Citat:
Ursprungligen postat av
Kilowattjagaren
Kul kille....
Räknar farmarklubben Brommapojkarna som ett derby, tror du är ensam om att tycka så.
Tycker synd om Ring som har så dåliga medspelare.
När det gäller filmaren Olsson så var det absolut ingen skräll att jag hade rätt innan matchen. Han slänger sig konstant, som dom sa på C-more:
Olsson går in i närkamp och sen faller han, ifall att.
Djurgården fuskade till sig 7 poäng förra säsongen och dom höll nästan på att lyckas fuska till sig ett poäng mot Malmö, dock blev Olssons fusk verkningslöst den här gången.
Jag gillar inte Sundgrens förstärkning av skallning, det blir löjligt och töntigt att det blir rött kort men att trycka ner ett knä i ryggen som kan förstöra en hel karriär får man bara ett gult för.
Förlorar ni mot BP så får Özcan sparken, vinner ni kan ni säga att derbyspöket är borta.

Derby=Lag från samma stad eller område. Djurgårdens IF är ifrån och spelar i Stockholm, likadant med bp. Sen som jag skrev är prestigen liten. Typ större att vinna mot häcken eller örebro. På tal om häcken, är inte häcken-ifk gbg ett derby? Eller öis mot gais för de har liten publik förutom derbyn typ?
DIF-bp är absolut ett derby. Men att vi inte vunnit i AS mot aik eller hammarby (som förvisso spelade många år i S1) sen 2011 är så klart katastrof och pinsamt. Bryr mig inte om bp direkt. Men rätt ska vara rätt.
Efter igår vill jag inte se Olsson som lagkapten, vilket han inte är på sön då han är avstängd+att JUL och Danielsson varit bättre. Gillar Olsson, visar mycket hjärta och spelar på gränsen, men han går över gränsen ibland=inte ok. Plus att vi har 2 bättre MB.
malmö fuskade till sig poäng i första matchen förra året. Vi borde haft minst 4p f.ö. men fick 0 men det var mest pga. missade målchanser.
Nej "spöket" handlar om aik och bajen. Inte om bp som vill alltså vunnit mot efter år 2011. Men fortfarande ett derby, prestige eller inte.