Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Peking hade alltså två avslut och gör två mål. Det är effektivitet det.
En del skäller på offside på första målet och att Dahlberg höll bollen vid andra målet. Det är galet svårbedömt och dessutom spelar det ingen roll när vi inte får in bollen.
Insatsen av Pettersson i peking-kassen måste bli en av årets bästa målvaktsinsatser i serien utan tvekan, otroligt stark match därifrån.
Sedan måste vi givetvis lyckas få dit ett par bollar i första ändå när vi har alla dom chanserna, isf hade matchen givetvis fått ett helt annat utseende (och troligt utfall) över 90min.
Det är bara att konstatera att vi 2018 inte kommer ta någon/många poäng mot topplagen. Segrar/poäng får vi ta mot lag nedanför oss i tabellen helt enkelt.
Vi kan nog ta poäng mot topplag också, finns inte så mycket att gnälla över från matchen igår, bortsett då från att vi inte lyckas få in bolljäveln dvs. Försvarsspelet sitter ju rätt bra nu, och anfallsspelet blir ju bättre och bättre.
Positiva saker är att t ex SebO, som var nedgrävd i den sibiriska tundran av JL visar att han faktiskt är ganska bra, och blir bättre för var match som går tycker jag. Emil är bra igen och backlinjen, inklusive Seb, känns rätt stabil, första halvlek hade Peking inget alls. Tror det var 1 inlägg typ...
Gren får av någon anledning en hel del skit av en del, men inför året har han alltså, utan att egentligen spendera speciellt mycket ändå förstärkt rätt så bra tycker jag, Starfeldt, Calisir, Wernersson etc