2018-05-04, 20:16
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Eller till Ryssland för 15 miljoner som det tackades nej till för nån månad sedan.

Tror inte ryssarna kan bli så fulla att det pröjsar 15M för Brorsson. Sprit-Bosse däremot...
2018-05-04, 20:27
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad har det med Badji att göra? Hade vi haft en till anfallare ungefär lika bra som Kadewere hade vi kunnat få med oss 1-1 eller kanske tom. vinst igår.

Vi vann mot BP 2014 Tror det var senast. Men "alla" räknar ju vårt "spöke" till 2011 så.. Klart bp är ett derby, vi spelar ju i samma stad. Självklart går det dock inte att jämföra med prestigen i matcher mot aik och hammarby dock.

Så att säga att vi inte vunnit ett allsvenskt (att slå aik i semifinal i cupen och få chans på en till titel genom att slå ut värsta antagonisten rankar jag dock väldigt högt) derby sen 2011 är faktiskt fel. Man kan säga att vi inte slagit våra två värsta antagonister (i AS) sen 2011 istället.

Kul kille....
Räknar farmarklubben Brommapojkarna som ett derby, tror du är ensam om att tycka så.

Tycker synd om Ring som har så dåliga medspelare.

När det gäller filmaren Olsson så var det absolut ingen skräll att jag hade rätt innan matchen. Han slänger sig konstant, som dom sa på C-more: Olsson går in i närkamp och sen faller han, ifall att.

Djurgården fuskade till sig 7 poäng förra säsongen och dom höll nästan på att lyckas fuska till sig ett poäng mot Malmö, dock blev Olssons fusk verkningslöst den här gången.

Jag gillar inte Sundgrens förstärkning av skallning, det blir löjligt och töntigt att det blir rött kort men att trycka ner ett knä i ryggen som kan förstöra en hel karriär får man bara ett gult för.

Förlorar ni mot BP så får Özcan sparken, vinner ni kan ni säga att derbyspöket är borta.
2018-05-04, 20:41
Medlem
OleYellers avatar
Jag ser inget som helst problem med att MP låter Brorsson lira. Som klippt och skuren för det där MP-Pep-systemet. Ni är konstiga som gnäller. Han är bra!
2018-05-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Kul kille....
Räknar farmarklubben Brommapojkarna som ett derby, tror du är ensam om att tycka så.

...
Inte helt ensam. Derby är geografi mer än att det ska vara "hett", definitionsmässigt.
2018-05-04, 21:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att torska med ett mål borta mot Malmö är väl ingen katastrof? Räknas det som det allsvenska derbyspöket dör om ni vinner på söndag?

Givetvis! Yura gör Hattrick!

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du menar när Svanberg låg och vred sig med huvudskada efter knuffen i ryggen på slutet? Borde man inte inse att det bara blir pinsamt.

Vi såg samma situation, men den är ju bara jobbig om man är motståndare.
2018-05-04, 21:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
text...

Du missa visst att berätta vad du själv höll på? Har du svårt att svara på citerade inlägg eller är du bara sinnesslö?
2018-05-04, 21:40
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Tja, det ska vara Djurgårdarna då som räknar det som ett riktigt derby, farmarlag.

Kampen/hatet och kärleken står mellan Djurgården, Allmänna idrottsklubben och Hammarby.

Vilket tjat, jag håller på Djurgården.
2018-05-04, 22:25
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Kul kille....

Tycker synd om Ring som har så dåliga medspelare.

När det gäller filmaren Olsson så var det absolut ingen skräll att jag hade rätt innan matchen. Han slänger sig konstant, som dom sa på C-more: Olsson går in i närkamp och sen faller han, ifall att.

Djurgården fuskade till sig 7 poäng förra säsongen och dom höll nästan på att lyckas fuska till sig ett poäng mot Malmö, dock blev Olssons fusk verkningslöst den här gången.

Jag gillar inte Sundgrens förstärkning av skallning, det blir löjligt och töntigt att det blir rött kort men att trycka ner ett knä i ryggen som kan förstöra en hel karriär får man bara ett gult för.

Förlorar ni mot BP så får Özcan sparken, vinner ni kan ni säga att derbyspöket är borta.
Derby=Lag från samma stad eller område. Djurgårdens IF är ifrån och spelar i Stockholm, likadant med bp. Sen som jag skrev är prestigen liten. Typ större att vinna mot häcken eller örebro. På tal om häcken, är inte häcken-ifk gbg ett derby? Eller öis mot gais för de har liten publik förutom derbyn typ?

DIF-bp är absolut ett derby. Men att vi inte vunnit i AS mot aik eller hammarby (som förvisso spelade många år i S1) sen 2011 är så klart katastrof och pinsamt. Bryr mig inte om bp direkt. Men rätt ska vara rätt.

Efter igår vill jag inte se Olsson som lagkapten, vilket han inte är på sön då han är avstängd+att JUL och Danielsson varit bättre. Gillar Olsson, visar mycket hjärta och spelar på gränsen, men han går över gränsen ibland=inte ok. Plus att vi har 2 bättre MB.

malmö fuskade till sig poäng i första matchen förra året. Vi borde haft minst 4p f.ö. men fick 0 men det var mest pga. missade målchanser.

Nej "spöket" handlar om aik och bajen. Inte om bp som vill alltså vunnit mot efter år 2011. Men fortfarande ett derby, prestige eller inte.
2018-05-04, 22:36
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Derby=Lag från samma stad eller område. Djurgårdens IF är ifrån och spelar i Stockholm, likadant med bp. Sen som jag skrev är prestigen liten. Typ större att vinna mot häcken eller örebro. På tal om häcken, är inte häcken-ifk gbg ett derby? Eller öis mot gais för de har liten publik förutom derbyn typ?

DIF-bp är absolut ett derby. Men att vi inte vunnit i AS mot aik eller hammarby (som förvisso spelade många år i S1) sen 2011 är så klart katastrof och pinsamt. Bryr mig inte om bp direkt. Men rätt ska vara rätt.

Efter igår vill jag inte se Olsson som lagkapten, vilket han inte är på sön då han är avstängd+att JUL och Danielsson varit bättre. Gillar Olsson, visar mycket hjärta och spelar på gränsen, men han går över gränsen ibland=inte ok. Plus att vi har 2 bättre MB.

malmö fuskade till sig poäng i första matchen förra året. Vi borde haft minst 4p f.ö. men fick 0 men det var mest pga. missade målchanser.

Nej "spöket" handlar om aik och bajen. Inte om bp som vill alltså vunnit mot efter år 2011. Men fortfarande ett derby, prestige eller inte.

Knappt. De flesta IFK-fansen känner väl någon sorts fientlighet endast för att Häcken på senare år har gjort ett namn för sig själv och därmed mopsat upp sig.
2018-05-04, 22:44
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Knappt. De flesta IFK-fansen känner väl någon sorts fientlighet endast för att Häcken på senare år har gjort ett namn för sig själv och därmed mopsat upp sig.
Alla tycker väl olika då. Pratade just med en som håller på ifk gbg som absolut tyckte häcken är ett derby.

Brukar ju skrivas så i media också. Men inte om DFI-bp lika mycket, står väl ibland.

Mora-leksand och schalke-dortmund brukar också räknas som derbyn, just för det finns prestige och de ligger nära varandra. Det kan jag köpa, men då är ju två lag från samma stad betydligt mer "derby"

I London t.ex. finns det ju massvis med derbyn men vissa har mer prestige än andra (som tottenham-arsenal) men det är fortfarande derbyn, stor prestige eller inte.

Egentligen uppfyller ju DIF-bp kriterierna för ett derby mer än när vi möter aik, förutom att det är en miljard gånger större prestige att slå aik som är vår största antagonist.
2018-05-04, 23:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Alla tycker väl olika då. Pratade just med en som håller på ifk gbg som absolut tyckte häcken är ett derby.

.

När det är drygt *tre kilometer mellan respektive lags arena skulle jag nog kalla det ett derby.
Frågan är vad DIF-Hammarby ska kallas när dom delar arena?

*Avståndet mellan GU och Bravida.
2018-05-04, 23:02
Medlem
Vill ju bara poängtera att även om vi gjorde några år i Superettan är vår svit mot dif betydligt mer förnedrande än den gnaget hade.

Vi har 10-2.0 and going strong. Aik hade 6-6-0 innan man pinsamt torskade i cupsemin.

Nu har jag slagit mig tillräckligt på bröstet. Godnatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in