Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Bara ett par exempel: Att föreslå obligatorisk finska i skolorna. Att använda argumentet "jag känner assimilerade invandrare" som argument för någonting öht.
Jag vill egentligen inte attackera dig eftersom jag gillar din energi och ditt driv, och på många sätt också din frispråkighet. Men jag anser helt klart att du borde fokusera mer och inte ge dig in i massa onödiga detaljdiskussioner innan valet, och heller inte lansera massa egna förslag som partiet inte står bakom. Det finns inget att tjäna på sånt. AfS bör fokusera på kärnfrågorna och att nå ut till så många som möjligt med ett budskap alla kan skriva under på. Du gör partiet en otjänst som du håller på nu.
Din åsikt är noterad. Däremot är det solklart vad partiet har för huvudfrågor.
Demokrati och dränering av det korrupta etablissemanget.
Massåtervandring.
Lämna EU.
Hårdare straff och stärkt polis.
...och det är dessa frågor vi/jag för ut i huvudsak i vår politiska kommunikation, till exempel på Twitter.
Flashback är dock inte Twitter, jag tycker det kan finnas ett värde i detaljdiskussioner eftersom all politik inte är utvecklad och även sympatisörer kan få möjlighet att uttrycka sin åsikt samt komma med idéer. Dessutom är det partistyrelsen som har sista ordet vad avser politiska förslag och i framtiden årsmöten/kongresser, inte jag. Vidare finns ett partiprogram och vi har en skuggbudget på g.
Jag upplever inte att du attackerar mig, jag uppskattar rak kommunikation och är kräksjuk på människor som inte talar klartext. Jag är inte gjord av porslin, jag överlever!