2018-04-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var ingen kommentar till dig. Och det var tråkigt att du uppfattar det så.
Men jag tänker inte vara någon PR-agent som okritiskt håller med och föra dig bakom ljuset.
Kejsarens nya kläder typ. (Jag håller ju med delvis men inte helt.)
Så att du sedan blir jättebesviken för att det tex visar sig vara i Maj-86.
Vad ska det vara bra för?
Lägg ner det snacket. Jag skulle inte bli "besviken" om det visade sig att det inte var Peter och japanskan. Du har inte svaret själv så hur skulle DU kunna "föra mig bakom ljuset"? Du är inte lite självgod. Jag vill inte diskutera detta med dig mer då jag inte håller med dig angående utseendet på bilderna. Det finns liksom ingen poäng med det. Du har din uppfattning (läs uppfattning för det är vad det är) och jag har min.
Citera
2018-04-20, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Lägg ner det snacket. Jag skulle inte bli "besviken" om det visade sig att det inte var Peter och japanskan. Du har inte svaret själv så hur skulle DU kunna "föra mig bakom ljuset"? Du är inte lite självgod. Jag vill inte diskutera detta med dig mer då jag inte håller med dig angående utseendet på bilderna. Det finns liksom ingen poäng med det. Du har din uppfattning (läs uppfattning för det är vad det är) och jag har min.
Det är helt ok. Men jag tycker att du är orättvis i din kritik. Jag har väl engagerat mig i detta och det var väl mitt förslag att du skulle vända dig till Yoshi. Jag har lagt en väldig massa tid och energi på att kolla bilderna och youtubefilmen samt leta efter mailadress osv.
Varför tror du att jag gjorde det? Svara inte men ta dig en funderare. Nu loggar jag ut.
Citera
2018-04-20, 01:41
Medlem
Citat:
Det är helt ok. Men jag tycker att du är orättvis i din kritik. Jag har väl engagerat mig i detta och det var väl mitt förslag att du skulle vända dig till Yoshi. Jag har lagt en väldig massa tid och energi på att kolla bilderna och youtubefilmen samt leta efter mailadress osv.
Varför tror du att jag gjorde det? Svara inte men ta dig en funderare. Nu loggar jag ut.
Jag la inte upp den för att diskutera om det är han eller inte. Om du inte tror det=fine. Men om någon håller med mig om att det är likt honom då är det självklart mer intressant för mig. Eftersom det kan föra teorin framåt. Om du hade sagt nåt som kunde få mig att få en annan uppfattning var det en sak, men det har du inte. Du säger han har höga kindknotor vilket killen på bilden inte har osv Och att han ser ut som 20 år när han absolut inte ser ut som 20 år. Då blir det ju helt ointressant att fortsätta diskussionen.

Jag tror det är han och det tänker jag fortsätta tro tills jag får veta säkert om motsatsen.

Och blir inte besviken om så inte är fallet eftersom det inte handlar om prestige för mig. Det handlar enbart om att jag känner mig övertygad av det lilla jag jan se. Tillräckligt för att inte släppa den möjligheten.
Citera
2018-04-20, 02:07
Medlem
Citat:

Han kan mycket väl vara 15 år vid Harakiri-tillfället 1986 som du ser på denna bilden:

https://minfil.org/td34h8e0b3/20180419_204519.png

På den här närbilden ser man tydligt att "japanskan" och "Peter" ser på varandra och ler.
Här påminner han om den vuxne Peters "charmiga" jag. Men ser mycket väl ut som 15 år. Så varför pratar denne unge man med en "japanska...."?

https://minfil.org/vf3ah3e2b2/20180419_212037.png

Rätt likt Stephen Hawking också.
Citera
2018-04-20, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meteormaker
Inte speciellt nä
Citera
2018-04-20, 05:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meteormaker

Haha, var min spontana tanke också.
Citera
2018-04-20, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ytterst märkligt att han bara fick 7 år i USA - och sen skeppades hem till Danmark.
Skitlandet USA ville väl bli av med honom. Så de skickar tillbaka honom med eskort av 4 st poliser och tycker att det säger allt. De hade hört av sig innan att han kunde vara våldsam och farlig. Men han var ju frisläppt av USA.
Hade USA gjort en RPU på Lundin hade detta säkerligen inte hänt med mordet på MP och hennes två små söner.

Det var en vidrig film. Nästan som med en filmpsykopat. (Sådana läskiga psykopater som finns på film men nästan inte i verkligheten.) Jag hoppas att alla "mördargroupis" ser den här dokumentären.
En sak som förvånade mig. Får man som Sten Levander göra en bedömning utifrån en dokumentär?
Bör han inte träffa Lundin i verkligheten och samtala med honom? Jag trodde att det var tjänstefel?
Måste säga att det känns som PM ligger i lä jämfört med P.lundin,rent spontant iallafall.

EDIT: Mer mördargroupis trams med P.Lundin
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article11559192.ab
https://www.expressen.se/kvallsposten/varnar-for-mordarens-morka-sexhemlighet/
https://www.expressen.se/kvallsposten/massmordarens-nya-fru-vill-redan-skiljas/
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-20 kl. 06:10.
Citera
2018-04-20, 05:36
Medlem
Citat:

Såg nu att i slutet av filmen från Raketklubben stod det "Tv2 Lorry 1990" (med tv-programmets egen logga) 5 år senare än Harakirieventet som varc1986. Så det borde vara det korrekta. På ett annat klipp med samma innehåll står det "Raketklubben Tv2 Lorry1992" som namn på filmklippet. Men det stämmer förmodligen inte då (för övrigt uppladdat av RML Spacelab. Som PMs klubb hette)
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-20 kl. 05:43.
Citera
2018-04-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
är det en asiatiskt flicka ? japanska tillika?
Han kan mycket väl ha gjort detta mot japanskan när han var ung- men på bilden kan det vara
vem som helst eller? så otydlig bild.
Man kan verkligen tro att han varit kapabel till det som hände med japanskan.

Jag tänkte också Stephen Hawkins 😆
Citera
2018-04-20, 09:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vem är det som inte er et sannolikt "offer för PM som psykopatisk styckmördare"? Det är det ingen som vet.

Jo då, det är bara du som inte vet, eller förstår.

79 åriga Kajsa i Luleå är inte ett sannolikt offer för PM, bara för att ta ett exempel som innefattar dina "möjliga offer".
Citera
2018-04-20, 09:53
Medlem
trngws avatar
Jag börjar misstänka att om jag släppte lite grusiga bilder på mig som 15-åring, ståendes jämte ett gäng vietnamesiskor, så skulle jag omgående bli identifierad som PM, och någon av vietnamesiskorna som japanskan, bara jag hävdade att bilden var tagen i Köpenhamn -86

Håhåjaja, spökena växer till ofattbara proportioner i den här tråden.
Citera
2018-04-20, 09:57
Medlem
develis avatar
Citat:
En sak som förvånade mig. Får man som Sten Levander göra en bedömning utifrån en dokumentär?
Bör han inte träffa Lundin i verkligheten och samtala med honom? Jag trodde att det var tjänstefel?
Tjänstefel?
Levander kan uttala sig bäst han önskar. Du sitter ju själv och citerar professorer som uttalar sig om utifrån aktuell rättspsykiatriska undersökning gällande PM?

Men på tal om professor Levander är han en källa till kunskap om psykopati och de negativa karaktärsdrag som PM besitter:

"brist på empati med andra, förakt för svaghet, starka narcissistiska drag, dålig tidsuppfattning och oförmåga att förstå begrepp som rätt och fel.
- Drag som vi alla har haft som mycket små, men som de flesta har vuxit ifrån."
"Gemensamt för alla psykopater är att de vill driva igenom sin egen vilja utan hänsyn till andra"
"- De är så oerhört kortsiktiga att de ofta inte tänker på att de kan åka fast om de begår ett brott."

"Varför låter vi oss duperas så lätt?
- För att psykopater är trevliga. Trevligare än genomsnittsmänniskan. De framstår också lätt som säkra och helgjutna människor eftersom de inte förstår hur det funkar människor emellan. De har inget av den sociala osäkerhet som vi andra dras med, blir aldrig generade eller osäkra i andras sällskap."
"Sten Levander är inte dugg förvånad över att det alltid är ”genomsnälla och omtänksamma” eller på sin höjd ”lite-stökiga-men-in-nerst-inne-jättefina” killar som begår grova, planerade våldsbrott. Eller att det i alla fall är så släktingar, grannar och skolkamrater minns dem. Eller till och med kriminalvårdsinspektörer:
- Med bättre upplysning skulle inte lika många bli lurade."

"Har du aldrig själv blivit lurad?
- Nej, aldrig. Jag är för elak.
- Eller för saklig skulle man kunna säga, i alla fall när yrkeskostymen är på.
- För konsten är ju den, säger han: att hela tiden hålla blicken stint fästad vid den skruttiga bilen och inte låta sig dras med av bilförsäljarens charmiga svada."
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in