Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 02:00
  #7885
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Perry vann med 5-1 i Welsh Open 2014.



Tyckte jag kollade noga i listan, men missade tydligen den ändå
Citera
2018-04-22, 08:11
  #7886
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Selby åker ut i första omgången.
Bra tippat (Y)
Citera
2018-04-22, 19:45
  #7887
Medlem
anre24s avatar
Kommenterar Kim Hartman snooker vm i år?
Citera
2018-04-22, 19:49
  #7888
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kommenterar Kim Hartman snooker vm i år?
Fråga i vm-tråden.

Jo det gör han. Fast inte alla matcher
Citera
2018-04-30, 18:20
  #7889
Medlem
barry hearn annonserar förändringar, bland annat kommer slöa spelare att utsättas för olika påtryckningar framöver. udda metod, men det är många som anser att segspelet förstör snookern. om inte utpekandet av slöfockarna hjälper kan det bli ett system med varningar och böter. hearn nämner a.s.t. 30 sek som någon slags gräns.

åsikter?
Citera
2018-04-30, 18:32
  #7890
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
barry hearn annonserar förändringar, bland annat kommer slöa spelare att utsättas för olika påtryckningar framöver. udda metod, men det är många som anser att segspelet förstör snookern. om inte utpekandet av slöfockarna hjälper kan det bli ett system med varningar och böter. hearn nämner a.s.t. 30 sek som någon slags gräns.

åsikter?


Tidsgräns tycker jag är helt fel väg att gå, det bara stressar spelarna, vilket i sin tur gör att spelet i sig bara blir...fel.
Däremot kan jag känna att detta "duttande" på några enstaka mm/cm är ren spelförstörelse, vilket inte alls för spelet framåt.
Citera
2018-04-30, 20:01
  #7891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
barry hearn annonserar förändringar, bland annat kommer slöa spelare att utsättas för olika påtryckningar framöver. udda metod, men det är många som anser att segspelet förstör snookern. om inte utpekandet av slöfockarna hjälper kan det bli ett system med varningar och böter. hearn nämner a.s.t. 30 sek som någon slags gräns.

åsikter?
Fel väg att gå. Problemet med långsamma spelare är överdrivet. För tilfället är det ju bara 11/131 spelare som ligger över 30 sek i ast, så det skulle inte göra någon märkbar skillnad.
Citera
2018-04-30, 20:19
  #7892
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
barry hearn annonserar förändringar, bland annat kommer slöa spelare att utsättas för olika påtryckningar framöver. udda metod, men det är många som anser att segspelet förstör snookern. om inte utpekandet av slöfockarna hjälper kan det bli ett system med varningar och böter. hearn nämner a.s.t. 30 sek som någon slags gräns.

åsikter?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tidsgräns tycker jag är helt fel väg att gå, det bara stressar spelarna, vilket i sin tur gör att spelet i sig bara blir...fel.
Däremot kan jag känna att detta "duttande" på några enstaka mm/cm är ren spelförstörelse, vilket inte alls för spelet framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Fel väg att gå. Problemet med långsamma spelare är överdrivet. För tilfället är det ju bara 11/131 spelare som ligger över 30 sek i ast, så det skulle inte göra någon märkbar skillnad.

Är verkligen "segspelet" ett problem i snookern att man måste införa en tidsgräns? Som EatableAcrobat säger så är det en liten ynklig minoritet som är utanför 30 sekunder i snitt. Det så kallade "segspelet" borde vara upp till domaren i varje match att avgöra. Varje situation i en match är unik och behöver bedömas utifrån detta, anser jag.

Barry Hearn har gjort mycket bra för snookern de senaste tio åren men en tidsgräns vore helt galet.
Citera
2018-05-05, 19:31
  #7893
Medlem
Millediablos avatar
Helt ur det blå kom jag på någonting jag saknar. Mixed och dubbel turnering, på Screensports tid spelades det något sådant jippo. Toastmaskinen (årets julklapp?) laddad och dubbelmatch i snooker.

Kom automatiskt på att en turnering var det varannan stöt eller har jag drömt? Billiards vore kul att se igen iaf VM - finalen.
Citera
2018-05-05, 19:42
  #7894
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Helt ur det blå kom jag på någonting jag saknar. Mixed och dubbel turnering, på Screensports tid spelades det något sådant jippo. Toastmaskinen (årets julklapp?) laddad och dubbelmatch i snooker.

Kom automatiskt på att en turnering var det varannan stöt eller har jag drömt? Billiards vore kul att se igen iaf VM - finalen.

Just det. Du tänker på World Masters 1991: https://en.wikipedia.org/wiki/1991_World_Masters

Juniorfinalen för spelare under 16 år spelades för övrigt mellan ungdomarna John Higgins och Mark Williams.
Citera
2018-05-05, 20:33
  #7895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Just det. Du tänker på World Masters 1991: https://en.wikipedia.org/wiki/1991_World_Masters

Juniorfinalen för spelare under 16 år spelades för övrigt mellan ungdomarna John Higgins och Mark Williams.

Om jag inte minns fel gjorde Allison Fisher det första TV-sända 100-breaket av en kvinna i den turneringen. De spelade varannan stöt och Steve Davis skojade att det var hans förtjänst eftersom han lagt upp det för henne med föregående stöt.
Citera
2018-05-06, 09:56
  #7896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Just det. Du tänker på World Masters 1991: https://en.wikipedia.org/wiki/1991_World_Masters

Juniorfinalen för spelare under 16 år spelades för övrigt mellan ungdomarna John Higgins och Mark Williams.
27 år senare möts de i en VM-final.

De tre sjuttiofemmorna är verkligen något alldeles extra, förmodligen kommer vi aldrig få uppleva något liknande igen. För tre-fyra år var vi nog många som trodde att åtminstone Williams och Higgins hade gjort sitt på den allra högsta nivån, men det var uppenbarligen helt fel.

Det sägs ju att "form is temporary, class is permanent" och i snooker stämmer det ofta väldigt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback