2018-04-20, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är honom vi diskuterar. Jag tycker att han skämmer ut sig som brukar svepande påståenden som argument för att försöka rädda en skattefinansierad verksamhet, apelsinen tycker att jag har fel.
Bra, ni får enas om att tycka olika helt enkelt. Inga nya spaningar om vår hjälte?
Skulle han inte "framträda" någonstans snart?
Citera
2018-04-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inga nya spaningar om vår hjälte?

Nej, det har nämligen framförts klagomål i tråden på att vi belyser den tragiska komedi som är Henkes vardag i media. Helst ska tråden enbart handla om historia och Henkes medverkanden i "meningsfulla" (fri tolkning) sammanhang.

Lite trist att han inte svarar på inläggen från de få twittrare som han ännu inte har blockat. Man vill ju se honom läxa upp fascisterna ordentligt.
Citera
2018-04-20, 12:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, det har nämligen framförts klagomål i tråden på att vi belyser den tragiska komedi som är Henkes vardag i media. Helst ska tråden enbart handla om historia och Henkes medverkanden i "meningsfulla" (fri tolkning) sammanhang.

Lite trist att han inte svarar på inläggen från de få twittrare som han ännu inte har blockat. Man vill ju se honom läxa upp fascisterna ordentligt.
Jag hoppas verkligen att han blir mer anlitad när valrörelsen drar igång ordentligt. Han är saknad.
Citera
2018-04-20, 12:12
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen att han blir mer anlitad när valrörelsen drar igång ordentligt. Han är saknad.

Jag föreslog att vi skulle starta en insamling till förmån för Henkes fortsatta kamp mot mörkret, men det var ingen som nappade.
Citera
2018-04-20, 12:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag föreslog att vi skulle starta en insamling till förmån för Henkes fortsatta kamp mot mörkret, men det var ingen som nappade.
Det ser ju lite mörkt ut i Sverige när det gäller TV-soffor & liknande för Henke.
Jag känner lite danska journalister, skall försöka pitcha in att han tas in som Sverigeexpert i Danmark inför bevakningen av det svenska valet.
Citera
2018-04-20, 12:33
Medlem
Citat:
Det ser ju lite mörkt ut i Sverige när det gäller TV-soffor & liknande för Henke.
Jag känner lite danska journalister, skall försöka pitcha in att han tas in som Sverigeexpert i Danmark inför bevakningen av det svenska valet.

Varför inte Öppna Kanalen? Jag hade kollat, i alla fall. Vi kan hjälpas åt att bidra med soffa och kaffemugg.
Citera
2018-04-20, 12:42
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Bra, ni får enas om att tycka olika helt enkelt. Inga nya spaningar om vår hjälte?
Skulle han inte "framträda" någonstans snart?
Jo, den 25, något om bågskytte, amazoner, Katniss med mera. Tror det var på Frescati Stockholm. Tyvärr har jag ingen möjlighet att vara där.
Citera
2018-04-20, 13:08
Medlem
Citat:
Varför inte Öppna Kanalen? Jag hade kollat, i alla fall. Vi kan hjälpas åt att bidra med soffa och kaffemugg.
Kanske går att kombinera med en kurs i hantera pilbåge på en el-skateboard. Blir annars lätt tjatigt med politik allena, tycker jag. Varför inte en serie som enbart handlar om Arnstad och hans liv?

Där har ni något alla programchefer där ute, varsågod!
Citera
2018-04-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Kanske går att kombinera med en kurs i hantera pilbåge på en el-skateboard. Blir annars lätt tjatigt med politik allena, tycker jag. Varför inte en serie som enbart handlar om Arnstad och hans liv?

Där har ni något alla programchefer där ute, varsågod!

Oroa dig inte. Henke har aldrig någonsin hållit sig till bara politik, inte ens när han har fått betalt för att bara hålla sig till politik.
Citera
2018-04-20, 15:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
]Nej, det har nämligen framförts klagomål i tråden på att vi belyser den tragiska komedi som är Henkes vardag i media. Helst ska tråden enbart handla om historia och Henkes medverkanden i "meningsfulla" (fri tolkning) sammanhang.
[/b]

Det där är deras problem då Arnstad av naturen är kaotisk och "inte riktigt som man ska vara" i huvudet.

Något jag skulle vilja se eftersom han har en fäbless för att blanda in fiktiva nazister och nazistcitat i samhällsdebatten är en analys av nazister på film! American History X, Raiders of the Lost Ark och Guns of Navarone med flera skulle elskejtaren kunna analysera. Frågan är om han klarar av att inte blanda in riktiga nazister.
Citera
2018-04-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det där är deras problem då Arnstad av naturen är kaotisk och "inte riktigt som man ska vara" i huvudet.

Något jag skulle vilja se eftersom han har en fäbless för att blanda in fiktiva nazister och nazistcitat i samhällsdebatten är en analys av nazister på film! American History X, Raiders of the Lost Ark och Guns of Navarone med flera skulle elskejtaren kunna analysera. Frågan är om han klarar av att inte blanda in riktiga nazister.

Gärna med "fakta" och formuleringar som "det är uppenbart att", så att man förstår att han är påläst.

Typ "och när vi nu ser Gaston fria till Belle på det här toxiskt maskulina sättet så är kopplingen mellan karaktären och Henry VIII uppenbar, något som många vilsna män som ser detta säkert kommer att motsätta sig med neonazistiska paroller på gatorna imorgon".
Citera
2018-04-20, 16:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Gärna med "fakta" och formuleringar som "det är uppenbart att", så att man förstår att han är påläst.

Typ "och när vi nu ser Gaston fria till Belle på det här toxiskt maskulina sättet så är kopplingen mellan karaktären och Henry VIII uppenbar, något som många vilsna män som ser detta säkert kommer att motsätta sig med neonazistiska paroller på gatorna imorgon".

Arnstads tweets i all ära men det krävs en TV-studio eller debattprogram för att pansargeneralens formuleringar ska få just den där paketeringen av svammel framfört som vetenskap, åsikter som framställs som fakta och utsvävningarna för att bli bra memes. "Det hörde vi allihopa", "Nazismen är en ideologi som bara har ett enda mål. Varenda jude ska dö." samt "Är Voldemort tillbaka?".

Våld är bäst på bio.
Sex är bäst i röven.
Arnstad är bäst på TV.

Om Svetsarn inte kan ge folket bröd så kan han fan ge oss lite skådespel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in