lära sig polska som att de ska lära sig finska. Sverige har ju varit knutet till Polen historiskt. Problemet är just att det inte är ett gott argument. På samma sätt finns det inga bra argument för din åsikt.
Senast redigerad av Kwato 2018-04-20 kl. 23:58.
Citera
2018-04-21, 00:10
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
https://www.nordfront.se/jeff-ahl-afs-vi-repatrierar-inte-pa-etnisk-grund.smr

Det är i all mening ett officiellt utlåtande.

Ja jävlar.

Nu har NMR vaknat till liv.

AfS tvingas nu föra ett tvåfrontskrig, precis som ND tvingades göra förut.
Citera
2018-04-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja jävlar.

Nu har NMR vaknat till liv.

AfS tvingas nu föra ett tvåfrontskrig, precis som ND tvingades göra förut.

Det är dock väldigt fel att jämföra AfS med ND, då ND var trasigt från första början (eller åtminstone tidigt). AfS känns betydligt mer professionellt och kompetent som dessutom har ett betydligt större stöd än ND kunde drömma om.

Sedan är detta inte så vidare problematiskt. Folk har hela tiden gnällt om att det finns ett vakuum mellan SD och NMR. Grattis nu har de ett parti som fyller ut detta vakuum. Detta innebär i praktiken ett naturligt "tvåfrontskrig". Folk som tycker NMR är för radikala och SD för mesiga röstar på AfS. Folk som tycker att SD och AfS är för mjuka och otydliga röstar på NMR. Folk som tycker att AfS är "kryptonazister" kan rösta på sitt sionistiska antisvenska skitparti SD. Alla nöjda.
Citera
2018-04-21, 02:11
Bannlyst
Genialisk strategi av Gustav Kasselstrand. Han vill säkra den europeiska alliansen innan han valkampanjar. Något populistiska SD aldrig förstått är att man som parti måste leva som man lär.

Citat:
I juni 2014 tvingades jag av partiledningen i Sverigedemokraterna att avbryta samarbetet med Front National. Två veckor senare blev de Frankrikes största parti i Europaparlamentsvalet med 25% av rösterna.

Jag såg det som ett stort misstag att SD valde att ta avstånd från Front National och istället ingå i EFDD-gruppen. Nigel Farage och UKIP i all ära, men våra närmaste allierade fanns - och finns fortfarande - i ENF-gruppen, inte i det politiska sammelsurium som EFDD utgörs av.

När Alternativ för Sverige tar plats i Europaparlamentet i juni 2019 ser jag det som en självklarhet att verka för ett samarbete med Front National.

Sedan det fenomenala valresultatet 2014 har partiet fortsatt röna framgångar. I första rundan av presidentvalet 2017 fick Marine Le Pen 7,7 miljoner röster, motsvarande 21,3% av rösterna. I andra valomgången röstade ytterligare nästan 3 miljoner fransmän på henne. Trots att hon förlorade mot Emmanuel Macron var hennes och partiets resultat alltjämt en betydande framgång: inte sedan 2002 hade Front Nationals kandidat kommit till andra omgången av presidentvalet, och jämfört med den gången fördubblade man nästan sitt resultat (från 17,8% till 33,9% av rösterna).

https://alternativforsverige.se/aidez-nous-aidez-la-su%C3%A8de/
Citera
2018-04-21, 03:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är inget självändamål att SD skall bli stort. Stora mängder till priset av urvattnad retorik och politik - vad är då vunnet? Ingenting annat än omfånget på de principlösas plånbok. Och det är just den processen vi betraktar.

Det finns också anledning att tro att Afs kan bli något av ett akademiskt alternativ för nationalisten.

Precis ni vill vara ett 5 % parti utan påverkan på något. Om ni skulle få 8 % så skulle du bryta dig ur AfS för att det är så PK och starta Svenska Alternativet och så börjar cirkusen om igen, Hela poängen är att vara små och anti allt. Är ni punkare?
Citera
2018-04-21, 03:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jaja, men min fråga var, varför bygger ni inte en bas på lokalnivå?

Ni gör samma misstag som Piratpartiet.

För att de har inga lokala avdelningar; de är en stockholmselit som vill ha högavlönade riksdagsplatser. De är inte intresserade av kommunaltjänster ute på landet.
Citera
2018-04-21, 04:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Jag är faktiskt minst 100 % överens med baggebo1, som kan vara riktigt skarp ibland, även om han säkert tycker att AfS borde hålla avståndet från sådana som mig.

Även hans kommentar om att det kan vara farligt att Jeff Ahl är inne här och skriver fick mig att tänka till lite och han har defintivt en poäng där. Jeff Ahl kanske bör vara nöjd med sitt första klargörande om "öppen svenskhet", som jag dock står fast vid är värt en eloge, men lämna det där. (EDIT: Jag anser dock inte att Jeff Ahl gör lite halvkorkade inlägg, men de har en tendens att vara av karaktären mer lösa förslag och tankar som väldigt lätt tolkas som partiets officiella ståndpunkt av dels politiska motståndare men även de som är allmänt grälsjuka, småaktiga och hysteriska som man ofta hittar i politik en bit från mainstreamen).

I övrigt är det såhär:
AfS program ligger fast. Det är vad det är. Det finns inget att diskutera där.

Tråden präglas mycket av en gnällig, småaktig och närmast hysterisk ton från vissa och det gör ingen mer motiverad att rösta på AfS.

Gör vad ni kan för att få in det här partiet i riksdagen istället för att gnälla om att "jag vill ha det och det och det, och repatrierar ni inte 6 gorillioner - inklusive Abed Mohammed som bor på Diamantgatan 12 i västra Haninge - kommer jag absolut inte rösta på er och dessutom vore det bra om ni kunde skriva in i partiprogrammet att ni ska verka för att en utredning görs för att kartlägga stadsduvornas levnadsförhållanden i västra Jönköping".

Det tjatet är bara skadligt och skapar en toxisk atmotsfär som bara gör folk missnöjda.
AfS är och förblir vad det är. Punkt. Slut.

Nu gäller:
Fråga er inte vad AfS kan göra för er, utan vad ni kan göra för AfS.

Vi vill ju inte rösta på AfS pga sådana som dig. AfS förlorar 100 röster för var inlägg du gör Loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in