Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
De två högst seedade, Selby och O'Sullivan, fick väl inte någon drömlottning direkt. När Perry eller Maguire är på humör så kan de vinna mot vem som helst.
Kinesmötet Ding-Xiao kan också bli intressant. Även det andra kinesmötet Fu-Haotian borde bli en tät historia. Lättaste motståndet på pappret kanske Mark Allen eller Judd Trump fick.
VM startar i övermorgon. Spännande!
Citat:
Ursprungligen postat av
jjp147
Lottningen ser intressant ut med ett antal matcher som säkert blir täta och spännande. Faktiskt de flesta.
Förra året minns jag att det var väldigt få matcher i första rundan som kändes spännande, men detta ser mycket mer intressant ut.
Som redan nämnts så bör Allen och Trump vinna sina matcher relativt enkelt. (Allt kan naturligtvis hända i första rundan, tex. McLeod ifjol.) Jag tycker inte heller att Hawkins ska ha några problem mot Carrington. Un-Nooh är en duktig breakbuilder, men att han ska rå på den slipade Higgins över 19 frame tror jag inte på.
I övrigt så tycker jag att alla matcher har potential. Bland kvalspelarna ser jag Day och Dott som favoriter i sina respektive matcher.
Vanligtvis skulle jag inte säga att Perry är ett stort hot mot Selby, men första omgången i VM är verkligen speciell. Perry har värmt upp under veckan med tre relativt bekväma segrar i kvalet, och om man ska slå Selby bör det definitivt vara lättast att göra det i början av turneringen. Från semifinalen och framåt krävs det något alldeles extra för att rå på honom.
Undra om Maguire inte var den enda spelaren som O'Sullivan verkligen ville slippa i första omgången? O'Sullivan har visserligen vunnit i deras två matcher under den här säsongen, båda gångerna med 6-4. Någon utklassning har det ju inte varit tal om.
Citat:
Ursprungligen postat av
fotboll-snooker
Kommer det någon turneringstråd för VM?
Jag kan starta en imorgon kväll, till VM behöver vi definitivt en sådan.