2018-05-14, 10:30
Medlem
Frewibs avatar
Nu ska mannen, myten, legenden Daniel Andersson agera Jesus och rädda MFF!
2018-05-14, 10:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macy
MFF sparkar Magnus Pehrsson.
Väldigt bra beslut, spelet har varit under all kritik.

Vem tror ni tar över efter VM?
2018-05-14, 10:35
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Tråkigt! Jag hade gärna sett att man rivit upp det nuvarande kontraktet och förlängt det istället, med lönepåslag såklart.

Nej, men allvarligt... Denne MP förtjänar tamejfan en egen tråd här på FB. Vilket track-record han sitter inne med... Det ska bli oerhört intressant att se vart han hamnar härnäst, han måste väl ändå vara rökt från världens högstaligor för all framtid?!
2018-05-14, 10:49
Medlem
Busstations avatar
Detta tilldelas Johan Mårtensson rött kort för, som att det inte vore nog med Al/hammarby hakims bedrövliga insats i övrigt från igår. https://twitter.com/nordingerzic/status/995945067503411200?s=20

Helt jäkla absurt, den här ligan är ett skämt. Fjärdedomaren borde utredas för mutningsbrott och AlHammarby-Hakim borde inte få döma en professionell fotbollsmatch de närmaste decenniet. Att karln har make att försvara sitt agerande efteråt gör bara farsen mer bisarr. Räknar med att Kennedy och Mårtensson kommer vara avstängda i 4-5 matcher om jag känner SvFF rätt, vars högsta mål verkar vara att få ut Örebro ur allsvenskan.
2018-05-14, 10:51
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tråkigt! Jag hade gärna sett att man rivit upp det nuvarande kontraktet och förlängt det istället, med lönepåslag såklart.

Nej, men allvarligt... Denne MP förtjänar tamejfan en egen tråd här på FB. Vilket track-record han sitter inne med... Det ska bli oerhört intressant att se vart han hamnar härnäst, han måste väl ändå vara rökt från världens högstaligor för all framtid?!

Snubben kan ju uppenbarligen snacka (det enda han är bra på) så skulle inte förvåna mig om han lyckas prata sig in i en ny klubb när hans ett-års uppsägning är slut med MFF.
2018-05-14, 10:57
Medlem
Ja det känns ju ändå skönt att få rätt för en gångs skull. Att Malmö sparkar MP känns mycket väntat. Med det lag och dom krav dom har så ska dom ligga högre upp så är det bara. Vilken klubb kommer våga anställda MP nu?
2018-05-14, 10:59
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Detta tilldelas Johan Mårtensson rött kort för, som att det inte vore nog med Al/hammarby hakims bedrövliga insats i övrigt från igår. https://twitter.com/nordingerzic/status/995945067503411200?s=20

Helt jäkla absurt, den här ligan är ett skämt. Fjärdedomaren borde utredas för mutningsbrott och AlHammarby-Hakim borde inte få döma en professionell fotbollsmatch de närmaste decenniet. Att karln har make att försvara sitt agerande efteråt gör bara farsen mer bisarr. Räknar med att Kennedy och Mårtensson kommer vara avstängda i 4-5 matcher om jag känner SvFF rätt, vars högsta mål verkar vara att få ut Örebro ur allsvenskan.

Al-Hakim sa väl nåt om att han fått information om att assisterande fått en knuff.
Detta blir ju rätt patetiskt när bildbevisen hopar sig mot dem och deras sanningar. :-)
2018-05-14, 11:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Helvete, fan, jävlar, fuck, kunde ni inte väntat några dagar.

Då är vi körda på onsdag 😐
2018-05-14, 11:07
Medlem
MrSkargards avatar
Det är äckligt att mannen som anlitade Magnus Pehrsson nu har ersatt honom. Jag tycker nämligen att det hade varit rimligt att sparka Daniel Andersson också.
2018-05-14, 11:16
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Jepp. Det där är alltså den omtalade "knuffen" som gjorde att linjedomaren kände sig fysiskt hotad enligt stjärnan Al-Hakim...
2018-05-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Peking hade alltså två avslut och gör två mål. Det är effektivitet det.

En del skäller på offside på första målet och att Dahlberg höll bollen vid andra målet. Det är galet svårbedömt och dessutom spelar det ingen roll när vi inte får in bollen.
Insatsen av Pettersson i peking-kassen måste bli en av årets bästa målvaktsinsatser i serien utan tvekan, otroligt stark match därifrån.

Sedan måste vi givetvis lyckas få dit ett par bollar i första ändå när vi har alla dom chanserna, isf hade matchen givetvis fått ett helt annat utseende (och troligt utfall) över 90min.

Det är bara att konstatera att vi 2018 inte kommer ta någon/många poäng mot topplagen. Segrar/poäng får vi ta mot lag nedanför oss i tabellen helt enkelt.

Vi kan nog ta poäng mot topplag också, finns inte så mycket att gnälla över från matchen igår, bortsett då från att vi inte lyckas få in bolljäveln dvs. Försvarsspelet sitter ju rätt bra nu, och anfallsspelet blir ju bättre och bättre.

Positiva saker är att t ex SebO, som var nedgrävd i den sibiriska tundran av JL visar att han faktiskt är ganska bra, och blir bättre för var match som går tycker jag. Emil är bra igen och backlinjen, inklusive Seb, känns rätt stabil, första halvlek hade Peking inget alls. Tror det var 1 inlägg typ...

Gren får av någon anledning en hel del skit av en del, men inför året har han alltså, utan att egentligen spendera speciellt mycket ändå förstärkt rätt så bra tycker jag, Starfeldt, Calisir, Wernersson etc
2018-05-14, 12:14
Medlem
LiNUs587s avatar
Daniel Andersson känns väl ändå som en lösning fram tilll sommaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in