Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-21, 04:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vi vill ju inte rösta på AfS pga sådana som dig. AfS förlorar 100 röster för var inlägg du gör Loser.

Du befinner dig i den här tråden eftersom du vill få människor att avstå från att rösta på AfS så kasta inte sten i glashus.
Citera
2018-04-21, 04:48
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Vi vill ju inte rösta på AfS pga sådana som dig. AfS förlorar 100 röster för var inlägg du gör Loser.
Kan du inte förklara vilka "sådana som dig" är? Du kan inte ha en aning om vem jag är eller hur jag är. Möjligtvis känner du till vissa av mina politiska ställningstaganden om du gått igenom min (inte särskilt gedigna) posthistorik.

"Man kan ju inte rösta på SD för då är man ju som de där lågutbildade bönderna som röstar på SD", lät det från vårt etablissemang under många år.

Nu är det tydligen "Man kan ju inte rösta på AfS för då blir man ju som de där neofascisterna som gillar Motpol" eller något liknande som gäller.

Hursomhelst, den som avstår att rösta på ett parti för att man ogillar andra som röstar på partiet uppvisar en närmast fåraktig brist på förmåga att tänka själv och en stor dos känslostyrdhet och avslöjar också en stor osäkerhet över sin egen sociala status. Den personen har helt internaliserat vårt medelklassliberala etablissemangs sensibiliteter.
Citera
2018-04-21, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jaja, men min fråga var, varför bygger ni inte en bas på lokalnivå?

Ni gör samma misstag som Piratpartiet.

Partiet bygger upp en kampanjorganisation och dessa är lokala.
Citera
2018-04-21, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Kommer AfS satsa på kommun och landsting 2022 eller är det bara riksdagen som gäller och överlämnar man övriga val till SD? EU-Valet?

EU-valet är givet, men i övrigt är inget bestämt.
Citera
2018-04-21, 07:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag hör vad du säger, men jag vill nog att du utvecklar vad som varit lite halvkorkat - annars vet jag inte riktigt vad det är du menar.
Bara ett par exempel: Att föreslå obligatorisk finska i skolorna. Att använda argumentet "jag känner assimilerade invandrare" som argument för någonting öht.

Jag vill egentligen inte attackera dig eftersom jag gillar din energi och ditt driv, och på många sätt också din frispråkighet. Men jag anser helt klart att du borde fokusera mer och inte ge dig in i massa onödiga detaljdiskussioner innan valet, och heller inte lansera massa egna förslag som partiet inte står bakom. Det finns inget att tjäna på sånt. AfS bör fokusera på kärnfrågorna och att nå ut till så många som möjligt med ett budskap alla kan skriva under på. Du gör partiet en otjänst som du håller på nu.
Senast redigerad av baggebo1 2018-04-21 kl. 07:24.
Citera
2018-04-21, 07:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag ger dig respekt i alla fall som tog dig tid att svara här idag. Dock tycker jag personligen inte att du bör snöa in dig för mycket på frågor som obligatorisk finska i den offentliga debatten osv, då det knappast kommer att bli populärt ute bland folk. I synnerhet inte om inte partiet är för det. Kanske när/om ni redan sitter i riksdagen, men inte innan ett riksdagsval. Ni bör verkligen fokusera på invandringskaoset och ert återvandringsverk. Det är mina cent iaf.
Jag tycker även att yttrandefrihetsfrågan och självständighetsfrågan bör ses som kärnfrågor för AfS. Samt den allmänna skepsisen mot etablissemanget.
Citera
2018-04-21, 07:23
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Jag är faktiskt minst 100 % överens med baggebo1, som kan vara riktigt skarp ibland, även om han säkert tycker att AfS borde hålla avståndet från sådana som mig.

Även hans kommentar om att det kan vara farligt att Jeff Ahl är inne här och skriver fick mig att tänka till lite och han har defintivt en poäng där. Jeff Ahl kanske bör vara nöjd med sitt första klargörande om "öppen svenskhet", som jag dock står fast vid är värt en eloge, men lämna det där. (EDIT: Jag anser dock inte att Jeff Ahl gör lite halvkorkade inlägg, men de har en tendens att vara av karaktären mer lösa förslag och tankar som väldigt lätt tolkas som partiets officiella ståndpunkt av dels politiska motståndare men även de som är allmänt grälsjuka, småaktiga och hysteriska som man ofta hittar i politik en bit från mainstreamen).

I övrigt är det såhär:
AfS program ligger fast. Det är vad det är. Det finns inget att diskutera där.

Tråden präglas mycket av en gnällig, småaktig och närmast hysterisk ton från vissa och det gör ingen mer motiverad att rösta på AfS.

Gör vad ni kan för att få in det här partiet i riksdagen istället för att gnälla om att "jag vill ha det och det och det, och repatrierar ni inte 6 gorillioner - inklusive Abed Mohammed som bor på Diamantgatan 12 i västra Haninge - kommer jag absolut inte rösta på er och dessutom vore det bra om ni kunde skriva in i partiprogrammet att ni ska verka för att en utredning görs för att kartlägga stadsduvornas levnadsförhållanden i västra Jönköping".

Det tjatet är bara skadligt och skapar en toxisk atmotsfär som bara gör folk missnöjda.
AfS är och förblir vad det är. Punkt. Slut.

Nu gäller:
Fråga er inte vad AfS kan göra för er, utan vad ni kan göra för AfS.

Sverige saknar ett äkta skattesänkarparti som vill lyfta på stenar och stockar där det växt korruption sedan Hedenhös.

Sverige är ett ruttet skepp. Se på Svenska Akademien och Muteborg.

Det är inte tjafs att diskutera ideologi och inriktning.
Citera
2018-04-21, 07:24
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker även att yttrandefrihetsfrågan och självständighetsfrågan bör ses som kärnfrågor för AfS. Samt den allmänna skepsisen mot etablissemanget.

AfS måste bli ett flerfrågeparti.

Instämmer helt.
Citera
2018-04-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bara ett par exempel: Att föreslå obligatorisk finska i skolorna. Att använda argumentet "jag känner assimilerade invandrare" som argument för någonting öht.

Jag vill egentligen inte attackera dig eftersom jag gillar din energi och ditt driv, och på många sätt också din frispråkighet. Men jag anser helt klart att du borde fokusera mer och inte ge dig in i massa onödiga detaljdiskussioner innan valet, och heller inte lansera massa egna förslag som partiet inte står bakom. Det finns inget att tjäna på sånt. AfS bör fokusera på kärnfrågorna och att nå ut till så många som möjligt med ett budskap alla kan skriva under på. Du gör partiet en otjänst som du håller på nu.

Din åsikt är noterad. Däremot är det solklart vad partiet har för huvudfrågor.

Demokrati och dränering av det korrupta etablissemanget.
Massåtervandring.
Lämna EU.
Hårdare straff och stärkt polis.

...och det är dessa frågor vi/jag för ut i huvudsak i vår politiska kommunikation, till exempel på Twitter.

Flashback är dock inte Twitter, jag tycker det kan finnas ett värde i detaljdiskussioner eftersom all politik inte är utvecklad och även sympatisörer kan få möjlighet att uttrycka sin åsikt samt komma med idéer. Dessutom är det partistyrelsen som har sista ordet vad avser politiska förslag och i framtiden årsmöten/kongresser, inte jag. Vidare finns ett partiprogram och vi har en skuggbudget på g.

Jag upplever inte att du attackerar mig, jag uppskattar rak kommunikation och är kräksjuk på människor som inte talar klartext. Jag är inte gjord av porslin, jag överlever!
Citera
2018-04-21, 07:55
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag bor i Japan och lär troligen inte flytta tillbaka till Sverige innan valet. Så jag kommer endast kunna rösta i riksdagsvalet. Men jag undrar teoretiskt om det går att skriva ut "Alternativ för Sverige" och ett namn på antingen sig själv eller någon annan i samma kommun, och att det kommer att bli giltigt? SD gjorde så förr. Men jag har hört att vallagen ändras från och med i år. Då kanske det inte fungerar längre?
Citera
2018-04-21, 07:56
Medlem
FlintheartGlomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
https://www.nordfront.se/jeff-ahl-afs-vi-repatrierar-inte-pa-etnisk-grund.smr

Det är i all mening ett officiellt utlåtande.
Vad är poängen med AfS om de inte vill repatriera på etnisk grund?
Citera
2018-04-21, 08:18
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Precis ni vill vara ett 5 % parti utan påverkan på något. Om ni skulle få 8 % så skulle du bryta dig ur AfS för att det är så PK och starta Svenska Alternativet och så börjar cirkusen om igen, Hela poängen är att vara små och anti allt. Är ni punkare?

Det där tror jag inte ens du själv tar på allvar. Jag förmår inte göra det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in