2019-04-15, 12:12
Medlem
Ruskigt spännande mellan Ali Carter och Jimmy White nu. Jimmy leder med 2-0 efter vacker upphämtning i andra framet som han vann med en poäng.
Citera
2019-04-15, 14:55
Medlem
TilleyHats avatar
För första gången någonsin blir det en amatör i huvudtävlingen i The Crucible i och med att de bägge amatörerna Michael Judge och James Cahill möts i tredje och avgörande omgången.
Citera
2019-04-15, 15:57
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Ruskigt spännande mellan Ali Carter och Jimmy White nu. Jimmy leder med 2-0 efter vacker upphämtning i andra framet som han vann med en poäng.
Fortsätter ikväll klockan 8, tyvärr missade jag dom första 9.....5-4 Carter, kom igen Jimmy!
Citera
2019-04-15, 16:47
Medlem
En amatörspelare i The Crucible, det blir definitivt något man kommer ihåg länge. Båda spelarna har haft professionell status tidigare, men för Cahill skulle det bli första gången han spelar i The Crucible. Judge har däremot kvalat in vid tre tidigare tillfällen. Judge fick veta att han fått en plats i kvalet tidigt i förra veckan eftersom en ung kinesisk spelare lämnat återbud. (Förmodligen visumkrångel)
Citera
2019-04-15, 20:24
Medlem
Millediablos avatar
3:e gången som ESplayer avslutar sändningen mitt i matchen, riktigt trist.
Tillbaka igen och Carter har kopplat en halvnelson på Jimmy med 7-4 ledning, Jimmy har nog inte det som krävs för att nå slutspel.
Senast redigerad av Millediablo 2019-04-15 kl. 20:41.
Citera
2019-04-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
3:e gången som ESplayer avslutar sändningen mitt i matchen, riktigt trist.
Tillbaka igen och Carter har kopplat en halvnelson på Jimmy med 7-4 ledning, Jimmy har nog inte det som krävs för att nå slutspel.

Och nu är sändningen avslutad. Varför?
Citera
2019-04-16, 11:38
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Och nu är sändningen avslutad. Varför?
Sommarjobbare eller sändningsproblem, nu börjar sändningen från samtliga bord snart på Youtube.
Citera
2019-04-16, 16:37
Medlem
TilleyHats avatar
Lite tråkigt att ingen i trion Doherty, White eller McManus klarade sig vidare. Lite synd också att en av Thepchaiya eller O'Connor blir utslagen. Jag tycker att de båda skulle vara värda en Crucibleplats. Hoppas också att Wenbo tar sig till VM. Hellre han än Wilson. De flesta matcherna är täta, förutom Milkins som tagit ett bra grepp efter 7-2 mot McGill. Ur det gamla gardet har Stevens en rejäl chans att gå till VM. Han möter Tian Pengfei och det känns definitivt möjligt.
Citera
2019-04-16, 17:00
Medlem
På förhand såg jag egentligen bara Carter (och kanske Perry) som klar favorit i sin match. Det blir också spännande att se hur många kineser som lyckas kvala in. Ding är redan klar och det är nio kinesiska spelare i sista kvalomgången, i nio olika matcher dessutom! Alla har en rimlig chans att kvala in. Om jag har korrekt information är rekordet fem kinesiska spelare i The Crucible (Fu ej medräknad) från 2017.
Citera
2019-04-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Lite tråkigt att ingen i trion Doherty, White eller McManus klarade sig vidare.

Medhåll. Jag har varit snookerintresserad sen början av 90-talet så visst tycker man det är roligt när de spelare man "växte upp med" blixtrar till även om det är dödsryckningar.

Har en "soft spot" för Martin Gould. Ger ett väldigt sympatiskt intryck. Håller tummarna för honom i morgon. Leder sin match med 5-4.
Citera
2019-04-16, 17:28
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Medhåll. Jag har varit snookerintresserad sen början av 90-talet så visst tycker man det är roligt när de spelare man "växte upp med" blixtrar till även om det är dödsryckningar.

Har en "soft spot" för Martin Gould. Ger ett väldigt sympatiskt intryck. Håller tummarna för honom i morgon. Leder sin match med 5-4.
Ja Gould vill jag också se i slutspel. Un-nooh vs. Connor är som tidigare nämnt trist då en av dom inte går vidare.

Hur är suget efter virtuell snooker, snooker 19 släpps imorgon https://ripstone.com/game/snooker19/
Vi kanske ska hålla debatten kring huruvida intresse finns och diskutera eventuella spelrelaterade saker i en eventuell speltråd i en annan forumdel.

Jag kommer att skaffa och spelar gärna online när tid finns. Hur gör ni andra snookerdiggare, känner ni för ett par virtuella frames i framtiden?

Skapade en tråd i data spelsforumet också för mer snack kring och om spelet https://www.flashback.org/p67332181#p67332181
Senast redigerad av Millediablo 2019-04-16 kl. 17:37.
Citera
2019-04-17, 08:46
Medlem
Millediablos avatar
Sista dagen, nu avgörs kvalet. Undrar om vi får se någon vändning idag, det var rätt klara resultat igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in