2018-04-20, 14:01
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Matchen mot Häcken på söndag kommer bli mycket intressant. Många av våra spelare har spelat samtliga matcher utan rotation, och vi får se hur mycket kraft de har i sig. Tänker framför allt på spelare som Junior, Jeppe och Borges som springer kopiöst mycket varje match och krigar än mera. Kommer de orka på söndag?

Att vi roterar i anfallet är bra, men vi får inte glömma att rotera i defensiven också.
2018-04-20, 14:31
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Haha, har du fått en psykos? Dags att vakna nu.
Vad specifikt tycker du är fel?

http://www.fotbolldirekt.se/2017/12/19/aiks-varumarke-slar-volvo-och-ikea-enda-allsvensk-klubb-pa-topplista/
2018-04-20, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vad specifikt tycker du är fel?

http://www.fotbolldirekt.se/2017/12/19/aiks-varumarke-slar-volvo-och-ikea-enda-allsvensk-klubb-pa-topplista/

Med tanke på den listan så måste AIK marknadsavdelning samlat de mest inkompetenta människorna i det här landet. Om nu varumärket är så starkt är det exceptionellt vad lite sponsorpengar man drar in. Häpnadsväckande.
2018-04-20, 14:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Med tanke på den listan så måste AIK marknadsavdelning samlat de mest inkompetenta människorna i det här landet. Om nu varumärket är så starkt är det exceptionellt vad lite sponsorpengar man drar in. Häpnadsväckande.

Det är sen gammalt att vår marknadsavdelning är unikt värdelös, på riktigt.
2018-04-20, 14:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det är sen gammalt att vår marknadsavdelning är unikt värdelös, på riktigt.

Man har hört det där så många gånger, att Stockholmsklubbarnas varumärken är så starka enligt mätning hit eller mätning dit. Men jag har aldrig sett att det gjort utslag på sponsorförsäljning eller publik. Det är mycket konstigt.
2018-04-20, 14:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Filmsorken fick ingenting... Svffaik
Citat:
- Det finns ingen anmälan mot honom, inte från någon. Det hade var fritt fram för någon att anmäla det, men det har inget gjort. Vi har därmed inte diskuterat det och därmed är ärendet avklarat.
Gårdare som gråtit ut i spaltmeter på olika forum, men ingen klarade av att plita ner en anmälan.
2018-04-20, 14:58
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
IFK Göteborg ligger 2:a på länken du refererar till... Om du nu ska sätta det i en historisk kontext spelar ju hammarbys publiksnitt de senaste 5 åren föga roll

Förstår inte riktigt vad du menar. Vill hålla den sportsliga kopplingen tydlig eftersom detta är den allsvenska tråden, och jag tyckte diskussionen var intressant. Ursprungsfrågan löd:

"Teoretiskt sett skulle man nog kunna vara en storklubb om man hade stora framgångar på planen men dåligt med fans. Dock har sådana klubbar svårt att nå kontinuerlig framgång. Finns det några bra exempel på sådana klubbar i Sverige?"

Varpå en användare svarade "Djurgården". Jag menar att AIK, IFK Göteborg, MFF, DIF och Hammarby omedelbart blir diskvalificerade eftersom ingen av de fem kan sägas ha "dåligt med fans". Varken i nutid eller historiskt sett. Sedan skulle jag hävda att i en allsvensk kontext kan varken AIK, DIF eller Bajen hävda att de har haft "stora framgångar på planen", det kan däremot MFF och IFK Göteborg göra.

Slutligen blir då, enligt mig, det bästa svaret på frågan IFK Norrköping. Man kan knappast hävda att Norrköping har "dåligt med fans" heller, men de har i alla fall nått stora framgångar på planen och har varit ett avsevärt mindre lag publikt än de fem stora.
Senast redigerad av Losec.Mupps 2018-04-20 kl. 15:01.
2018-04-20, 15:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gårdare som gråtit ut i spaltmeter på olika forum, men ingen klarade av att plita ner en anmälan.

Är väl just det, vi är inte grinkukar som anmäler i tid och otid som vissa andra.
2018-04-20, 15:44
Medlem
Citat:
Man har hört det där så många gånger, att Stockholmsklubbarnas varumärken är så starka enligt mätning hit eller mätning dit. Men jag har aldrig sett att det gjort utslag på sponsorförsäljning eller publik. Det är mycket konstigt.

Kan ju vara snål företagssponsring i vår Huvudstad, det är två västsvenska företagare som har företagsnamnet på tröjorna, tänker på DIF och BP.

Gnaget har en mäklarbyrå på tröjan.
2018-04-20, 15:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kan ju vara snål företagssponsring i vår Huvudstad, det är två västsvenska företagare som har företagsnamnet på tröjorna, tänker på DIF och BP.

Gnaget har en mäklarbyrå på tröjan.

Så anledningen till att företagen inte sponsrar ett av Sveriges mest omnämnda varumärken är att de är snåla. Det är också anmärkningsvärt.
2018-04-20, 15:54
Medlem
Citat:
Så anledningen till att företagen inte sponsrar ett av Sveriges mest omnämnda varumärken är att de är snåla. Det är också anmärkningsvärt.

Nu tror jag inte AIK är ett av landets starkaste varumärken, utan min kommentar var mer riktad mot att dom inte lyckas prestera bättre när det gäller sponsringen, med tanke på storleken på det lokala näringslivet så tycker inte jag att t ex vi borde lyckas bättre än dom(och då tycker jag att vår marknadsorganisation är så där...). Ni äger ju arenan så det blir ju en annan femma.

Edit: Från artikeln tidigare i tråden...
Citat:
[...]

– Vi har haft en framgångsrik sponsorverksamhet de senaste åren. I stället ska man lägga till cirka 7 miljoner till de 25,4 miljonerna.

Då blir det i stället 32,4 miljoner kronor.

– Där har du vår egentliga siffra, säger Berggren.

[...]

Malmö FF 69,2 (65,3)

IFK Göteborg 36,7 (38,8)

IF Elfsborg 33,9 (34,8)

Hammarby Fotboll 30,7 (29,8)

AIK 28,2 (31,2)

Djurgårdens IF 25,4 (29,8)

Örebro SK 24,8 (26,3)

BK Häcken 22,5 (23,4)

Kalmar FF 20,8 (21,2)

Halmstads BK 17,5 (12,7)

Jönköping Södra 17,5 (16)

Östersunds FK 17,0 (15,5)

IFK Norrköping 16,6 (16,9)

Gif Sundsvall 15,2 (16,8)

IK Sirius 13,5 (13,4)
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-04-20 kl. 15:57.
2018-04-20, 15:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nu tror jag inte AIK är ett av landets starkaste varumärken, utan min kommentar var mer riktad mot att dom inte lyckas prestera bättre när det gäller sponsringen, med tanke på storleken på det lokala näringslivet så tycker inte jag att t ex vi borde lyckas bättre än dom(och då tycker jag att vår marknadsorganisation är så där...). Ni äger ju arenan så det blir ju en annan femma.

Det är dit jag ville komma, att de där listorna som poppar upp med jämna mellanrum ska vi ta med stora nypor salt. Jag tror helt enkelt inte att fotbollslags varumärke är i närheten av att vara så starka som det påstås. I sådana fall man också tycka att souvenirförsäljningen borde vara mångdubbelt större.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in