2018-04-20, 10:45
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Bajen har totalt 27 sponsorer, AJK har 9, Jyrgårn har 6, jag fattar inte riktigt hur det gör Bajen "sämst" på reklam när de har fler sponsorer än båda "top klubbarna" tillsammans?.

Mängden sponsorer avgör alltså? AIKs deal med Nike är nog mer värd än 20 av dessa bajen-sponsorer tillsammans. Gnagets varumärke i Sverige är större än ICA, Volvo och H&M. Bajen och dif är inte ens med på listan...
Senast redigerad av Commissary 2018-04-20 kl. 10:49.
2018-04-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Mängden sponsorer avgör alltså? AIKs deal med Nike är nog mer värd än 20 av dessa bajen-sponsorer tillsammans. Gnagets varumärke i Sverige är större än ICA, Volvo och H&M. Bajen och dif är inte ens med på listan...
Du är medveten om att vi drog in mer sponsorintäkter än gnaget 2017?

Ledsen att jag behöver spräcka din bubbla.
2018-04-20, 11:02
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/EoqlOa/allsvenska-sponsorintakterna-minskar
2018-04-20, 11:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Poängen var... Bajen är inte "bäst på reklam" de spelar inte ens i samma liga som de största i allsvenskan. Sist i Stockholm skulle jag tippa.

Sen hur många grindif har på sina matcher skiter jag fullkomligen i eftersom jag bokstavligen skiter i dif.

Last but not least.. Bajen är en klubb som attraherar alla inflyttade bönder i Stockholm och alla bondhjon som bor i hålor där fotboll inte spelas. Därav reklam för småfirmor i Värmland.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/928905971023441920/pu/vid/640x360/OxpWMsfK72iDC27F.mp4

Ska dock inte ta något ifrån deras resultat i år. De ser bra ut.
Du gissar, och guess what? Du har fel.
2018-04-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi vinner dock EXTREMT sällan där.

Den löpningen Turay tog förbi Seb med efterföljande miss kommer vara en av årets missar i serien. Löpningen var dock galen givetvis även om kanske inte Seb är den mest värdige motståndaren i ren snabbhet.

Skön seger oavsett och jisses vad surt det varit om deras målis satt sin nick i slutminuten.

Nja, det finns alltid en del sanslösa missar,

Vi var väldigt kontringskänsliga igår i första halvlek, men jag tycker spelet offensivt var det bästa laget haft hittills, båda lagen hade kunnat göra ett par mål i första, i andra visade vi att vi kan stänga ner en match totalt, dom hade typ inga chanser(bortsett från målisens nick), bra kontroll, även om det kanske inte var det bästa motståndet i AS.
2018-04-20, 12:05
Bannlyst
Movsisian avstängd ytterligare en match av disciplinnämnden.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/dif-forvarvet-stangs-av-i-ytterligare-en-match/
2018-04-20, 12:49
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Lite tidigt att säga men skulle inte alls förvåna mig.

Det skulle förvåna mig!
Så speciellt långt in i säsongen är vi inte.
2018-04-20, 13:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Movsisian avstängd ytterligare en match av disciplinnämnden.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/dif-forvarvet-stangs-av-i-ytterligare-en-match/

Filmsorken fick ingenting... Svffaik
2018-04-20, 13:14
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Filmsorken fick ingenting... Svffaik
Hehwhähähä

Kommer vara en sekvens i årets highlightsreel
2018-04-20, 13:22
Medlem
Citat:
Haha, har du fått en psykos? Dags att vakna nu.
2018-04-20, 13:44
Medlem
GP skriver att det offensiva spelet var det sämsta i år.... hmmm, vi hade ju för fan mer kvalificerade målchanser i första igår än vad vi typ haft sammanlagt mot ÖFK och Bajen. Sedan var det rätt mycket slarv som ställde till det defensivt. Var ju 4-5 lägen iaf. Hörnan, Emils skott(från rätt kass vinkel), dubbelblocken, målet och någon till.

Tycker det såg rätt bra ut i spelet offensivt, måste få bort en del av alla slarvpassningar(där Seb var största syndare enligt mig) dock, för det borde vi bli straffade för.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-04-20 kl. 13:48.
2018-04-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Häcken borta är ju traditionellt alltid torsk och sedan ett väldigt intressant derby.

Hisingen när Bajen varit på besök

Skall bli intressant att se om Bajen kan fortsätta plocka 3-poängare, såg inte matchen igår av naturliga skäl men offensivt har ju Bajen sett bäst ut i år av det jag sett.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-04-20 kl. 13:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in