2018-04-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Oktober...men om det nu inte är japanskan så kan det fortfarande vara Peter.

Och jag refererade till hur han såg ut 1996 för att det ju ändå är närmre än hur han ser ut nu.
Hur han såg ut, blicken och glasögonen stämmer helt överens med killen i filmen.
Raketfilmen där han medverkar är för övrigt från 1991 endast 5 år efter Harakirigrejen...(skrev att det var-96 men det var fel)

Jag tog en skärmdump från Raketfilmen 1991 (för övrigt krångligt att göra med en samsung)

https://minfil.org/K524h1ecb0/Screenshot_20180419-203740.png

Och här en närbild på "Peter", "japanskan" och "creepy man". Kanske han bjöd med Peter hem till sig? Med kvinnan... https://minfil.org/S423h6e6b0/20180419_204519.png
Tittar man på filmen så ser man tydligt att den långe mannen sträcker ut handen mot PM och att han böjer sig fram och han och japanskan säger nåt han ler och skrattar rätt in i hennes ansikte. Du kan ju inte utgå från bilden och hitta på grejer. Det finns ingen tvekan om att de kommunicerar.
Citera
2018-04-19, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Utmärkta analyser! Tack 😊 👍

Vi får se hur de samsas med framtida utredningar osv.

Madsen är egenkär och lättuttråkad, och varken vill eller kan hålla käft. Leken med omvärldens sinnen är ju en del av nöjet för en sån här kille.

Att droppa ledtrådar och tala i gåtor är bonusar, sidonöjen, som kompletterar ett mord.

Denna gränslösa dåre uppskattar livet likaväl som döden, och vad han känner när offrets blod sprutar i hans nylle, det går inte att fatta.

Han är ett djur.

Jag har åxo noterat hans prat om en cykel. Han pratar väldigt koncist, och han är genomtänkt, väldigt otäck.

Ang "den magiska fläcken" och plötsligt vanvett tänker jag: hans första mord skedde plötsligt, och han blev byxis, och när han fattade att han kommit undan fortsatte han mörda...

Ung så tror jag det var.

Minst ett mord skedde nog i första ubåten.
Du är inne på helt rätt ordval: Lättutråkad, sidonöjen och egenkär.
Ska man förstå sig på PM så ska man läsa mellan raderna. Varför klarar sig de här länge i samhället trots att de retroaktivt kan ses lämna rena facit?
För att de dels är mästare på manipulation och folks okunskap om hur de de facto beter sig gällande språkbruk. De manipulerar i vartenda hörn av tillvaron.

Han älskar det här. Det fyller en funktion i hans tillvaro. Han njuter, han stoltserar - han ser ner på folk. Det är ett sätt att kränka och höja sig själv till skyarna, att känna makt.
Det är samtidigt spännande. En psykopat behöver detta i tillvaron och tillräckligt intelligent så använder de sig av denna kränkningsfaktor med påföljande njutning verbalt och generellt likaväl.
Det är i grunden samma beteende som när de lurar och leker med ett offer.
Rituellt tänkande är inte ovanligt. Hittar man nycklarna hittar man den som befinner sig bakom det tomma skalet.
Egentligen är det samma sätt som en erfaren psykolog gör (med erfarenhet från just psykopati) - läser mellan raderna eftersom de är patologiska lögnare och notoriskt manipulativa.
Citera
2018-04-19, 20:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vad vet vel du om det? Om Madsen erkänner och man hittar kroppen, har man inte kommit en bra bit på vägen då?

Om PM erkänner och berättar detaljer om mordet som polisen kan bekräfta och bara mördaren kan känna till, då har man kommit väldigt långt.

Men man får ju inte göra som svenska polisen då ... (tänk Sture Bergwall...)

Men varför skulle PM erkänna en massa mord han inte begått, när han inte ens erkänner ett han redan är överbevisad om.
Senast redigerad av trngw 2018-04-19 kl. 20:57.
Citera
2018-04-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vad vet vel du om det? Om Madsen erkänner och man hittar kroppen, har man inte kommit en bra bit på vägen då?
Det är intressant om någon anmälts saknad i närheten av PM. Om PM på något sätt kan knytas till försvinnandet.
Men polisen har tittat på det (Sverige,Norge och Danmark) men inte funnit något.
Att koppla alla försvunna immigranter (som rör på sig över hela Europa) blir lite långsökt.
Och om PM verkligen mördat en sådan, kommer han ju aldrig att erkänna det iallafall.
Det bästa man kan hoppas på är att han erkänner det här mordet. Men det tror jag aldrig att han kommer att göra.
Kanske när han är väldigt gammal och hans samtida gått ur tiden (dött) om PM själv lever så länge.
Citera
2018-04-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart de kan vägra svara på frågor, men deras vistelse under tiden beaktas också. Hur de pratar, hur de interagerar med personalen och övriga intagna, allt. När det gäller narcissister är de inte så svåra att iaktta eftersom de älskar att tala om sig själva ;-).

Säkert, men du missar poängen, det är en formell handling, en DIAGNOS, utförd enligt detaljerade manualer.
Citera
2018-04-19, 21:11
Medlem
Citat:
Stämmer ej det du säger om kläderna. Sista livstecknet var 6 okt. Så nån gång efter det kan varit i mitten av oktober så åkte hon till Köpenhamn. I oktober kan det fortfarande vara varma dagar. På bildlänken ser man att kläderna inte är speciellt somriga utan de har jackor och långbyxor som mycket väl kan passa i oktober.
https://minfil.org/Y91bh1e3bc/Screenshot_20180419-200934.png
http://www.yoshionakajima.net/
Maila Yoshi och fråga honom. (Längst ner till höger om du skrollar ned. Du behöver ju inte berätta varför du vill veta datumet,bara att du behöver veta datumet (månaden) för en sak. Värt ett försök iallafall.)

Det är dålig filmkvalitet på filmen. Visst, det påminner om en lite äldre PM på filmen.
Men han var 15 år då.
Och Japanskan är svår att se ansiktet på. Men hon kan mycket väl vara från,Japan,Korea eller Kina.
Citera
2018-04-19, 21:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om PM erkänner och berättar detaljer om mordet som polisen kan bekräfta och bara mördaren kan känna till, då har man kommit väldigt långt.

Men man får ju inte göra som svenska polisen då ... (tänk Sture Bergwall...)

Men varför skulle PM erkänna en massa mord han inte begått, när han inte ens erkänner ett han redan är överbevisad om.

Inte vet jag. Min poäng var att det finns massor av möjliga offer.
Citera
2018-04-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Maila Yoshi och fråga honom. (Längst ner till höger om du skrollar ned. Du behöver ju inte berätta varför du vill veta datumet,bara att du behöver veta datumet (månaden) för en sak. Värt ett försök iallafall.)

Det är dålig filmkvalitet på filmen. Visst, det påminner om en lite äldre PM på filmen.
Men han var 15 år då.
Och Japanskan är svår att se ansiktet på. Men hon kan mycket väl vara från,Japan,Korea eller Kina.
Jag har mejlat honom på facebook ☺
Citera
2018-04-19, 21:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är intressant om någon anmälts saknad i närheten av PM. Om PM på något sätt kan knytas till försvinnandet.
Men polisen har tittat på det (Sverige,Norge och Danmark) men inte funnit något.
Att koppla alla försvunna immigranter (som rör på sig över hela Europa) blir lite långsökt.
Och om PM verkligen mördat en sådan, kommer han ju aldrig att erkänna det iallafall.
Det bästa man kan hoppas på är att han erkänner det här mordet. Men det tror jag aldrig att han kommer att göra.
Kanske när han är väldigt gammal och hans samtida gått ur tiden (dött) om PM själv lever så länge.

Fan, va du vrider på allt otto. Du förstår vel att jag inte tror Madsen kan ha dödat alla dom tusentals immigranter som saknas i Europa. Min poäng är att det finns gott om möjliga offer.
Citera
2018-04-19, 21:21
Medlem
Citat:
Jag har mejlat honom på facebook ☺
Jättebra. Jag håller tummarna för att du ska få svar. Under tiden får vi snoka efter ett foto på PM 15/16 år gammal. Han ser mer mörkhårig ut på vintern men solblekt ljust hår på sommaren vad jag tyckt mig se iallafall.
Citera
2018-04-19, 21:25
Medlem
Citat:

Men han var 15 år då.

Han kan mycket väl vara 15 år vid Harakiri-tillfället 1986 som du ser på denna bilden:

https://minfil.org/td34h8e0b3/20180419_204519.png

På den här närbilden ser man tydligt att "japanskan" och "Peter" ser på varandra och ler.
Här påminner han om den vuxne Peters "charmiga" jag. Men ser mycket väl ut som 15 år. Så varför pratar denne unge man med en "japanska...."?

https://minfil.org/vf3ah3e2b2/20180419_212037.png
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-19 kl. 21:34.
Citera
2018-04-19, 21:27
Medlem
Citat:
Jättebra. Jag håller tummarna för att du ska få svar. Under tiden får vi snoka efter ett foto på PM 15/16 år gammal. Han ser mer mörkhårig ut på vintern men solblekt ljust hår på sommaren vad jag tyckt mig se iallafall.
På foton från 1986 Harakirin så ser han blond ut vilket i såfall kunde stämma efter sommaren. Håller nog i sig till minst oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in